LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@YvetteV

Mee eens
Ik doelde er dus ook op, dat je een vogel die op pellets zit, nooit zomaar ineens op zaad zet, of van zaad op pellets, zelfs niet van 2 verschillende soorten zaden, als hij het ene soort al jaren heeft gehad.

En daarmee bedoel ik dan, als het mensen hier van het NOP aangeven dat voeding een veel voorkomende doodsoorzaak is, dat het NOP hier zelf schuldig aan is, omdat ze dan misschien te weinig van de achtergrond van de vogel weten.
Of niet gevraagt hebben om eigen voer mee te brengen als je de vogel aflevert bij het NOP.

Vogels gaan ook nog vaak genoeg dood aan vervetting, maar is dan voeding de doodsoorzaak, of te weinig beweging?
Ik vervet echt niet als ik dagelijks iets te vet eet, zolang ik maar voldoende blijf sporten.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

zinteergebegint als je verstand van papegaaien heb zo als je zeg wat antwoordt je dan dom ik zit al dertig jaar in het vaak

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@zinteergebegint helemaal mee eens
Je moet zo denken wat is belangrijker aan een papegaai die hij heel erg leuk is en ook erg lief dat je van je vogel houdt
En ik denk ook laat een vogel vogel zijn dan dat ze perse moeten praten

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Kelly

Helemaal mee eens

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

zinteergebegint als je verstand van papegaaien heb zo als je zeg wat antwoordt je dan dom ik zit al dertig jaar in het vaak

Tonke2

Ik heb er net als velen een beetje verstand van. Dit is ook niet op mensen bedoeld die er verstand van hebben. Alleen op mensen die zomaar aan iets beginnen. Iets wat leeft en ook emoties en alles heeft. Ik stoor me gewoon aan het feit dat er ook zo ontzettend makkelijk aan zo'n prachtbeest te komen is en nog erger als ze het na een jaar of wat weer de deur uit doen.

Deze discussie komt namelijk nooit aan een eind. Ja wanneer de problemen daadwerkelijk worden opgelost! Inprinciepe is niet het NOP dat onder vuur hoort te liggen :!:

Dus dat jij er WEL verstand van heb zal ik zeker niet ter discussie stellen 8)

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

maar het is het zelfde als met puppy,s als ze klein zijn ze lief als ze gaan puberen worden ze lastig en dan moeten ze weg dit geld ook voor papegaaien maar geldt voor bijna elk dier :(

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Telt trouwens voor alle dieren :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

nah niet voor goudvissen die redden het eerste jaar meestal niet door foute voorlichting :(

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

ik vang al jaren papegaaien op van mensen en ik kweek zelf ook met papegaaien maar niet met de papegaaien die ik krijg want de meeste papegaaien zijn niet geschikt om te kweken ik doe zelf niet aan hand opfok alleen maar natuur broed wat mij stoor is dat je papegaai naar de nop brengt en weer terug in de handel komt en daar is het park niet voor bedoelt zo was dat vroeger ook met alimalie in eindhoven en die moest er toen mee stoppen subsidie meer ik vind wel dat ze uit moeten zoeken waarom dat er zoveel sterven

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

ik vang al jaren papegaaien op van mensen en ik kweek zelf ook met papegaaien maar niet met de papegaaien die ik krijg want de meeste papegaaien zijn niet geschikt om te kweken ik doe zelf niet aan hand opfok alleen maar natuur broed wat mij stoor is dat je papegaai naar de nop brengt en weer terug in de handel komt en daar is het park niet voor bedoelt zo was dat vroeger ook met alimalie in eindhoven en die moest er toen mee stoppen subsidie meer ik vind wel dat ze uit moeten zoeken waarom dat er zoveel sterven
Eu maar daar heb jij als eerste wel wat euries voor ontvangen toch :?:
Is dit geen vorm van de pot verwijt de ketel :?: of ben ik nu een beetje onvriendelijk :?:

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

en alweer als je der niet bent kruipen de snotbellen uit hun hol om me zwart te maken als ik er wel ben lezen ze alleen

waarom omdat jullie lafbekken zijn en mensen afzeiken??
en jasper

Ik ben het helemaal met je eens. Ik kom zelf ook regelmatig in het park en mijn ouders doen vrijwillgerswerk in het park. Ik heb ook nog nooit lege voederbakken gezien of dat de dieren het slecht hebben. Onbegrijpelijk hoe mensen reageren (vooral Picolientje!)
dit heb ik niet gezegt of waar dan ook getypt
DUS JULLIE ZIJN NET ZO ERG ALS RADAR OOK PLAK WERK

EN MENSEN IN GELDROP HEBBEN VAAK GENOEG AANGIFTE GEDAAN EN HIJ IS AL VAAK GENOEG VAST GEZET OOK EN DAT WAS ECHT NIET VOOR ZWEET VOETEN
EN NEE HIJ HEEFT ME NOOIT LATEN ZITTEN
en dan zeggen jullie dat mensen onzin typen lees je eigen onzin dan eens terug

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

dat is voor mij ook hetzelfde ik fok met hamster,s puur om het ras te verbeteren over 2 maanden wordt een van mijn russiche hamster,s 3 jaar oud en is blakend van gezondheid :shock: al sta ik daar zelf van te kijken dat ie zo oud wordt :D maar blij ben ik er zeker,s mee

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

helaas ik krijg geen subsidie of wat dan ook dit betaal ik zelf dit doe uit liefde voor mij dieren maar als jij donatur wilt zijn priema

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

helaas ik krijg geen subsidie of wat dan ook dit betaal ik zelf dit doe uit liefde voor mij dieren maar als jij donatur wilt zijn priema
Oh nee dan snap ik het 8) je doet ze gratis naar een nieuw adres :wink:

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

wat bedoel je naar een gratis adres

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Als je liefde voor dieren hebt dan verkoop je ze niet, eet je ze niet, en draag je geen bont of leer. Alles daarbuiten draait toch wel om geld lijkt mij zo stiekem.
Laatst gewijzigd door zinteergebegint op 15 jan 2009 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

dat je geen geld vraagd voor de jonkies

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

ik geloof dat je niet goed kunt lezen

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Pffft misselijk hoor om hier zieltjes te gaan winnen... wat denk je tonke... de 1 zn dood is de ander zn brood???? Bah!
Zit jij in de polder.... je zegt net dat je kweekt maar niet met de opvangertjes? Hoe valt dat dan te controleren?
Of werk je ook mee aan een kweekprogramma?

zinteergebegint
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door zinteergebegint »

Dank je Carla...

Oh en bij haar krijg je de jonkies gratis oh en ze zoekt nog donateurs

Gesloten