LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

oh welke pellet het beste is in mijn visie versele laga tropical p15
oh en het nop voert die pellets standaard :D

al het voer dat van een da af komt is gewoon vet duur en meer niet 8)
spreek uit ervaring met mijn hond mijn da roept al een jaar hills voeren

mooi niet cavon !!!! prachtbrok voor een prachtprijs

over honden gesproken ik ze eens uitlaten :lol:

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

DianneJoa droom lekker weiter in amerika zijn verboden en weet je dat dat helemaal niet waar is dat zeggen de dierenarts hooimeier want die heeft ze helpen maken en daar is allemaal piet praat van af gekomen
eet jij dan ook elke dag het zelfde

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Droom lekker verder tonke 2, dat mocht Hooimeijer willen hahahhaahah

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

tonke2 pak nog een glaasje maar niet omkiepen he ouwe snoepert :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

dag tonke2

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ tonke

Heb jij je toetsenbord op zijn kop zitten? Ik begrijp er echt geen snars van.

@ Kelly

Er zijn diverse quarantaines bij de NOP, ik geloof niet dat je ze zomaar in de quarantaine bij de arts mag komen, ik denk wel dat je misschien de kans hebt gehad om in de quarantaine van de AID te kijken, deze vogels komen van inbeslagnames.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

a.lubbers sorry voor je hond ik heb zelf ook honden je kunt ook een dieren verzekering afsluiten dan kost het niet zo veel en ik begrijp je komt af en thoe bij de dierenarts maar ik miniemaal een keer per mand dus begrijp je dan is het voor stuk voordeliger en dan krijg ik ook wel wat zo mee want tot slote ze verdienen toch zat aan mij

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Wij zijn een keer met een internet club daar geweest en de hele dag een rondleiding gehad van een oudere man, weet zn naam zo niet meer... maar juist die ruimtes van het AID en de quarantaines mochten wij niet naar toe, juist omdat we zelf ook vogels hadden... maar hebben een top dag gehad toen ;)!

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@patrick en sevda

Ik wilde mijn mening niet eerder geven omdat er hier teveel haat en nijd op het forum heerste.
En u hoeft zich zekers niet tegenover mij te verdedigen, ik neem u helemaal niets kwalijk.
De discussiepunten die ik hier aangegeven heb, zijn ook bijna allemaal punten die niet in het programma zijn voor gekomen van Kassa.
Het zijn bijna allemaal punten die ik uit eigen ervaring heb opgedaan, of van betrokkenen bij het park.
Ik heb mijn eigen mening, daar heb ik Kassa niet voor nodig.
En u moet uw eigen mening hebben, en die hoeft u niet tegen over mij te verdedigen.
Er was in het programma van Kassa maar 1 punt wat ik van belang vond, en dat was dat Mevr Low het park had aangeschreven met adviezen, na een bezoek aan het park.
Dit is trouwens al jaren geleden gebeurt, en is niet iets recents.
Ik hoop werkelijk dat de beleidsmakers bij het NOP nog eens met haar willen praten.
Ik kweek al tientallen jaren met papegaaien, en ik heb heel de wereld rondgereist met bezoeken aan kwekers, overal ervaringen opgedaan, maar ik bezit nog geen 10% van de kennis die zij heeft.
Er gaat werkelijk een wereld voor je open als je met haar praat, alles valt ineens op zijn plaats.

Maar nogmaals, verdedig je niet tegenover mij, ik hoor liever uw eigen mening.
Ik heb er alleen maar respect voor als u dat doet.
Ik ben blij dat ook jij nu je mening geeft, ik ga niet weer volgas in de verdediging, maar ik wil wel een klein opmerkinkje plaatsen, een standpunt van de NOP is tegen het kweken van vogels die vervolgens naar particulieren gaan.
Ik weet zeker als de NOP een vergunning van dierenpark(tuin) krijgt, dat de deuren ook voor enkele (erkende) kwekers zullen opengaan, daarom ben ik ook van mening dat een landelijke registratie van papegaaien voor zowel de serieuze kwekers als voor de dierentuinen en opvangcentra de ideale oplossing zou kunnen zijn.
Ik denk in iedergeval dat het veel mensen goed doet dat ook jullie erkennen dat publiciteit goed is maar deze van Radar afkeuren.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

ja tonka dat zou niet verkeerd zijn zullen we een biertje gaan drinken ben ik wel even de bob voor je kunnen de mensen weer gewoon goed verder als je nou leuke dronkemans grapjes had was het wel leuk geweest net als de ster spot weet je wel kunnen we even sanitair doen,
vooruit naar bed jij

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Carla-52

En heb jij iets van dierenmishandeling of slechte verzorging gezien?

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Ik wil even inhaken op de discussie rond pellets.Ik ben niet voor,en niet tegen het geven van pellets.Maar als jullie echt verstand van papegaaien hebben,dan weten jullie dat ze een eigen wil hebben.Er zijn vogels die nooit pellets zullen eten!

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Carla-52 dan ben je slecht op de hoogte endat heeft hooimeier onwikelt
daar heeft nog een prijs met gewonen en jij die papegaai van jou pelets geeft dat is jou probleem zet is twee bakken voer voor de papegaai een met pelets en een met zaad dan preken wij elkaar oever een paar maanden nog is

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@patrick en sevda

Een paar dagen geleden, stelde ik hier een beetje stiekem de vraag, waar zit de quaranteineruimte bij de praktijk of apart???
Dit deed ik om aan te tonen, dat kenners van het park zo haast wel moesten weten, dat ik op het park geweest was, en het niet uit de uitzending had gehaalt.

Helaas mocht ik dus in de ruimte bij de praktijk, wat ik dus niet gedaan heb, om mijn eigen vogels te beschermen.
Hier doelde ik dus op, dit moet eigenlijk absoluut verboden zijn.
Ook al ben ik kenner, en vertrouwt men mij, het moet verboden gebied zijn voor mij.
In mijn quaranteineruimte komt niemand in, zelfs niet mijn vrouw als het niet nodig is, en zo hoort het volgens mij te zijn.
Er zijn diverse quarantaines bij de NOP, ik geloof niet dat je ze zomaar in de quarantaine bij de arts mag komen

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Nee heb niks van mishandeling gezien daar, de vogels leken me allemaal gelukkig... tja er zitten veel stresskippen bij hahaha maar leuk en lief!
Ze waren ook druk aan het vernieuwen van volieres toen en de tropyhal was er nog niet zolang, zie alleen maar vooruitgang op het park!

Wel probeer ik goed contact te krijgen met onze klanten en contact te houden, geef ze goede voorlichting en ze kunnen altijd met vragen terecht.... voor mij is het belangrijk dat de vogels vogel mogen blijven en niet vermenselijkt wordt! Ook de manier van knuffelen.... het hoe en wanneer en wanneer beslist niet probeer ik ze bij te brengen, want ook een vogel heeft gevoelens!

Maar na dat bezoekje met een hele ploeg zijn we vaker terug gegaan.... ik vind het een prachtpark, maar fouten maken we allemaal.... en daar leer je ook weer van! Maar de vogels waren TOPPIE... zondag moeten we naar Limburg en als er tijd overschiet, brengen we zeer zeker weer een bezoek aan al die schatten :)
Maar ga nu mn mandje opzoeken... welterusten allemaal!

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ik heb een korte periode van 2 jaar pellets gebruikt, ik kon er geen voordelen en ook geen nadelen aan ontdekken.
Ik ben dus toch weer overgestapt op zaad.
Sinds een paar jaar voer in nog maar 50% zaad en 50% zachtvoer (groente, fruit, eivoer, kiemvoer).
Hier ben ik echt tevreden over.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Frans en Nanke Verbunt als langzaam de waarheid aan het licht komt dan ben je dronken .
moet ik me nauw beledigt voelen of niet
mensen die wat kunnen bewijzen .
die probeer je in de grond te stampen .
met die bewijzen liggen al lang bij officier van jutitie
want ik ben al vehoord´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ kelly10

Dit is dus echt een punt waar het park iets mee moet doen!
IK denk echter wel dat ze juist die ruimtes aan kenners laten zien om te bewijzen dat het wel oké is, echter hier slaan ze de plank dus mis !
Kom ik toch nog een keer terug op mijn webcam verhaal, ik denk dat het een goede keuze zou kunnen zijn, zodat mensen ook achter de schermen eens kunnen zien hoe het allemaal gaat.

Wie kent er nog een computergigant die in deze economische crisis ook een papegaaienvriend is?
Een leuke cam op een voliere met reclamebanner, wie bied ?

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

kelly10 zo hoort het ook vrind ik heel mooi ga zo veder

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

:D :D :D U bent al helemaal enthousiast.
Toont uw welwillende instelling aan.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ tonke2

Je probeert wat te bewijzen maar je doet het niet, ja... en jou verhoor bij justitie zal helaas wel ergens anders voor zijn dan voor de NOP.

Ben jij ook een erkende vogelopvang en kweker en handelaar ?

Gesloten