LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijzadel past niet, geen geld terug

Andere onderwerpen over dieren
Ren@te283
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2009 08:39

Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Ren@te283 »

Ik heb begin dit jaar een Torsion rijzadel gekocht van 5 jaar oud t.w.v. 350 euro. Het zadel zou alle paarden passen, maar helaas dus niet mijn paard. Dat kan gebeuren....

Omdat het zadel niet past kon ik er natuurlijk niets mee en heb het zadel te koop gezet. Ik kreeg een reactie met de vraag of het wel een Torsion was en tot mijn grote verbazing zat er een label aan met een heel ander merk. (Garland) De Garlandleverancier geeft aan dat het absoluut geen Garland was, dan maar verder zoeken. Na verschillende mensen gemaild te hebben kreeg ik een reactie van iemand die er echt verstand van had. Het zadel blijkt al 10 jaar oud te zijn en van het merk Action Horse. (nieuwwaarde ca. 750 euro)
Ik zit nu met een oud merkloos zadel, die ik met geen mogelijkheid meer verkopen kan. :twisted:

Dan denk je een betrouwbare verkoopster te treffen. Ik heb haar aan de telefoon gehad en ze heeft zelfs een eigen website. (drubalanza) Nu reageert ze natuurlijk nergens meer op.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 apr 2012 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door sephora30 »

http://drubalanza.nl/petra.html

Als je zo leest komt ze veelbelovend over.

Ren@te283
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2009 08:39

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Ren@te283 »

Inderdaad! Zulke dure spullen laat ik normaal nooit verzenden, maar omdat ik dit vertrouwde wel.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Ren@te283 schreef:Ik heb begin dit jaar een Torsion rijzadel gekocht van 5 jaar oud t.w.v. 350 euro. Het zadel zou alle paarden passen, maar helaas dus niet mijn paard. Dat kan gebeuren....

Omdat het zadel niet past kon ik er natuurlijk niets mee en heb het zadel te koop gezet. Ik kreeg een reactie met de vraag of het wel een Torsion was en tot mijn grote verbazing zat er een label aan met een heel ander merk. (Garland) De Garlandleverancier geeft aan dat het absoluut geen Garland was, dan maar verder zoeken. Na verschillende mensen gemaild te hebben kreeg ik een reactie van iemand die er echt verstand van had. Het zadel blijkt al 10 jaar oud te zijn en van het merk Action Horse. (nieuwwaarde ca. 750 euro)
Ik zit nu met een oud merkloos zadel, die ik met geen mogelijkheid meer verkopen kan. :twisted:

Dan denk je een betrouwbare verkoopster te treffen. Ik heb haar aan de telefoon gehad en ze heeft zelfs een eigen website. (drubalanza) Nu reageert ze natuurlijk nergens meer op.
Ff veiligstellen...

Je ging uit van:
een Torsion rijzadel gekocht van 5 jaar oud t.w.v. 350 euro.
Het blijkt:
Het zadel blijkt al 10 jaar oud te zijn en van het merk Action Horse. (nieuwwaarde ca. 750 euro)
Kortom, de oorspronkelijke nieuwwaarde is ruim twee maal zo hoog als van het zadel dat je dacht dat het is. Of lees ik het verkeerd? Het is dan twee keer zo oud, maar ben je werkelijk bekocht dan? Ok, je hebt er zelf niks aan, maar kun je het dan niet terug brengen naar de winkel?

Maar goed, ik ben even gaan snuffelen, het lijkt een voorloper te zijn van Freeform zadels. Zie deze link: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=131&t=1064027

Ren@te283
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2009 08:39

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Ren@te283 »

De nieuwwaarde van een Torsion ligt veel hoger dan 750 euro. Ik heb op basis van de advertentie 350 euro betaald en dat is de gemiddelde prijs voor een Torsion van 5 jaar oud.
Nu blijkt achteraf dat het zadel dus 2x zo oud is en dat het geen Torsion is. Tja, misschien een voorloper van een maker van boomloze zadels maar het is geen Torsion. Ik kan en wil het zadel niet verkopen als een Torsion van 5 jaar oud, want dat is niet zo. Vandaar dat ik nu met een in principe merkloos en oud zadel zit, waar ik misschien nog 100 euro voor krijg......

In de advertentie (ik heb hier nog een print liggen) stond dat het alle paarden zou passen. Mijn paard past het dus niet, dus ik heb er niets aan. Verkoopster heeft weliswaar een website, maar is geen winkel. Ze heeft het zadel misschien wel bedrijfsmatig gebruikt, dus misschien dat ik daar nog iets kan verhalen.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door TonGr »

Het zadel zou alle paarden passen, maar helaas dus niet mijn paard. Dat kan gebeuren....
Is altijd zo, een goed zadel is maatwerk, een zadel wat op elk paard past is er niet.

MAXIEM

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ren@te283

Ik vind dat je de hand in eigen boezem moet steken. Het lijkt me sterk, dat je niet aan de gebruikssporen heb kunnen zien, dat het zadel veel ouder was. En de slogan "past op elk paard" is natuurlijk baarlijkse nonsens. Immers: er is geen paard gelijk!!!

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

de slogan "past op elk paard" is natuurlijk baarlijkse nonsens. Immers: er is geen paard gelijk!!!
Ik denk dat het leer van een zadel na 5 jaar wel zo op het paard is ingereden, en inmiddels zo stug is geworden, dat het geen enkel ander paard meer zal passen. Laat staan na 10 jaar, inderdaad.

Ik zou er ook niet aan moeten denken schoenen van 5 jaar oud van een ander te moeten dragen, zelfs al is het precies mijn maat, en zelfs al zouden ze er als nieuw uit zien.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom heeft zij het zadel dan onder deze info verkocht?
De verkoopster had dat toch ook, gezien haar ervaring, moeten weten.

Bovendien heeft zij gelogen over de leeftijd en het merk van het zadel.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

sephora30 schreef:Waarom heeft zij het zadel dan onder deze info verkocht?
De verkoopster had dat toch ook, gezien haar ervaring, moeten weten.

Bovendien heeft zij gelogen over de leeftijd en het merk van het zadel.
Het is maar de vraag hoe groot en hoe gedegen haar ervaring is. Dat iemand iedere dag op een paard zit, wil nog niet zeggen dat ze paard kan rijden of er zoveel verstand van heeft. Kijk maar eens naar de slechtste chauffeur van Nederland, gisteren weer begonnen, tenenkrommend gewoon.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik lees nergens dat je al contact hebt gehad met de verkoopster..... het woord Opgelicht lijkt me dan ook erg voorbarig en de toon is dan al gezet....(edit, sorry ik lees nu dat je wel gebeld of gemaild hebt alleen geen antwoord hebt ontvangen)

Kijk, zelf had je ook niet in de gaten dat het geen Torsion was.... Blijkbaar lijken ze erg op elkaar....

Eerst maar eens de verkoopster benaderen, alhoewel ik zelf vind dat je er wel heel erg lang over gedaan hebt om de fout te ontdekken....

Waarom niet direct gemeldt dat het niet pastte zodat je hem om kon ruilen?

MAXIEM

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Bovendien heeft zij gelogen over de leeftijd en het merk van het zadel.

Ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die niet liegt!

Maxiem.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nou de leeftijd van een 2e hands zadel is niet makkelijk te bepalen en eigenlijk ook niet relevant. Een goed 2e handszadel van 10 jaar oud kan duurder zijn dan een nieuw zadel van een B merk.

Dus dat oplichten ivm leeftijd is maar heel betrekkelijk, sterker nog, vaak staat er nergens een productie jaar zodat het alleen voor een kenner( zadelmaker, ruitersportspeciaalzaak) mogelijk is de leeftijd te bepalen aan de hand van model kenmerken o.i.d.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

MAXIEM schreef:@

Bovendien heeft zij gelogen over de leeftijd en het merk van het zadel.

Ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die niet liegt!

Maxiem.
Maxiem, verkoop je zelf wel eens wat?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door dhc »

Nee. ...die komt al jaren de straat niet meer op...heeft ruzie met buren, familie en natuurlijk alle ondernemers in dit land!

Zou zomaar een politicus kunnen zijn; alles beter weten maar presteren homaar....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door sephora30 »

witte angora schreef:
sephora30 schreef:Het is maar de vraag hoe groot en hoe gedegen haar ervaring is. Dat iemand iedere dag op een paard zit, wil nog niet zeggen dat ze paard kan rijden of er zoveel verstand van heeft. Kijk maar eens naar de slechtste chauffeur van Nederland, gisteren weer begonnen, tenenkrommend gewoon.
Tja lees haar website maar (zie link die ik eerder gegeven heb).

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door mje »

Wow ik geloof niet dat zo'n mooi meisje de kluit belazert :D

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Zo'n website zegt me helemaal niks, integendeel. Ook haar affiniteit met autisme niet omdat haar zoon autistisch is. Dat iemand een autistisch kind heeft, wil nog niet zeggen dat hij/zij er goed mee om kan gaan. Integendeel, het feit dat ze het medische dossier van haar zoon gewoon op het net knalt, geeft mij al geen goed gevoel.

Dat geldt ook voor de opleidingen die ze noemt, het feit dat ze bepaalde opleidingen gedaan zegt te hebben betekent nog niet dat ze in staat is die kennis toe te passen.

En dan nog, ik zie nergens staan dat ze verstand heeft van zadels.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

mje schreef:Wow ik geloof niet dat zo'n mooi meisje de kluit belazert :D
Ze heeft inderdaad mooie blauwe ogen. :wink:

Ren@te283
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2009 08:39

Re: Rijzadel past niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Ren@te283 »

Het betreft deze advertentie;

http://i1229.photobucket.com/albums/ee4 ... /zadel.jpg

Ik accepteer het feit dat het niet past, dat geef ik in mijn eerste bericht al aan. Dit zegt ook niets over de waarde van het zadel.
Ik heb deze dame aan de telefoon gehad had een goede indruk. Omdat zij net als ik graag met paarden omgaat, schept dat toch een band. Bovendien heeft ze zelf een website, dus dacht ik; het zit wel goed. Ze gaf ook duidelijk aan dat het zadel geschikt was voor mijn brede paard zonder schoft. Ik was overtuigd en kocht het zadel.

Ik heb het pas later kunnen proberen omdat het in die periode vroor en er sneeuw lag. Ik kon dus de rijbak niet in, omdat het zand keihard was. Later heb ik het geprobeerd en tot mijn grote teleurstelling lag het niet goed.

Ongeveer een maand geleden heb ik het daarom te koop gezet met de gedachte dat het een 5 jaar oude Torsion was en ik mijn aankoopbedrag er voor terug zou krijgen. Ik heb dit ook geadverteerd omdat ik niet beter wist. Toen kreeg ik de vraag of het dus wel een Torsion was, en dat bleek (bij navraag aan experts in boomloze zadels) absoluut niet het geval te zijn.

Conclusie is dus dat ik nu met een oud merkloos zadel zit en de kans is minimaal dat ik er een koper voor ga vinden. Ja, ik voel me opgelicht!

Gesloten