LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium / Telefonische verkoop

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
carin67
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2009 17:09

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door carin67 »

Heb me al aangemeld bij Infofilter, maar blijf gewoon gebeld worden......

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MamMaria »

@carin67:

Het punt is dat Pretium niet in de lijst van Infofilter voorkomt en dus om je bij Infofilter af te melden tegen Pretium Telecom heeft geen zin !

Helaas! Gelukkig wel voor heel veel andere organisaties!

Kijk trouwens maar eens bij onderstaand forum van Tros Radar Telecom:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=2160

Hier zitten we al op 145 pagina's en als Pretium zo doorgaat dan worden dat er nog veel meer!

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door martdehaan »

van de site consuwijzer:

Momenteel kun je je telefoonnummer aanmelden bij Stichting Infofilter. Bedrijven die werken met Infofilter, bellen geen mensen die zich op deze site hebben ingeschreven. Ze controleren eerst wie zijn nummer heeft geblokkeerd. Zo zorgen de bedrijven ervoor dat zij geen mensen bellen die niet gebeld willen worden. Let op: dit is geen wet. De bedrijven die hieraan meewerken, doen dat geheel vrijwillig. Je kunt dus nog steeds gebeld worden door bedrijven die hier niet aan meedoen......................................

Wettelijk niet geregeld. Dus info filter is er als zoethoudertje voor de consument. Kwaadwillenden melden zich er gewoon niet bij aan. moraal: we zijn uitgepraat.

Als ik gebeld word neem ik de telefoon aan. Voordat men is uitgepraat heb ik de telefoon er naast liggen en roep heel hard mijn vrouw, ook al is ze niet thuis.
en laat ze wachten tot ze een ons wegen.

voor mij geen stress of ergernis meer terwijl zij wachten zet ik nog een lekker cd op. want ik kan mij ook honds gedragen en deed iedereen dat maar. En heb er ook nog reuze lol in.

toosentoos
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 00:16

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door toosentoos »

Pretium is een oplichtersbende.
Het is gewoon schandalig dat ze oude mensen bellen, zelfs als ze in een zorgcentrum wonen ,in het telefoonboek staat er dan een kamernummer bij en toch belt Pretium.
Ik heb destijds naar Pretium gebeld en ben vreselijk boos geworden en heb hun rekeningnummer geblokkeerd, gelukkig nooit meer iets van gehoord.
Infofilter gebruikt en na 6 weken nooit geen telefoontjes meer.

F.Akerboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 16:49

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door F.Akerboom »

Zoals dat gaat, kijk je wel eens niet naar Radar, omdat je er niet bent. Toevallig heb ik het item over Pretium gezien en er geboeid maar vooral met grote ogen naar gekeken.
Wat schetst mijn verbazing, vorige week wordt ik gebeld door een jongeman, die het woord Pretium amper kan uitspreken. Ik vraag hem dus nogmaals de bedrijfsnaam te noemen, wederom slecht te verstaan. Toen heb ik gevraagd "U bent van Pretium zegt u?" Ja, dat was hij. Ik heb gezegd, dat ik niks ermee te maken wilde hebben aangezien ik het item in Radar had gezien en dat hij niet meer moest bellen.
Zojuist word ik weer door ze gebeld. Meteen heb ik gevraagd of hij vorige week ook had gebeld. Dat had hij niet maar hij kon wel zien dat ik was gebeld, tenminste dat zei hij. Ik heb nu nogmaals aangegeven niets met hen te maken te willen hebben. Frappant vond ik het wel, dat deze keer vlak na het noemen van de bedrijfsnaam heel nadrukkelijk werd gezegd, "wij zijn niet van KPN".
Voldoen ze nu op deze wijze wel aan de richtlijnen en kunnen ze Jan en alleman maar blijven lastigvallen met deze oplichtingspraktijken? Valt hier nu echt geen einde aan te maken?

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2009 10:52

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo allemaal, ook ik ben er ingestonken bij pretium en daar hoef je niet oud voor te zijn. Er word zomaar geld vanaf gehaald voor één of andere contributie of lidmaatschap. Waar ik niks van weet. Hoe kom ik van pretium af.HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Liesbeth:

Kijk even op de volgende site:

http://www.geocities.com/hdoekter/

Hier staat ontzettend veel over Pretium geschreven en wat je er aan kunt doen!

Ga ook 'even' naar de volgende site:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=2280

Waarschijnlijk zal het een 'feest van herkenning' zijn want tig mensen zijn er al in gesluisd door (in ieder geval in mijn ogen) Telecom-piraten!

Succes op van de ze terroristen af te komen!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MamMaria »

@alle forumleden en bezoekers:

Blijkbaar kan er niet meer gereageert worden op:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=2280

met zijn 153 pagina's!

misschien moeten wij onze akties doorschuiven naar de volgende topic:

http://forum.trosradar.nl/posting.php?m ... ly&t=63654

HerrDoktorOetker
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2009 23:11

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door HerrDoktorOetker »

Liebe MamMaria,

In de buurt van het "oude" forum heb ik de draad weer opgepakt bij http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70418. Deze kan ook, maar we moeten maar even zien waar het meest gereageerd gaat worden.

Gesundheit!

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Het oorspronkelijke Pretium-topic is heropend.

TROS Radar Internet

margrietvermin
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2009 19:00

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door margrietvermin »

afgelopen maand ben ik door pretium gebeld en hebben ze mij een zogenaamd goedkoper telefoon abonnement aangesmeerd.
Ze hebben mij namelijk niet gezegd dat ik dan geen abonnement meer heb bij de KPN.
Ik was in de veronderstelling dat ik een goedkoper abonnement bij de KPN kreeg.
Ik voel me misleid.
Ik weet wel dat het van mij geen byzonder slimme actie is geweest.
Maar ik vind het zeer onaangenaam zo te zijn behandeld.

annisha
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:20

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door annisha »

Mijn schoonvader van 89 ! die notabene in een verzorgingstehuis woont, heeft zich een abonnement van Pretium telecom laten aanpraten. Hij dacht dat ze van KPN waren, waar hij al zijn hele leven klant van is, en dat ze zijn gegevens wilden controleren voor goedkoper bellen.
Hij is zwaar vergeetachtig en heeft bij de automatische incasso zijn telefoonnummer doorgegeven i.p.v. zijn rekeningnummer . Ik vind het schandalig !!!!! Zijn tel.nummer staat notabene op infofilter , zodat hij niet door dit soort terroristen gebeld zou moeten worden !! Hoe gaan we dit nu weer terugdraaien, de welkomst brief van Pretium heeft hij inmiddels ontvangen . Iemand een suggestie ? Bedankt alvast.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MamMaria »

@annisha:

helaas, Pretium is niet bij Infofilter aangesloten!

Dus Pretium en heel veel andere organisaties die NIET bij Infofilter zijn aangesloten trekken zich hier dus niets van aan!

Bouter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2009 17:02

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Bouter »

Jaren geleden ben ik lid geworden van Pretium, en heb al een paar keer geprobeerd om op te zeggen, maar daar werd nooit op gereageerd.
Nu heb ik in februari weer opgezegd, omdat we naar een andere tel.aanbieder gingen; dat was dus niet nodig, want die deed dat voor ons, maar, als extra.
Ik vertrouw ze niet meer, en, dat klopt.
Nu is er afgelopen week weer € 65 van onze rekening afgeschreven, voor een "lidmaatschap".
Vorig jaar ben ik gebeld, en ik kwam er niet onderuit, moest een privilege-lidmaatschap nemen.
Dat was voor 1 jaar, daarna stopte het automatisch, NIET dus.
Ik ben benieuwd, wat ik nu van ze hoor.

annisha
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:20

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door annisha »

We zijn verlost van Pretium ( zonder kosten ) dank zij de coulance regeling voor ouderen. Iedereen die heeft meegedacht , bedankt ! :D

Baakey
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 19:37

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Baakey »

Helaas is mij moeder (90) ook gedupeerde van Pretium. Al 2 jaar proberen wij hiervan af te komen, helaas zonder succes. Nu heeft KPN eindelijk toegegeven ook niet juist te hebben gehandeld met deze hele zaak. Maar we moeten eerst de rekeningen bij Pretium betalen voor KPN verder iets kan ondernemen. Ik heb n.l. alle incasso's van Pretium iedere keer terug geboekt sinds vorig jaar. Ze hebben zelfs zelf een bedrag terug geboekt wegens "geen machtiging". Anders krijgt mijn moeder het telefoonnummer wat ze altijd heeft gehad niet terug. Maar als we betalen zit het er natuurlijk dik in dat het abonnement weer gewoon doorloopt ondanks afmelding bij Pretium en de beloftes van KPN om dan het nummer weer terug te kunnen vorderen. Ben er eigenlijk nog niet zeker van wat het beste is, gewoon betalen en hopen dat KPN woord houd dat die dan alles oplossen en dat ze dan weer bij KPN terug kan komen of niets betalen en via een andere provider nieuw aan laten sluiten en eventule incasso's cq deurwaarders af te wachten.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Baakey,

Betaal vooral niet! KPN houdt geen woord (dat hebben ze nog nooit gedaan) en Pretium geeft het oude nummer niet terug. Never, nooit meer van jouw moeders leven. Trap er niet in. Vraag gewoon een nieuwe aansluiting met een nieuw GEHEIM nummer aan bij een provider die jij zelf kiest. Dat kost ongeveer € 50,-- en laat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Pretium dat oude nummer maar in zijn haar smeren. Het is maar een nummer en voor € 50,- ben je van het gelazer af. Overigens zou dat oude nummer allang al door Pretium afgesloten moeten zijn omdat je niet betaalt. Jouw moeders schuld aan Pretium kan hoogstens ongeveer 3 maanden abonnement en gesprekskosten zijn, want dat is ongeveer de termijn voordat ze afsluiten.

Veel succes.

Groetjes,
MementoMori
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2014 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door ad »

Een stukje uit het bericht.

Maar deze consumenten hebben vaak geen poot om op te staan omdat ze wel toestemming hebben gegeven aan Pretium Telecom in een korte bandopname, een zogenaamde voice-log, om hun abonnement over te nemen. Ze zitten dus aan iets vast, terwijl voor hen niet duidelijk was waartegen ze ja hebben gezegd.


Ik begrijp niet dat het mogelijk is dat je op zo'n manier aan een
product vast zit
Contracten zouden alleen geldig moeten zijn als het schriftelijk is ondertekend.
Dan voorkom je ook dit soort zaken.

SusanB
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 sep 2010 12:24

Re: Pretium / Telefonische verkoop

Ongelezen bericht door SusanB »

Haha ik werd (om nog even terug te komen op dit onderwerp) gisteravond gebeld door notabene een callcenter dat ze callcenter vacatures hadden. Hahah wat denken ze nou! Men is al geirriteerd wanneer ze bellen en dan ook nog vragen of we collega's van ze willen worden hahah 8-)

Gesloten