LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo (vervolg)

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Verhuizen voor Ziggo?

Wie verhuist kan gewoon het modem meenemen en blijft gewoon internet houden, ook op het nieuwe adres. Het enige wat Ziggo in rekening zou mogen brengen zijn administratiekosten. Alle andere kosten is pure oplichterij.

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door hola_01 »

Bij een verhuizing kunnen meerdere kosten in rekening gebracht worden, 1 hiervan zijn de 'gewone' verhuiskosten. Deze basiskosten zijn ongeveer 30euro en zijn een bijdrage in de administratieve kosten en de kosten voor het aan en afsluiten van de verschillende aansluitingen (in de meeste regio's gaat dit nog met de hand)

Daarnaast kan het zijn dat de nieuwe woning die iemand betrekt nog niet eerder is aangesloten geweest op de kabel, de eerste abonnementhouder op een adres wordt een tegemoetkoming in de aansluitkosten berekend van ergens rond de 150-180 euro. Dit zijn dus de kosten voor het daadwerkelijk aanleggen van de kabel en aansluiting in de woning.

In het eerder genoemde geval, waar het dus niet om een verhuizing gaat, denk ik dat er om 1 of andere reden een fout is gekomen in het administratieve systeem, hierdoor 'denkt' het systeem dat de mensen op deze adressen eerste bewoners zijn, en worden de 2de genoemde kosten dus in rekening gebracht. Dit zal dus recht gezet moeten worden. Dit laatste stuk is zoals ik 'denk' dat het is gegaan aan de hand van de eerder genoemde info, ik durf en kan hier geen zekerheid over bieden.

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Een aantal maanden heb ik het alles in 1 pakket bij Ziggo genomen. Eerst werd me medegedeeld dat men met bellen geen starttarief hoeft te betalen. WEL DUS! Daarna was er een aanbieding dat men DTV bundel pakket voor 2 maanden gratis kon kijken. Mij werd medegedeeld dat men in januari niet meer voor alle smartcards hoefde te betalen. Slechts 1 x 9,95 euro voor alle kaarten. Dus mooi niet! Ik meteen gebeld, ze hebben me verkeerd geinformeerd. Er zou een verrekening plaatsvinden. Nu blijkt dat ze telkens in de online facturen rommelen. Ik heb ze nu gelukkig uitgeprint. Vandaag was mijn online factuur beschikbaar. Uiteraard klopte deze weer niet. Wederom voor de zoveelste keer gebeld. Ook al via de site een klacht ingediend. Ik had al medegedeeld dat hun aan de facturen online hadden gerommeld. Hun antwoord, nee mevrouw dit doen wij niet. Vandaag alle facturen uitgeprint. Via de telefoon hun verzocht om mij de factuur via de post te laten toe komen. Nu ga ik weer kijken. ALLE FACTUREN waar het betrekking op had, ZIJN WEER VERANDERD!!! Uiteraard ook deze uitgeprint.
Ik heb uiteraard het alles in 1 pakket opgezegd omdat ik het beu ben. Men word gewoon bedonderd. Nu is het maar te hopen dat men inderdaad mijn tegoed nog gaat verrekenen.
Ik adviseer de mensen om de factuur telkens op te slaan als PDF, dit krijg je meteen als je bij de factuur op afdrukken duwt. Stel me trouwens de vraag of ze niet in strijd zijn met de wet!!!
Ik ben blij dat ik er deze maand vanaf ben!!! Van mij mogen ze hard worden aangepakt en dat er maar veel mensen slim zijn en overstappen. Scheelt een hoop gezeur en geld.

schneeweisser
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:32

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door schneeweisser »

Ik zit sinds twee jaar bij Ziggo (eerst Casema).
Er zijn in die tijd geen onregelmatigheden geweest in de betaling van mijn abonnement.
Nu ging er een paar maanden geleden iets mis bij mijn bank waardoor de automatische incasso's niet konden worden uitgevoerd.
Ik kreeg na verloop van tijd een paar aanmaningen en die heb ik ook betaald.
Nu ontving ik op 5 mei een brief waarin wordt gesteld dat ik een rekening niet zou hebben betaald en dat ik afgesloten zal worden.
Na contact met de "klantenservice" bleek het om de rekening van april te gaan. En ze konden niets meer voor me doen om de afsluiting (a30,/ euro extra aansluitkosten )die nog niet was uitgevoerd af te wenden. Ik heb de rekening ook de zelfde middag dat ik de brief ontving betaald. Ik heb echter over deze rekening nooit een aanmaning ontvangen.
Ik vind het belachelijk dat Ziggo zo met zijn klanten omspringt.
Ik heb ook een klacht hierover ingedient bij Ziggo zelf.
Maar kan dit nou zomaar?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door mar42 »

Hoi n-dyn,

jij hoeft niet te bewijzen dat je betaald heb zij moeten bewijzen dat je niet betaald hebt.
Dit weet ik toevallig omdat ik met iets anders bezig ben wat betreft bewijs voering over betalingen met een advocaat en de tegen partij melde toen bij mijn advocaat dat ik degene was die iets moet melden, en toen heeft mijn advocaat aan hun medegedeeld dat ik dit niet hoefde te doen maar dat zij dat moesten doen.
Hoop dat je hier wat aan hebt en vraag desnoods om een overzicht van de betalingen die zijn gedaan en apart de vermeldingen van wat open staat. :wink: :wink:

2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2009 10:41

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door 2009 »

Na jarenlang naar tevredenheid genoten te hebben van internet en TV van Ziggo (Casema) besloot ik begin dit jaar over te stappen naar een pakket incl telefoon.
Ik heb direct aangegeven dat ik mijn oude (KPN) nummer wens te behouden, echter de monteur kwam direct aanzetten met een nieuw nummer. Vanaf toen begon de ellende.

Na een week kon ik normaal bellen op mijn oude nummer maar kreeg rekeningen met 2 nummers die ik ook moest betalen. Na veel geklaag en gebel met Ziggo ontdekte men inderdaad dat er bij mij maar een nummer in gebruik was en mij werd toegezegd dat het probleem verholpen zou worden.
Toen begon echt goed de ellende. Mijn oude nummer werd afgesloten en ineens had ik een nieuw telefoonnummer, bij toeval dus ontdekt.
Opnieuw bellen en mailen met Ziggo en het probleem zou worden verholpen, werd mij gezegd.

Niet dus, inmiddels bijna 2 maanden verder en ik kan niet bellen of gebeld worden want de lijn is dood. Bellen of mailen met Ziggo heeft totaal geen zin want men hoort je aan en beloofd dat het probleem verholpen zal worden.

Gisteren opnieuw een poging gewaagd en kreeg te horen dat men bezig is een achterstand van 2 maanden klachten weg te werken.
Doffe ellende want je kan je tot niemand wenden

meisjeB
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 20:09

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door meisjeB »

Vind de diensten van Ziggo top. Neem zelf Internet Soms en TV Z1 (van voormalig @Home) af en mijn partner heeft nu net een alles-in-een bundel aangeschaft en die is ook al zo blij. Telefoontje naar de helpdesk en t is zo geregeld. Service? Wat nou slecht? Staan max. 3 minuten in de wachtrij voor we iemand van de helpdesk aan de lijn hebben. En ik vind de medewerkers altijd heel beleefd. Het is ook maar echt net hoe je de medewerker benadert hoor!!

Maar goed, zowel bij mij als bij mn partner draait alles als een tierelier en snap daarom ook niet waarom zoveel mensen zo lopen te zeuren en te zaniken over "slechte" service, facturen die niet deugen o.i.d. of dat Ziggo bijvoorbeeld "ineens" een paar zenders eraf gooit (want dan wordt er volgens mij gewoon niet goed gelezen of geinformeerd door de klant zelf).

Ik ben dik tevreden, en ook al werk ik voor de klantenservice van een andere InternetServiceProvider, als het aan mij ligt, stap ik nooit over.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door MLF »

Ik gooi mijn vraag hier maar neer,

Ik heb tv en internet van ziggo (voorheen casema), nu sinds een week of 3 heb ik geen scherpe tv meer, heel erg korrelig beeld en internet is zo super traag en vaak: kan pagina niet vinden.
Het lijkt of ik een zeer zwak signaal heb.
ik heb geen digitale tv maar gewoon, analoog.

In maart heb ik een mannetje van ziggo aan de deur gehad of ik digitale tv met internet enzo wil hebben. Omdat ik nee heb gezegd heb ik een vermoeden dat ze expres de ontvangst verzwakken zodat ik wel MOET overstappen.

JANNNES
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2009 14:37

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door JANNNES »

Nog nooit problemen met ziggo gehad

heb een alles in 1 pakket
maar heb sinds vrijdag een zo lage internet snelheid
dat ik deze pagina nu voor de 8x geopend heb
en dit poging 3 is om dit berichtje te kunnen posten

resetten van de modem en router lost niks op

meer mensen in de regio bergen op zoom die sinds een paar dagen problemen met de internet verbinding hebben ?
bij de helpdesk is het zo druk dat ze op het bandje zeggen
probeer het op een later tijdstip nog eens
wat ik dus 5x geprobeerd heb...

khoog
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2006 09:13

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door khoog »

"Bezint eer ge begint" met een abonnement bij Ziggo. Zelfs een jaar nadat je het abonnement hebt beeindigd sturen ze nog spookrekeningen en dreigbrieven. Een brief terugsturen, aangetekend of niet, heeft geen enkele zin. Die worden kennelijk meteen na ontvangst weggegooid want je krijgt nooit of te nimmer een reaktie.
Uiteindelijk heb ik vandaag een brief gekregen van hun incasso-buro: ze gaan mij afsluiten!! Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, want naar mijn idee hebben ze dat in juli 2008 al gedaan, toen ik mijn abonnement beeindigde. Dus: al bijna een jaar geleden.
Ik ben blij dat ik niet bij Ziggo werk, want ik zou mij doodschamen, en als op verjaardagen het onderwerp "werkgever" ter sprake komt stug mijn kaken op elkaar houden.

JANNNES
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2009 14:37

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door JANNNES »

Hé Internet werkt weer goed ?

had eerder in het radar forum moeten posten ;-)


-------------------------------------------------------

Nog nooit problemen met ziggo gehad

heb een alles in 1 pakket
maar heb sinds vrijdag een zo lage internet snelheid
dat ik deze pagina nu voor de 8x geopend heb
en dit poging 3 is om dit berichtje te kunnen posten

resetten van de modem en router lost niks op

meer mensen in de regio bergen op zoom die sinds een paar dagen problemen met de internet verbinding hebben ?
bij de helpdesk is het zo druk dat ze op het bandje zeggen
probeer het op een later tijdstip nog eens
wat ik dus 5x geprobeerd heb...

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik was al klant van Ziggo toen het nog Casema was. In deze tijd zijn er ontelbare zaken misgegaan, zoals bij zovelen.
De laatste stunt is dat ze al maandenlang niet meer in staat zijn om facturen te produceren. Sinds eind april meerdere malen over gebeld en talloze beloften later begin juni eindelijk de belofte dat er eind juni (waarom niet gelijk?) een factuur over de laatste 3 maanden zal worden opgemaakt die uiteraard behoorlijk hoog zal zijn.
(Tenminste, Ziggo kennende wil dat nog niet zeggen dat dat daadwerkelijk zo zal zijn, maar even afwachten dus....)
Vervolgens vorige week een brief en email van het team Hoogverbruik dat bepaalde nummers (0900 en 06) zijn geblokkeerd wegens hoge telefoniekosten. (Ja gek, het gaat over de kosten van 3 maanden!!!) Wat een stelletje amateurs, lekker zorgvuldig als het niet eens opvalt dat het de gesprekskosten van DRIE maanden zijn!
Maar weer eens een keer gebeld, de zoveelste excuses en de blokkering wordt ongedaan gemaakt.
Ik heb het nu gehad met Ziggo, ik heb inmiddels een andere provider (Online) en ze kunnen mijn opzegging tegemoet zien.
Kennelijk heeft men klanten genoeg en boeit het ze niet of je nu wel of niet klant wilt zijn.
De groeten stelletje sukkels daar bij Ziggo!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo (vervolg)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik ben blij dat ik niet bij Ziggo werk, want ik zou mij doodschamen, en als op verjaardagen het onderwerp "werkgever" ter sprake komt stug mijn kaken op elkaar houden.
Nou inderdaad, je mag je wel heel diep schamen als je bij Ziggo werkt. Administratief zooitje en niet in staat de klanten op een goede manier te bedienen. Internet is over het algemeen betrouwbaar, maar de beloofde snelheden haal je bij lange na niet. Telefonie en televisie zijn ook goed, met het product is weinig mis, maar administratief en qua klantenservice zijn ze amateuristisch bezig.

En maar klanten blijven werven....... en er zijn nog steeds mensen die erin trappen. Die nemen kennelijk niet de moeite om eens te kijken wat voor kutbedrijf Ziggo eigenlijk is. Wie wil daar nu werken of klant zijn?

Gesloten