LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katers al meerdere dagen weg

Andere onderwerpen over dieren
be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door be3a18 »

Ik heb 2 katers en 1 poes. Beide katers zijn nu al meerdere dagen weg. De oudste heb ik sinds afgelopen zaterdag al niet meer gezien, de jongste niet meer sinds zondagochtend. Katten "kenners" vertellen mij dat dit in de zomer normaal is maar de oudste kater is vorige zomer nooit zolang weg gebleven. De oudste kater is overigens gecastreerd.

Dus maak ik mij toch zorgen. Ik heb gisteren al flink rond gebeld. Dierenambulance, gemeente (of ze iets van de weg hadden geschraapt), politie (of er meerdere meldingen binnen waren gekomen) maar dat heeft niks opgeleverd. Ik heb ze nu alle 2 aangemeld bij dierinnood en amivedi.

Het is wel typisch, de jongste zou vandaag onder het mes gaan (castratie).

Laten katers voor hun zeg maar sex drive dagenlang eten liggen? Want de jongste is best wel een flinke eter.

Mijn buurman zegt dat ie de jongste gisterochtend heeft gezien wat me wel gerust stelt maar toch.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door olaf79 »

Heel vervelend maar dit is een consumentenforum...dus is nu een beetje de vraag wat u van het forum wilt?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door BreejKC »

Tja, die katten hé. Zijn soms, net als mensen, knap eigenwijs en doen gewoon hun eigen zin. Helaas hebben katten geen baas, zoals honden, maar beschouwen ons mensen als hun personeel. Zeker met dat mooie weer gaan ze dan een keer op stap. U moest eens weten hoe ver dat kan zijn. Onze kat kom ik soms enkele straten verderop tegen als ik mijn wijk met de auto in rijdt.

Op één of andere manier werkt hun ingebouwde 'navigatietoestel' met de bestemming “Thuis” redelijk tot goed. Maar hun nieuwsgierigheid staat het goed functioneren van dat ‘navigatietoestel’ soms flink in de weg. Vreemde bestemmingen en nieuwsgierigheid is voor een kat een slechte combinatie. Dan komen ze soms ergens terecht waarna de deur plotseling achter ze op slot gaat. Dan kunnen ze alleen maar open dat de eigenaar van die deur spoedig weer een keer in dat vertrek zal komen of niet al te lang op vakantie is.

Goede tip is om uw poes en katten altijd te voorzien van een chip. Loopt één van die dieren dan ergens schaarloos rond en ontfermt iemand zich over het dier, dan is middels die chip vaak het thuisadres, uw adres dus, terug te vinden. Uw kat zou niet de eerste zijn die na zeer lange tijd weer terug komt, dankzij een ingelezen chip.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door bprosman »

Onze kater, (gecastreerd en gechipped) is na 1,5 week teruggekomen. Had hem ook al aangemeld na een week bij Amivedi. Wat bij ons helpt is ze "omkopen" met net iets lekkerder voer dan "bij de buren", blikje tonijn of zo door het voer. Sinds die tijd blijft hij niet langer dan 24 uur weg.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zijn er huizen in de buurt die er hetzelde uitzien, ook wat betreft ligging? Een van onze katten was ooit ruim een week weg en bleek drie straten verderop in de tuin te zitten van een "identiek" hoekhuis.
Chippen werkt inderdaad; zo hebben we ooit een verdwaalde kat kunnen terugbrengen naar de eigenaar.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Katten moet je ook niet los laten rondlopen. Katten hou je in huis en eigen tuin/balkon. Dan hebben andere mensen er ook geen last van.

mh73

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door mh73 »

Zijn erburen die het leuk vinden om elke kat te voeren? Onze poes kwam niet meer thuis, bleek de achterbuurvrouw alle buiten lopende katten te voeren, want dat zijn zwervers.

HansieZant

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door HansieZant »

Miepje1 schreef:Katten moet je ook niet los laten rondlopen. Katten hou je in huis en eigen tuin/balkon. Dan hebben andere mensen er ook geen last van.
U bent duidelijk geen liefhebber. Naast dat uw reactie extreem kortzichtig is, heeft niemand wat aan uw mening en is het ook nog eens off-topic.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door reggie2 »

Miepje1 schreef:Katten moet je ook niet los laten rondlopen. Katten hou je in huis en eigen tuin/balkon. Dan hebben andere mensen er ook geen last van.

En raak je ze ook niet kwijt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door BreejKC »

Katten moet je ook niet los laten rondlopen. Katten hou je in huis en eigen tuin/balkon.
Zoals ik eerder schreef: "katten hebben geen baas, die hebben personeel". "Je` hebt dus weinig over die kattenbeesten te vertellen, die doen af en toe gewoon hun eigen zin, of het `baasje´ het leuk vindt of niet. Als het mooi weer is, die drang om naar buiten te gaan groot is, dan ben je ze gewoon kwijt als er maar ergens een kiertje openstaat. Afhankelijk van hoe goed je voor die kattenbeesten zorgt bepaald dat in het algemeen of ze wel of niet naar je terug komen.

Wij hebben een kat die door de vorige eigenaar geschopt en geslagen werd. Die eigenaar is door de ons ingeschakelde dierenambulance opgespoord en de kat naar de rechtmatige eigenaar teruggebracht. De boze eigenaar kwam bij ons verhaal halen, want nou moest hij voor dat ´rot beest´ nog de dierenambulance betalen ook. Hoe hij ons gevonden heeft? Hij is gewoon achter zijn kat aangelopen die, omdat hij het zat was dat hij geslagen en geschopt werd, een nieuw baasje zocht. Dat waren wij dus. Die kat loopt dus ook af en toe buiten omdat binnenhouden een schier onmogelijke opgave is. Maar hij komt altijd netjes terug, omdat hij door ons wel goed verzorgd wordt. Een liever dier, omdat hij het tegendeel kent, kunnen wij ons niet voorstellen.

Ridder777

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Is het dan niet een goed idee dat u de kan overneemt van die meneer die zijn eigen kat mishandelt?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door reggie2 »

HansieZant schreef:[

U bent duidelijk geen liefhebber. Naast dat uw reactie extreem kortzichtig is, heeft niemand wat aan uw mening en is het ook nog eens off-topic.

Iets wat niet op een consumentenforum thuis hoort, kan je niet off topic mee zijn.

Zo kortzichtig vind ik de reactie van Miepje 1 niet, het geeft aan hoe hoog het de mensen zit de overlast van de katten.

Waarvoor dacht je dat de kattenbak uitgevonden is?

Als je zoveel van je katten houdt.......laat je ze niet buiten zwerven en zorg je er ook nog eens voor dat een ander geen overlast van dat dier heeft.

Ridder777

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Beste TS, woont u misschien in de buurt van een Chinees restaurant?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door madfred »

Ridder777 schreef:Beste TS, woont u misschien in de buurt van een Chinees restaurant?
Ik ben geen katten liefhebber maar deze reactie is echt walgelijk!

Ridder777

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik stel een vraag...
Omdat dit eerder is voorgekomen!
Ik ben wel een katten liefhebber en dierenvriend
Dit heeft eerder plaatsgevonden!

HansieZant

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door HansieZant »

reggie2 schreef:
HansieZant schreef:[

U bent duidelijk geen liefhebber. Naast dat uw reactie extreem kortzichtig is, heeft niemand wat aan uw mening en is het ook nog eens off-topic.

Iets wat niet op een consumentenforum thuis hoort, kan je niet off topic mee zijn.

Zo kortzichtig vind ik de reactie van Miepje 1 niet, het geeft aan hoe hoog het de mensen zit de overlast van de katten.

Waarvoor dacht je dat de kattenbak uitgevonden is?

Als je zoveel van je katten houdt.......laat je ze niet buiten zwerven en zorg je er ook nog eens voor dat een ander geen overlast van dat dier heeft.
Het is off-topic omdat het niks met de vraag van TS te maken heeft.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door reggie2 »

De vraag is geen consumentenkwestie dus duidelijker kan het niet.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Berteman »

Miepje1 schreef:Katten moet je ook niet los laten rondlopen. Katten hou je in huis en eigen tuin/balkon. Dan hebben andere mensen er ook geen last van.
Een kat die het avontuur zoekt, houdt zich echt niet aan de grenzen van het 'eigen' huis of balkon. Een kat is van nature nieuwsgierig en als die - om wat voor reden ook op stap wil - weet hij altijd wel een uitweg te vinden.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Berteman »

BreejKC schreef:
Katten moet je ook niet los laten rondlopen. Katten hou je in huis en eigen tuin/balkon.
Zoals ik eerder schreef: "katten hebben geen baas, die hebben personeel". "Je` hebt dus weinig over die kattenbeesten te vertellen, die doen af en toe gewoon hun eigen zin, of het `baasje´ het leuk vindt of niet. Als het mooi weer is, die drang om naar buiten te gaan groot is, dan ben je ze gewoon kwijt als er maar ergens een kiertje openstaat. Afhankelijk van hoe goed je voor die kattenbeesten zorgt bepaald dat in het algemeen of ze wel of niet naar je terug komen.

Wij hebben een kat die door de vorige eigenaar geschopt en geslagen werd. Die eigenaar is door de ons ingeschakelde dierenambulance opgespoord en de kat naar de rechtmatige eigenaar teruggebracht. De boze eigenaar kwam bij ons verhaal halen, want nou moest hij voor dat ´rot beest´ nog de dierenambulance betalen ook. Hoe hij ons gevonden heeft? Hij is gewoon achter zijn kat aangelopen die, omdat hij het zat was dat hij geslagen en geschopt werd, een nieuw baasje zocht. Dat waren wij dus. Die kat loopt dus ook af en toe buiten omdat binnenhouden een schier onmogelijke opgave is. Maar hij komt altijd netjes terug, omdat hij door ons wel goed verzorgd wordt. Een liever dier, omdat hij het tegendeel kent, kunnen wij ons niet voorstellen.
Een kat, die zich ergens niet thuis (of op z'n gemak voelt), of geen 'klik' voelt met zijn 'personeel ' gaat vaak op zoek naar een ander mens.

Zo ben ik acht jaar geleden alweer aan 'mijn' kat gekomen. Op een koude en regenachtige dag zat het dier buiten in een raamkozijn te bibberen en miauwen. Ik gaf hem aai over de bol en even later liep hij naast me, miauwend en smekend om aandacht.

De eigenaren waren dat 'valse secreet' liever kwijt want volgens hun was er met die 'rotkat' geen land te bezeilen. Kan best, maar voor mij is de allerliefste kat van de wereld. En ja, een paar keer per dag laat hij weten, naar buiten te willen. En binnen een half uur is 'ie weer terug, mij begroetend alsof ik een half jaar weg ben geweest.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Katers al meerdere dagen weg

Ongelezen bericht door Brainless »

Berteman schreef: Een kat die het avontuur zoekt, houdt zich echt niet aan de grenzen van het 'eigen' huis of balkon. Een kat is van nature nieuwsgierig en als die - om wat voor reden ook op stap wil - weet hij altijd wel een uitweg te vinden.
Wij hadden in ons rijtjes huis stroom op de schutting.
Dan bleven de katten gewoon in de tuin en hadden we gelukkig ook geen last (meer) van andermans katten.
Echt ideaal.

Gesloten