LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@kelly10,

Ik heb er nog nooit een dode vogel gezien. En ik ben er tientallen keren geweest.

Jetjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jetjes »

controverse willen ze zijn verhaal wel doen. Want dan moeten ze de waarheid aan het licht brengen.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

kijk forum word onderhouden door kinderen zoals apelsientje

een rel schopper die ff wijs denk te wezen

nou apelsientje dat email adres is er straks niet meer zo slim ben ik ook wel

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@Picolientje,

Als ik een abonnement bij de Efteling heb kan ik ook gratis naar Europapark in Duitsland. Zo moet je dit ook zien.

Verder is het een nette site dat nopvervoert.

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

Picolien, je hebt een mail van me, dus je kunt mij in ieder geval altijd terug mailen op dat adres. Dat blijft geldig
Sorry voor de overlast van Appelsien.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

in alle parken en dieren tuinen gaan dieren dood controverse
ook daar
en das maar goed dat dat netjes word opgeruimt


maar daar gaat het niet over over de vogels die dood gaan das heel normaal als je veel beesten hebt

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Dus controverse, er vallen daar dus geen doden.

Ik kweek al lang genoeg met vogels, om te weten, dat dat niet lang niet altijd goed zal gaan.

Maar ja, 1 dood vogeltje maakt niet uit, of wel????

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@Picolien,

Inderdaad vogels gaan ook daar dood. Maar hoe kan het dan toch zijn dat ze volgens Radar bij bosjes tegelijkertijd neervallen en ik er nog nooit eentje heb gezien. Je zou toch verwachten dat het opruimen ook erg lang zou duren als er een tekort aan personeel is zoals Radar beweert.

arduinna
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door arduinna »

Als het RADAR om de hevige reacties te doen was , dan zijn ze daar sterk in geslaagd! Wat jammer dat hierdoor de geloofwaardigheid van het programma aanzienlijk zal gaan dalen.
Ik hoop dat het niet zal veroorzaken dat dierenliefhebbers elkaar nu in de haren gaan vliegen , dat kan het dierenwelzijn nooit ten goede komen !

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

Mensen, een prettige avond verder,...ik hou het voor gezien.

Over huisdieren, wat voor soort dan ook: BEZINT EER GE BEGINT!

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

De geloofwaardigheid van het programma kan mij gestolen worden maar de onrust die het nu bezorgd heeft voor het NOP vindt ik 100X erger!!!!

arduinna
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door arduinna »

@ griphuz :
succes met het goede werk!

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

@ arduinna
Nogmaals mijn dank :)

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Zelfs hier begint zich al een patroon af te tekenen...

Na lang wikken en wegen besloten dat de NOP voor de papegaai veel leuker zou zijn, en er een vrolijke, kerngezonde papegaai heengebracht.
Vooral omdat er gegarandeerd werd, dat we hem na de quarantaineperiode weer konden zien in een kleine volière in eerste instantie.

Helaas de papegaai nooit meer teruggezien, "vlieghal 5" werd er inderdaad gezegd. En dat zou bij elk bezoek en telefoontje het standaardantwoord worden. Standaardsmoes moeten we nu vrezen.

Kreeg ook argwaan tijdens een bezoek aan Dierenpark Amersfoort. De papegaaien daar bleken van het NOP te komen. Ons was beloofd dat dat niet zou gebeuren

Mijn oude moeder heeft helaas de uitzending gezien en is nu ontroostbaar, want het was echt haar kippie. We voelen ons ontzettend belazerd, want nav de informatie van de NOP gingen we ervan uit dat het beter zou worden voor de papegaai. Om over het schuldgevoel maar niet te spreken.

Denk ook dat Radar het verdriet in vele huiskamers onderschat, want papegaaien zijn toch vaak echte gezins- of familieleden, vaak opa-en-omastukken. Veel mensen hebben de NOP-informatie geloofd.

Heb echt zin om in de auto te stappen en ons kippie terug te halen, net zoals de mevrouw in de uitzending. Maar ja, wat is er nog in leven in die huiveringwekkende ellende? En hoe kom je daar achter?

Vind ook dat er ingevallen moet worden om het nog aanwezige bestand te scannen, als dat chipverhaal tenminste waar is. Een deel kan zo terug naar de rechtmatige eigenaar/familie. Dat blijkt wel uit de reacties hier. Hebben ze in ieder geval een hogere overlevingskans.

En dan ook nog dat criminele gelebber met de zeldzame soorten en dat gedoe in Suriname. Wat heeft zo'n amateur in het regenwoud te zoeken? "We zouden wel dief zijn van onze portemonnee..." Gadverdegadver!

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@DianneJoa,

Het kan er ook voor zorgen dat er wat zaken ten goede veranderen. Misschien dat de overheid nu ook gaat investeren in een verdere professionalisering van de NOP. Ook kan het uit te voeren onderzoek er toe leiden dat de minder goede punten worden aangepakt. Want, zoals overal, worden er ook daar ongetwijfeld fouten gemaakt.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Reactie van de makers van "Oude Jan " op Brabant 10 tv

Wij hebben als objectieve programmamakers de 15delige soap rond het park gemaakt. Fides Videoproducties heeft vier maanden met complete openheid van van zaken een heel goed beeld weergegeven van hoe het er in het park aan toegaat. Wij hebben ontzettend veel respect voor de mensen die het park draaiende houden. Wij hebben vier maanden beeldmateriaal dat zo onderzocht mag worden inclusief alle ruwe beelden. Fides Videoproducties staat 1000% achter het N.O.P , Tonnie en zijn hele team.

Mensen oordeel nu zelf!!!! Welk programma is gekleurd? Het kan toch niet zo zijn dat zij ***** in de ogen hebben.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

@Peter1111,

Wat is er mis mee als er papegaaien worden overgebracht naar een respectabel ander dierenpark?

Wel vreemd trouwens dat Radar niet op het idee kan komen om dit als mogelijkheid te zien voor de "verdwenen" papegaaien. Of zouden ze het niet willen zien.

Jetjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jetjes »

controverse. Nee het park moet gesloten worden want zo ga je niet met dieren en mensen om. Weet je wel wat voor verdriet er bij veel mensen is om hun papegaaien.
Maar wat zijn jou belangen bij het park. Het lijkt wel of je deelt in de winst.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ik ben hier niet om het NOP te veroordelen.

Maar waar ik mij heel erg aan stoor, is dat het NOP niet ergens heel erg duidelijk maakt, dat papegaaien helemaal niet geschikt zijn voor in de huiskamer.
Ja ze waren voor de importstop, en in kleine zinnen lees je er wel over, dat ze papegaaien liever niet in de huiskamer zien.

Nu wordt het NOP met hand en tand verdedigt door hun mensen, als ze zich eens met hand en tand inzetten, voor het verbieden van huiskamervogels, dan kregen ze er jaarlijks honderden minder binnen., en gingen er ook niet zoveel dood.

Maar ja, dan gaat hun attractiepark naar de grond.
Terwijl ik dacht, dat die er toch was voor het welzijn van de vogels.

Als het NOP geen bestaansrecht meer heeft, is er ook minder leed.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

@Jetjes

Delen in de winst, welke winst? Ben je wel eens bij het NOP geweest. Ga aub eerst eens kijken voordat je zulke uitspraken doet. Kom op zeg...

Gesloten