Bijwerkingen Ezetrol

Alle onderwerpen rondom de cholesterol verlagende medicijnen
bovenhans

Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door bovenhans » 08 sep 2017 13:01

Sinds begin mei 2017 ben ik overgestapt van de statines (oa ook rode rijst) naar Ezetrol. Aanvankelijk zeer blij aangezien de vervelende bijwerkingen (spieronmacht en vage pijnen) langzaam verdwenen. Echter sloop na ong. 6-8 weken een langzame pijn en gewrichtsprobleem op van mijn heup gewrichten. Tevens trad na enkele weken verder op een zeer toenemende stijve nek en schouder, li + re, problemen op . Onverklaarbaar (ben zelf fysiotherapeut). Na 3,5 maand ben ik gestopt met ezetrol, aangezien ik de klachten hier van verdenk. Nu na 4 weken stoppen zijn de klachten(die alleen maar goed reageren op diclofenac) zeer lichtelijk verminderd. Vraag : na hoeveel tijd mag je verwachten dat de mogelijke bijwerkingen volledig zijn verdwenen? (dus na 3,5 maand gebruiken)

breien

Re: Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door breien » 08 sep 2017 18:34

Dit is een lekenforum en we zijn geen artsen. Ik denk dat u met deze vraag beter terecht kunt bij uw behandelende arts.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix » 08 sep 2017 18:44

sylviaresa

Ongelezen bericht door sylviaresa » 13 jan 2018 14:44

u gebruikt het omdat u hoeveelheid cholesterol en andere vetten in het bloed te hoog zijn. Het wordt gebruikt bij een te hoog cholesterol.
dan kan u beter een ander middel vragen aan uw ha.

diclofanac zorgt op langer termijn voor achter uit gang van uw nieren.
misschien toch handig als u dit eens overlegt met u behandelende arts.
en een ander middel vraagt.

breien

Ongelezen bericht door breien » 13 jan 2018 15:33

Vermoedelijk is TS al bij de huisarts langsgegaan met de vraag, zijn de bijwerkingen verdwenen of gebruikt hij/ zij nu een ander middel. Om nu nog met allerlei adviezen te komen zou niet zo heel veel zin hebben omdat ik vermoed dat TS zijn/ haar topic niet meer volgt.

Plaats reactie