LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nederlandse databank gezelschapsdieren

Andere onderwerpen over dieren
diddie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2008 12:34

nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door diddie »

ik vang af en toe als particulier wat zwerfkatjes op. Dit is dus echt af en toe, max 2 nestjes per jaar omdat het voor mij financieel te bekostigen moet zijn.

Deze kittens laat ik altijd inenten en chippen voor ze naar hun nieuwe baasjes gaan. De mensen die kittens willen ben ik wel streng in selectie en het registratie formulier van de chip wordt pas ingevuld na geldig id bewijs gezien te hebben en zeker te weten dat het kitten op het juiste adres ingeschreven wordt (door bv het kitten naar de mensen toe te brengen of bankafschrift op adres te controleren)

Omdat ik een handicap heb en moeilijk kan schrijven dacht ik ga eens kijken of ik ook via internet kan registreren. Het blijkt dat dat mogelijk is, je kan online het formulier ook invullen maar tot mijn stomme verbazing moet je dan ineens 4,35 euro betalen per inschrijving !
Dit terwijl het registreren per post niks kost.

Heb gemaild naar het NDG waarom dit verschil is en kreeg alleen het volgende mailtje retour :

Goedemorgen,

Wij zijn een databank en registreren de chipcodes, maar chippen zelf geen huisdieren.

Het is niet verplicht om uw huisdier bij ons aan te melden.

Wij zijn een non profit instelling en vragen dit bedrag voor de kosten die wij maken voor het handmatig verwerken van de duizenden aanmeldingen en mutaties die wekelijks binnenkomen (zowel digitaal als per post).

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.


Geen antwoord op de reden van verschil , mij lijkt dat het digitaal invullen juist voor iedereen goedkoper is dan via de post. Het drukken van de formulieren kost geld, het verzenden kost geld etc etc. Het daadwerkelijk geregistreerd staan duurt dan ook minstens 2 weken. Terwijl via internet je huisdier gelijk geregistreerd staat en zij er eigenlijk geen werk meer van hebben.

Kijk, ben blij dat het NDG bestaat, maar we betalen flink veel geld voor een chip. De registratie hoort daar automatisch bij in te zitten ! En anders moeten ze het gelijk maken qua internet en post.

Hoe denken jullie daarover ?

groeten Diddie

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door Soraya »

normaal krijg je de registratiepapieren van de DA, die ze ook heeft gechipt, en betaal je evengoed, maar dan via de rekening van de DA.

diddie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2008 12:34

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door diddie »

ja daar gaat het mij dus ook om !
Ik kan kiezen, heb een registratie formulier van de dierenarts gekregen die ik kan insturen, aanmeldingsformulier staat daarop, dit is precies hetzelfde formulier als wat op internet staat.
(heb op ander forum al veel reacties erover gehad) waarom moet ik dan voor het formulier per post niks te betalen naast de dierenarts kosten, terwijl ik het via de snelste en makkelijkste manier voor hen op internet wel moet betalen.

Die chip zit erin, door een dierenarts, betaal je een flink bedrag voor. Mag toch aannemen dat dan bij die chip automatisch de prijs van het registreren zit inbegrepen ?? Anders heeft die chip toch geen enkele zin.
Ze willen dat iedereen hun huisdieren laten chippen, maar ze weten zelf niet hoe ze dat moeten doen. Bij de ene dierenarts zit het registreren er wel bij in , bij de andere niet. Er zijn daarnaast nog diverse verschillende registratie organisaties..
Hoe moeilijk kan je het maken zeg.

Gewoon EEN REGISTRATIE organisatie, alle dieren die gechipped worden bij de dierenarts, raad van beheer of in asiel gewoon automatisch daarmee ook geregistreerd, alles in een prijs. Is toch veel makkelijker ?

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat er zo'n enorm prijsverschil is tussen de dierenartsen enz voor dezelfde chip. Met uitschieter naar raad van beheer waar je voor het chippen dacht ik 60 euro per dier betaald terwijl je ze dan nog los moet registreren en dus nog 4,35 erover heen betaald...(bij mijn dierenarts, 21,50 incl registratie)

petertt
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2010 08:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door petertt »

via de website http://www.petlook.nl kan je gewoon gratis je dier registreren

en er zijn er nog een paar.

succes

peter

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door dhc »

Voor je een reactie geeft, kun je beter eerst eens kijken of het topic nog relevant is.
Topicstarter is sinds 4-8-2008 niet meer actief en heeft waarschijnlijk geen behoefte meer aan een reactie. Het is nogal zinloos een 'dood' topic opnieuw te bumpen met een redelijk late reactie.

petertt
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2010 08:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door petertt »

mmmja zou kunnen, als het niet relevant zou zijn, dan kunnen ze beter de gehele topic verwijderen, ik was geinteresseerd en geef een antwoord daarop, waarschijnlijk zullen een aantal leden hier ook mee gebaat zijn.

Want komende jaar gaat hier nog een staartje aan zitten....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door dhc »

waarschijnlijk zullen een aantal leden hier ook mee gebaat zijn
Dan waren er ook meer reacties geplaatst, dit topic heeft al twee jaar geen enkele reactie mogen ontvangen. Wellicht vind niet iedereen dit belangrijk. Het is forumvervuiling om dode topics nieuw leven in te blazen, zeker als TS niet meer actief is, en dat is degene die de vraag heeft gesteld. Kennelijk is die vraag inmiddels beantwoordt....

petertt
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2010 08:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door petertt »

ik geef alleen maar antwoord, is het niet aan zij zoals de moderators van het forum om mij daarop te attenderen.

zij zijn ook diegene die de topic kunnen sluiten, als de topic nog open is kan iedereen daar antwoord op geven.

dus bij deze.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door dhc »

Moderators sluiten geen topics, alleen als daarin wordt gescholden, beschuldigd enz.
Maar dat leer je nog wel eens, je hebt tenslotte al 4 berichtjes geplaatst en weet je alles al....

petertt
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2010 08:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door petertt »

tja, heb me vandaag pas geregistreerd....en hetgeen waar ik mij voor interesseer reageer ik op

iemand die meer dan 1100 berichten heeft geplaatst, heeft daar klaarblijkelijk geen interesse voor.

iedereen zijn kundigheid, om iemand die aan dit forum wil bijdragen af te kraken

bedankt, zo geef je iedereen die dit leest een impuls dat je dus NIET MOET REAGEREN, want jij geeft het recht om iemand af te danken.

sara-bos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2010 13:12

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door sara-bos »

@petertt,

Dank voor jouw link. Ik hoop dat er meer mensen ( en dieren ) baat bij kunnen en mogen hebben in de toekomst.

@dhc,

on topic aub.

mvrgrt sara.

petertt
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2010 08:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door petertt »

nou dhc, je maakt hier wel vrienden hoor, dit forum is er toch voor om andere mensen te helpen en niet om mensen af te kraken, gezien jouw toon, lijkt mij dat niet erg gepast voor tros radar.

jammer.....

sara-bos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2010 13:12

Re: nederlandse databank gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door sara-bos »

dhc schreef:
sara-bos schreef:@petertt,

Dank voor jouw link. Ik hoop dat er meer mensen ( en dieren ) baat bij kunnen en mogen hebben in de toekomst.

@dhc,

on topic aub.

mvrgrt sara.
En daar is nummer twee. Zal ik jou ook nog even iets uitleggen: ik reageer wanneer en op welke wijze ik wil. Dat bepaal jij niet, zeker niet na 1 berichtje. Je kunt je energie beter aan de diertjes besteden....
@dhc,

Jij spaarde de puntjes ( ruim 1100: Nou, nou.. ) in deze fora door deze als chat-box te gebruiken zo te zien. Lees even de regels die hier voor gelden. Verder blijf ik m.i. heel netjes en neutraal in mijn reactie.

En jij hoeft mij niets uit te leggen. Als jij zo graag een regelneefje wil uithangen, met jouw negatieve uitlatingen, raad ik je aan naar een positie van moderator te soliciteren. Kun je misschien gelijk wat aan die regels doen.

Succes met jouw scoren van, niet inhoudelijke, puntjes. Met jouw welnemen:Ik speel jouw spelletje niet meer mee dus: Ave, Grote Bewaker Van De Zuiverheid Van Jouw Persoonlijke Forum.....

sara.

Gesloten