LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe pup

Andere onderwerpen over dieren
Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

nieuwe pup

Ongelezen bericht door Nevyn »

22 december hebben wij onze Jack van 13.5 jaar moeten laten inslapen.
Na 5 maanden zonder hond, begint het weer wat te kriebelen en zijn we weer aan het rondkijken.
Ik weet waar ik op moet letten en bij wie ik moet kopen, doe hier ook gedegen onderzoek na.
Wat mij opvalt op o.a. Marktplaats, hoeveel buitenlandse honden uit Griekenland, Oostbloklanden, Spanje enz. worden aangeboden.
Ik zoek geen specifiek ras, leuke niet te grote kruising mag ook.
Iemand tips in Noord Nederland ?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dierenasiel kijken?

mh73

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door mh73 »

Een erkende fokker.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door Spacestar »

Dierenasiel?
Kun je ernstige probleemhonden vinden, maar ook geweldig lieve honden(meestal iets ouder) van iemand die niet meer op de hond kan passen.

Erkende fokker?
Wij hadden altijd Bouviers van fokkers, de laatste was een scheet maar totaal kapot gefokt en werd slechts 8 jaar.
En let bij fokkers met stamboom altijd of er HD in de bloedlijn voor komt.

Persoonlijk zou ik eerst bij een asiel gaan kijken.
Wel goed doorvragen, lief voor kinderen, had de vorige bezitter(s) kinderen etc...
Kan een hond voor langere tijd alleen zijn zonder de bank en schoenen te vernielen.

Succes met weer een pracht hond hoop ik!
Laatst gewijzigd door Spacestar op 26 mei 2018 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door scontra »

Nevyn schreef: Ik weet waar ik op moet letten en bij wie ik moet kopen, doe hier ook gedegen onderzoek na.
U geeft aan te weten bij wie u moet kopen en waarop u moet letten, waarom dan deze vraag, of wilt u ondanks uw gedegen voorbereiding toch het risico lopen om een ziekelijk beestje te treffen ?
Wilt u een rashond (pup) , informeer dan eerst bij een rasvereniging bij welke fokker(s) u terecht kunt.
Maakt het ras e.d. u niet uit, ga dan naar een dierenasiel en geef een asielhond een nieuwe kans.

Blijf verre van al die aanbiedingen op Marktplaats e.d. want daarmee loopt u een veel te groot risico op een hoop ellende, zowel voor u zelf als voor het hondje.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Lady1234 schreef:Dierenasiel kijken?
Helaas zitten ze daar tegenwoordig vol met vechthonden: https://www.ad.nl/rotterdam/asiels-zitt ... ~a16c9fe3/

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door Nevyn »

Cornelis7 schreef:
Lady1234 schreef:Dierenasiel kijken?
Helaas zitten ze daar tegenwoordig vol met vechthonden: https://www.ad.nl/rotterdam/asiels-zitt ... ~a16c9fe3/
Vecht honden wil ik ze niet noemen, want ik denk dat iedere hond goed opgevoed sociaal is. Maar inderdaad ik heb op de landelijke asiel site gekeken en het viel me op dat er erg veel van zulke honden in de aanbieding zijn.

Maar zoals ik al heb geschreven wij willen een pup die we zelf kunnen vormen.

En Scontra, ja wij weten echt waar we op moeten letten, mijn vraag stel ik, omdat ik nieuwsgierig ben naar het doel en de achtergrond van deze buitenlandse honden en dan vooral de pups.
En te horen of er mensen in het Noorden zijn die toevallig een per ongeluk nestje weten of ervaring met fokkers hebben.

mh73

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door mh73 »

Cornelis7 schreef:
Lady1234 schreef:Dierenasiel kijken?
Helaas zitten ze daar tegenwoordig vol met vechthonden: https://www.ad.nl/rotterdam/asiels-zitt ... ~a16c9fe3/
Dat kan niet! Als ik de reacties mag geloven na weer een bijtincident in het nieuws, zijn dat stuk voor stuk allemaal perfecte gezinshonden die nog geen vlieg kwaad doen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door scontra »

Nevyn schreef:
Cornelis7 schreef:
En Scontra, ja wij weten echt waar we op moeten letten, mijn vraag stel ik, omdat ik nieuwsgierig ben naar het doel en de achtergrond van deze buitenlandse honden en dan vooral de pups.
En te horen of er mensen in het Noorden zijn die toevallig een per ongeluk nestje weten of ervaring met fokkers hebben.

Het doel : in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk (illegaal) geld verdienen.

De welzijn van de honden en de ellende die dit voor de hond en de nieuwe eigenaar met zich mee kan brengen zijn in het geheel niet van belang voor deze crimineel te noemen handelaren.
Laat niemand mij proberen wijs te maken dat er ook maar één goede onder dit schorriemorrie rond loopt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: nieuwe pup

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef: Laat niemand mij proberen wijs te maken dat er ook maar één goede onder dit schorriemorrie rond loopt.

Laat ik dan toch maar een poging wagen :-) Niet alles uit het buitenland is slecht er zijn goede.

TS mocht je aan een buitenlandertje denken...... heb je Facebook? Kijk dan eens bij Peter Koekebakker, een man met het hart op de juiste plaats.

Succes met je zoektocht.

Gesloten