LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Wheely2017
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Wheely2017 »

Als je bent aangewezen op dit 'speciale vervoer' dan krijg je soms chauffeurs die zelf de weg niet kennen. Dit is mij reeds meerdere malen overkomen. Dit heeft dus als gevolg dat je zelf de 'wegwijzer' bent en uren in die taxi zit omdat je mensen die dit niet kunnen aangeven, wilt helpen thuis te komen! Het is soms ook echt een ramp om de 'stomme praatjes' van diverse chauffeurs aan te moeten horen en het is dan soms ook heel moeilijk om je mond te houden. Ik hoef de gehele doopceel van een chauffeur niet te horen. Klachten indienen heeft veelal geen zin, je hoort er vaak niets over terug.

bigdutch
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2007 07:44

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door bigdutch »

Connexxion laat de mensen vaker langer wachten, ik heb zelf wel 2 uur staan wachten , langer onderweg zijn vind ik niet zo erg, langer wachten in de regen vind ik erger.

Freek Franken
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2007 17:53

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Freek Franken »

Wij, van www.demaatisvol.org hebben nog overwogen deel te nemen aan de uitzending. Helaas (?) ging dat niet want de planning zat al vol.

Persoonlijk vond ik de uitzending zwak, de problematiek werd in het geheel niet uitgediept, buiten de beschamende opmerkingen van de argonaut medewerker. Die medewerker dient morgenochtend met pek en veren besmeerd uit het argonautkantoor gezet te worden.

"bus een kwartier te laat"? Laat me niet lachen, als dat gebeurt steken wij de vlag juist uit

Marjo van Dijken kwam wel goed uit de verf, maar staat in feite net zo met de rug tegen de muur als wij.

Tros Radar was/is op de hoogte dat wij nog veel meer pijlen op de boog hebben, ze wilden wel onze pijlen, maar niet onze medewerking, ik denk dat Roel en Lucida hier nog veel meer vuurwerk hadden kunnen afsteken. Helaas werd hun medewerking deze keer niet op prijs gesteld omdat het hele item al vol zat. En neen, onze pijlen kregen ze niet, wij zijn geen data-leveranciers.

De CG raad is weliswaar uit de hoek gekomen met haar proces, maar daar net zo hard in teruggeschopt en houdt nu stilte op dit front.

Niels werd in deze bijdrage ingezet als het sielug-voorbeeld-geval, dit ondanks zijn 'strijdlust' op dit punt. Hm, ingezet? misbruikt eigenlijk.

Kortom, in mijn persoonlijke visie een Tros-de-gezellige-familiezender uitzending, zorgvuldig om de pijnpunten heen laverend.

wheelchair-lady
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2007 22:58

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door wheelchair-lady »

Eindelijk aandacht voor het falende gehandicaptenvervoer. Spijtig moet ik melden dat het ERGER is dan de uitzending liet zien. Als ik dan ook een PcdA lid hoor zeggen dat mensen KM overhouden die een ander dan kan gebruiken......moet er eerst gekeken worden WAAROM deze personen hun kilometers niet gebruiken. Als ik het voorbeeld van mijzelf hierbij mag aanhalen als jonge alleenstaande moeder met 2 jonge kinderen en je wordt 3x achteréén in 2 jaar tijd gewoon of helemaal niet of meer dan 3 uur te laat, na veel bellen opgehaald, dan DURF je geen gebruik meer te maken van deze faciliteit. Dit geeft dan meer stress dan gemak en individualiteit waar dit toch voor is bedoeld.. Als je Valys een brief hierover schrijft...het is mij echt overkomen tot 3x toe. dan krijg je een standaard brief met alle grote beloften..die zij dus steeds niet waarmaken, met een bloemenbon van 10 euro.
IK houd dus km over...verschrikkelijk genoeg, want ik wil dit helemaal niet. Maar als je alleen met 2 basisschoolkinderen 3 uur staat te wachten in de avond voor een theater, of 6 uur doet ivm omrijden over een rit die maar 45 minuten hoeft te duren. Of erger nog laatst dat er dus echt helemaal niemand komt om ons naar Schiphol te brengen. De reden!!! Degene die de rit had aangenomen had teveel lettertekens gebruikt en dit had de PC niet kunnen verwerken en was daarom buiten het sysyteem gevallen. De stress die je dan hebt dat je het vliegtuig helemaal overstuur van op het nippertje alle kanten op te worden gesold, na vele boze telefoontjes dat wij het vliegtuif zo niet halen...We stapten 5 minuten voor opstijgen in, zonder 8 uur te hebben gegeten/ gedronken. Dit was namelijk op Schiphol gepland en bij de doune moesten we zoals bekend alles weggooien.
Als je dit 3x achteréén overkomt inzeer ruime tijd omdat je niet meer DURFT! want je kunt er gewoon niet op rekenen. Denk ik : Het kan niet zo zijn dat dit alleen mij overkomt. Voor mij had DIT aspect nadrukkelijker naar voren mogen komen. Heel duidelijk was dit wel bij de heer die om 23 uur een taxi had afgesproken en om 4.30 uur thuis aankwam. Mijn kinderen lachten. "Het lijkt wel ons..." Gaat u dan nog weg, met een beperkte mobiliteit met 2 kinderen? Ik moet toegeven.....mij ontbreekt het na alle ervaringen nu echt aan moed en lef, dus blijf ik KM over houden. Blijf ik thuis. Maar is het toch niet de bedoeling hoezeer ik ze een ander gun dat ik mijn km afsta. Dat is de omgekeerde wereld. Het rijk moet eerst zorgen dat er een goede vervoersvoorziening komt. Want met dit beleid zouden er nog meer gehandicapten gedupeerd worden.
Gaat u zo nog lekker weg in eigen land...........?

Straw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2007 09:53

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Straw »

Ik ben jongvolwassen en heb een zware spierziekte (o.a. beademing, gebonden aan elektrische rolstoel, volledige ADL-hulp bij kleden, eten, drinken, toilet etc.). Ik leid een actief sociaal leven, studeer aan een universiteit en wil werken als ik klaar ben met mijn studie.

Echter, laat dit duidelijk zijn voor politici, Valys, Argonaut en iedereen. Ik gebruik Valys niet meer, omdat dit voor mij te gevaarlijk is. Al enkele malen heb ik via Valys gereisd, ook jaren daarvoor met de voorloper Traxx, maar steeds lopen de reizen abominabel slecht. Uren wachten in de kou zonder toiletmogelijkheid, ongelofelijke omrij-routes (bv. van Amsterdam naar Eindhoven en dan gaan via Arnhem), leugens van de Valys-klantenservice over redenen van vertragingen en gebrekkig materiaal (bv. rolstoelen die in taxibusjes niet vastgezet kunnen worden).

Logisch dat er veel kilometers blijven liggen, want ik en ook een paar gehandicapte vrienden/kennissen kijken wel uit om weer via Valys te reizen. Het beperkte kilometerbudget is ook belachelijk, want waarom niet zoals als jaren daarvoor gewoon onbeperkt reizen tegen OV-tarief? Waarom mogen gehandicapten maar 750 km per jaar, of als je geluk hebt (want, hangt van je handicap af en van indicatiesteller) 2250 km per jaar reizen en valide personen wel een onbeperkt aantal km's per jaar reizen tegen OV-tarief? Ik kan iig niet per bv. trein reizen, want kan niet naar het toilet, te koud in winter en herfst en wie helpt mij als mijn arm van mijn werkblad valt of wie beschermt mij tegen diefstal van gsm, geld etc (die ik wel op werkblad moet hebben om te kunnen bellen en te betalen) op een druk station?

Voor meer informatie mogen politici of anderen zich tot mij richten via [email protected] .

Freek Franken
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2007 17:53

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Freek Franken »

Je hebt het gisteren gehoord he, volgens Argonaut kun je zelfs zonder armen of benen gewoon met de trein reizen.

Die Argonaut-medewerker zou ik graag eens in een donker steegje tegen komen voor een 'goed gesprek'.

Freek Franken
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2007 17:53

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Freek Franken »

op 24 oktober hebben wij, www.demaatisvol.org een gesprek met een hoge(re) functionaris bij Valys/Connexxion om daar onze 'grieven en klachten' op tafel te leggen in de vorm van een zwartboek waarmee niet gespot kan worden.

Alle 'bijdragen' is dit zwartboek worden 100% annoniem aan Valys ter hand gesteld. Mail dus uw belevenissen met valys zo snel mogenlijk onze kant uit naar [email protected] .

Uw individuele 'probleem' kunnen wij niet oplossen, maar wel gaan we proberen om Valys/Connexxion te bewegen tot een veel betere serviceverlening, zowel organisatorisch als qua uitvoering en materiaal.

Wij stelden ook vast dat enkele taxi-bedrijven die wel een contract met Valys hebben, en dus aan de kwaliteitsnormen voldoen, ritten 'uitbesteden' aan niet aangesloten taxi-ondernemingen, die dus op geen enkele manier gecontroleerd (kunnen) worden op hun dienstverlening en materiaal. Maakte U dat ook mee? Laat het ons weten, dergelijke informatie zijn voor ons belangrijk in dat gesprek.

242-turbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2007 14:05

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door 242-turbo »

Tja, waar zal ik beginnen. Heb de uitzending van gisteravond niet gezien omdat ik voor valys met een rolstoelbus van Barendrecht naar Hengelo moest. Ik werk voor een taxibedrijf in zuid holland dat sinds een paar maanden bij Valys is aangesloten. In tegenstelling tot de berichten heb ik amper klachten gehoord. Er valt een deel aan de klant en een deel aan valys te verwijten. Als ik een combinatierit krijg met 1 rolstoeler met vrouw en 1 gewone klant zonder opmerkingen pakken we een gewone auto. Omdat mijn shift net begon pakte ik een mercedes c klasse, zat ruimte voor een riante rolstoel maar dan is hij echt vol. Omdat het economischer was haalde ik eerst de gewone klant, wat bleek, deze ging naar huis en had een GROTE koffer bij zich. Sorry mensen maar dit moet vermeld worden wanneer de rit geboekt word. gevolg is dat ik in overleg met de centrale de koffer heb moeten weigeren. Wie krijgt er de schuld? Ik... Niet eerlijk dus.

De meeste mensen hebben wel de handleiding gelezen van de 15 minutenregel en geven zelfs een extra fooitje achteraf als ik me eraan gehouden heb. Sommige mensen zeuren om te zeuren, dan kun je nog zo rustig rijden, nog zo vriendelijk zijn, de koffers 7 hoog brengen met de trap, er kan geen lachje of vriendelijk woord vanaf. SCHANDALIG!!!

Als het ons beter uitkomt als de klant een uur eerder of later word gehaald ivm combinatie word er netjes opgebeld om te vragen of het ok is, dit word zeer gewaardeerd en er word zelden nee gezegd. Zo kan het ook...

Ik merk dat er gefraudeerd word door de valys aanvragers. En niet op kleine schaal!!! Voorbeeld: bij opmerkingen stond liggend vervoer, geen combinatie mogelijk dus. De persoon in kwestie was ook blind, althans dat stond er. Ik bel aan en moest de klant boven halen. Wat blijkt, topfitte volledig gezond persoon van midden 40 dat snelwegborden al kon lezen voordat ik het kon, uit de auto sprong en zo kan ik doorgaan. Die persoon vertelde dat de 2000km had gekregen!!! Ik hoef geen dokter te zijn om te zien dat deze persoon geen kilometers verdiend!!!! Pasje klopte....

Foute adressen, foute aantallen, dubbele opdrachten, wat heeft een taxibedrijf er aan om fout te rijden? Wat heeft een taxibedrijf eraan om een kleine transporterbus te laten rijden terwijl het in een auto kan? Vertelt u mij dat eens! Don't blame it on us!

Oh ja, ook nog iets leuks. Bel om 8 uur s'avonds aan om 3 personen naar Venlo te brengen vanuit ridderkerk. Stalen gezicht van die mevrouw dat er geen taxi besteld was. Goed, kan gebeuren. Uur later komt op de centrale exact dezelfde opdracht binnen maar dan om half elf ophalen! Gevolg is dat we de rit 2x hebben doorberekend en ik niet op stap kon die avond!

Al met al, ik kom nog eens ergens en ik ben blij met de mensen die ik in de auto heb en zij zijn blij met mij.

Groet

Freek Franken
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2007 17:53

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Freek Franken »

natuurlijk zijn er ook onder gehandicapten mensen die het met eerlijkheid niet zo precies nemen. Waar niet? En zoals zo vaak, de kwaden verpesten het voor de goeden.

gaara222
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:49

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door gaara222 »

heey freek franken, haha wat een naam

het was gewoon een voorbeeld om aan te geven dat de regeling vrij streng is, maar als je met me wil praten in een donker steegje dan kan dat geregeld worden hoor!!!

Misschien niet al te professioneel maar ik wil mensen alleen een beetje duidelijkheid geven..

Ik hoor wel wanneer je zin hebt in een ''gesprek'' in een donker steegje..

Freek Franken
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2007 17:53

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Freek Franken »

dan was mijn 'donkere steegje' ook vooral een 'sfeertekening' maar met je 'praten/mailen' graag. Ik (en naar ik hoor velen) vond(en) je opmerking buitengewoon kwetsend. Mij kun je openbaar bereiken op [email protected]

joycesylvia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2007 21:30

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door joycesylvia »

Hallo.
Ik ben een van de vele pashouders.
Ik ben zeker ook niet tevreden met Valys.
Ik heb namelijk in het dagelijks leven mijn driewelfiets nodig om mij buitens huis zelfstandig te verplaatsen.
Dit beteken als ik naar mijn vriendin wil in Nijmegen dat de fiets dan mee moet in de taxi.
Dit heb ik al heel vaak gedaan.
Nu schijnt dit niet meer te mogen zomaar ineens en zonder uitleg ben ik nu als ik bij die vriendin bel verplicht om alleen maar binnen te zitten.
Ik heb hier een klacht over ingediendt bij valys maar heb nu nogsteeds geen reaktie.
Dit is al zeker zo`n 3 weken geleden.
Gewoon belachelijk!!
Het kilometer budget is belachelijk.
Toen ik mijn pas net kreeg mocht je nog onbeperkt reizen.
Daar kan ik tenminste iets mee!!!
Ik hoop echt dat dit kabinet snel een heleboel gaat veranderen aan dit belachelijke systeem!!
Gr. Joyce.

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Wat een herkenning allemaal hier op het forum terwijl je van Valys of van het zorgvervoer vaak te horen krijgt van goh u bent de enigste of van nou de klachten ed zijn veel minder geworden..

Mijn ervaringen zijn ook dat niet alles eerlijk wordt verteld door de vervoerder als er weer eens wat fout is gegaan, altijd maar wijzen naar anderen! zoals de chauffeurs en de klanten.

Ik hou het ff voor gezien met valys en het zorgvervoer( wat eigenlijk helemaal niet kan), ben er steeds zo van overstuur van keer op keer en dat al jaren en er verandert gewoon niets!

Jevada
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:48

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Jevada »

Ik lig al meer dan 10 jaar op bed en ben in het bezit van een ligrolstoel. Heel af en toe kan ik gebruik maken van Valys. Op 2 augustus trouwde mijn neef en ik zou naar de huwelijksvoltrekking gaan. Valys vertelde mij dat zij in dit geval op tijd mochten reserveren. Ik moest 12.45 aanwezig zijn. De trouwerij was om 13.00 uur. De chauffeur was keurig op tijd 11.57.
Uiteindelijk had Valys alles verkeerd berekend en kwam ik 13.10 uur bij het gemeentehuis aan. Als alle riemen losgemaakt zouden zijn zou ik om 13.20 binnen kunnen zijn. Dit heb ik geweigerd. Lpend kun je nog zachtjes binnenkomen in een trouwzaal maar met een ligrolstoel niet. Eerst mocht ik niet eens met deze rolstoelbus mee terug (deze ging leeg terug) maar moest wachten tot 14.00 uur op een rolstoelbus uit de omgeving. Dit hebben we geweigerd en uiteindelijk mochten we met dezelfde bus mee terug. Helaas kun je een trouwerij niet over doen.
De chauffeur was allervriendelijkst en probeerde het voor ons zo aangenaam mogelijk te regelen, maar van valys hebben we nog nooit ook maar excuses ontvangen.

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Bij de topic gehandicaptenvervoer staan ook al vele reaktie's over dit onderwerp, kunnen ze misschien gebundeld worden? is wat overzichtelijker lijkt mij..?

Cristal
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2007 19:34

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Cristal »

242-turbo


Geplaatst op 09 Okt 2007 13:33 door 242-turbo



Ik merk dat er gefraudeerd word door de valys aanvragers. En niet op kleine schaal!!! Voorbeeld: bij opmerkingen stond liggend vervoer, geen combinatie mogelijk dus.
Liggend vervoer? Hoe krijg ik dat voor elkaar. Valys doet dit niet, mogen ze niet!!
Ze zijn dan niet verzekerd. Halfliggend in een rolstoel is niet liggend. Dat mag wel, maar helaas lig ik totaal plat.
Daarom heb ik al, zolang Valys bestaat en ik 2250 km mag verrijden, nog geen enkele cm opgemaakt.

Er is een bedbrancard onderweg, allen nog een poos blijven steken :(
Ook de fabrikant moet iedereen waarschuwen dat je er niet mee vervoerd mag worden.

Ik ben in gesprek met VWS om dit wel mogelijk te maken!

Ondertussen heb ik zelf een bus gekocht, die goedgekeurd is voor liggend vervoer. Mijn verzekering heeft me ,onder die voorwaarde, toestemming gegeven.

Eventuele chauffeurs staan klaar. Voor mij dus dag Valys!

Chauffeurs zijn inderdaad het piespaaltje, ik vroeg ze ook altijd toestemming om even een paar rare woorden mocht zeggen.
En ze hebben altijd "Ja" gezegd.

koffie?
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2007 20:43

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door koffie? »

IK ben zo'n taxichauffeur (maar niet van Connexion, want ook andere taxibedrijven rijden Valys).

Vanmiddag had ik nog zes (3x2) uiterst tevreden Valys-klanten in m'n bus (70-plussers). Ze waren o.a. tevreden, omdat ze geen haast hadden. Deze combinatierit (drie ophaaladressen & drie bestemmingen in totaal zes steden) duurde veel langer dan ze waarschijnlijk gepland hadden (o.a. door 8 km file in de avondspits).
Natuurlijk, ik heb ook wel eens ontevreden Valyssers in m'n auto. Als alles tegenzit (stoplichten, omleidingen, files, lastige combinaties, of als mensen een afspraak met iemand hebben en vergeten zijn dat er niet rechtstreeks naar hun bestemming wordt gereden...)

En rijden in de randstad, vertel mij wat! Ik (en met mij de Valysgangers in mijn regio) hebben het geluk, dat de snelwegen hier (in Brabant) nog niet de hele dag verstopt zitten). Ookal rukt de Randstaddrukte naar het zuiden op.
(Ja, die auto's moeten ergens blijven).

Blijft het feit, dat 750 km/per jaar erg weinig is.
Dat er soms dingen in de communicatie fout gaan.
Dat de reistijden vaak veel langer zijn dan je zou denken.
Maar ook: beter iets dan niets.
Er gaat ook veel goed (hier in Brabant).
Er zijn ook mensen die genieten van een lange reis (leuk, dat dorp waar we doorkwamen...)

Iedere dag, als ik in mijn taxi stap zeg ik hardop tegen mijzelf: "Ik heb geen tijd om me te haasten."

Eefje101
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:37

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Eefje101 »

Deze meneer uit Groningen vermeld niet dat we, ik werk voor Valys, meer dan 20 bedrijven in de regio gebeld hebben. Dat is wel jammer want we doen altijd onze uiterste best om dan eventueel vervanging te verzorgen die sneller ter plaatse kan zijn. Plus het feit dat een rit van Arhem naar Groningen meer dan 2 uur duurt en er volgens de regels 2 uur omgereden mag worden. En die toewijzing van de extra kilometers lopen buiten het boekingscentrum om, maar dat zijn wel de dames en heren, die de klachten daarover om de oren krijgen, terwijl die er helemaal niets aan kunnen veranderen. Hoe vervelend het ook voor meneer was/is, jammer dat dat niet vermeld werd in de uitzending. Nergens om maar veel mensen willen, hoe naar ook door hun handicap, voor weinig geld een privé taxi !!!!!

Cristal
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2007 19:34

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Cristal »

Niet iedere chauffeur is hetzelfde, maar ook niet iedere gehandicapte.
Ik hoorde vanavond dat men een tijdgarantie mag vragen voor een bijzondere gelegenheid zoals een bruiloft en een uitvaart.

Het is alweer een tijdje geleden in de Traxx-tijd, dat mijn condolatie na een crematiediens, werd onderbroken door een chauffeur van Arriva, een half uur te vroeg. Toen ik de familie een hand gegeven had en naar buiten ging, was de taxibus vertrokken. Wat ik ook belde het had geen effect. Het was de laatste dienst van de dag.

Ik heb er twee en een half uur gestaan, omringd door graven en urnen.
Iedereen zal me geloven als ik zeg dat het een dooie boel was en stervenskoud.

Ik heb toen een directe klacht ingediend bij het hoofdkantoorf in Meppel.
Ja ik heb een bevestiging gekregen dat ze binnen een paar weken zouden reageren op mijn klacht. Maar niets, nada, nothing.
Traxx heeft wel zijn verontschuldigingen aangeboden, ookal kwam ik daardoor niet thuis.

Ja, ik weet het, het is een Traxx-verhaal, maar dezelfde bedrijven zijn nog steeds de onderaannemers van Valys!
Ik hoop dat de mensen achter het stuur een assertiviteitscursus hebben genoten om niet meteen agressief of depressief te worden als er weer eens een scheldkannonade op hen afgevuurd wordt. :roll:

Freek Franken
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2007 17:53

Re: Chronisch zieken en gehandicaptenvervoer

Ongelezen bericht door Freek Franken »

Eefje, je verhaal klopt volledig, zo'n rit duurt 2 uur en mag dus vier uur duren (max 2e de normale duur). Echter , de enorme wachttijd klopt niet en, sorry maar is zelfs al had Valys 48 taxibedrijven gebeld, de wachttijd is niet de gebruiker zijn probleem maar van Valys. Feit blijft dat de gebruiker veel te lang stond te wachten en dus niet op tijd opgehaald werd. Het spoeddebat in de 2e kamer gisteravond was, in 1 woord, bedroevend. De PVV (aanvrager) had geen enkele dossierkennis en stond alleen maar te relschoppen (whats new?), de PvdA was een papieren tijger(in) (hoe bestrijd je het beleid van je eigen regeerakkoord) en de SP werd 'het bos' in gestuurd. Over de CDA/CU vertegenwoordigster durf ik het niet eens te hebben en 'links' (D66 en Groen links) waren op voorhand maar vast naar huis gegaan en ontbraken (net als GPV) er waren wat moties maar die werden door de staatsecretaris op voorhand al van de hand gewezen.
Kortom een zinloos 'kijkavondje'.
www.demaatisvol.org geeft het nog niet op (doen we nooit) en gaat 24 oktober met Valys praten, inclusief een 'ernstig' zwartboek met voorbeelden van waar het echt mis ging. (En dat was vaak). Klachten over waar 'het echt mis ging' kunt u kwijt op email [email protected]
Wat er zoal 'mis gaat'? Valys besteed (deels) haar ritten via een soort veiling uit aan taxiondernemers. Heb jij een moeilijke rit? Dikke kans dat geen enkele taxiondernemer daar op inschrijft. Of de rit 'doorgeeft' aan een niet geregistreerde taxiondernemer die komt voorrrijden met een niet 'beoordeelde' wagen en/of chauffeur of (als de rit niet interressant genoeg is vanwege de prijs) en geen enkele ondernemer er op inschrijft waardoor (op het laatste moment/te laat) er te laat iemand uit bed gebeld moet worden. (ernstige vertrtraging)

Gesloten