LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ik kreeg even dit doorgestuurd

VELDHOVEN - Bent u op zoek naar een leuke dag vol vermaak maar heeft u geen zin om daarvoor eerst een eind met de auto te moeten gaan? Ga dan eens naar het papegaaienpark in Oerle. Een groot park, waar u meteen uw hart verpandt aan de, voor het grootste deel, tamme aaibare dieren die zo uit de hand komen eten.

Foto: Groot Eindhoven
Midden in de bossen van Veldhoven/Oerle ligt het papegaaienpark. Een groot park met veel verschillende soorten dieren, speeltuinen en picknickplaatsen, maar u kunt ook gebruik maken van de aanwezige horeca voor drinken, frietjes en snacks. Oprichter Tonnie van Meegen heeft het opvangcentrum voor papegaaien op weten te bouwen tot een volwaardige attratcie. Een overdekte tropische speeltuin waar je ook bij minder weer kunt genieten behoort tot de mogelijkheden. In de grote volières zijn meer dan 200 verschillende papegaaien, die je zelf mag voeren. Er is ook een volière met tamme parkieten die gezellig op je schouder komen zitten eten. Het lekkerst vinden ze fruit, wat je gerust van thuis mee mag nemen. Andere tamme beesten zijn de ringstaartmaki’s waarbij je gewoon in de kooi mag of de pinguïns. Over heel het park kom je loslopende dieren tegen. Kangoeroes, hangbuikzwijntjes, emoes en de tamme hertjes. Deze hertjes zijn zo tam dat ze zelf naar je toe komen voor een lekker hapje en die bovendien graag geknuffeld willen worden. Om iedereen kennis te laten maken en te laten genieten van zoiets moois in de eigen buurt heeft Tonnie van Meegen, de oprichter van het papegaaienpark, een leuke actie bedacht. “Knip dit artikel uit en breng het mee, dan krijg je aan de kassa op de toegangsprijs 2 euro korting pp voor maximaal vier personen per artikel. Normale prijs voor volwassenen is 10 euro wat volledig ten goede komt aan de dieren, kinderen tot vier jaar gratis.” Het park is iedere dag open van 10.00 tot 17.00 uur. Voor adres en verdere informatie: www.papegaaienpark.nl


de bron :
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/ ... rtikel_uit_/

goudvink
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:46

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door goudvink »

Van 1985 tot 2005 hebben wij een papegaai, die eerder sinds 1972 in het bezit was van mijn moeder, een perfekte verzorging geboden. Dat was het dier ook wel aan te zien. De papegaai had echter de onhebbelijke gewoonte om op bepaalde momenten zeer indringend te krijsen. Dat gebeurde met name als je een telefoongesprtek voerde, een cd-tje draaide of visite had. Om die reden hebben we een goed alternatief gezocht. Over de uiteindelijke beslissing om de vogel bij het NOP onder te brengen hebben we 2 jaar gedaan.
In 2005, 2006 en 2007 hebben we alvorens onze papegaai te bezoeken met NOP gebeld om te informeren of hij nog leefde en in welke kooi hij zat. Volgens haar konden we de papegaai in voliere 5 kooi 4 vinden. We hebben uren voor de kooi gestaan, maar geen van de vogels reageerde op de manier zoals we dat gewend waren. Herkennen was niet mogelijk (blauwvoorhoofd amazones lijken erg op elkaar).
Net als vele anderen hebben wij nu ook maar eens gebeld met NOP. Wat blijkt nu. Onze vogel is op 1 september 2005 overleden. Wij hadden hem 11 juli 2005 in blakende gezondheid gebracht. 7 Weken later dood !!!!!! De medewerkster vertelde nu dat hij nog even in voliere 3 had verbleven. Dat terwijl ons bij eerdere telefoontjes voliere 5, kooi 4 was opgegeven. En volgens haar reglement worden de vogels bij de opvang ongeveer 10 weken in quarantaine gehouden.
Tijdens de quarantainetermijn en kort daarna hebben we naar de conditie van onze vogel gevraagd.
Op de vraag waarom ons bij herhaling is voorgelogen, dat onze papegaai nog leefde, antwoordde de medewerkster, dat ze dat deden in opdracht van het bestuur.

Trekt u zelf uw conclusies.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Goed hé? A. Lubbers.

Ze moeten toch ergens de centen vandaan halen om te overleven?
Ja, het park is inderdaad uitgegroeid tot een prachtig vogelpark. Hierdoor krijgen ze extra inkomsten om het nog beter voor elkaar te krijgen.

Dus vraagje: wat draagt jouw stukje 'journalistiek' bij aan het onderwerp, behalve dan waarschijnlijk weer verkeerde bedoelingen?

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

parrot love je leest wel alles op volgens de uitzending
De aapjes zijn helaas gestorven omdat bij een hevige regenbui de riolen het regenwater niet aankonden en een overstroming het gevolg was. Zoals de medewerker het al met tranen in zijn ogen op o.a. Radar zei, hebben de aapjes helaas de gelegenheid gehad om hiervan te drinken of iets dergelijks. Dat kan helaas altijd gebeuren. Gelof maar dat dit niet voor herhaling vatbaar is want vorig jaar hebben ze alles opengehaald om dit voorval in de toekomst te kunnen voorkomen.


tranen in zen ogen ((uitzending net zitten kijken) niks tranen

wel reeel blijven als je wel wat wil vertellen

en pinquins met virus kan

maar de manier dat de medewerker het brengt
huh worden er steeds minder snap er niks van 2,4 6, nog maar

kijk das het verschil

gewoon reeel blijven

net als uit spraken
sweekends zijn er geen mensen en ja dan word er dus niet gevoerd
dus dan moeten we onze bakkes maar houden

werd zo in kantine gezegt


dus reel blijven ok

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Vind het wel vreemd dat we iedere keer dezelfde verhalen in een ander jasje lezen op dit forum. Ik wacht de officiele uitslag van het onderzoek af voordat ik dit ga vertellen.

Ik snap best dat er grote frustraties zijn, maar mensen, blijf bij het onderwerp. Waarom reageren de mensen niet waarvan wel de papegaai nog leeft? Vanmiddag op dat kantoor heb ik diverse telefoongesprekken gehoord van die mensen. Toevallig dat deze niet reageren?

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

parrot lover

ik wist wel dat je er werkte daarom ben je zo fel tegen tegenstanders

want je zit er als ik dit forum moet geloven elke dag

nou word dan eens weekend hulp zodat je je bakkes niet hoeft te houden en de vogels worden gevoerd das pas goed idee

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

sorry hoor maar val maar lekker aan dit klinkt stuk klinkt toch niet als we zijn een ''opvang help ons'' kom lekker aapjes aaien en vogeltjes nootjes gegeven oh ja cedernootjes die tering slecht voor papegaaien zijn

geef gewoon toe dat je een dierentuin aan het bouwen bent prima maar zeg het en verschuil je niet achter zielige praat !!

tempe280
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tempe280 »

Goudvink je verhaal is bijna exact als de onze dat geloof je toch niet zoveel dezelfde verhalen!

hvangils
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 19:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door hvangils »

Oproep voor alle gedupeerden en/of verdrietige ex eigenaren die meer willen weten over het lot van hun papegaai.

U kunt zich melden op onderstaande link dan kunnen we inventeriseren hoe het nu precies ervoor staat en wellicht dan gezamelijk stappen ondernemen.

Ook ik ben een gedupeerde , mijn papegaai is ook zomaar binnen een paar weken gestorven ( verhaal staat al op het forum), ik vind dat we de onderste steen boven moeten krijgen samen kunnen we meer dan alleen.

WIE DURFT EN WIL OOK GERECHTIGHEID!!!!!!!

Mailt u nu uw reactie met de nodige gegevens zoals e mail adres enz. naar onderstaand adres

[email protected]

Dan kunnen we uw gegevens opslaan en hoort u snel van ons.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

ik wist wel dat je er werkte daarom ben je zo fel tegen tegenstanders

want je zit er als ik dit forum moet geloven elke dag

nou word dan eens weekend hulp zodat je je bakkes niet hoeft te houden en de vogels worden gevoerd das pas goed idee
Jeetje, wat een frustraties komen er toch naar boven zeg. Typisch voor een verzuurde bejaarde. Ik snap niet dat mensen in de herfst van hun leven hele dagen achter de computer gaan zitten om andere mensen zwart te maken.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

kijk je word weer afgezeken hier door een betwetende SNOTBEL

ik ben geen bejaarde sorry

jij ben meer een super gefrustreedst mens dat nooit liefde heeft gehad denk ik

RobertWP68
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 19:43

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RobertWP68 »

Schande dat men daar iemand gewoon vertelt dat het goed gaat, dat als je langs komt, de papegaai zogenaamd nèt in z'n hok zit... 1 keer is dat nog wel te verkopen, twee keer is toevallig, maar drie keer... en dan gewoon al weten dat de papegaai al lang en breed dood is...

Schoften zijn het.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Wij blijven het NOP een warm hart toedragen

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Oproep voor alle gedupeerden en/of verdrietige ex eigenaren die meer willen weten over het lot van hun papegaai.

U kunt zich melden op onderstaande link dan kunnen we inventeriseren hoe het nu precies ervoor staat en wellicht dan gezamelijk stappen ondernemen.

Ook ik ben een gedupeerde , mijn papegaai is ook zomaar binnen een paar weken gestorven ( verhaal staat al op het forum), ik vind dat we de onderste steen boven moeten krijgen samen kunnen we meer dan alleen.

WIE DURFT EN WIL OOK GERECHTIGHEID!!!!!!!

Mailt u nu uw reactie met de nodige gegevens zoals e mail adres enz. naar onderstaand adres

[email protected]

Dan kunnen we uw gegevens opslaan en hoort u snel van ons.
Wat wil je hier nu weer mee bereiken??? Hoezo gerechtigheid?? Jij bent helemaal geen gedupeerde. Jouw papegaai is een gedupeerde en wel door jezelf. Niet door de NOP. Kansloze actie dit.

Mensen kunnen beter zelf eventjes bellen met de NOP. Zoals toch wel duidelijk is geworden, doen ze nu heel erg hun best om de juiste informatie te geven.

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Zo is het Jobert, eerlijkheid duurt het langst!

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Ja schoften zijn het. Lekker frustraties uitten. Is op zich niets mee mis, maar wat nu als na het onderzoek blijkt dat het 'wel mee valt'? Het is op zich niet goed te praten dat de mensen niet op de hoogte gesteld zijn, alhoewel ik ook schrijvers in dit forum gelijk geef dat mensen niet aangegeven hebben dat ze op de hoogte gesteld wilde worden.

Het is immers ook in diverse nieuwsbrieven aangegeven.

En Picolientje, als je zegt dat ik al ruime tijd op dit forum aanwezig ben, net zoals jij, dan had je kunnen lezen dat ook ik donateur ben, met één levende papegaai op het NOP en één dode papegaai. Ik ben wel op de hoogte gesteld bij overlijden omdat ik dat aangegeven had.

En daarbij, ik ben dus géén medewerker van het NOP maar draag ze nog steeds een warm hart toe. Dus graag vanaf nu ophouden met elkaar af te vallen. Het gaat erom dat we misschien krachten moeten bundelen om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Er wordt een hele ophef van gemaakt dat het zo erg is als er een keer niet gevoerd zou worden....
Wist u dat... Papegaaien in het wild soms dagen moeten vliegen om eten te vinden, er soms 3 dagen voorbij gaan voor ze een lekker maaltje vinden?

Wil hiermee zeggen dat er geen sprake is van verwaarlozing als ze een keer overgeslagen zouden worden! En daar ze pellets voeren in het NOP is er helemaal geen man overboord... Papegaaien knoeien verschrikkelijk en hebben waarschijnlijk wel voor 2 dagen voer op de grond liggen!

Picolientje volgens mij ben je hier een persoonlijke vete aan het uitvechten tegen van Meegen.... het gaat werkelijk nergens over met jou!

RobertWP68
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 19:43

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RobertWP68 »

@ Parrotlover:
ik praat alleen voor die mensen die aan het lijntje zijn gehouden door diegenen die al lang wisten dat die vogel dood was... over alle andere zaken heb ik geen mening omdat ik niet sec af ga op een reportage. Hoor en wederhoor.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

het gaat erom op de manier hoe het gezegt word

als er weekends niemand is worden ze niet gevoerd dus BAKKES HOUDEN

dat valt bij velen in verkeert keels gat

de manier waarop

en als JIJ goed had gelezen ben ook donateur
heb ook papegaai dus weet echt wel hoe en wat ze eten

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

picolientje laten we het zo zeggen dat het niet helemaal de waarheid is dit gaat niet over het voeren

maar over het feit dat als vrijwilligers komen dat daar normaal tegen gedaan moet worden omdat deze spaarzaam zijn net een tikkeltje anders :D dus die uitspraak is eigenlijk goed bedoeld al komt dat niet zo over :wink:

wel zeg ik erbij dat er dan weleens vergeten wordt een bakje van een dier te voeren al komt dit niet vaak voor !

Gesloten