LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium / Telefonische verkoop

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
agent78
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2008 14:30

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door agent78 »

Ik heb sinds een paar maanden een vaste lijn met een nieuw nummer. Daarbij opgegeven dat het nummer niet in het telefoonboek mag. Aan bedrijven geef ik m'n nummer niet, alleen mobiel.
Ben tot nu toe nog nooit ergens voor gebeld, ideaal!
let er wel op dat je ook niet van die bonuskaarten aanvraagt of iets besteld bij een bedrijf op internet bijvoorbeeld want dan zijn je gegevens weer zo bekend bij iedereen. ook als je aan een enquette mee doet enz. dan worden je gegevens veelal gebruikt om door te verkopen. dit kost bedrijven als callcenters veel geld en hebben dat er ook voor over. wees dus voorbereid en vul elk half jaar infofilter in. er staat wel dat het voor (ik geloof) 5 jaar is maar je komt ongemerkt misschien toch weer bij bedrijven terecht. en bedrijven waarvan je klant bent mogen je wel bellen tenzij je zelf specifiek aangeeft dat je niet meer gebeld wil worden door dat bedrijf. (zogenaamd recht op verzet)

valck013
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 10:38

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door valck013 »

Al mijn pogingen om van pretium af te komen, zijn mislukt. Ik stuurde vanaf mei iedere maand een of twee aangetekende brieven. Ik kreeg een keer antwoord dat het verbreken van het contract niet mogelijk was omdat ik niet had aangegeven mijn telefoonnummer te willen behouden! Ik heb de voorbeeldbrief van Radar gebruikt. Wat kan ik nog meer doen!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

consept van Radar ?? tja en jij gelooft daarin ????

Anoniem321
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2008 15:54

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Anoniem321 »

Gadver. Ik lees vandaag in de krant een heel artikel over Pretium.
Oh wat zijn ze goed, oh wat zijn ze lief....

Bull.... Het gaat zoals radar zegt gewoon om SALES.

Hoe weet ik dat? Ik heb bij één vd 5 callcenters gewerkt die Pretium inhuurt. Op dag 1 moest je al een contract tekenen waarin je zegt dat je nooit zal vertellen over je werkzaamheden binnen het bedrijf. Dus deze reactie kan mij al 25.000 EUR kosten. (Ik werkte niet bij die callcenter die in de uitzending naar voren kwam.)

Ik heb tijdens het werken zelfs meegemaakt dat een voicelog werd "bijgeknipt". Dus een mevrouw antwoordde een aantal keer "ja" en bij de laatste vraag had ze twijfels en zei ze: "Ja, maar hoe .... ". Zo'n voicelog wordt meteen afgekeurd, dus werd die voicelog 'afgeknipt' na de 'ja', waardoor het leek alsof ze akkoord ging.

Wat ik bij die callcenter ook begreep is dat het ook voorkomt dat het contract vroeger (nu weet ik niet) soms ook pas een paar dagen later de deur uit werd gedaan. Je kreeg dan het contract binnen op dag 6 nadat je akkoord had gegeven en dan had je als je even pech had, nog maar een paar uur om er van af te komen.

Ter verdediging van het callcenter wil ik wel weer toegeven dat ze voor de rest wel ok zijn in de zin dat ze het 'infofilter' toepassen, waardoor je niet door hun gebeld zult worden als je je telefoonnummer via infofilter hebt doorgegeven.

Hebben jullie gemerkt hoe moeilijk het ook weer is om van een abonnement af te komen? Zelfs binnen die periode van 7 dagen nadat je het contract telefonish afsluit?

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Anoniem321:

Misschien mag ik je nog even een forum-link doorgeven:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1680

Ze zitten hier al op pagina 113; misschien is hier je laatste vraag mee beantwoord!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

call centre,s : hoe krijgen ze daar personeel voor, list en bedrog is er niets bij :)

Anoniem321
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2008 15:54

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Anoniem321 »

Makkie. Je adverteert in kranten die jongeren vaak lezen (gratis dagbladen) en gooit met een paar keywords: "flexibel", "hoge bonussen", "morgen beginnen" en dan loop je zo binnen.

Waar ik heb gewerkt weet ik dat elke dag xxx aantal mensen aangenomen worden en ook weer een xxx aantal mensen ontslag nemen (of ontslagen worden omdat ze te weinig opleveren.)

Ik hoop niet dat iemand durft te zeggen dat "het scoren" niet belangrijk is. Scoren is heel erg belangrijk anders ben je zo weg.
Ik vraag me hierdoor ook af hoe het zit met de politie. (Als ze niet scoren, dus geen boetes uitdelen, worden ze dan ook op een andere functie gezet?)

agent78
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2008 14:30

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door agent78 »

tuurlijk is scoren belangrijk. ook ik werk op een callcenter maar het is wel zo dat je mensen correcte info moet geven. de gesprekken worden nageluisterd door de opdrachtgevers dus als er iets verteld word wat niet klopt dan ben jij je baan kwijt.

ook worden de voicelogs bij ons niet afgeknipt maar de mensen worden terug gebeld om het nogmaals door te nemen. kwalijke zaak als het anders zou gebeuren!

maar de mensen die op een callcenter werken moeten ook gewoon werken voor de kost. alleen de foute gesprekken en werknemers krijg je te zien terwijl ik er al jaren werk met veel plezier.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agent78, en jij gelooft jezelf ?

Vorige week zo,n type van Vodafone aan de foon gehad, het resulaat was zero nul komma nul, eenal onwetendheid

agent78
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2008 14:30

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door agent78 »

ik zeg ook niet dat het overal goed gaat! het is aan het bedrijf om mensen op de lijn te zetten die er wel verstand van hebben. tja, als je iemand aan de lijn krijgt die niks weet dan snap ik je irritatie echt wel.

herfkens
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2008 15:35

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door herfkens »

Er bestaan helaas organisaties waar niet netjes gehandeld wordt. Er zijn echter ook veel callcenters waar het wel leuk is om te werken.

Kijk eens op callcenter vacatures voor alle leuke telefonische vacatures.[/url]

rotate
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 16:57

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door rotate »

Hallo
werd vanmiddag gebeld door ene XXXX, zei dat ze van Preatium was en onze telefoongegevens zou overzetten van KPN naar Praetium.
Ik reageerde dat ik dat niet wilde, maar zij antwoordde dat ik het wel wilde omdat ik minder ging betalen. Hoewel ik 20 keer heb gezegd dat ik het niet wilde antwoordde zij dat ik het wel wilde.
Ik vroeg om haar chef, ene XXXX kwam aan de lijn. Die beweerde hetzelfde als XXXX, dat ik wel naar Praetium wilde. Heb echt 100 x geroepen dat ik dat niet wilde , maar ze lachten me letterlijk uit en zeiden dat ze me gewoon naar Praetium over zouden zetten.
Heel vervelend.
Een half uur later belde Preatium opnieuw, nu ene XXXX die beweerde een directeur van Preatium te zijn. Hij begreep dat er klachten waren. Heb het uitgelegd. Iedere keer kwam XXXX en door heen die beweerde op een andeer lijn te zitten en niet kon horen wat dhr. XXXX zei.
Een zeer onaangenaam gesprek, temeer omdat ze volhielden dat ik wel naar Preatium zou gaan.

Op een gegeven moment vroeg ik naar een nummer waarop ik XXX zelf kon bellen; toen gaven ze mijn eigen nummer!
Vlak daarop zei XXXX dat het een grap was, dat ze vanuit een snackbar belde en mensen wilde pesten.
Zo kan het dus ook, maar toch vertrouw ik het niet.

Balen.

ben2005
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2007 16:02

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door ben2005 »

Mijn demente moeder van 88 is door Pretium benaderd en zit nu aan een contract vast. Het kost me veel moeite om er vanaf te komen. Een geluk bij een ongeluk is dat ze zo dement is dat ze een onbekend banknummer heeft opgegeven. Alleen vervelend voor de postbankrekeninghouder die het betreft als het een bestaand nummer is!
Schandalige praktijken en geen enkel begrip voor de situatie als je Pretium belt !!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ben, klopt jou verhaal nu echt? Jouw moeder kon wel het contract telefonisch rondmaken incl naam straat plaats banknummer etc ???
Overigens men heeft niets aan een banknummer

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Henri42:

Wat bedoel je met:
Ben, klopt jou verhaal nu echt?
er staan toch genoeg meldingen (zo'n 125 pagina's bij een ander Tros Radar forum over pretium telceom) hoe het allemaal kan gebeuren?

sarahlotte2
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2009 00:16

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door sarahlotte2 »

Ook mijn 80-jarige moeder is op 13 december telefonisch volkomen overvallen door Pretium, in de veronderstelling dat ze de KPN aan de lijn had. Ook zij rook onraad en belde de KPN om te checken of die haar benaderd hadden. Ze schreef 20 dec een handgeschreven briefje dat "de zaak niet doorging". Dus nog net binnen de 7 daagse opzegtermijn. Inmiddels komen de Pretium-contractbrieven binnen. Telefonisch en schriftelijk melden ze dat ze de brief van mijn moeder pas de 29e ontvangen hebben. En dat ze geen aangetekende brief heeft gestuurd. Welke datum geldt, verzenddatum of ontvangstdatum?
Bij de bank hebben we het nummer van Pretium geblokkeerd, de KPN meldt mijn moeder niets te kunnen doen, als Pretium het contract overneemt van KPN. Hoe dat met de (geblokkeerde) afschrijving afloopt, moeten we nog afwachten. We gaan nu met de Voorbeeldbrief no. 2 van Radar aan de slag. Hopenlijk kunnen we de advertentietekst van Pretium geloven, waarin ze zeiden ouderen boven de 72 een opzegtermijn van 3 maanden aan te bieden?.

suzanneder
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:40

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door suzanneder »

als je niet meer gebeld wilt worden door callcenters moet je je maar eens aanmelden op www.infofilter.nl

daar kun je meteen je foonnummer opgeven en word je niet meer gebeld. Ik had ook last van callcenters en me toen op de site opgegeven en het is nu lekker rustig. vind het ook irritant dat men altijd door blijft zeuren zodat je wel naar ze luistert

begeleidster
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 03:00

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door begeleidster »

Ook deze firma kan in de lange rij van oplichters geplaatst worden.
Justitie doet hier verder ook weer niks mee, zoals altijd.
PRETIUM presteert het zelfs om abonnementsgelden en gesprekskosten ( een jaar lang) automatisch van je rekening te incasseren, terwijl je bij een andere provider al jaren klant bent, en je daar dus deze gelden aan betaald.
Daar komt nog bij, dat je voor een automatische incasso je toestemming moet geven, maar daar trekken de banken in Nederland zich helemaal niks van aan.Het zal ze een worst wezen, geld moet toch rollen!!!
Hoe PRETIUM dat klaar speelt is mij een raadsel.
Dan vervolgens blokkeer je de boel, en geef je aan
(heb al 5 keer geschreven naar PRETIUM), dat ze het geld terug moet storten, vervolgens sturen ze als enige reactie een brief van een of ander "wazig"incasso bureau, met daarop de boodschap, snel betalen, want anders.....
Dit alles hebben ze klaargespeeld bij een van mijn nieuwe clienten,een geestelijk gehandicapte.
In een woord : SCHANDE!!!!!!!!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MamMaria »

Hallo begeleidster:

Kijk maar eens bij de bijgaande link:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1755

Hier zijn al 128 pagina's over die oplichters (zoals jij ze noemt) vol geschreven!

Het is gewoonweg grof dat hier niet tegen op getreden kan worden!

Het zijn (in mijn ogen tenminste) je reinste telefoonpiraten!

Sterkte met het er vanaf komen!

carin67
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2009 17:09

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door carin67 »

Ik word net gebeld door Pretium KPN Telecom, zoals ze zichzelf noemen.....de oplichters......Heb gelijk opgehangen, heb genoeg ellende mee gemaakt, om mijn vader er vanaf te laten komen...

Gesloten