LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concertkaartjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Radar »

Radar duikt in de merkwaardige wereld van de concertkaartjes. De servicekosten reizen de pan uit. En de zwarte markt overschaduwt de legale kaartjesverkoop. Radar zoekt het uit.

Uitzending: maandag 17 november 2008, 20.30 uur
Herhaling: woensdag 19 november 2008, 15.25 uur

ingridkoeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2008 20:24

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door ingridkoeman »

ook wij voelen ons zwaar gedupeert door de idiote administratiekosten. Zelfs bij de kaartverkoop van METALLICA waarbij je alleen via internet kunt bestellen betaal je 10% voor de administratie terwijl je zelf besteld en zelf uitprint???????? Dit komt dan op euro 70,- totaal. Een andere aanbieder die nog geen kaartje in zijn bezit heeft vraagt bijvoorbaat al het dubbele voor een kaartje dus euro 140,- . Echt onbegrijpelijk wanneer de kaartverkoop nog niet is begonnen. Dus de administratiekosten voor een kaartje van euro 25,- liggen lager dan een kaartje van euro 65,- . Hoe kan dit? is het zwaarder om een 6 en een 5 te activeren dan een 2 en een 5????????? Naar mijn mening is dit echt woekeren en MOJO wordt er stinkend rijk van zonder extra inspanning SCHANDALIG de lol gaat er wel van af maar ja je wilt zo graag naar dat ene bijzondere concert.

Gertjan1410
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2008 20:07

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Gertjan1410 »

Als muziekliefhebber wil ik graag naar de Kaiser Chiefs in de HMH in Amsterdam gaan. Als je hun naam googled dan komt als eerste de gesponsorde link van Live nation naar voren. Bij deze link staat nog: "betaal niet teveel". En voor 34 euro wil ik dit concert toch echt niet missen. Nu zijn deze kaarten alleen via internet te bestellen en is Mojo een samenwerkingsverband aangegaan met het Duitse bedrijf Eventim. Deze firma ken ik omdat ik ook weleens naar concerten in Duitsland ga en mijn ervaringen met hen zijn erg goed.
Het verbaasde me dan ook ten zeerste dat toen ik af ging rekenen bovenop de reserveringskosten van 3 euro 50 (aan dit bedrag zijn we inmiddels gewend) nog eens 4 euro 50 aan opdrachtkosten moet betalen, plus als je via Ideal betaald er nog eens 1 euro transactiekosten bij komen. (Betaal je met creditkaart dan kost je dat 1 eur 47) Kortom een kaartje van 34 euro is in werkelijkheid 43 euro. Als je tenminste kiest voor de optie om het kaartje in pdf vorm te krijgen en thuis uit te printen. Laat je het kaartje toesturen dan komen daar nog 2 euro bij. Is de prijs van 34 euro niet misleidend? En waar slaan die 4 euro 50 opdrachtkosten en 1 euro transactiekosten op?

ingridkoeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2008 20:24

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door ingridkoeman »

Precies, als je bij een bedrijf iets koopt met ideal of creditcard betaal je geen extra kosten maar voor concertkaarten wel. Je voert zelf alle handelingen uit en moet daar dan bijna 25% extra kosten voor betalen. Fantastisch die macht want je hebt geen enkele keus als je toch je favoriete band wilt zien.

Zoutwater
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:38

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Zoutwater »

Ik zie hier verwijten aan het adres van Mojo Concerts over de servicekosten, dat klopt volgens mij niet. Ticket Service berekent service kosten, niet Mojo. Dat doet Ticket Service ook bij andere concerten en evenementen die niet van Mojo zijn.

smellycat1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 15:03

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door smellycat1 »

Hallo mensen,
is dit geen oud nieuws?? Ik wil iederen er nog even op wijzen dat inmiddels MOJO zelf mee doet aan de zogenaamde woekerwinsten. Kijk nu een op ticketservice bij Il Divo en zie dat ze daar voor een kaartje dat normaal een paar tientjes kost nu tussen de 200 en 360 euro durven te vragen! Zelfs bij de ticketbureautjes die door iedereen vergruist worden zijn ze goedkoper!
Ik hoop dat dit nu ook eens in het programma komt en dat weer niet alleen de zwarte piet bij de ticketbureautjes komt te liggen!

marietjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 15:12

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door marietjuh »

Als je überhaupt al aan concertkaartjes kunt komen nu ze alleen maar via internet te bestellen zijn vanaf 1 januari 2009!
AC/DC lukt net, Metallica idem dito. Zogenaamd om zwarthandel tegen te gaan. Laat me niet lachen!!

martijn bakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2008 15:24

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door martijn bakker »

Geruime tijd geleden ben ik in zee gegaan met ticketpoint,, voor de tournee Ze zijn terug waaraan nederlandse bands hun medewerking verleende, aan ticketpoint betaalde wij een bedrag voor de kosten van het drukken van het kaartje e.d , dit bedrag is uit te drukken in centen, een kaartje kost voor de koper 27,50 en er komt dan een klein percentage bij voor de reservering van 2,95. Ik vind dit netjes en snap de commotie niet zo goed.

fliempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:06

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door fliempje »

Ik heb 100 kaarten gekocht voor de vrienden van amstel. Ook dan moet je voor elke kaart reserveringskosten/servicekosten betalen.
hierbij bedragen de reserveringskosten 434,95. wel erg makkelijk verdiend.
ze zijn wel slim want het is toch elke keer uitverkocht.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ik koop kaartjes voor de golden earring
25 euro en 4.80 service kosten
moest 10 kaartjes dus 48 euro ticketkosten terwijl ik 1x de handeling doet
werkelijk schandalig
nee dan kaartjes bestellen in engeland
gewoon 30 pond en niks extras
worden nog opgestuurd ook

blackblom
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2005 09:22

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door blackblom »

Wj zijn naar Symphonica in Rosso met Lional Richi geweest, en betaalden via Budgetticket 190 euro voor 2 personen.
Naast en achter ons zaten mensen die 120, 90 en zelfs 225 euro hadden betaald voor 2 kaartjes. Hoe kan dit in godsnaam???
Dan komt er nog bij dat de gang van zaken in Gelredome ook niet echt jofel is. Tijdens het concert is het een aan en aflopen van mensen die consumpties gaan halen, om knettergek van te worden, want je moet steeds opstaan om ze erdoor te laten, en het stoort ook nog eens ontzettend. Krijg je ook nog een glas bier in je nek, omdat ze in het donker niet goed kunnen zien waar de lopen met een blad bier!! Nee, nooit meer zoveel geld voor zoiets, balen!!!

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Doortje21 »

De oplossing is simpel: bezoek die concerten niet. Koop een DVD en geniet thuis vanuit je luie stoel. Veel comfortabeler en goedkoper!
Als er niemand meer naar die concerten komt, is het gedonder snel afgelopen.

haco26
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:41

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door haco26 »

en wat te denken van het opvoeren van een bedrag voor garderobe en een pauzedrankje bij kaartjes voor schouwburgen. wij maken nooit gebruik van de garderobe en neem geen drankje in de pauze. toch steeds vaker 2.50 euro of zelfs meer per kaartje. kan dat zomaar?

Claartje70
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 18:27

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Claartje70 »

Wat dacht je van het telefoongesprek met Top Ticket line. Een gesprek incl. wachttijd kost minimaal 10 min als je snel bent. Dus 10 min. à €0,45 = €4,50 en dan komen de "reserveringskosten" nog bij. Hoezo reserveringskosten ik heb het hele kaartje toch al betaald??? Transactiekosten, administratiekosten, verzendkosten en misschien wil je nog een annuleringsverzekering voor reeds betaalde maar toch gereserveerde kaartjes.

Ik ga bijna nooit meer naar een concert vanwege al deze kosten.

Vind het echt heel waardeloos. Gewoon weer aan de kassa verkoop en de grote postkantoren. De kaartjes zijn al duur genoeg.

martijn bakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2008 15:24

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door martijn bakker »

Toch zeuren jullie wel hoor tjonge jonge, hoe gaan de meeste naar het concert?precies met de auto, dus

aanschaf auto idd dan betaal je belasting
ga je tanken betaal je belasting
om te rijden betaal je belasting
ga je parkeren betaal je belasting
parkeer je verkeerd krijg je een boete

Dan kom je op het concert en betaal je 2,50 minimaal voor een plastic glaasje bier let wel 5,50 gulden.

Zeur niet zo het wordt toch niet anders

straatsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:19

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door straatsma »

Bij het Gelredome kunnen ze er ook wat van. Eerst een chipkaart kopem met een bedrag van 10 of 20 euro en later mag, kun, je de kaart weer inleveren met aftrek van 0,50 eurocent. Reken maar na wat ze er aan verdienen op een drukke concertavond. Schandalig !

sandraohle
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:50

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door sandraohle »

Heb hetzelfde meegemaakt met kaartjes voor ac/dc dat ik uren achter mn pc heb gewacht voor niks terwijl de kaartjes voor 280 euro aangeboden werden door handelaren. Begon met mijn lange zit om half 10, ik dacht dan ben ik er vroeg bij en krijg ik mn kaartje wel. Heb in de wachtrij gestaan, eruit gegooit enz enz, totdat ik in de middag om half 3 keek op een andere site en tot de ontdekking kwam dat de kaarten waren uitverkocht, EN IK STOND NOG STEEDS IN DE WACHTRIJ!! Jammer dat je tegenwoordig niet meer voor de normale prijs een kaartje kan kopen. Ik ben ervoor dat het gewoon ook weer via het postkantoor kan! Weet ik tenminste hoelang de rij is :)

Noraly
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:51

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door Noraly »

Ik zag in de uitzending dat men een wetsvoorstel indient e.d. hoe het kan worden aangepakt enz. Eigenlijk is het heel simpel; doe gewoon zoals de Belgen al JAREN doen! In België is het zo dat de tickets op naam staan! Dus als je 4 kaartjes haalt, moet diegene die ze besteld (bijv. Pietje Paul) ook aanwezig zijn als de kaartjes worden "gebruikt". Hiermee los je gelijk het probleem van de zwarte markt op. Ik weet dat mensen nu zo iets hebben van: maar wat als je zelf niet kan gaan enz. Ook daar is een simpele oplossing voor: je kan de naam wijzigen tegen een kleine vergoeding. Dit werkt echt goed!

Dus regering van Nederland: waarom dit niet invoeren?

Oh, de servicekosten zijn dan niet minder, dat is dan iets wat NIET opgelost is.. Waarom ook niet gewoon de kaarten weer bij het postkantoor laten afhalen? Weet je waar de servicekosten naartoe gaan :)

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door sterredag »

Bij nightmare betaal je 5 euro voor een kluisje voor je jas, naast de 5 euro borg, maar als je iets bij je hebt wat niet mee naar binnen mag, dan mag je dat niet in een kluisje leggen, maar moet ej het maar weggooien of buiten verstoppen en helemaal opnieuw in de rij aansluiten waar je 2 uur moet wachten voordat je naar binnen kan. En dan heb ik het niet over een mes, maar over een simpel petje met een feyenoord logo (en dat is dus in rotterdam)

awijffels
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:54

Re: Concertkaartjes

Ongelezen bericht door awijffels »

Bel je voor kaartjes voor de Efteling, dus rechtstreeks bij hun, dan betaal je ook een paar euro per kaartje voor de service kosten. Vraag je dan wat je er voor krijgt, dan zeggen ze ook "niks". Take it or leave it.
Ze mogen verdorie blij zijn dat we komen!
Het is dus niets meer dan een verkapte prijsverhoging.

Gesloten