LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone 3G

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
robinvanderven
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2008 09:47

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door robinvanderven »

Gister heeft apple een software update vrijgegeven op itunes. Dit zou problemen moeten oplossen. Een collega heeft hem al uitgevoerd en heeft nu betere dekking. En stand-by tijd is verbeterd.

Veel succes ermee.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Maar ik wil ook graag lachen tegen diegenen die de iPhone niks vonden wegens de 3G. Wat moeten die nu weer verzinnen?
Ik heb er al wel een hoor :wink:.
Ik vind het hoogst ongepast dat Apple op de iPhone3G de mogelijkheid heeft ingebouwd om, zonder toestemming of medeweten van de eindgebruiker, software die is aangeschaft via de Apple Store, te verwijderen.
Of dit nu gebruikt gaat worden of niet, doet er voor mij helemaal niet toe. Je mag als eindgebruiker verwachten dat je zelf over je apparaat mag beschikken en dat niet Apple af en toe meekijkt en eventueel wat software verwijdert die hen niet (meer) aanstaat. Terwijl je er voor betaald hebt nota bene.

Maakt voor mij wel weer duidelijk wat voor bedrijf Apple is..

Link

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

@queenfan;

Ik heb t dus ook niet tegen die personen (geef ik toch duidelijk aan :?) Die moeten zich dus ook logischerwijs niet aangesproken voelen.

Maar forumgebruikers zoals Applerulez lach ik hier echt recht in zn gezicht uit. Volgens hem kon het no way aan Apple liggen terwijl dus nu met een aanpassing in de software van Apple inneens vele problemen zijn opgelost.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Daar gaat het allemaal niet over hier Big-V, dat is een keus geweest van Apple en maar weinigen vallen er echt over, Apple heeft er nog nooit gebruik van gemaakt en zal dit hoogstwaarschijnlijk ook niet doen. Ik vind het niet erg als ik mogelijk een app download die m'n iPhone bricked, dat men dat vervolgens meteen kan killen. Voordat Apple hier gebruik van heeft gemaakt, is het erg makkelijk dit af te schieten als zijnde slecht. Als Apple echt verkeerd bezig zou gaan met die switch, wat denk je dan dat de verkoop van iPhone 3 zal doen?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Walter_F, ik bedoel jouw ook niet maar op verschillende forums enz worden door verschillende mensen dit beweert.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Als Apple echt verkeerd bezig zou gaan met die switch, wat denk je dan dat de verkoop van iPhone 3 zal doen?
Als het nooit gebruikt gaat worden hoef je het ook niet in te bouwen. Voor mij is het absoluut onacceptabel dat een bedrijf zichzelf het recht toeëigend over mijn content te beschikken; of er nu gebruik wordt gemaakt van deze functie of niet.

Bovendien was er wel degelijk sprake van een "internetrel" toen dit nieuws bekend werd.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Was ja en een kleine, verder gebruikt men de iphone nu gewoon lekker dus is het vooralsnog geen enkele issue.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Was ja en een kleine, verder gebruikt men de iphone nu gewoon lekker dus is het vooralsnog geen enkele issue.
Misschien niet voor jou; maar er zijn wel degelijk mensen die hier wel problemen mee hebben. En terecht. Apple heeft niets te maken met wat ik op mijn telefoon zet en ze hebben al helemaal niet het recht om eventueel software te verwijderen.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Daar heb je zeker gelijk in, hoewel ze die controle ook hebben op de app-store. Ze hebben in principe af te blijven van apps op m'n iPhone, echter in extreme gevallen vind ik dat geen probleem, integendeel. Zo hebben ze apps die later uit de store zijn gehaald ook niet "gekilled", ze hebben er gewoon geen gebruik van gemaakt. Doen ze dit wel en voor onzin-redenen, ja dan heb je een goed punt en zal ik dat zeker aanvallen, maar het lijk mij zeer sterk dat het ooit in die mate gebeurt, simpelweg omdat ze dan in een zeer slecht daglicht komen te staan.

Een echte issue vind ik eerder dat ze geen duidelijke regels voor afwijzing van apps hebben, waar ik als developer aan werk.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik vind het sowieso absurd dat niet iedereen software mag ontwikkelen voor de iphone, en dat ze zich aan de regels van apple moeten houden.. zoals o.a het weren van VOIP software, dat hoort gewoon niet.
Als je windows al irritant vond vanwege het monopolistische gedrag, dan ga je een verschrikkelijke hekel hebben aan de besturingssystemen van apple

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Voip is toegestaan, echter niet over 3G, wel over wifi. En verder is het een persoonlijke keus/voorkeur wat je van die controle vindt, het heeft niet direct met de werking van het apparaat te maken. Verder is Microsoft monopolistisch, niet Windows en is het open karater van Windows zowel leuk, maar ook het probleem van de vele mensen die allerlei verschillende ervaringen ermee hebben (zowel positief als zeer negatief).

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

En verder is het een persoonlijke keus/voorkeur wat je van die controle vindt, het heeft niet direct met de werking van het apparaat te maken.
Ik denk dat enkel een hardcore, verstokte Apple-fan met oogkleppen op, dit niet als bijzonder negatief ervaart.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Uhmmm nee, iemand die overdreven anti-hypism danwel anti-fanboyism is , heeft er nog meer problemen mee. Het gaat om de uiteindelijke werking van de mobiel right? Als dit positief is, is die controle niet bepaald erg ik merk er namelijk niks van in het dagelijkse leven, vrij simpel. Heb je toevalligerwijs een xbox (of insert your product here)? Geldt precies hetzelfde voor, klagen mensen daarover? Nee.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Buiten dat het niet hoort zal er natuurlijk wel een manier zijn om dat achterdeurtje dicht te doen ...

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Het gaat om de uiteindelijke werking van de mobiel right? Als dit positief is, is die controle niet bepaald erg ik merk er namelijk niks van in het dagelijkse leven, vrij simpel.
Nee, niet voor mij. Je argument is vergelijkbaar met argumenten die vaak worden gebruikt in de "privacy-discussie". Een bedrijf als Apple heeft helemaal niets te maken met de software en dergelijke die ik op mijn toestel draai. Ik zou uit principe al niets van zo'n bedrijf kopen.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Dat kan ik ook begrijpen, echter gaat het hier niet om een controle ala Google. Apple bewaart niets, maar heeft slechts een mogelijkheid tot. Kijk, als dit gaat gelden voor belangrijke diensten en je eigen prive-data, dan wordt het een heel ander verhaal. Dit is slechts een knop op een mogelijkheid tot het verwijderen van een app. Die nog nooit gebruikt is. Ik zie daar nog wel een verschil in, ook al heb je principieel gelijk.

xens14
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2008 16:47

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door xens14 »

code 45433
Laatst gewijzigd door xens14 op 01 okt 2008 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

@ xens14, je hebt helemaal gelijk maar er zijn nog steedsmensen die denken dat een 8mp camera hele goede foto's maken en 2 is altijd slecht.

Hoop dagelijks dezelfde onzin over de 2mp van de iPhone

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Moppentappers »

en dat je iphone screenshots loopt te maken is zeker ook normaal? pff..

xens14
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2008 16:47

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door xens14 »

code 45433
Laatst gewijzigd door xens14 op 01 okt 2008 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten