LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijthonden

Andere onderwerpen over dieren
Hans Helmerhorst
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2007 15:15

bijthonden

Ongelezen bericht door Hans Helmerhorst »

Graag wil ik ervaringen horen van mensen die gebeten zijn door een Amerikaanse Pit Bull Terrier. Ik ben zelf namelijk pas gebeten door zo'n hond en de eigenaar liep er gewoon mee door, zonder te vragen hoe het er mee ging. Mijn bovenlip was volledig ingescheurd en verder nog lichte bijtplekken in mijn gezicht. In het ziekenhuis heeft men mijn lip moeten hechten en de overige verwondingen moeten verzorgen. Er was geen enkele aanleiding voor de hond en/of eigenaar om mij te bijten,of te laten bijten. De hond snuffelde in het langslopen aan mijn hand en daar keek ik even naar en toen was het hap. De eigenaar trok zijn hond weg en liep door. Je kunt volgens de politie hiervan geen aangifte doen, omdat het geen strafrechtelijk gebeuren is , maar een juridische gebeurtenis. Ik moet zelf het adres van de eigenaar op zien te zoeken en hem via de rechter aansprakelijk stellen voor de geleden schade en letsel. Deze hond zal maar een kind te pakken nemen?

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Een echte american pittbull terrier zal je niet zo snel zien lopen in Nederland wel een Pitbull achtige of een amerikaanse Stafford..

en wat de politie betreft die kan de hond als die onder de pitbullachtige valt in beslag nemen want hij heeft een misstap gemaakt(jouw gebeten) dus dan word hij in een laserasiel geplaatst en gaan ze hem schouwen en een magtest afnemen.

Vind het overigens knap als hij aan je hand snuffelt en de baas trok de hond weg en doorliep dat jij dan in je gezict gebeten bent...

Broodje aap of een hersenspinseltje?

Hans Helmerhorst
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2007 15:15

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Hans Helmerhorst »

BullTerrier, ik geloof, dat je toch niet goed het verhaal hebt gelezen of begrepen. De hond snuffelde eerst aan mijn hand, ik keek toen, wat er aan de hand was, werd toen in mijn gezicht gebeten. De hond liep aangelijnd, ik trok snel terug en de baas van de hond trok hem toen mee, zonder te vragen hoe het ging. Het was een Amerikaanse Pitbull Terrier en de eigenaar van de hond is een bekende van de politie. De politie wist op dat moment nog niet dat hij die hond in zijn bezit had. Allen de persoon in kwestie is ook bekend in de Drugsscene. Jouw reactie is een hersenspinsel, van een liefhebber van dit soort honden? Als je iets niet weet, dan plaats je geen opmerking over een broodje aap of hersenspinsel.

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door super suus »

De hond snuffelde eerst aan mijn hand, ik keek toen, wat er aan de hand was, werd toen in mijn gezicht gebeten.
ik wil je niet beledigen, maar hoe groot ben je dan?
of nam de hond een giga jump?
of bukte je zelf?
Je kunt volgens de politie hiervan geen aangifte doen, omdat het geen strafrechtelijk gebeuren is
is dat zo? vooral bij een hond die niet meer gehouden mag worden, een pitbull-terrier-achtige?




maar euh, hoe zit het met deze geweldige hond?
is er nog actie ondernomen?

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door BullTerrier »

BullTerrier, ik geloof, dat je toch niet goed het verhaal hebt gelezen of begrepen. De hond snuffelde eerst aan mijn hand, ik keek toen, wat er aan de hand was, werd toen in mijn gezicht gebeten. De hond liep aangelijnd, ik trok snel terug en de baas van de hond trok hem toen mee, zonder te vragen hoe het ging. Het was een Amerikaanse Pitbull Terrier en de eigenaar van de hond is een bekende van de politie. De politie wist op dat moment nog niet dat hij die hond in zijn bezit had. Allen de persoon in kwestie is ook bekend in de Drugsscene. Jouw reactie is een hersenspinsel, van een liefhebber van dit soort honden? Als je iets niet weet, dan plaats je geen opmerking over een broodje aap of hersenspinsel.

Dan ben je of een dwerg als hij gelijk zo naar je gezicht gaat of je ben met je gezicht heel dicht bij de hond geweest als dat zo is ben je dom je moet nooit bij vreemde honden met je gezicht erbij komen!!

En zoals ik al zei "amerikaanse pittbull terrier" bestaat niet in nederland.
Het is dan een Pitbull achtige ooit gehoord van het RAD nee ga dan maar is googlen :wink:

Ik denk dat jij zo een man bent die "gevaarlijke" "stoere" "vechthonden" in contact brengt met asociaal en drugs tattooes enzo weet ik allemaal wat voor oordelen.
Want ja ik ben zo een honden liefhebben waar je dus genoeg uit mijn naam kan opmaken maarre ben geen drugsprobleemje en daarbij een gewone sociale vrouw van midden 30..

Ik kan ook jouw verhaal nooit 100% weten aangezien ik er niet bij ben geweest maar zie jouw verhaal als een oprui verhaaltje van kijk eens weer een vechthond die gebeten heeft...

En die politie die weet tegenwoordig maar goed wat ze met "pitbulls aka pitbullachtige" moeten doen dus vandaar dat ik jouw ook in twijfel trek!!!!.

Overigens welke stad is dit gebeurd ??

Hans Helmerhorst
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2007 15:15

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Hans Helmerhorst »

Sorry, maar de eigenaar is ook een drugs-verslaafde. Verder ga ik met jouw niet meer in discussie, want dan zou ik me moeten verlagen tot het niveau van jouw en daar pas ik voor. Ik maak het niveau op uit het taalgebruik.
PS
Als deze hond per ongeluk een kind pakt, bijt die hond dat kind hartstikke dood. einde discussie.

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Als je geen discussie wilt moet je niet op een forum gaan zitten...
Maarre heb ik nog geen antwoord op me vraag van je?
Laf hoor wel een groot verhaal hier neerzetten en niet antwoorden..

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door super suus »

Hey Hans,

jammer dat je op mij niet reageert,
nogmaals vraag ik me af waarom de politie niet heeft gereageerd
wanneer het hier gaat om een verboden ras.

Hans Helmerhorst
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2007 15:15

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Hans Helmerhorst »

Super suus, de politie reageert niet, omdat dit het eerste bijtincident was en de eigenaar de hond niet tegen mij heeft opgezet. Dan is het een Juridische kwestie en geen strafrechterlijke zaak. de politie heeft na twee dagen wel het hele verhaal op papier gezet. Er wordt nu wel een onderzoek gedaan of de man de hond mag hebben, maar de eigenaar geeft telkens niet thuis, terwijl de hond hoorbaar aanwezig is.

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door super suus »

beste,

daar hoeft de politie geen onderzoek naar te doen,
als je zeker weet dat het een amerikaanse pittbull terrier is
dan nemen ze hem meteen in beslag.

als je niet uit je nek l*lt zit de politie wel raar in elkaar,
bij ons in het dorp is een hondenbezitter aan de deur door
de politie gewaarschuwd,
haar herder had de folderbezorger in de broek gebeten.
ik bedoel maar, daar gaan ze meteen op af.

Hans Helmerhorst
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2007 15:15

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Hans Helmerhorst »

Ik mocht al blij zijn dat een agent mijn verhaal op schrift heeft willen zetten. Ik ben dinsag j.l. opgebeld met de mededeling van de politie dat men op 17 september 2007, een brief bij de man heeft bezorgd met het verzoek om contact met mij op te nemen, om de schade te regelen em als hij dat niet doet ik maar een letselschadeadvocaat in moet schakelen. Ik heb nu de Corpsleider van de politie, de burgemeester, ingeschakeld om te kijken wat er voor verdere stappen gedaan kunnen worden. Om even alle onduidelijkheid weg te nemen; het is echt geen l*lverhaal.

Chaya21
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2007 03:35

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Chaya21 »

Het verhaal stinkt aan alle kanten en volgens mij is dit echt erger gemaakt dan het is.En ja je gaat toch ook niet met je gezicht bij een vreemde hond.Dus ja het is ook je eigen schuld.Maar ja het is makkelijk hé om zo'n hond de schuld te geven en gelijk te zeggen van dat die gevaarlijk is.
Heeeeel makkelijk is dit.
:twisted:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik heb toch mijn bedenkingen bij dit verhaal. Zeker als de topic starter beweert dat de politie niets zou doen?

Even wat eenvoudig zoekwerk:

artikel 425, SR, boek 3, titel 1:

Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van derde categorie wordt gestraft:

1°.
hij die dier op mens aanhitst of onder zijn hoede staandneer een mens aanvalt niet terughoudt;

2°.
hij die geen voldoende zorg draagt voor onschadelijk houden van onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.


punt 2 zou toch van toepassing zijn?

En dan inderdaad, zat je gehurkt voor die hond of iets dergelijks? Of sprong die hond zomaar 1 tot 1,5 meter omhoog?

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Zo dus ik was gelukkig niet de enige die dacht aan een broodje aap verhaal van Meneer Hans... :roll:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door petty1950 »

Heer Hans is niet uniek in deze .....
Het hele internet etc. wemelt van de broodjes aap verhalen over de zgn ''Pitbull achtigen''
Het publiek is nl maar al te gretig op sensatieverhalen en de dames en heren journalisten zijn merendeels of slecht voorgelicht of gewoonweg slordig en te lui om na te gaan om wat voor hond het hier om ging.... Alles wordt dus voor het gemak wat doorelkaar gehusselt :roll:
TREURIG :!:

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Treurig is dat als er ook maar 1 negatief ding is over een dier mensen gelijk verhalen gaan verzinnen als dit, de Pittbul is verboden in Nl, dus mensen gaan maar verhalen verzinnen om meer mensen in hun mening mee te trekken.
In mijn ogen is geen enkele hond gevaarlijk of vals, honden worden vals GEMAAKT, een kind is toch ook geen crimineel bij geboorte, criminelen worden gevormd, en niet zo geboren!
Ik heb zelf 3 slangen waaronder 1 Python, en een baardagaam, mensen reageren daar ook gelijk fel op, "iieeh eng" "iieeh bah" en een bepaald programma heeft daardoor ook de slang in een heel verkeerd daglicht gezet.
Dit soort dingen blijf je houden, mijn idee: Begin een porgramma met een bekende nederlander die op zoek gaat naar "gevaarlijke" honden of andere dierenen laat zien dat deze dieren ook een andere kant hebben!!!
Ik ben het echt zat om dit soort dingen te lezen en gar er dan ook fel tegenin :x

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Pruim »

Meneer Hans houdt zeker niet van feitelijkheden?
Hij laat niets meer van zich horen.

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Of hij schaamt zich en heeft geen weerwoord?
Dit zijn gewoon algemene feiten wat ik opnoemde, iedereen weet het en je leest het heel vaak, en helaas valt de Pittbull er ook onder, het is echt jammer en ook in mijn ogen schadelijk als er dit soort verhalen overal opduiken, straks mag je alleen nog maar een konijn of cavia houden, en dan ook nog soorten die niet agressief zijn? :| Kom op mensen, waar gaan we heen in deze wereld, ga je druk maken om terrorisme of BESCHERMING van diersoorten ipv bepaalde soorten af te kraken.
Laat ze maar es bij ons komen, kunnen ze de liefste Python vasthouden, of de leukste Baardagaam zien.
Je gaat toch ook geen criminelen afmaken omdat ze een misdaad begaan hebben, of zie ik dat verkeerd?
Meneer Helmerhorst, beantwoord dit stukje en dat vorige stukje tekst van mij maar, ik ben erg benieuwd wat uw argumenten hierop zijn.

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Meneer Hans voelt nattigheid bij zijn hersenspinselen en dus houd hij ook ze mond hahaha laf hoor meneer Hans :P

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: bijthonden

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Aan iedereen die dit topic leest heb ik een interresante site gevonden, neem even de moeite en kijk de trailer rechts naast het grote plaatje.
(Is wel engels gesproken)

http://americanpitbulldvd.com/#

Kijk en luister goed, en geef dan pas je oordeel.[/u]

Gesloten