LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone 3G

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nee, maar.. wil je de consument belasten met al die lastige technieken waar je het dan over moet gaan hebben? en als apple totaal niet reageert, de schuld overal neerlegt behalve bij zichzelf dan is het ook wel erg moeilijk om te zorgen dat je artikel veel diepgang krijgt..
en de iphone is veel trager dan de HTC naar mijn mening, het onderliggende windows mobile is niet echt toegespitst op de HTC diamond, maar verder is dat nu niet echt een probleem naar mijn mening

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door leonmols »

Ja, erg leuk T-Mobile....

Ik heb een email gestuurd naar het [email protected] adres, met de klacht dat ik vaak niet bereikbaar ben, en wat krijg je: een SMSje met de tekst dat ze je hebben proberen te bellen, maar dat je niet bereikbaar was !!!!!

JA ! DAT IS HET PROBLEEM OOK !!!!!!

Oh wat zijn die support afdelingen weer slim bezig......

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

@moppentappers: Hoe lang heb je de iPhone gebruikt? Echt, als ik de Diamond naast m'n iPhone leg dan doe ik sneller meer met het iPhone interface (hoef ook niet te grijpen naar een stylus voor piepkleine icoontjes bijv). Het grote verschil is dat ik nu op vakantie opeens foto's aan het mailen was... klopt, totaal niets nieuws, maar waarom deed ik dat dan nooit eerder? Omdat het nu zo ontzettend makkelijk is gemaakt. Dat is precies de reden dat ik er 1 gebruik.

Verder was de uitzending van Radar ongelooflijk summier en oppervlakkig, ik had op voorhand al voorspelt dat men puur zou kijken naar een paar ervaringen en vervolgens streepjes ging tellen (wat niet direct iets zegt, aangezien het andere schalen kunnen zijn en je met 1 streepje nog een prima snelheid hebt waar het om gaat). Het werd zelfs nog erger toen ik Vincent in beeld zag. Er is veel meer over de hele zaak te vertellen dan men nu heeft gedaan, het artikel was duidelijk outdated, slecht onderzocht en met superlatieven doorspekt... het ging gewoon nergens over. Nogmaals ik vind kritiek prima, ik ben echt geen Apple fanboy, maar zomaar wat oppervlakkige kreten uiten gaat mij echt te ver... ik ben gaan zappen terwijl ik ondertussen lekker op m'n iPhone wat zaken aan het opzoeken was via 3G.

Mijn ervaring met eerdere mobieltjes en pda's zijn veel vervelender. Mag ik nu ook een item via Radar zien dat ik, wanneer ik op mijn pda gewoon een nieuwe versie van Windows Mobile wil, dat ik dan een nieuwe pda moet kopen? Of dat ik gewoon nauwelijks support en updates te zien krijg? Etc. etc. Nog een reden dat ik voor de iPhone heb gekozen is het feit dat Apple een lange tijd support geeft voor gebruikers, de eerste versie heeft nu ook gewoon het laatste systeem. Ik heb hele andere ervaringen en veel geld verloren bij eerdere pda's.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

@ moppentappers, de Touch is ook bagger en sloom lig ik hem naast mijn (1e gen.) iPhone merk ik het verschil.

Maar daar gaat het niet om Radar komt met een programma waar zij even de problemen op tafel willen leggen en het enige wat zij hebben is 500 mensen van de 65000 met problemen.

Wordt niet gerept over firmware updates enz nee lekker mee met de hype, en het enige voordeel van de touch is dat het beter werkt met het bedrijfsnetwerk bij mij op het werk maar hier werkt de iPhone ook prima en T-Mobile is ook bagger.

Er zijn testen die aangeeft dat de 3G antenne en chip niet de boosdoender zijn dus netwerk gebonden problemen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Er zijn testen die aangeeft dat de 3G antenne en chip niet de boosdoender zijn dus netwerk gebonden problemen.
Er zijn net zo goed testen die het tegenovergestelde aantonen.
In een testlab werkt het misschien allemaal perfect; in de praktijk is dit niet het geval. Zoveel is ondertussen wel duidelijk.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

In een testlab werken alle toestellen gelijk geen verschil en dan is er aangetoont dat er niks mis is met de antenne en chip van de iPhone.
Dat er iets anders is in de praktijk ligt het dan aan het toestel of aan het netwerk.

Maar geef mij maar eens een link waar in het tegenovergestelde valt te lezen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Maar geef mij maar eens een link waar in het tegenovergestelde valt te lezen.
"(...) Tot slot kondigde Jobs een langverwachte update aan van de software van de iPhone. De nieuwe softwareversie 2.1 komt vrijdag beschikbaar en zou volgens Apple "heel veel bugs" oplossen.

Zo zou de nieuwe software de batterijduur van het toestel sterk moeten verbeteren, en moet het maken van een backup van de informatie op de telefoon sneller gaan.

Ook zou de iPhone na de update veel minder last hebben van zwakke of wegvallende verbindingen.
(...)"


Een dergelijke update breng je niet uit als er geen verbindingsproblemen zijn die veroorzaakt worden door het toesteln.


Link: http://www.nu.nl/news/1737169/50/Apple_ ... iPods.html

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door trainer »

Ontvangst is niet goed waardeloos spul :cry:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Big-V maar dat geeft niet aan in een test dat het wegvallen enz ligt aan de hardware.

En dat hebben testen ook al aangegeven, misschien wordt nu het een en ander versterkt.

De antenne en chips is niks mis mee heb ik aangetoont door middel van geven van links, een uitspraak van Steve Jobs wil niet zeggen dat het ligt aan de iPhone.

Ik kan me herinneren dat zodra je de 3G uitschakeld je er geen last van heb, waar dat aan ligt weet ik niet maar kan dus netwerk gerelateerd zijn.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

En dat hebben testen ook al aangegeven, misschien wordt nu het een en ander versterkt.
Sorry, maar dat is onzin. Je hebt verbinding of je hebt het niet. Heb je een 3G-signaal, dan kun je gebruik maken van snel internet. Vang je dit signaal niet op, dan kun je dit niet.
Je kunt een signaal dat je niet ontvangt niet versterken.
Als een software-update ervoor zorgt dat verbindingen niet meer wegvallen, is het dus duidelijk dat de problemen toestel-gerelateerd zijn; ze kunnen namelijk blijkbaar worden opgelost met een aanpassing in het toestel.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Nog even over het totaal negeren van updates die aanstaande waren door Radar, dit is alvast opgevallen in de iPod Touch 2.1 firmware van gisteren, hetgeen nagenoeg hetzelfde is voor de iPhone. 2.1 voor de iPhone zou ook betere ontvangst bewerkstelligen, maar dat moeten we afwachten tot vrijdag. De bugs waardoor Vincent Evers de iPhone in de kliko smeet, zijn alvast weggewerkt. Et presto, beste Radar redactie.

- Genius playlist creation
- dramatically reduced time to backup to iTunes
- improved email reliability, notable fetching email from POP and Exchange accounts
- faster installation of 3rd party applications
- fixed bugs causing hangs and crashes if you have lots of 3rd party applications
- faster loading and searching of contacts
- other bug fixes

Forum users have been compiling a list of other changes they have found. Some of these are said to include:

- Faster App updates and installtion
- When viewing songs it says Artist And Album underneath the Song title.
- Podcast has more descriptive information
- Can now selectively mute certain sound effects (new mail, key taps)
- More responsive
- Much faster backups

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Big-V dan is jouw antwoord ook onzin immers testen geven aan dat er niks mis is met de antenne en chips dus als het een en ander wegvalt (GPRS blijkt goed te zijn 3G geeft problemen) ligt het dus aan het netwerk.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik heb al links naar websites en onderzoeken gegeven waaruit het tegenovergestelde blijkt. Dat ene onderzoek wat jij hebt gelezen is niet zaligmakend.

Bovendien is het zeer, zeer onwaarschijnlijk dat, wanneer de problemen zich enkel voordoen bij de iPhone, het probleem bij het netwerk ligt.
Ik internet al lang met T-Mobile; altijd en overal, en heb er nog nooit problemen mee gehad.

dan is jouw antwoord ook onzin immers testen geven aan dat er niks mis is met de antenne en chips dus als het een en ander wegvalt (GPRS blijkt goed te zijn 3G geeft problemen) ligt het dus aan het netwerk.
Dan is die hele software-update dus overbodig? Apple zegt het probleem van wegvallende verbindingen hiermee op te lossen. Ik neem aan dat ze het hier over een software-update voor de iPhone hebben en niet voor het netwerk van T-Mobile.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »


supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Kleine observatie van een persoon uit het bewuste publiek die avond:

"Zoals al eerder gepost was ik uitgenodigd en ben daar naartoe gegaan om in de uitzending mijn verhaal te doen. Eenmaal daar werd mij vertelt dat de klachten ongeveer hetzelfde waren en dat er maar een minuut was om ons alle drie aan het woord te laten komen. Omdat in mijn reactie de wegvallende gesprekken het meest voorkwamen werd mij gevraagd of ik dit zou willen zeggen. Er werd ons alle drie gezegd wat ze graag wilden dat wij zeiden omdat ze maar 1 minuut hadden en het zo breed mogelijk wilde houden. Tijdens het voorbereidingspraatje met de redactrice had ik al snel door dat ze geen grondige research hadden gedaan. Ze wisten bijvoorbeeld niks over het Apple Event van 9 september en de eventuele nieuwe firmware. Er werd ook gezegd dat we het zo simpel mogelijk moesten houden qua taalgebruik. Dit begrijp ik wel omdat het programma gericht is op de ''mainstream'' consument. Het item had wel wat meer diepgang kunnen gebruiken vind ik maarja daar is niks aan te doen."

Toch vrij duidelijk allemaal lijkt mij, de kritiek in dit forum is geheel terecht.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Om maar eenpaar links te geven die aangeven dat T-Mobile een zeer slechte dekking heeft en dat de antenen van de 3G niet eens zo slecht blijkt te zijn.
Dus je zegt dat Apple een software-update uitbrengt voor een probleem dat niet bestaat? Kom nou toch.

Bovendien kun je je links net zo vaak blijven posten als je wilt. Ik zal net zo vaak blijven verwijzen naar de links die ik heb gegeven.
Dat T-Mobile een zeer slechte dekking heeft is totale onzin. Zeker het 3G-netwerk is, in vergelijking met andere providers, gewoon goed.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

Mogen we nu een nieuws-flash te zien krijgen in Radar? Dat lijkt mij toch niet teveel gevraagd, de 3G problemen lijken grotendeels opgelost te zijn met de 2.1 update + verbeteringen die Vincent ook kan waarderen denk ik, mijn ervaring:

- Veel snellere backup
- Van 1 streepje 3G op m'n kamertje naar vol bereik!!
- SMS lag is weg, nice
- Contacts, nog wel een lag van een seconde, maar de lijst reageert meteen wat bij mij ook soms even duurde
- Als test even Spore gedownload, verliep allemaal moeiteloos en ik had duidelijk het gevoel dat het gehele systeem soepeler werkt. Snellere installatie ook, iets wat ik ook als "irritant" ervaarde, alsmede het terugzetten van het icoontje na updates.

Nu nog de accuduur bekijken, maar het lijkt erop alsof ik weer dezelfde kwaliteit heb als op m'n iPod Touch met 1.1.4. Dit is nu wat je noemt, goede support. Ik vond het opmerkelijk dat Steve dit in de afgelopen presentatie zo benoemde overigens, heeft tie nog nooit gedaan volgens mij. Ik kan mij voorstellen waarom als ik deze update zie, heerlijk.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Mag ik dan nu even alle Applefanaten uitlachen die bij hoog en laag volhielden dat het toch echt zeker niet aan het heilige Apple apparaat kon liggen.....?

Komt ie...






HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAA :lol: :lol: :D :D

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

Even terug komen op Big-V, ik ontken ook niet dat er ergens iets mis is(als ik dit wel gedaan heb sorry mijn fout) maar er zijn mensen (Tros Radar, T-Mobile) die beweren dat het alleen ligt aan de iPhone.

Dit is dus getest en de antenne blijkt goed te zijn, en daarmee is in mijn ogen de conclusie dat het aan de iPhone ligt onjuist.

Maar het blijkt nu dat met Firmware 2.1 dat het opgelost is dus we zullen zien.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door supernov »

@walter: de meeste beweerde dat het een combinatie was volgens mij. Maar ik wil ook graag lachen tegen diegenen die de iPhone niks vonden wegens de 3G. Wat moeten die nu weer verzinnen? Vervelend, goede support vanuit de fabrikant. Overigens lijkt het nog steeds niet aan de iPhone (hardware) te liggen, men heeft een aantal software-matige verbeteringen doorgevoerd. Als je nu nog geen 3G hebt, is het weldegelijk ook het netwerk. Beetje doordenken.

Gesloten