LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PlayStation 3

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

PlayStation 3

Ongelezen bericht door Radar »

De Sony spelcomputer PlayStation 3 is sinds de lancering in maart 2007 een ongekend populair product. Radar krijgt echter steeds vaker klachten over problemen met de blu-ray speler, waardoor de PlayStation niet meer bruikbaar is.

Voor een product dat mensen honderden euro's heeft gekost, mag je verwachten dat je toch een paar jaar garantie krijgt. Maar krijg je dat ook?

Live uitzending: maandag 22 december 2008, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: woensdag 24 december 2008, 15.25 uur, Nederland 1

soheppi2b
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2008 23:40

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door soheppi2b »

Na nog geen jaar disc leesproblemen ondervonden. De Playstation3 leesde werkelijk geen enkele disc meer! Wat me opviel is het feit, dat het nogal lastig was om erachter te komen waar je met je klacht terecht kunt. Echter een pluspunt was, dat ik toch vrij snel telefonisch contact kreeg met de helpdesk.
Heb de Ps 3 opgestuurd. Hij is nu al ruim 3 weken geleden verzonden en ik heb nog steeds niets vernomen van Sony. Heb echter wel te horen gekregen dat, als je geen originele aankoopbon kon overleggen, de reparatiekopsten iets rond de 148,- euro zou zijn, (er zit overigens maar een jaar garantie op de Ps 3, zo is mij verteld). De helft van de nieuwwaarde. Dat werd ook telefonisch medegedeeld. Zelf was ik mijn originele aankoopbon kwijtgeraakt en heb bij Bart Smit een geschreven bon gekregen, die ik mee kon opsturen met de Ps3. Dat is telefonisch overlegd en goed bevonden. Maar waarom duurt het nu zo lang, vraag ik me af :?: :cry: Op het forum van Playstation, valt er al geruime tijd deze klacht, zoals boven genoemd, te lezen! Sony lijkt wel te doen of z'n neus bloed en geeft geen commentaar. Ook niet de telefonistes die ik gesproken had over mijn probleem. Hoogst merkwaardig van zo'n media gigant. :evil:

Bob1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 10:08

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Bob1971 »

Ik had een lanceermodel, dus nog de oude 60Gb versie die het na 8 maanden al begaf met audio problemen. Ik het servicenummer gebeld en moest de PS3 maar opsturen, in zijn geheel, met alle kabels en snoeren en zou een nieuwe terugkrijgen, want er waren nog geen gerepareerde (refurbished) toestellen, die je normaliter dan teruggestuurd zou krijgen, zijn. Het ging allemaal netjes.

Na een 2 weken kreeg ik een andere PS3 terug. Refurbished, zonder snoeren en accessoires, Ik kon dus niet spelen en heb maar weer met gebeld dat dit toch niet de bedoeling was: ik zou een nieuwe krijgen. Er bleek in de tussentijd wel een aantal gerepareerde toestellen te zijn vrijgekomen en die kreeg ik dus opgestuurd. Hun fout en de accessoires zouden worden opgestuurd. Na een paar dagen kreeg ik een tweedehands, vieze en riekende controller en dito kabels terug. Ook hier had ik tegen geprotesteerd maar kreeg geen medewerking. Op zijn minst hadden ze een nieuwe controller en kabels kunnen toesturen. Enfin, ik kon gaan spelen. Althans dat dacht ik. Na VIJF minuten begaf de PS3 het helemaal. Hij was compleet dood.

Dus weer gebeld. Weer opgestuurd. Het zou nu wel wat langer gaan duren want in de tussentijd had Sony deze versie van PS3 gediscontinueerd voor een goedkopere 40Gb versie die ook geen PS2 en Super Audio CD compatibiliteit meer had. Na TWEE MAANDEN heen en weer gebel en een ronduit onbeschofte, arrogante mede-(of eigenlijk tegen-!)werking van Sony kreeg ik dan eindelijk een -refurbished- model, nu bijna een jaar geleden. Hij doet het nog, maar ik durf hem bijna niet meer te gebruiken.

Mijn ervaring met Sony en de PS3 is ronduit slecht, niet alleen het product (ik heb ook een Xbox 360, maar daar ben ik inmiddels ook al aan nummer 7 toe) maar ook hun houding. Zowel Sony als Microsoft slaan de plank volledig mis bij deze generatie spelconsoles. Het heeft me zover gebracht dat ik eigenlijk na bijna 30 jaar 'gamen' het voor gezien wil houden. Ook hun beleid van refurbished modellen vind ik ronduit dubieus en vraag me af of dit wel toelaatbaar is. Immers die voorwaarden kun je pas lezen NADAT de verpakking verbroken is, Je moet er dus wel mee instemmen; er is geen keuze.

PS3 en Sony verdienen van mij een hele koude douche en een schop onder hun achterste, niet alleen vanwege hun wanproduct maar zeker vanwege de arrogante houding en ontzettend slechte servicevoorwaarden en -diensten...

ir. B. van den Heuvel
Laatst gewijzigd door Bob1971 op 21 dec 2008 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

hellgirl40
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2008 11:37

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door hellgirl40 »

Mijn PS3 60 Gb ( sept 2007) doet het niet meer
Deed resistance 2 erin en hij startte niet meer op.
groen, oranje, rood lampje en 3 piepjes.
Spel gaat er ook niet meer uit!
En dit allemaal net voor de feestdagen!
Ik heb Sony gebeld en de RMA gegevens gekregen.
Dat gaat wel 15 werkdagen (ná ontvangst PS3) duren!
En ik krijg een gereviseerde terug en ik ben natuurlijk ook alle data kwijt
Weet je waar ik echt pissig om werd!
Ze wilden me 200 euro laten betalen voor een 2e hands PS3, daar waar ik 600 euro heb betaald voor deze.
Nou, mooi dat ik dat niet doe, ik heb gedreigd met mijn rechtsbijstand.
Nu hoef ik die 200 euro niet te betalen, maar ben 'm wel mooi een tijdje kwijt, en ze kunnen me ook geen garantie geven dat ik het spel terug krijg.

Voor zo'n dure console verwacht je toch een betere service, of minimaal een reparatieshop waar je hem ZELF kan brengen en halen!

Ik moet hem dus nog versturen, want het is gisteren pas gebeurd, dat wordt dus duimen draaien de komende tijd.

groetjes, hellgirl40 (Pascalle Commu)

martijn23v
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 13:19

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door martijn23v »

mijn ps3 doet zins zaterdag 19-12-08 raar. s'ochtends deed hij het nog tot dat hij vast liep dus ik zetten hem aan/uit en zins dien wilt hij geen enkele disk meer afspelen/lezen ik krijg alleen nog het hoofd menu van de ps3 zelf in beeld. ik heb op verschillende forums gekeken en daar haal ik uit dat waarschijnlijk mijn bleu-ray lens kapot is.

dannyvantol
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 09:38

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door dannyvantol »

Ook mijn PS3 is eergisteren ineens kapot gegaan. Automatisch starten van spellen lukt niet meer en ook het menu-item voor het starten van het spel is er niet meer. Dacht dat er iets verkeerd was gedownload of zo (zoals een virus in een van de updates of zo), daarom heb ik hem geformatteerd. Ook dit hielp niet en waarschijnlijk dus gewoon problemen met het lezen van discs. Weet niet of ik de bon nog heb, maar vind dat sowieso een beetje onzin, aangezien de lancering in maart 2007 was en dus alle apparaten niet ouder zijn dan 2 jaar. Dit mag niet gebeuren binnen 2 jaar. Mijn PS3 is overigens net een jaartje oud.

Tinusje81
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 12:47

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Tinusje81 »

Sinds de release in bezit van de Playstation 3, altijd een trouwe en treveden klant GEWEEST!! van playstation.
Afgelopen Zaterdag tijdens het spelen van FIFA09 stopte de game en deed niets meer. Heb daarna heel de console geformatteerd maar helaas geen discs meer lezen, wel alle demo's welke ik daarna opnieuw heb gedownload.
Heb zojuist contact gehad met Playstation en mijn garantie periode is vororbij ;( . Ik krijge wel de mogelijkheid om hem om te ruilen, kosten € 198,= dus heeft de console me dan in totaal € 797,00 vindt ik niet normaal. Hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Superrrben
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 18:56

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Superrrben »

Ik heb zelf een 40-gigabyte playstation 3, gekocht op 6 novemver 2007. Ik heb nooit problemen met het apparaat gehad en stofde hem regelmatig af.
Toch liep hij tijdens het spelen van een spel ( genaamd Call of Duty 5) vast. Heel soms loopt hij weleens vast (misschien als hij te warm word?) dus ik zag er niet veel achter en startte hem opnieuw op. sindsdien krijg ik de errorcode: 80010514, wanneer ik een spel wil opstarten. Heel soms start het spel wel op, maar loopt hij vast bij een willekeurig laadscherm.
Ook het formatteren (opschonen van de harde schijf) levert niks op. Nu ziet hij de schijfjes niet een meer (in het menu is niet meer zichtbaar dat er een spel in de playstation zit). Zoals gezien is mijn garantie nu ruim anderhalve maand voorbij, en zijn de reparatiekosten bijna 200 euro. Dit geld kan ik niet zomaar te voorschijn halen. Is mijn standpunt aanvechtbaar en heb ik recht op herstel of vervanging zonder kosten?

Mvg. Ben.

xboxsukz
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2008 20:07

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door xboxsukz »

De Sony spelcomputer PlayStation 3 is sinds de lancering in maart 2007 een ongekend populair product. Radar krijgt echter steeds vaker klachten over problemen met de blu-ray speler, waardoor de PlayStation niet meer bruikbaar is.

Voor een product dat mensen honderden euro's heeft gekost, mag je verwachten dat je toch een paar jaar garantie krijgt. Maar krijg je dat ook?

Live uitzending: maandag 22 december 2008, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: woensdag 24 december 2008, 15.25 uur, Nederland 1
Naar boven
Dit is weer een duidelijk voorbeeld waar een probleem verward wordt met de kwaliteit van een product. Eerst de stelling een beetje ophypen om vervolgens een ongefundeerd bewering als feit te presenteren.

Het is bekend dat Sony Nederland nou niet de beste klanten service heeft van de wereld. En terecht dat mensen die lang moeten wachten op antwoord daar verbolgen over zijn.

Dat betekend echter niet dat een klant opeens recht op meer heeft dan waar hij voor betaald heeft. Als ik geen extra garantie op mijn dure flatscreen neem om dat ik dat te duur vind, dan heb ik toch ook geen recht om een nieuwe te eisen als de fabrieksgarantie periode voorbij is. Als ik de snelweg opga verwacht ik ook niet dat ik een ongeluk krijg, heb ik daarom ook geen auto verzekering nodig.

Ook geven jullie zelf al aan dat de verkoop stijgende is, is het dan ook niet logisch dat bij een gelijkblijvend uitval percentage de probleem gevallen ook toenemen. En dat dit vooral rond sinterklaas/kerst het duidelijkst is?

Door dit soort kijkcijfer opklopperij beschadigen jullie de PS3 merknaam waardoor de verkoop ervan zal dalen, waardoor de service voor degene die hem al hebben nog beroerder zal worden.

...

PS. Dank je wel Antoinette Hertsenberg. Met het feit dat je de het onderwerp aankondigd dat er wel eens wat misgaat met de DVD speler van de PS3 geef je weer aan de je inhoudelijk er niets van begrijpt.

xboxsukz
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2008 20:07

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door xboxsukz »

Ik kan in het schriftelijk bericht van Sony niet terug vinden dat ze op de hoogte zijn van 68 gevallen. Heeft u de verkeerde brief op de site gezet? Ook heb ik niets in de uitzending gehoord waarnaar ze verwijzen met uw foutieve standpunt van oktober 2004. Verduidelijking hierover zou ook op prijs worden gesteld.

micheldezanger
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 21:15

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door micheldezanger »

hallo,
Ik bezit geen ps3, Ik ben ook geen verdeler..
Maar voor de mensen waarvan het toestel uit garantie is en die ietwat handig zijn: de link hieronder beschrijft hoe de lens zelf te vervangen(met foto's)

http://progamer.cc/blog/ps3-laser-kem-4 ... uide.html/

met vriendelijke groeten,
Michel
Kortrijk Belgie

Bozedaniel
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 12:39

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Bozedaniel »

Deze is voor onze grote xbokz hater... ik citeer: "Ook geven jullie zelf al aan dat de verkoop stijgende is, is het dan ook niet logisch dat bij een gelijkblijvend uitval percentage de probleem gevallen ook toenemen. En dat dit vooral rond sinterklaas/kerst het duidelijkst is?

Door dit soort kijkcijfer opklopperij beschadigen jullie de PS3 merknaam waardoor de verkoop ervan zal dalen, waardoor de service voor degene die hem al hebben nog beroerder zal worden. "

Een gelijkblijvend uitvalpercentage.. hier is geen sprake van meneer. De oude versie van de playstation 3 die in 2007 van februari tot in juli in grote hoeveelheden afzet kende bevat een mankement dat de nieuwe versie niet kent. De eerste versie heeft een mankement waarbij de gehele werking van het apparaat weg valt en je er bij wijze van een boekensteun van kan maken. Ik ben in het bezit van een oude versie van de ps3 uit maart 2007 alswel een nieuw exemplaar ofwel ik heb 1100 euro nij elkaar betaald om mijn spellen te kunnen blijven spelen. Is allicht een beetje veel vind u ook niet? Het is belachelijk de manier waarop sony met zijn klanten omgaat. De eerste versie bevat een fabrieksmankement dat de gehele werking van het apparaat belemmerd. Hier zou compensatie voor moeten komen, al dan niet een gereviseerd model voor 0 kosten. ER IS GEEN SPRAKE VAN GELIJKBLIJVEND UITVALS PERCENTAGE DE NIEUWE VERSIE IS OK.

tevens: als iedreen die dit probleem heeft een nieuwe ps3 koopt net als ik neemt de verkoop van ps3 idd toe..... -_-

hellgirl40
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2008 11:37

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door hellgirl40 »

bij mij is dus niet een probleem met de blue-ray speler,
maar hij start gewoon niet meer op,
groen, oranje, rood lampje en 3 piepjes.

En nog wat, wij hebben een 60 gb PS3, die worden niet meer gemaakt,
dus ze kunnen ons nooit een nieuw ander apparaat geven,
het zal dus altijd een gereviseerde zijn, die van een ander was.

Vandaag is het apparaat verstuurd, ik hoop dat de afhandeling snel gaat.

duvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 21:34

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door duvel »

Ik had het ook na 12 maanden net buiten de Zogenaamde garantie periode
kreeg ik de fout code 80015104 ofzoiets beter bekent als de code of death op you tube.
maar nou las ik laatst op consumenten bond. dat er in de EU geld dat er minimaal 2 jaar garantie moet zijn op op dure / degelijke producten.
dus vol goede moed playstation gebelt en ik zou een brief krijgen ding op sturen. overigens nog niet gedaan omdat ik hoorde er een rekening bijzat.
nou is mijn vraag geld die 2 jaar garantie verplichting ook voor de ps3 want ik ga dus echt niks nada betalen. en zeker niet voor een gereviceerd model

en heeft helemaal geen zin om zelf de laser te veranderen omdat je dan helemaal een nieuwe ps3 kan gaan kopen mocht het nou net verkeerd gaan of iets dergelijks

Peje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 21:22

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Peje »

Ook bij mijn playstation 3 kreeg ik onlang het probleem dat hij plotseling geen dvd's / spellen e.d meer kon lezen. De playstation heb ik op de eerste verkoopdag 23 maart 2007 gekocht. De officiele garantie was dus al verlopen maar met wetenschap van o.a. dit forum vandaag (22 dec 2008) terug naar de verkoper (Dynabite) gegaan.
Waar ik bij stond hebben ze Sony gebeld die ondanks de blijkbaar vele andere klachten vasthield aan de garantie van een jaar. Dynabite zelf heeft zijn verantwoordelijkheid keurig genomen en sturen hem voor mij naar Sony op ter reparatie op hun kosten. (Ze gaven met terugwerkende kracht twee jaar garantie op het product)
Nu nog afwachten hoe en hoelang Sony de reparatie afhandeld. De winkel had ook zeer negatieve ervaringen met de service van Sony

Anthr4x
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 21:37

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Anthr4x »

Bedankt voor de info Peje, mooi om te weten dat er verkopers zijn die zulke goede service verlenen.

Waarom ik hier eigenlijk terecht kwam:
Mijn PS3 40GB is op 24 november 2008 kapot gegaan. Opeens las hij helemaal geen schijfjes meer, zoals ook in de uitzending omschreven is. Gelukkig had ik nog wel garantie, namelijk nog 2 weken (!) lang. Ik heb hem toen ter reparatie aangeboden bij mijn aankooppunt (Intertoys). Sindsdien heb ik niets meer vernomen van Intertoys of Sony zelf.

Lekker hoor, juist in de periode van het jaar zonder je PS3 zitten. Vervolgens is het ook alleen nog maar hopen dat hij het niet gelijk weer begeeft. Want mijn garantieperiode is inmiddels verlopen en ik weet niet hoe soepel Intertoys daar mee omgaat...

xboxsukz
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2008 20:07

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door xboxsukz »

De oude versie van de playstation 3 die in 2007 van februari tot in juli in grote hoeveelheden afzet kende bevat een mankement dat de nieuwe versie niet kent.
Je hebt helemaal gelijk Bozedaniel. Er werd in de uitzending niet duidelijk onderscheid gemaakt tussen oudere modellen en wat er nu in de winkel verkocht wordt. Des te meer reden dat mensen zich niet bang moeten laten maken door de stemmingmakerij van TROS radar.

Zoals Daniel zegt het uitval percentage van de nieuwe versie is nihil vandaar ook dat de klachten die door Sony worden behandeld (dit zijn dus incidenten die WEL binnen de fabrieksgarantie vallen) vele malen kleiner is dan de klachten die TROS radar claimt te hebben ontvangen (veelal van mensen met vervallen garantie, en andere stemmingsmakers).

Het is natuurlijk altijd verstandig dat bij een forse aankoop men er goed aan doet dit bij een winkel te doen die je niet in de kou laat staan als er een probleem ontstaat. Op zich nog zeer aardig van Sony dat deze voor winkels die hun verplichting verzaken de vrijwillige optie bied een gerecyclede PS3 goedkoop aan te bieden.

Als men bij de redactie van Radar een beetje moeite had gedaan hadden ze een heel ander verhaal kunnen brengen. Maar men moest zichzelf er weer makkelijk vanaf maken door maar bagger te gooien naar Sony zonder verder te hoeven nadenken. Heel jammer.

Bozedaniel
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 12:39

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Bozedaniel »

Hiermee moet ik het eens zijn met u xboksukz. Dixons heeft mij aangeboden te helpen met het reviseren van mijn playstation 3 d.m.v. een tegemoetkoming in de kosten of een retournatie van het geld. Dit als ik de ps3 bij hun had aangeschaft. Dit was niet het geval want dit had ik stom als ik ben bij bart smit gedaan waar alleen 16 jarige meisjes werken en de managers 18 jaar zijn en even veel kennis en geduld hebben als hun 16 jarige werknemertjes. Je wordt er niet serieus genomen en naar de deur verwezen. "Zoek het maar uit met Sony". Afijn bij dixons waar ik mijn nieuwe ps3 heb aangeschaft werd ik naar behoren geholpen, ook toen 1 controller defect bleek te zijn was dit geen probleem ( afijn garantie was nog binnen het jaar ). Ik vraag mij af of er mensen zijn die evrschillende ervaringen hebben bij verschillende aanbieders? Ik zal mijn brief met aankoopbewijs naar het hoofdkantoor van Bart Smitn in volendam sturen. Mocht ik hier een negatieve of geen antwoord op krijgen dan ga ik met de rechten studenten van de UVA kijken wat we eraan kunnen doen ( binnen de kaders van de wet! ) Ik zal mijn vuur hier niet meer spuwen en wens iedereen veel succes met hun playstation 3's anno 2007 aangeschaft.

mvg D.

soheppi2b
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2008 23:40

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door soheppi2b »

xboxsukz Je begrijpt er weinig van. Als consument heb je zeker rechten en wat jij beweert klopt niet! Je hoeft geen extra garantie bij te kopen....allemaal geldklopperij. Zie onderstaande tekst van Radar, overgenomen uit de voorbeeldbrief. Ik citeer:

De eerste plaats staat vast dat de spelcomputer niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten. De door de TROS geraadpleegde deskundigen zijn van mening dat deze spelcomputer tenminste drie jaar zonder problemen behoort te functioneren. Dit apparaat voldoet dus niet aan de zogenoemde wettelijke conformiteiteis. Het gaat om een consumentenkoop, want ik heb deze spelcomputer als consument gekocht. Dat betekent dat de door u aangehouden garantietermijn van een jaar onverbindend is. Die termijn van een jaar komt in wezen neer op een beperking van mijn wettelijke rechten als consument/koper. Daardoor is die termijn onverbindend. Omdat het om een consumentenkoop gaat, kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan mij als koper ter zake van een tekortkoming (in de nakoming van de verplichtingen) toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
De door mij gekochte spelcomputer is nog geen drie jaar in gebruik. Bovendien heb ik begrepen dat veel meer kopers problemen hebben met de Blu-ray speler, die evenals die van mij niet meer bruikbaar is.

suffegek
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 22:55

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door suffegek »

Beetje raar dat als Radar schrijft de schriftelijke reactie waarin Sony aangeeft slechts van 68 gevallen op de hoogte te zijn en als je door klikt op de link wordt dit in zijn geheel niet genoemd. Geloof absolut niet dat dit de reactie van Sony is. Houd RADAR iets achter??????????
Ik zou het op prijs stellen als wij de hele en echte brief konden zien en niet een brief welke in word door de redactie in elkaar is gezet !

Gesloten