LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
sirexbv
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2010 23:39

De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door sirexbv »

Gisteren met m'n Renault Modus tegen de stoep aangezeten en de velg was dus kapot.

Op naar de Kwik Fit oor een nieuwe velg a €70.50.....maar dat was dus niet alles!

Voor de nieuwe velg werd ook het volgende in rekening gebracht:
Balanceren 2 x €23.00
Banden wisselen 2 x 12.50
Uitlijnen 1 x €42.50

Het totaal voor dit grapje : €148,50

De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Je stelt de verkeerde vraag.

Je behoort te vragen of bij een nieuwe velg, banden wisselen, balanceren en uitlijnen noodzakelijk is.

Pas als andere garages zeggen dat dit niet nodig is of dat dit gratis wordt gedaan, kun je zeggen dat kwik-fit geen goede koop is.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

iig is uitlijnen verstandig als je tegen een stoeprand hebt aangezeten

balanceren, altijd, ook nieuwe velg en nieuwe band

maar echt coulant is het niet

12,50 per band voor balanceren en monteren is gangbaar, niet 12,50 voor elke afzonderlijke handeling

2 x balanceren en 2 x monteren voor 1 velg lijkt mij dubbelop

of heb je 2 banden laten vervangen?

uitlijnen kost gemiddelt 40 a 50 euro voor de gehele wagen, neem aan dat ze dat ook gedaan hebben en iet alleen het vernieuwde wiel hebben uitgelijnd

je zou er dan 2 x 12,50 voor af kunnen trekken en dan zit je op ene redelijk gemiddelde prijs

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door ronald g »

Goedkoop is het niet, maar bij uitzondering heeft kwikfit wel begrepen dat uitlijnen in dit geval noodzakelijk was. Er is enkel een velg geleverd en daar komen montage kosten bij, zeg een half uur werk a' 40 euro, materiaalkosten dit alles ex btw dan kom je al gauw op dit bedrag uit. Als de factuur niet zo uitgesplitst was geweest had er geen haan naar gekraaid.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Kansloos topic.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kansloos antwoord

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Want?

De beste man betaalt niet zoveel voor de velg. het valt best mee.

Dan is dit topic kansloos. Het is geen echte klacht. Kwikfit doet niets fout.

Zelfs jij kan toch wel snappen dat dit kansloos gezever is.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

balanceren, bandje opleggen

daar rekent gemiddeld geen enkele garage 2 x kosten voor

volstrekt overbodig

zelfs jij zou dat kunnen begrijpen

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door bdi »

Het is wel een kansloos verhaal, want als je het sommetje narekent, kom je helemaal niet uit op twee keer balanceren en banden wisselen en heeft de TS dit fout geschreven of zomaar bedacht.

Stalen velg: 70,50
Wisselen v/d band: 12,50
Balanceren: 23,00
Uitlijnen: 42,50
Totaal: 148,50

Schandalig is de topic en niet de rekening.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

iig moest TS 148,50 afrekenen maar je hebt een punt, als je alles bij elkaar optelt kom je op 184

marc 1966
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 apr 2010 10:06

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door marc 1966 »

Graag wil ik het een en ander toelichten over KWIK FIT .
Ik heb er ruim 6 jaar gewerkt eerst als Senior monteur en daarna , assistent manager toen Manager en daarna als Aerea Manager ik heb een heleboel gezien en gehoord en was altijd keihard tegen het personeel en de klanten want eerlijkheid duurt het langst .
Nog nooit heb ik een klant bedonderd maar helaas is kwik fit een grote leugen en sprookjeswereld !
Weten jullie eigenlijk wel door wie kwik fit ontstaan is en groot is geworden ? :............ Door BAJESKLANTEN en mensen zonder papieren vandaar de Fooien die hun LOON noemen ik ben er ook geheel klaar mee ik koop er niets nooit meer al zijn hun de enigste die het hebben nee dank je wel .
Verhalen over de OLIE tekorten KLOPPEN maar nooit 1 liter niet want de meeste monteurs gooien er olie in en checken de peilstok maar vergeten dat het OLIEFILTER niet vol loopt daarvoor moet de motor gestart worden !!!.
Bonussen nog nooit gezien !!!!! Wel altijd heel erg lieve klanten gehad die of gebak of koekjes meenamen !! ( goed filiaal en personeel op mijn oude filiaal) Zelfs nu heb ik nog goed contact met klanten en oud collega's , ben er al jaren weg en GELUKKIG MAAR . En de kwaliteit van de remmen en uitlaten en accu"s zijn vervelend .
Remmen leveren hun 60A70 % winst op en uitlijnen 100% dus wees gewaarschuwd , helaas maakt KWIK FIT kostelijk gebruik van mensen dat is zeer zeker de PURE waarheid.
Net als hun eigen MERK banden 3 keer K*T DEBICA , aerowspeed , uitlaten net zo een troep past nooit maken lawaai te kort of te lang altijd wat !.
Let wel er lopen ook best een paar goede monteurs tussen !!.
Maar het meeste wat er loopt kan amper lezen of schrijven of nederlands spreken ! b(eigen ervaring en niet discriminerend) en dus niet echt handig !!.
Mensen laat ook geen foto camera's telefoon's in de auto achter dit geld ook voor SNOEP .
Er lopen monteurs en assistenten en managers die alles nastruinen wat er in de auto ligt !
Of blijf lekker bij de auto staan en neem alle oude delen mee en laat ze ergens anders checken Banden gaan zogenaamd op een HOOP maar helaas sávonds of de volgende dag onder hun eigen auto's !! dus wees slim steek een mes in de zijkant als u ze laat vervangen zo weet u zeker dat ze nu echt stuk zijn !!!!! Mag dit niet dan weet u 100% zeker van oplichting !! Wees gewaarschuwd mensen ................................. Prettige kilometers !!!!!!!en Veilige kilometers

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door malaga »

Je vergeet te melden, waarom je daar niet meer werkt ?

marc 1966
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 apr 2010 10:06

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door marc 1966 »

Bayer 113 de reden dat ik daar niet meer werk is dat ik TOTAAL niet meer achter de Firma List en Bedrog kan staan en een veel beter betaalde baan heb gekregen/gevonden.
Hopelijk is dit een bevredigend antwoord ...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door dhc »

Kijkend naar je taalgebruik en zinsopbouw, ergo, kennis van de Nederlandse taal, betwijfel ik ten zeerste of je wel area manager bent geweest.
Ik hou het maar op werkplaats-veger, en daarmee is je verhaal weinig geloofwaardig!

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door malaga »

marc 1966 schreef:Bayer 113 de reden dat ik daar niet meer werk is dat ik TOTAAL niet meer achter de Firma List en Bedrog kan staan en een veel beter betaalde baan heb gekregen/gevonden.
Hopelijk is dit een bevredigend antwoord ...
Ik denk ieder, dat je ontslagen bent.
Waarom ik zo denk: Omdat jou verhaal echt passt op een ex werknemer, welke zijn ex baas nu eindelijk in een slecht licht kan brengen.
Trouwens weet je wel, dat je jou ex collega`s beticht van diefstal !
Citaat:
Er lopen monteurs en assistenten en managers die alles nastruinen wat er in de auto ligt !
Citaat einde:
Was je niet ook manager?
Ik vind het verhaal treurig !

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Kijkend naar je taalgebruik en zinsopbouw, ergo, kennis van de Nederlandse taal, betwijfel ik ten zeerste of je wel area manager bent geweest.
Ik hou het maar op werkplaats-veger,
Kan toch allebei. Zijn Area is de werkplaats .. :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vind de laatste reacties wel heel erg zielig en op de man. En ook totaal niet on topic. De man laat een aantal procedures bij kwikfit zien. Terwijl iedereen eigenlijk al weet dat kwikfit oplichters zijn.

En wat als de area manager niet zo goed Nederlands kan schrijven. Als de monteurs niet eens Nederlands spreken of schrijven, is slecht schrijven altijd nog een stapje hoger op de ladder. :mrgreen:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is toch zo dat alle kwikfitters Profile, kwikfit, enz voor de omzet gaan. Kwikfit had in een grijs verleden een goede naam maar toen was het assortiment nog niet zo groot, verder dan een band of een uitlaat kwam je niet. Maar ach auto`s waren simpel en de electronica had zijn intrede nog nauwelijks gedaan. Nu met het aanbieden van een groot assortiment waaronder grote beurten valt de ondeskundigheid op. Alle merken auto`s krijgen het zelfde onderhoud terwijl dit niet kan, bestaande defecten worden niet tijdig herkent en motorschade kan optreden, denk dan aan het niet vervangen van de distributie riem terwijl dit wel nodig is. Enerzijds ook te wijten aan de eigenaar die soms nog niet eens weet waar het oliepeil zich bevindt. In het verleden is mij opgevallen dat een achterdemper vervangen bij de kwikfit veel duurder uitkwam dan bij mijn reguliere garage. Saillant detail kwikfit had hem niet eens op voorraad kon wel een week duren, en het betrof een gangbare opel omega.
Er was in Apeldoorn wel één goede maar helaas een beetje te goed dus het gehele team werd vervangen.

Ergo ik zou de banden er nog niet op laten pompen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door berndv »

ik bedoelde ook niet dat de fout niet bij kwikfit zou liggen. Ga er heen om je olie te laten vervangen, en je remmen zijn versleten, je uitlaat is aan vervanging toe en je banden hebben ook niet al te veel profiel meer. Pure commerciële verkoop is het daar.

Maar de laatste paar reacties voor mij waren toch wel errug off topic, en gingen erg in op het aanvallen van een persoon die zijn verhaal deed. En of dit nu is zoals het gegaan is of niet, die persoon hoort hier niet zo aangevallen te worden in een topic over het wisselen van een velg.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De Kwik Fit GOEDKOOP? Nou niet dus!

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik zou de kwikfit wel eens uit willen proberen maar kan niets simpels bedenken, olie verversen misschien en uitdrukkelijk zeggen geen verdere controle te doen. Ben niet overtuigd dat het gaat lukken gezien alle topics die er bestaan.

Gesloten