LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

a.lubbers sorry voor je maar bij mij niet en bij steeds meer colega kwekers niet meer

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

tonke2


Geplaatst op 17 Jan 2009 01:19 door tonke2


Wel eens van hoor en wederhoor gehoord dat is toch heel simpel
maar laten we gewoon deze discussie volgen Tonke2 dan is het
interessant en anders moet je me ook maar even een mailtje sturen

frans

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

duiven kunnen ook de papegaaien ziekte met zich meeslepen @ tonke 2 vangt u even alle duiven in de wereld :)

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Nu wordt het wat duidelijker, een kweker in het forum. Ik begreep het allemaal al niet meer, maar nu ben ik weer op de hoogte.

Waarom kweekt u papegaaien ?

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

zelfs de mens kan het krijgen, kijk naar wijchen vorig jaar.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

om geld voor zijn opvang meneer tonke vangt ook papegaaien op !

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@kelly klopt helemaal een kennis van mij heeft het gehad zonder ook maar iets te merken ook honden en rundvee kan het met zich mee dragen ! :shock:

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Patrick en Sevda ik niets gezegt over ziekten en welke ik heb gezegt dat ze moeten testen op pbfd en dat dat verplicht is

Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Bovendien: een bonafide dierenwelzijnorganisatie wenst helemaal niets met kwekers te maken te hebben. Blijft een louche wereld, die ondergrondse papegaaienwereld.

Waar zijn we toch in terechtgekomen.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Oh mmmmmmmmm dus omdat wij, en ik spreek hier nu denk ik voor alle papegaaien en vogelliefhebbers, en ook de NOP tegen verkoop en handel in papegaaien zijn, probeert u met deze uitspraken onze standpunten te bekritiseren? Dit kan nog interresant gaan worden.

Meneer, waarom kweekt u papegaaien terwijl u ze ook opvangt ?

Is dit niet zeer tegenstrijdig?

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

daarom is het ook zeer moeilijk om bij een populatiw als bij het nop zulke ziektes te kunnem verdrijven al wordt daar hard aan gewerkt maar verbannen nee dat lukt daar niet :cry:

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

Geplaatst op 17 Jan 2009 01:31 door Patrick en Sevda


--------------------------------------------------------------------------------

Oh mmmmmmmmm dus omdat wij, en ik spreek hier nu denk ik voor alle papegaaien en vogelliefhebbers, en ook de NOP tegen verkoop en handel in papegaaien zijn, probeert u met deze uitspraken onze standpunten te bekritiseren? Dit kan nog interresant gaan worden.

Meneer, waarom kweekt u papegaaien terwijl u ze ook opvangt ?

Is dit niet zeer tegenstrijdig?

in navolging van p en s vraag ik u hetzelfde ik heb er ook geen antwoorden over gehoord

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ tonke

Het is je nu toch wel duidelijk, zeker jij als papegaaien kweker had dit moeten weten, dat het testen onmogelijk is.
Dit zal dan waarschijnlijk ook wel de reden zijn dat het bij de NOP niet gebeurd, het heeft weinig zin, het is ontzettend duur en niet verplicht.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@ p en s maar eigenlijk wel nodig daarom zou ik ervoor pleiten dat de overheid hier geld voor veschikbaar stelt :D

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Er zat trouwens al een kweker op het forum hoor ;) Maar ook wij zijn erg begaan met het NOP.... komen al jaren op het park en moeten ook blijven bestaan!

En voor kelly 10, de KKP opgericht door pakara is al een begin.... nog niet perfect maar wel een goede start ;)

Ook hier zijn alle vogels getest en gechipt... maar bv KDS waar het hier vandaag eerder over ging is nog niet naar boven te halen met een test, ook bestaat er (nog) niet een medicijn voor!

En dat is voor een park als het NOP natuurlijk super vervelend en snap dat ze daar ook meerdere vogels aan verloren hebben...

Vind het superlaf wat radar het NOP heeft aangedaan... aan de andere kant hoop ik dat ze er supersterk weer bovenuit komen!

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

of een orginastie vinden zoals een lab. die middelen om het op te sporen een hoop spullen beschikbaar stelt in ruil voor een groot bord ergens op het park :o ideetje !

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Wanneer men het verplicht stelt, zullen er ook wel meer laboratoriums komen, en hierdoor meer concurrentie, wat de prijs van het testen misschien wel drastisch kan verlagen.

Ik ben ook van mening dat ze allen getest moeten worden, maar ik las, dat je 20 euro moet betalen wanneer je een papegaai naar het park brengt, en voor dat geld is het niet te doen.
Verhoog je de bijdrage voor het inleveren, dan brengen ze de vogels niet meer naar het park, maar komen ze in de handel terecht.Dus blijft een lastig parket.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Carla-52

Hoi, ja sorry hoor, we scheren natuurlijk niet alle kwekers over een kam.

Maar de manier waarop tonke zcih verwoord is in mijn ogen niet helemaal proffesioneel. Vandaar mijn vragen.

@ tonke2

Ben je er nog ?
Ik ben echt zeer benieuwd naar je antwoord.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ kelly10

Er is een laboratorium bij de NOP, de patoloog doet daar ook alle onderzoeken. En je weet net zo goed als ik dat de dierenarts er samen met de proffesor en alle vrijwiliggers en verzorgers er alles aan doen om ziektes te voorkomen of te genezen. Het is echter heel duur en heel erg moeilijk, zeker omdat er elke dag wel vogels binnenkomen.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Snap ik helemaal, zit ook al een paar dagen met gekrulde tenen hahaha, maar ja het hoort bij de samenleving, en net als bij papegaaien... negatief gedrag negeren ;)

Gesloten