LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ kelly10

Het ligt ook niet zo zeer aan het voedingsprobleem bij het park, zij worden goed gevoed (onder toezicht van de arts), het is echter niet mogelijk om er achter te komen hoe de betreffende vogel voor opvang gevoed is en waarmee, eventuele voedingsproblemen kunnen zich ook na enkele maanden pas openbaren.

Het is natuurlijk onmogelijk om elke vogel elke dag op eventuele ziektes te controleren, ik heb het zelf thuis ook meegemaakt dat er in twee dagen tijd volkomen onverwacht drie dode vogels in de voiliere lagen. Na onderzoek bleken ze een schimmel te hebben opgelopen van een tak die op de voiliere gevallen was, zo zie je maar, je kunt het nooit helemaal uitsluiten en daarom vindt ook ik dat het sterftecijfer in verhouding best meevalt, zeker als je maar zelden de preciese achtergrond van een vogel weet.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Ik ga er voor vandaag weer mee stoppen, ik ben in iedergeval blij dat de grote schreeuwers de mond weer gesnoerd is en dat ze verdwenen zijn.

Laten we met zijn allen hopen dat het welzijn van de vogels voorop blijft staan en dat de actie van Radar zwaar getackeld gaat worden en ten goede gaat komen aan alle vogels in het park die door deze actie niet geslachtofferd mogen worden.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Dat begrijp ik, maar toch zijn een hoop voedingsproblemen te voorkomen.

Ik ga er hier maar even vanuit, dat het park niet vraagt aan mensen die papegaaien komen brengen, ook 1 of 2 kilo voer mee te brengen.
Ik baseer dit alleen op alle reacties hier, aangezien ik het nog nergens was tegen gekomen.

Wanneer ik een papegaai ergens haal of koop, neem ik altijd voer mee, van de vorige eigenaar.
Een papegaai zal altijd moeten wennen aan ander voer.
Of het nu is van zaden naar pellets, of andersom.
Zelfs van zaad naar een ander soort zaad, laat ik ze langzaam aan wennen.
Dit voorkomt een hoop voedingsproblemen.

En ik verbijsterde er mij een beetje over, dat vaak het argument verkeerde voeding werd aangedragen.
Er wordt bijvoorbeeld een papegaai gebracht van 8 jaar oud van de eerste eigenaar, maar overlijd toch vrij snel, en de reden werd aangegeven slechte voeding.
Een papegaai wordt geen 8 jaar oud als hij slechte voeding krijgt.
Dan lijkt het mij meer een verkeerde manier van omschakelen van het voedsel.

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

ik heb het zelf thuis ook meegemaakt dat er in twee dagen tijd volkomen onverwacht drie dode vogels in de voiliere lagen.
Dus behalve in de zogenaamde "opvang" zit je zelf ook in de kweek?
Zullen wel geen roodstaarten of amazones zijn, denk ik, maar het betere werk.

en je zult van Tonnie toch gelijk wel nieuwe meekrijgen?

Dus één van onze "dode"papegaaien kan ook bij jou zitten?

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

Ik ben dit gekissebis inmiddels zo moe, jullie zullen zeggen of denken: lees het dan niet meer. Helaas, ik ben zo begaan met het park het houdt me zo bezig. Deze beschuldigingen doen geen goed. Degene die begaan zijn worden onderuit getrokken, degene die tegen zijn lopen te beschuldigen (wat trouwens laster is en dus strafbaar wat ons al duidelijk is gemaakt op pagina 60 door appelsientje).

Laat alles eens rusten, wacht de onderzoeken nu eens af. Blijf het park steunen want stopt iedereen daar massaal mee dan worden de huidige vogels en dieren daar de dupe van.

Als ik genoeg tijd en geld had gehad had ik afgelopen week me gemeld en was ik een handje gaan helpen op het park. Want ik schaam me diep voor ons nederlanders dat wij een goede doelen stichting door een tv uitzending zo kapot laten maken!

Ik ben regelmatig als bezoeker op het park geweest en heb ook eenmaal achter de schermen mee mogen lopen en werken en heb gezien hoe goed men voor de vogels en dieren daar is!!! Dat beeld hou ik voor ogen en daarover heen zie ik steeds hoe men de mensen achter de schermen gedemotiveerd heeft door het toedoen van Radar en Vogelarts Hooijmeijer. En ik baal verschrikkelijk dat er enkelen op dit forum het programma en de ellende blijven verlengen.

Ik zal niet zeggen dat er administratief misschien wat achter is gebleven maar vergeet niet dat men maar met weinig vast personeel kan werken. Door toedoen van Radar zal de donatie terug gaan lopen en zal alles nog moeilijker gaan worden, en wie worden daar de dupe van? De dieren en de vogels in het park.... das pas dierenmishandeling waar alle terugtrekkende donateurs dan medeverantwoordelijk voor zijn!

Ik wil nogmaals de directie en vrijwilligers mijn steun betuigen, ik hoop dat de groep hier alleen maar hechter van wordt. Sterkte!

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Dus behalve in de zogenaamde "opvang" zit je zelf ook in de kweek?
Zullen wel geen roodstaarten of amazones zijn, denk ik, maar het betere werk.

en je zult van Tonnie toch gelijk wel nieuwe meekrijgen?

Dus één van onze "dode"papegaaien kan ook bij jou zitten?
@Peter1111

Normaal blijf ik altijd beleefd maar jij bent echt de grootste ....... (vul zelf maar in) die ik ooit heb meegemaakt. Wat probeer je nou te bewijzen triest mannetje, zit je thuis zo erg onder de duim dat je e hier moet bewijzen met flauwekul Eigenlijk zonde van forumruimte om op jou berichten te reageren

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Peter1111


Geplaatst op 15 Jan 2009 23:17 door Peter1111

Wat ben jij een gemeen mannetje wat sta je daar nu weer te insinueren
ik trek niemand voor of zo maar dit kan gewoon niet dit is rotzooi uitlokken.

Wat moeten we daar nu weer mee aan?

Zie mensen zo komen nu al die valse beschuldigingen in de wereld.
En iedereen ziet nu ook uit welke hoek het komt .

Maar er zijn nog meer van die hoeken op het forum we halen ze wel boven water.

Frans

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ik vind het op zonde zulke reacties.
Begon net weer een beetje een discussieforum te worden.
OF je nu voor of tegen of medestander bent, het kan toch op een normale manier

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Geplaatst op 15 Jan 2009 23:34 door kelly10


--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het op zonde zulke reacties.
Begon net weer een beetje een discussieforum te worden.
OF je nu voor of tegen of medestander bent, het kan toch op een normale manier
Je hebt helemaal gelijk,maar peter1111 haalt bloed onder nagels vandaan, moest even mijn hart luchten. Excuses aan alle serieuze forumgebruikers
Laatst gewijzigd door jasper76 op 15 jan 2009 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Het zou inderdaad op een normale manier moeten kunnen. Maar het blijkt dat het dan toch weer af en toe fout gaat.

Maar naar mijn weten zijn er al meldingen gemaakt van de uitzending van Radar bij de leugen regeert van de vara en bij de fhj factcheckers. Ook hoop dus ook dat er nog groots gepubliceerd gaat worden dat de uitzending van Radar kant nog wal raakt. Hoewel ik hier niet wil suggereren dat alles altijd goed zal gaan bij het NOP.

Verder is 98% van de mensen hier op het forum er voor de dieren.
Zijn er een paar hier om ervoor te zorgen dat de discussie een beetje menselijk blijft. En dan nog enkele mensen die toch steeds weer proberen onrust te stoken.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

DianneJoa


Geplaatst op 15 Jan 2009 23:24 door DianneJoa

Zo zouden er weer wat meer van op het forum moeten schrijven opkomen voor de dieren en de stichting die toch een aardig goede
club bijelkaar heeft die zich inzetten op een goede manier en echt niet zoals Radar met Kornuiten het doen voorkomen .

frans

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@jasper76

Ik doelde ook op peter1111, niet op jouw.
Mijn excuses als het zo overkwam.
Ik kan het wel niet eens zijn met het NOP, maar ik heb niets tegen mensen.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@Frans en Nanke Verbunt

Wij zijn het ook telkens niet met elkaar eens, maar begrijp me goed.
Als u als vrijwilliger werkt op het park, neem ik mijn pet voor uw af.
Maar daardoor sta ik nog niet achter het NOP.

Dat hoeft ook niet, daarom zitten we op dit forum, is toch een ander woord voor discussiegroep.
Alleen vergeten er hier teveel elkaar met respect te behandelen.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

ROEPEN ALLEMAAL IK WEET VAN NIKS
MAAR WETEN VEEL DENKEN ZE
BEDOEL DIT
sofie030185


Geplaatst op 15 Jan 2009 20:48 door sofie030185


--------------------------------------------------------------------------------

Hier een reactie op Picolientje!

hoe is het met jullie harry?

Naar boven

IK HEB GEEN HARRY IN MEN FAMILIE ZITTEN DUS WEET NIET OVER WELKE HARRY JE HET HEBT MIJN NAAM IS ANGELA EN MEN PAPEGAAI HEET PICO VANDAAR PICOLIENTJE
DUS WAT JE HIER MEE DENKT TE BERIJKEN ??? TEL ME

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Zucht

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

mmh wordt tijd om naar bed te gaan

welterusten

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

Welterusten en lekker slapen...

Raad dit iedereen trouwens aan want deze discussie gaat echt nergens meer over.....

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

idd ik lees alleen nog maar
maar als ze me naam voor andere doeleinden gaan gebruiken stap ik er toch nog ff in terustuh

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Het wordt hier steeds enger. Ik geloof mijn ogen niet.

Ik lees slechts wat ik lees, ik kom uit geen enkele "hoek".

Ik ben slechts een van die vele duizenden mensen die dacht dat mijn papegaai een leuker leven zou krijgen bij het NOP. Twee maanden later was ie al dood. 1999.

Vervolgens heb ik bijna 10 jaar het park bezocht, veel gedoneerd en werd naar de inmiddels beruchte vlieghal 5 verwezen.

Deze week hoorde ik pas dat ie dood is en dus bijna 10 jaar voor de gek gehouden. Vervolgens ben ik dus alleen maar verrot gescholden door mensen die zich medewerker of fan noemen, terwijl ik me nog steeds rot voel over de akelige dood van mijn papegaai.

Ik hou ermee op. Ik geloof niet meer in het NOP. Jullie zijn geen normale dierenwelzijnorganisatie, maar een club heel nare mensen (een louche deel van de toch al schimmige papegaaien-/exotenwereld)die zich vermomd heeft als een soort Stichting Aap.

En iedereen is erin gestonken. Vele duizenden inidividuelen, maar ook bedrijven, andere organisaties, scholen, overheidsdiensten, (lokale) politiek, vrijwillgers, hyves-jongeren etc. etc.

Ongelofelijk.
Laatst gewijzigd door Peter1111 op 16 jan 2009 04:35, 4 keer totaal gewijzigd.

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Peter Peter Peter toch. Ik vind het heel jammer voor je dat je papegaai is overleden. Ik zal je ook niet veroordelen voor het feit dat je hem weggebracht hebt naar het NOP, want je had er vast een goede reden voor.
Maar dat geeft je niet het recht om zulke posts te posten:
Geplaatst op 15 Jan 2009 23:17 door Peter1111
ik heb het zelf thuis ook meegemaakt dat er in twee dagen tijd volkomen onverwacht drie dode vogels in de voiliere lagen.
Dus behalve in de zogenaamde "opvang" zit je zelf ook in de kweek?
Zullen wel geen roodstaarten of amazones zijn, denk ik, maar het betere werk.

en je zult van Tonnie toch gelijk wel nieuwe meekrijgen?

Dus één van onze "dode"papegaaien kan ook bij jou zitten?
Dit is pure laster. Dat wordt ook niet aan jouw adres geuit. Het is logisch dat mensen daar wat heftig op reageren.

Dus als je mentaal niet in staat bent om realistisch te blijven of kritiek te verduren. Ben ik blij dat je ermee op houd en ik hoop dat je hier dus geen onrust meer zal stoken. Maar waarschijnlijk lees je dit alsnog en reageer je vervolgens weer door moord en brand te schreeuwen.

Gesloten