Hond verkocht, nieuwe eigenaren maanden later boos

Andere onderwerpen over dieren
Lady1234

Re: Hond verkocht, nieuwe eigenaren maanden later boos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je een “gerepareerde” hond verkoopt, kan je niet als koper verwachten dat hij na maanden nog “heel” is en blijft.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klop, bij conformiteit gaat het altijd om het moment van afleveren, dus de overdracht van de hond.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
01 aug 2020 12:12
Maar als je een “gerepareerde” hond verkoopt, kan je niet als koper verwachten dat hij na maanden nog “heel” is en blijft.
Het kan wel bij wet een ding zijn, maar zo er over praten vind ik walgelijk.

Het gaat om een levend wezen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

reggie2 schreef:
01 aug 2020 12:19

*Gerepareerd tweedehands levend wezen.

Lady1234

reggie2 schreef:
01 aug 2020 12:19
Lady1234 schreef:
01 aug 2020 12:12
Het kan wel bij wet een ding zijn, maar zo er over praten vind ik walgelijk.

Niet de aanhalingstekens gezien?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Bij het kopen/verkopen van dieren is het altijd lastig om de emotionele kant los te zien van de juridische. Maar voor de wet valt een huisdier onder goederen bij verkoop. Dus dat is ook de enige manier om er naar te kijken. En of het nu wel of niet zielig is doet er niet zo heel veel toe

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik mijn oude eigenwijze (past goed bij mijn) aan bijvoorbeeld Witte Angora zou verkopen?

Wie is daar dan de baas in huis en zal W.A. alle gekke dingen die hij bij mijn geleerd heeft nog kunnen uitvoeren?

Bij slecht weer de Geraniums voor 't raam even bemesten omdat hij dat leuk tuintje vond?
Of de radio op Classic NL aanzetten in de nacht zodat hij boze buren kreeg?
Zelf service in de koelkast en zelf eten pakken en dan de deur vergeten omdat er geen dranger op zit?
Bij de baas in bed gaan en hij bepaalde waar ik nog mag liggen.....

Ik heb geen medisch dossier van hem, en ook geen Martin Gaus Factuur voor dit gedrag.
Een sterk vermoeden dat ik geen 3 maanden maar na 3 dagen hem weer terug kreeg!

En nee, geen muilkorf en de nagels bleven en als je een dier neemt zonder te informeren naar bijzonderheden.....
Na 18 jaren is dit een Volwassen Kater met zijn eigen manieren en regels, niets meer bij te leren....
Wie heeft er interesse in een oude gestoorde in huis te halen?

En als ik dan hier een Topic starter lees die hem aan iemand weg doet die niet zelf maar een uitlaatservice ingeschakeld heeft,
dan mag je je hier wel over uitlaten... de koper eiste nu veel en liet het uitlaten al aan andere over ondanks Muilkorf?

De koper wist van de muilkorf dus nog een erbij voor deze koper zelf graag!

hoopke

Ongelezen bericht door hoopke »

kuklos schreef:
01 aug 2020 09:56
@hoopke, waarover claimen de kopers dat je gelogen hebt?
Ze zeggen dat we verzwegen hebben dat de hond geopereerd is geweest, en dat is niet zo.
Kan wel steeds weer opnieuw in herhaling vallen, en opnieuw jullie vragen beantwoorden die al zo vaak gesteld zijn, en ook al zo vaak beantwoord zijn, maar kan er echt niks meer aan toevoegen.
Alles wat relevant is, is benoemd, en beantwoord, en als je toch iets denk te missen, zou ik gewoon weer even van voor af aan beginnen met lezen, want ik merk dat mensen soms halverwege inhaken, en dan vragen stellen, of feiten denken te missen die in het begin allang beschreven staan.

Wij zijn eerlijk geweest, hebben daarnaast veel tijd en energie gestoken in het vinden van een goede baas, hebben een koopcontract opgesteld, ze hebben het rustig doorgelezen, hebben het ondertekend, hebben de hond 2x uitgebreid gezien, en ja zelfs al mee gewandeld voor de koop werd gesloten, en dan vinden wij dat koop is koop, mocht je niet willen of kunnen zorgen voor de hond is er nog de mogelijkheid de hond aan ons terug te doen, wij hond terug zij het geld, maar daar willen ze niks van weten, ze willen het volledige bedrag terug zodat ze de hond daarvan kunnen laten onderzoeken, en ook nog de hond behouden. Nou sorry hoor, maar daar hebben we A niet zo veel tijd in gestoken voor de koop, en B geen koopcontract voor opgesteld.

Komkommertijd

Volledig onderzoek mogen ze doen,
alleen dat geld, pas na bewijs van verborgen gebrek kunnen ze dat terug eisen, mits de Hond ook word terug komt.

Vreemd dat aankoop en keuring zelfde prijs zijn, denk dat deze Belg een Commerciële arts is,
en welke arts weet vooraf al hoeveel onderzoek ging kosten?

Na 3 maanden bij Uitlaat service en wat je daar hoorde alles van anderen gaan geloven?
Uitlaat service is een nood oplossing voor 2 verdieners die zelf niets doen.... zou ik niet graag een Hond van hebben.
Eerst andere eigenaren, dan nog die groep behandeling van een uitlaat service die zegt deskundige te zijn...
En weer terug bij je oude baasje? Wat moet deze Hond hier van denken en wat zal zijn gedrag zijn?

Hond bijt Baasje heb ik wel eens gelezen en ik zou niet willen dat Hoopke dat risico nu ook loopt.
Na 3 maanden zijn de kopers gewoon te laat.... vooral na de UItlaat Service die vaak roddel groep is van anderen die
zeggen zeer deskundige te zijn.....

Ze zullen wel deze Muilkorf plichtige eigenaar advies hebben gegeven om er zo vanaf te komen maar alleen geld terug,
en product houden, dat krijg je nergens.... want de wet noemde dit geen Hond maar Product.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@hoopke, andersom geldt ook dat zo ongeveer alle adviezen al zijn gegeven hier.
Feitelijk zijn er twee opties: zij geven de hond terug en jullie geven hun het geld terug. Of zij houden de hond en krijgen geen geld terug. Waar ze wel recht op hebben is het medisch dossier van de hond.

De kopers geven het idee voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten en hoe langer jullie daarin meegaan hoe erger het wordt. Geef ze de twee opties die ik noemde, geef ze een bepaalde tijd om daaruit te kiezen en anders is de zaak afgedaan. Mochten ze daar niet mee akkoord gaan dan zien jullie een gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet.

Als de kopers ook maar greintje gezond verstand hebben maak je op die manier met die bewoording duidelijk dat ze maar beter op kunnen houden met spelletjes spelen/dreigementen en ze echt actie moeten ondernemen (gang naar de rechter) of op moeten houden.

De hond terugnemen levert echter wel het risico op dat de nieuwe baasjes de hond "verpest" hebben en deze wellicht slecht gedrag vertoont nu, want je hebt geen idee hoe zij met de hond zijn omgegaan.

Komkommertijd

Optie geld & hond terug stond al op papier bij de verkoop....

En verpest, daar ben ik ook nu erg bang voor....

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
02 aug 2020 12:27
@hoopke, andersom geldt ook dat zo ongeveer alle adviezen al zijn gegeven hier.
Feitelijk zijn er twee opties: zij geven de hond terug en jullie geven hun het geld terug. Of zij houden de hond en krijgen geen geld terug. Waar ze wel recht op hebben is het medisch dossier van de hond.

De kopers geven het idee voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten en hoe langer jullie daarin meegaan hoe erger het wordt. Geef ze de twee opties die ik noemde, geef ze een bepaalde tijd om daaruit te kiezen en anders is de zaak afgedaan. Mochten ze daar niet mee akkoord gaan dan zien jullie een gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet.

Als de kopers ook maar greintje gezond verstand hebben maak je op die manier met die bewoording duidelijk dat ze maar beter op kunnen houden met spelletjes spelen/dreigementen en ze echt actie moeten ondernemen (gang naar de rechter) of op moeten houden.

De hond terugnemen levert echter wel het risico op dat de nieuwe baasjes de hond "verpest" hebben en deze wellicht slecht gedrag vertoont nu, want je hebt geen idee hoe zij met de hond zijn omgegaan.
Ik ben het een groot deel met je eens, behalve de paar laatste zinnen, lijkt wel of het om een bankstel gaat in plaats van een levend wezen.

Ik heb geen begrip voor inzetten van een hond , zowel van het vorige baasje niet als van de huidige baasjes.

TS zorg dat je duidelijk bent en nergens meer een reactie richting deze mensen geeft. Hopelijk blijven ze goed voor de hond zorgen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

De hond terugnemen is sowieso niet aan de orde ; de nieuwe eigenaars willen hem houden en de oude eigenaar heeft de hond niet voor niets verkocht.
Als de hond weer wél terug gaat gaat TS Hoopke de hond zeer waarschijnlijk toch weer verkopen en dat moet je uiteraard niet willen in het belang vd hond!

Om van het gez**** af te zijn : vraag het medisch dossier en geef dit af ad nieuwe eigenaars.
Ik zie het probleem niet, tenzij er iets anders speelt qua gezondheid van deze hond.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
02 aug 2020 13:20
Ik ben het een groot deel met je eens, behalve de paar laatste zinnen, lijkt wel of het om een bankstel gaat in plaats van een levend wezen.
Ik zou hier bijna "hou nou op" willen schreeuwen. Die discussie hebben we al gehad en iedereen is het met je eens dat een hond een levend wezen is en niet een soort bankstel. Maar dat voegt voor deze discussie niets toe, en heeft ook juridisch geen waarde. Ga die discussie met de politiek voeren en niet in deze thread, het roept enkel verwarring op.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

hoopke schreef:
02 aug 2020 09:31
kuklos schreef:
01 aug 2020 09:56
@hoopke, waarover claimen de kopers dat je gelogen hebt?
Ze zeggen dat we verzwegen hebben dat de hond geopereerd is geweest, en dat is niet zo.
Kan wel steeds weer opnieuw in herhaling vallen, en opnieuw jullie vragen beantwoorden die al zo vaak gesteld zijn, en ook al zo vaak beantwoord zijn, maar kan er echt niks meer aan toevoegen.
Dit is de eerste keer dat u deze vraag (die al vaker gesteld is) beantwoordt.

Conclusie na uw antwoord: uw bewering (beschuldiging) uit de OP dat kopers u beschuldigen gelogen te hebben, mist grond.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

hoopke schreef:
29 jul 2020 16:25
Alles wat nodig was hebben we verteld , hond is geopereerd geweest , is daarvan hersteld en operatie stond in zijn paspoort .
tttlocke schreef:
02 aug 2020 14:15
hoopke schreef:
02 aug 2020 09:31
Dit is de eerste keer dat u deze vraag (die al vaker gesteld is) beantwoordt.
Dit stond al in de OP .

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:
Conclusie na uw antwoord: uw bewering (beschuldiging) uit de OP dat kopers u beschuldigen gelogen te hebben, mist grond.
Die conclusie berust op een drogreden. Als TS hier een antwoord niet heeft gegeven terwijl zij meent dat ze dat wel heeft gedaan, dan volgt daaruit niet dat TS in het gesprek met de koper niet heeft aangegeven dat de hond was geopereerd.

Overigens zie ik daarin geen grond om de koopovereenkomst te ontbinden. Hoe zo mag je verwachten dat een hond nooit is geopereerd?

Lady1234

De ene operatie is de andere niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is mij volstrekt onduidelijk wat er geopereerd is en wat de reden was van de operatie. Misschien dat de kopers dáár benieuwd naar zijn.

PietertjeTwee

Ongelezen bericht door PietertjeTwee »

alfatrion schreef:
02 aug 2020 14:32
tttlocke schreef:
Die conclusie berust op een drogreden. Als TS hier een antwoord niet heeft gegeven terwijl zij meent dat ze dat wel heeft gedaan, dan volgt daaruit niet dat TS in het gesprek met de koper niet heeft aangegeven dat de hond was geopereerd.
Volgens mij is het punt van tttlocke dat de kopers TS niet beschuldigen van liegen (enkel van het verwzijgen van iets), terwijl TS aangeeft dat dat wel het geval is.

Plaats reactie