LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo (vervolg)

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door Radar »

Een maand geleden deed kabelmaatschappij Ziggo de keiharde toezegging dat alle klachten die ze na een oproep van Radar kregen binnen twee a drie weken opgelost zouden zijn. Radar onderzocht of dit ook werkelijk zo is en komt tot opzienbarende conclusies.

Uitzending: maandag 24 november 2008, 20.30 uur
Herhaling: woensdag 26 november 2008, 15.25 uur
Laatst gewijzigd door Radar op 26 nov 2008 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Arnold de Heer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2008 18:04

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door Arnold de Heer »

ik heb een aangetekend schrijven naar de directie gedaan, over een kapotte smartcard waar ik wel 3 x 45 minuten in de wacht heb gestaan, en toen heel vervelend door het personeel ben behandeld, en wel 3x ben belogen , met de nieuwe smartcard is onderweg naar U toe, maar na 2 weken nog niks ontvangen, daarna directie aan geschreven, maar ook daar niets geen reactie op ontvangen.
je wordt als 67 jarige man niet graag in de maling genomen,
dat begrijpt U toch wel he ?
dus voor mij is Ziggo nog steeds niet goed bezig.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 10:50

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door [email protected] »

hallo,

Ik las dat er een nieuwe uitzending op 24 nov was. Voor mij reden om mijn problemen op te sommen met ziggo :
- stippellijn linksboven op het scherm bij tv-uitzendingen van film 1 en sport1. Meer dan 2 maanden mee bezig om dit opgelost te krijgen. Zelf naar de dealer geweest om de decoder en hdmi-kabel uit te testen. Bij de dealer, in een ander dorp, geen problemen met de stippellijn. Het probleem ligt nu bij de technische dienst, die mij 1 keer heeft proberen te bellen op mijn mobiel. Helaas was ik niet in de buurt van de telefoon.
- mijn digitale decoder is kapot. Ik wacht al een aantal weken op een andere decoder. Vorig probleem betrof mijn hd-decoder.
- al maanden ontvang ik mijn tv-gids niet. Een paar weken over gebeld.

Het probleem is dat ZIGGO en andere bedrijven producten "gewoon" dumpen op de markt . Het personeel van ZIGGO mag ik dan maar uitzoeken hoe ze het moeten doen. Dat hier kinderziektes bij zijn dat is een normale zaak.
Verder is het probleem dat sommige bedrijven bijna een monopoliepositie in de markt hebben. Het blijft toch handig om zoveel mogelijke producten bij 1 leverancier te hebben, al zijn die voordelen ook nauwelijks meer aanwezig.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb wel een mail gekregen of ik mijn adres en tel. nummer terug wou mailen.

c6640904
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:12

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door c6640904 »

Het kabelbedrijf ZIGGO heeft nog steeds niets van haar vouten
geleerd en dat zal wel altijd zo blijven.
20/40 minuten aan de telefoon is heel normaal te zot
voor worden.

joaldely
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2008 14:13

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door joaldely »

Ik heb uw uitzending over ZIGGO bekeken. Hulde. Eindelijk aandacht daarvoor.
ECHTER: de woordvoerder gaf aan dat alle (ingestuurde) klachten binnen 3 weken verholpen zouden zijn. Maar tevens gaf hij aan dat al geruime tijd de omzetting van @home klanten was stopgezet (vanwege de puinhoop bij Ziggo).

Dat klopt dan toch niet helemaal?

Zo wacht ik al zelf maanden (vanaf juni) op het Alles-in-een-pakket-plus van Ziggo.

Ik had een snelle internetverbinding van €home, maar ziggo heeft dat zelf verlaagd van 12.000 kbps naar 4000 kbps. Daarna zou ik 8000 kbps krijgen (behorend bij het pakket) maar dat is dus maanden geleden beloofd, maar nog niets is geregeld..
Mailen en bellen helpt niet (als antwoord alleen maar loze beloftes van telefoonmedewerkers die er toch niets aan kunnen doen).
Ik heb al toezegingen gekregen dat alles zou zijn opgelost op 5 september, 22 september, oktober, november. Maar nu is het zeker (jawel!!): op 1 december moet ik het complete alles-in-een-pakket-plus hebben, en ze verhogen dan de snelheid van 4000 naar 10000 kbps.

Het is maar dat u het weet: Sinterklaas komt eraan (maar die houdt zijn beloften tenminste wel)

U begrijpt dat ik de uitzending van as. maandag met spanning afwacht.

Arnold05
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:00

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door Arnold05 »

Ik wil hier ook maar weer eens weergeven wat een bende het is bij Ziggo.
Ook op het forum http://ziggo-gebruikers.nl/forum staat het vol met klachten.
Ik hoop dan ook dat Tros Radar hier aandacht aan blijft besteden en het de Firma Ziggo lastig blijft maken zodat ze hun beloftes eindelijk eens na zullen komen.

Hieronder mijn verhaal.

Kan wel bellen, maar niet gebeld worden!!!!!!!

Op 10 oktober 2008 heb ik de bevestiging ontvangen met het verzoek tot wijziging van het abonnement.
Machtiging van nummerbehoud heb ik op 16 oktober 2008 ontvangen en ondertekend en aan u teruggestuurd.
Op 22 oktober zou de monteur komen deze kwam niet opdagen.
Op 26 oktober kreeg ik een telefoontje dat de monteur eraan kwam.
Na de installatie van het nieuwe modem zou volgens de monteur alles werken.
Toen deze vertrokken was kon ik wel naar buiten bellen maar niet gebeld worden.
Dit heb ik herhaalde malen zowel schriftelijk als telefonisch aan U doorgegeven maar hier kreeg ik van u het wel bekende standaard antwoord op, "het duurt nog ongeveer 3 dagen" .
Tot op heden 22 November 2008 is er nog steeds niets veranderd.
Vandaag kreeg ik met de post een aanbieding van KPN. Dit betekent volgens mij dat mijn abonnement bij KPN nog steeds niet is opgezegd.
Ik hoop dat ik nu eens een goed en geloofwaardig antwoord van U mag ontvangen en dat de problemen snel opgelost zullen zijn.

Groet

dmgh
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 15:46

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door dmgh »

Sinds afgelopen zondag (bijna een week dus al) hebben wij problemen met onze televisie. Zowel analoog als digitaal. Het beeld is zo slecht, dat je gewoon geen tv meer kan kijken. Imiddels gebeurd dit zeker 5 keer per uur.

Echter Ziggo is sinds gisteren helemaal niet meer telefonisch bereikbaar. Op een gegeven moment denk je dat de telefoon wordt opgenomen, maar dan wordt de verbinding verbroken.

Ook via Internet meerdere malen aangegeven dat wij een probleem hebben bij Ziggo, maar wij krijgen gewoon geen reactie.

Bel je met de verkoopafdeling, dan wordt er direct opgenomen. Op dat moment denk je, eindelijk een ziggo medewerker aan de telefoon. Maar helaas, zij weten niet eens waar de storingsdienst zit. Daar zakt je broek toch van af.

Ik was altijd een zeer tevreden Multikabel klant, maar sinds het Ziggo is geworden helaas niet meer.

Royses
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 20:00

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door Royses »

Ik heb al langere tijd vele problemen met Ziggo voorheen @Home.
Ik heb alles opgezegd en ben er nu dan ook vanaf!
Echter heb ik ongeveer 2 maanden geleden via de geschillencommisie mijn gelijk gekregen in een geschil met Ziggo. Ik zou mijn geld (250,-)terugkrijgen. Tot op vandaag heb ik nog geen geld ontvangen! Inmiddels alweer 2 brieven en aantal telefoontjes verder.... En helaas nog steeds niks. Bij klantenservice zeggen ze dat ik maar geduld moet hebben, mijn geduld is een beetje op! Weet iemand misschien wat ik kan doen?

jgmjv
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2008 15:58

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door jgmjv »

Een paar maanden geleden ben ik van Surfen en Bellen van Het Net overgestapt naar een Alles-in-1-pakket van Ziggo. Laat ik u zeggen dat ik geweldig tevreden ben over de begeleidin g en behandeling van Ziggo. Na jarenlange diepe ellende met Het Net (als ik er aan denk, word ik nog missellijk) is dit een verademing. Alle negatieve reacties ten spijt: Ik ben heel erg tevreden over Ziggo!!

PaulaR
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2008 11:15

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door PaulaR »

Ook wij zijn helaas bij Ziggo, je komt er dan ook niet zomaar van af.!De automatische incasso van hun werkt smetteloos behalve de service, dat is nog steeds huilen met de pet op. Laatst hadden we een wijziging door gegeven, we wilden een bundel, hadden we het maar nooit gedaan! We zitten nu met een incomplete bundel, telefoon is nog niet geinstalleerd decoder is nog niet afgegeven, installateur moet nog komen. Verschillende mails gestuurd met deze klacht. Wil ik inloggen om mijn factuur te bekijken, bestaan we niet eens bij Ziggo. Regelmatig moet ik de afgeschreven bedragen storneren, want volgens een medewerker moet ik eerst mijn internetabonnement opzeggen, dan wordt de automatisch betaling stop gezet, ja dat zal dan allemaal wel maar omdat de bundel niet compleet is hebben we straks ook geen internet meer, dus kán ik niet opzeggen vandaar dan ook een wijziging en zo kom je weer terug bij het begin. Verschillende medewerkers aan de telefoon gehad, verschillende mails gestuurd, het haalt allemaal niets uit, we zij het zat met Ziggo! Ze beloven zoveel, zeker voor de televisie maar als het er op aankomt gebeurt er helemaal niets!

jvy_007
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008 15:54

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door jvy_007 »

Het blijft inderdaad een hopeloos verhaal met Ziggo. Het is alleen jammer dat ze het ook voor elkaar krijgen om een programma als Radar te gebruiken, daar van alles te beloven en er vervolgens mee weg lijken te komen. Radar of de Consumentenbond zouden via de rechter moeten eisen dat tot alles is opgelost Ziggo geen nieuwe klanten mag aannemen/aansluiten en oude niet mogen afsluiten als deze aan kunnen tonen dat de fout bij Ziggo ligt. Verder iedereen alle automatische incasso's met een rode kaart opheffen en kan Ziggo facturen sturen na afloop van de maand als men tevreden alles heeft gehad wat Ziggo belooft.

tamba
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 10:00

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door tamba »

Het ging hier alweer veel te lang goed. TV zenders liggen er weer uit....pfffff Daar wordt je toch zo moe van.

j.bouwmeester
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 07:33

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door j.bouwmeester »

Radar mijn vraag is kort en bondig: Hoe kom je in hemelsnaams afvan ZIGGO!!!!!!!!!!!!
Vanalles gedaan Aangetekend per Mails maar geen Bericht,bellen is helemaal een ramp.
Maar waar ze absoluut geen problemen mee hebben is de automatische incasso!!!!!!
En ik lees ben niet de enige dit moet STOPPEN,SCHANDALIG HOE ZE MET KLANTEN OMGAAN.

Vr.gr.Mevr.J.Bouwmeester.

j.woets
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 08:30

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door j.woets »

ZIGGO!! Ik heb per 1 oktober tv-abonnement beeindigd. Ziggo heeft dit bevestigd. Ik krijg nu per schrijven d.d. 17 november mededeling dat abonnement oktober en november niet betaald is en dat ik nu een rekening krijg voor drie maanden. Dit is inclusief voorschot december. Brief is aan mij gericht op het adres van mijn schoonmoeder, waarvoor ik tot 1 oktober het abonnementsgeld betaald hebt.

Egbertvanderveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2008 09:24

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door Egbertvanderveen »

Ik zie hier allemaal ellende met Ziggo, ik kan jullie dan geruststellen bij HetNet is het net zo'n puinbak!
Ik betaal daar al vanaf mei een dubbel account, ben vanaf die tijd bezig om dat veranderd te krijgen wat me niet is gelukt.
Wat wel gelukt is dat ze me als dank de stekker er uit hebben laten halen. Een totaal bevroren lijn die niet meer te herstellen was, wat ze me wel beloofde. Eerst zou ik na 3 dagen alles weer terug hebben en toen 10 dagen. Daarna kreeg ik te horen dat het zeker tot 4 en misschien wel tot 12 december zou duren tot ik weer kan bellen en internetten.
Op schriftelijke klachten reageren ze gewoon niet en ook op een brief van mijn rechtsbijstandverzekering hebben ze na een week nog steeds niet gereageert!
Dus ook hier een totale chaos en maar blijven verkopen en doen of er niets aan de hand is!!!

laura2079
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 10:36

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door laura2079 »

Goedendag

Wat een bedrijf zeg ziggo nooit last gehad van casema, wanadoo, orange, MAAR ZIGGO WAT ERG dat ze je zo behandelen.

Vanaf 20 Nov '08 18.00 geen Rlt 4,5,7 SBS 6 uitzendingen meer alleen maar haperingen en blokken in het beeld en het beeld valt steeds weg, overige zenders geen last. Analoog is het beeld slechter dan normaal, maar iedergeval geen haperingen en blokken.

20 nov gebeld naar ziggo naar lang wachten 45 min aan de telefoon gezeten het probleem niet verholpen, de jongen van het call center zal er een storing van maken, vrijdagavond 18.00 nog niet verholpen ik weer gebeld naar lange tijd wachten 20 min aan de telefoon gezeten probleem niet verholpen de jongen zal er een storing van maken, zaterdag zondag en nu maandag nog niet verholpen.

Gister lagen alle zenders eruit ook op analoog.

Ik weet wat het probleem is ze hebben bij ons in de straat donderdag met 2 busjes en medewerkers in de ziggo kasten gekeken daar hebben ze denk ik een soort mast geraakt waardoor we niet meer volledig beeld hebben.

Ik heb 2 storings mails gestuurd eentje op 21 nov en eentje vandaag 24 nov want telefonisch kom ik er gewoon niet door en dan bel je s'ochtens vroeg.

Echt er moet wat aan gedaan worden we blijven maar betalen en betalen voor die 0900 nummers en geholpen ho maar waar gaat dit heen. OVERHEID DOE ER WAT AAN GA TERUG NAAR DE GEWONEN LOKALEN NUMMERS DAT SCHEELD HEEL WAT GEKLAAG EN GESTREST, WANT NORMAAL GEHOLPEN WORDEN IS ER OOK NIET BIJ OMDAT HET ALLEMAAL CALL CENTERS ZIJN.

Groetjes Laura

basensabrina
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:41

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door basensabrina »

Beste Radar,

Ziggo heeft zoals gewoonlijk zich weer niet aan hun afspraak gehouden, ik krijg nog steeds ruim 250 euro van ze die ze al 6 maanden terug hadden beloofd.
Wij hebben zelfs iemand van ziggo aan de deur gehad omdat wij zo slecht zijn behandeld, wij zijn bijna een jaar bezig geweest om alles bij ons thuis werkend te krijgen en toch werd er elke maand 65 euro van mij rekening gehaald, ben zelfs 2 keer naar alkmaar gereden om zelf maar de juiste kabels te halen om mijn internet aan te sluiten omdat mijn vriendin al 2 keer vrij had genomen voor een monteur die gewoon niet op kwam dagen.
En als je dan belt naar ziggo krijg je elke keer weer het zelfde verhaal "ik zal weer een aantekening maken en die zal ik dan naar de juiste afdeling sturen" zo hebben wij uren met ziggo gebeld en dat vreselijke bedrijf beloofd gouden bergen maar komt helemaal niks na.

hanny-leo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 14:00

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door hanny-leo »

Ook in groningen is het een en al belofte door ziggo. 27 oktober na postmailing, Alles-in-1 Plus, telefonisch besteld na mislukte aanvraag per site.werd keurig terug gebelt en bestelling werd opgenomen en heb daar een bevestiging per mail van ontvangen. Beloofd werd max. 5 dagen later een brief in huis te hebben. 1 novenber gebelt en ontdekt dat bestelling niet was doorgevoerd. Opnieuw bevestigd. 19 november gebelt, wat toch steeds 10 min of meer duurt voor contact gelegd is, en er werd bevestigd dat er iets niet goed was gegaan maar binnen 5 dagen bericht ontvangen kon worden. Vandaag, 24 november nog steeds niets dus.

groningen de wijert zuid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:04

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door groningen de wijert zuid »

Een paar maanden geleden overgestapt op draadloos internet (en tv en telefonie) van @Home. Wat een gedoe. Maar daar wil ik het nu niet over hebben. TV en telefoon deden het en draadloos internetten uiteindelijk ook. Bekabeld internetten echter niet; de LANpoorten van de router geven geen lichtsignaal en doen het dus niet. Na eindeloos bellen en wachten noteert iemand een foutmelding. Maar hij wil eerst allerlei testjes doen waar ik dan geen tijd voor heb. Ik denk: ach laat ook maar. Nu melden mijn kinderen (die nog jonge oren hebben) dat de router steeds harder een afschuwelijk gepiep uitzendt. Ik ga toch maar weer, inmiddels @Ziggo, bellen. Die foutmelding van destijds is bij het omzetten van @Home naar Ziggo verdwenen. Een vriendelijke meneer beaamt dat het luide gepiep aangeeft dat de router waarschijnlijk kapot is. Ik moet hem opsturen (hij zorgt voor een gratis verzendsticker) waarna ik zeker een week geen router zal hebben. Als ik zeg dat ik voortdurend mijn vaste PC (1 verdieping hoger dan de router) nodig heb voor mijn werk en dan dus een week (minstens) niet op internet kan, oppert hij lief om mijn Wordbestandjes te kopieren naar een laptop (die ik niet heb!) zodat ik beneden verder kan werken. Ik leg uit dat het niet om een Wordbestandje gaat maar om mijn werk dat in en aan de PC zit. Tja, vervelend, niets aan te doen, ze kunnen nu eenmaal niet 'zomaar' een nieuwe router opsturen. Misschien kan ik er eentje lenen van iemand? Hij kent mensen die wel 3 routers in huis hebben. Zuchtend leg ik de telefoon maar neer. Na 1 week wachten nog steeds geen verzendsticker ontvangen. Bellen. Sorry. Sturen direkt een sticker op. Na weer 1 week wachten: geen sticker. Bellen. Sorry, sturen direkt een sticker op. na weer een week wachten.... u raadt het al. Nog steeds geen verzendsticker om de inmiddels bezweken router op te sturen. Ik heb nu zelf een nieuwe router (136 euro) laten installeren. Ik heb Ziggo de rekening gestuurd. Maar dat zullen ze wel nooit betalen, be ik bang.

Gesloten