LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetsite: www.topbanden.com

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
nikos82
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2010 19:35

Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door nikos82 »

Ik ben op zoek naar nieuwe autobanden en ben uitgekomen bij een internetsite: www.topbanden.com. Ze hebben scherpe prijzen en leveren gratis. Research leert mij dat het een bedrijf oorspronkelijk uit Frankrijk komt en ook actief is in Nederland. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf en is het te vertrouwen?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je je ook al afgevraagd hoe je die banden om de velgen heen krijgt?

Uit de voorwaarden:
Let op: de levering wordt niet verstrekt door uw postbode, maar door een bezorger van DPD die niet noodzakelijkerwijs uw adres weet. De kleine gehuchtjes en dorpjes zijn vaak een bron van verwarring. Dank u voor zo specifiek mogelijk te zijn bij de vermelding van uw adresgegevens, zeker in het geval van een adres op het platteland (nabijheid RD, RN, etc ...)
Nog een leuke (we leven in Nederland, niet in Frankrijk):
3.5.2 Intrekking en terugkeer banden

Zoals bepaald in de Franse consumptie wet, art. 121-20 heeft de klant een periode van 7 (zeven) dagen na de ondertekening van de levering (de datum van ontvangst als bewijs)om zijn wettelijk herroepingrecht te gebruiken en de goederen terug te zenden aan Topbanden.com.
Als je ze terugstuurt kost het je -buiten de kosten van het terugsturen - nog eens 20 euro per band extra:
[3.5.2 Intrekking en terugkeer banden
] Opdat een retour van een band ontvankelijk is, moet aan de volgende eisen voldaan worden:
Banden moeten worden teruggezonden in hun oorspronkelijke staat, verpakt of vastgebonden
De banden mogen in geen geval zijn gemonteerd, gewijzigd of gebruikt op geen enkele wijze
De banden moeten worden kompleet zijn (bestelling van 4, de terugkeer van 4) en schoon

Indien alle voorwaarden zijn vervuld, verplicht Topbanden.com zich tot terugbetaling via de kredietrekening van de klant of per cheque indien de klant dit wenst binnen een termijn van maximaal 30 (dertig) dagen na de terugkeer van de goederen, met uitzondering van de kosten van het verzamelen van de banden die zullen worden afgetrokken van de terugbetaling, en wel 20€/ band.

Als aan één van de voorwaarden niet wordt voldaan, behoudt Topbanden.comzich het recht voor om eventuele terugkeer te weigeren.
Hier nog een leuke inzake verzending naar een montagebedrijf. Je moet zelf afspreken wanneer ze gebracht worden, maar als klant moet je ook zelf controleren of de banden in orde zijn, dat kun je niet aan het montagebedrijf overlaten:
5.3.3 Levering in montage centrum
De levering in montage centrum is mogelijk. De tarieven hiervan zijn als indicatie, gebaseerd op informatie van de montagearbeiders en worden regelmatig bijgewerkt.
De site Topbanden.com biedt een ruime keuze van partner-stations die voor het grootste deel de levering accepteren in hun gebouwen. Indien de klant geen montage centrum kan vinden die hem aanstaat, kan hij het montage centrum of de garage van zijn keus benaderen om de levering direct te laten geschieden op zijn adres en daar de montage te laten doen. Na de goedkeuring, moet de klant het hokje "Levering naar een ander adres" invullen met zijn gegevens.
Ongeacht het gekozen montage centrum voor de levering (zoals gemeld op Topbanden.com of vrij gekozen door de klant), is het de verantwoordelijkheid van de klant om het montage centrum te bellen om zich ervan te verzekeren dat het centrum de banden op de geplande datum kan ontvangen (Pas vooral op tijdens de vakantieperiodes).
In geval van verschillen tussen de bestelde goederen en geleverde goederen, is het de verantwoordelijkheid van de klant om dit te constateren voor de montage van de banden.
Voldoende informatie om al voorzichtig conclusies te trekken, of niet dan.

nikos82
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2010 19:35

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door nikos82 »

Ik laat de banden bij mijn eigen garage monteren en balanceren. En inderdaad de voorwaarden heb ik ook een aantal maal gelezen en is erg op de hand van het bedrijf. Maar dit hebben meer bedrijven.

Ik heb inderdaad mijn twijfels en vandaar mijn verzoek of iemand misschien al eens zaken heeft gedaan met hun. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kheb goeie ervaring met bandenmarkt

aantal keren banden bestelt, vrij snel binnen, ook 1 keer retour

de hoogte/breedtemaat was net niet wat ik zocht (lees, banden liepen net aan)

terugzenden geen enkel probleem, men nam de banden mee toen de nieuwe bestelling door hen werd afgeleverd

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door witte angora »

kheb goeie ervaring met bandenmarkt
Hoi Mallemalle, wat jij noemt is een ander bedrijf dan topbanden.com neem ik aan?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

klopt

vanwege de twijfel over dat bedrijf dacht ik, ik post ff mijn ervaring met een ander soortgelijk bedrijf :wink:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb hem al gevonden ook denk ik, ziet er heel goed uit.

http://www.autobandenmarkt.nl/

kaledirk
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door kaledirk »

Wat een angst voor een buitenlands bedrijf! Autobandenmarkt is ook buitenlands trouwens. maar goed, topbanden hebben wel scherpe prijzen. Denk er zelf aan een paar Vredesteins te bestellen bij hun. En...waarom zou ik ze terug sturen, je weet toch wat je nodig hebt. Ik bestel anders eerst 2 banden.

treeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2010 11:27

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door treeman »

Je kunt de banden ook naar een van de partner garages laten sturen, die controleren de inhoud en monteren dan de banden.
Ik heb zelf vier nieuwe banden bij topbanden.com besteld, ze liggen onder mijn VW en ik was een stuk goedkoper uit...
Ik kwam op dit blog omdat ik topbanden.com in google search had ingetypt, ik was net van plan ook voor mijn zus een stel nieuwe banden te bestellen en ik ben redelijk zeker dat het ook deze keer goedkoper zal zijn dan andere websites.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door witte angora »

Het grappige is dat, als ik op zoek ga naar een partnergarage via de site, er in een straal van 100 kilometer geen een zit.

En zelfs die 100 kilometer rijden is eigenlijk al absurd.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

je kan ook gewoon informeren bij een garage die wel in de buurt zit en geen partner is

ik heb dat ook gedaan, geen partner, toch gevraagd:

kan ik banden bij u af laten leveren zodat u ze voor mij monteert:?

geen probleem meneer

betaal je uiteraard wel kosten voor, maar dat moet je elders ook

dus

kaledirk
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door kaledirk »

Ja, het aantal montage partners is erg laag, maar heb toch twee banden besteld en een mailtje gestuurd over de montage en ik kreeg van hun een montage adres. met de quote dat ze bezig zijn met een uitgebreide lijst. Daar moeten we dan maar van uitgaan.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door witte angora »

Mallemalle schreef:je kan ook gewoon informeren bij een garage die wel in de buurt zit en geen partner is

ik heb dat ook gedaan, geen partner, toch gevraagd:

kan ik banden bij u af laten leveren zodat u ze voor mij monteert:?

geen probleem meneer

betaal je uiteraard wel kosten voor, maar dat moet je elders ook

dus
Ik heb dat indertijd in Zwolle geprobeerd. Heb toen een auto naar de sloop moeten brengen met 4 nagenoeg nieuwe banden. Dus banden met velgen gehouden.

Twee banden aan een vriend gegeven, die zat nogal krap, maar had voor de APK wel nieuwe banden nodig. Hij kon ze bij zijn huisbeun op zijn auto laten zetten.

De andere twee wilde ik naderhand op mijn volgende auto (ander merk, dus andere velg) zetten. Geen garage te vinden die het wilde doen.

Heusbeun wilde dat ook niet bij mij doen, aangezien ik de auto niet bij hem gekocht had. Uiteindelijk wilde een sloperij (niet degene waar ik de auto had neergezet) die dingen er onzer zetten.

Als je een vaste garage hebt waar je vaak binnenloopt dan wil het mischien nog wel, maar anders toch echt niet.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

mijn ervaring is anders, een voor mij onbekende garage, kleine garage in de wijk en geen multigebouw van een dealer

was geen enkel probleem

zal te maken hebben met brabantse gemoedelijkheid ;)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door witte angora »

Mallemalle schreef:mijn ervaring is anders, een voor mij onbekende garage, kleine garage in de wijk en geen multigebouw van een dealer

was geen enkel probleem

zal te maken hebben met brabantse gemoedelijkheid ;)
Laten we het daar maar op houden, in Zwolle en omgeving zijn ze niet zo gemoedelijk. Daar is het meer van de eigen rechten en andermans plichten en andersom daar doen we niet aan. :(

Herman Brood, een ras-zwollenaar, is niet voor niets daar weggegaan.

300sel
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2010 17:00

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door 300sel »

Heb met hele grote vrezen bij deze maatschappij 2 michelin banden besteld. Tot mijn grote verbazing zijn de banden volgens de beschreven procedure daadwerkelijk ook bezorgd. Bezorgtijd 2 dagen. Heb na mijn bestelling netjes een email gekregen van hun klantenservice en alles ging zoals beschreven.
Mijn banden zijn gemonteerd en heb er heel veel plezier mee, en ga zeker op korte termijn nog 2 banden bestellen.
Deze maatschappij is zeker aan te raden en zeker gelet op de prijs.
Voordat je besteld moet je wel een bevriende garage gevonden hebben om de banden te laten monteren, want iedereen zal je weren vanwege de goedkope prijs die je voor de banden heb betaald. Dit om de internet handel tegen te gaan.
Waardeloos gedachtengang want als consument mag je dus een poot worden uitgedraaid. Je moet dus veel blijven betalen. Ja, waarom is internet dan uitgevonden!

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Pascal73 »

@300sel :

Het is bij enkele bandenbedrijven idd zo dat er erg hoge prijzen gevraagd worden. Echter een overgrote meerderheid levert tegen eerlijke prijzen. Dus de opmerkingen van u zijn wel erg Wilderiaans (iedereen over 1 kam scheren).

Wij berekenen bij ons voor montage van een niet geleverde een hogere prijs als een band welke wij wel hebben mogen leveren. Als wij namelijk niets aan de band mogen verdienen zal dit toch op een andere manier worden verekend. Wij vinden dit een eerlijke manier van werken t.o.v. onze vaste klanten.

Wat betreft het kopen via internet heb ik geen enkele problemen. ik vind het alleen erg hypocriet om wat te kopen via internet en daarna iemand (die dat product ook verkoopt) nodig hebben om het product te verwerken. Ik geef maar als voorbeeld ; Je koopt een TV via internet, dan ga je de de BCC ook niet bellen om de kanalen te komen instellen tegen het tarief waar ze een door hen geleverde TV voor installeren.

We moeten op deze wereld allemaal wat verdienen, dus moeten we een ieder ook wat gunnen. Maar zoals gezegd zitten er in iedere branche rotte appels welke prijzen rekenen welke buiten proportie zijn!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

niet altijd aan de orde

in mijn geval was het een gewoon garagebedijf dat mijn bij bandenmarkt bestelde banden in ontvangst nam, en monteerde

ik betaalde alleen de normale montagekosten

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Voor garagebedrijven is het soms idd interessant, want als de auto dan binnen is kijken ze gelijk de remmen...etc even na. Dit kan vervolg werk opleveren waar zij de winst op pakken. Ook hopen ze er een vaste klant aan over te houden v.w.b. APK en dergelijke.

Voor Bandenbedrijven die zich enkel en alleen op banden focussen is dit niet interessant. Zij mogen op hun core business dus niets verdienen.

Maar niets op tegen op deze wijze, maar laat een bandenbedrijf (in z'n algemeen) in z'n waarde en schilder deze niet af als oplichters op dit Forum.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ook dat was niet aan de orde

velgen los gebracht, en met banden en gebalanceerd weer meegenomen

Gesloten