LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Kelly10, hier ook zo.... lekker spelen met het voer, de ene dit en de andere dag dat! De ene dag fruit en de andere dag noten en weer een andere dag groente erbij.... het is een feestje om de bakjes dan te zien.... een brok is maar een brok ;)

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

ha ha even serieus tonke pakt zaad alleen het lekkerste liefst de zonnepitten met pellets krijgt hij alle voedingsstoffen binnen met dat zaad alleen het lekkerste gaat zich lekker vervetten worden dan rotvogels bij de zg kweekers en je kunt ze dan wel kwijt bij het nop.
samen met die andere in dat kooitje in je huiskamer nu zijn we er vervette vogel ziet er wel mooi uit he niks aan te zien maar warempel
laat hem nu dood gaan net uit de eerste opvang en zijn hartje wil niet
meer schrok van de nieuw omgeving bedankt maar weer kan radar weer lekker hakken. Praat nu niet over de echte kweek jongens hoor dat begrijpen jullie wel maar tonke neem er nog een van mij dan.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

kelly10 hoe bedoelt je

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Patrick en Sevda ik antwoord niet meer op want mensen die het kunnen bewijzen stamp je weer de grond in
vraagt het tonnie vermegen

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Patrick en Sevda en moet er wel bij zeggen hij heeft me altijd goede vogels verkocht,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
en nauw ga ik lekker slapen?????????????????????????????/

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@Frans en Nanke Verbunt

Heb je wel een punt.
Wel 500 euro uitgeven voor een vogel, en dan het goedkoopste zaad halen in de winkel boordevol zonnepitten, daar ken ik er helaas genoeg van.
Nee geef mij maar mijn eigen samengestelde zaad, kost het dubbele, maar wel uitgebalanceerd.

Vervetten vind ik trouwens niet altijd door verkeerde voeding komen, vaker nog door te kleine kooien, waarin ze niet kunnen vliegen, of net 2 slagen kunnen maken.
Ik eet ook graag een beetje vet, maar zolang ik blijf sporten vervet ik nog niet.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@p en s ik roep er een nu heel hard PARADIGIT zit in eindhoven en in andere steden zijn erg groot in computers etc. doen complete bedrijven voorzien van pc en alles wat daarbij hoort

die zouden toch wel in ruil voor een mooi bord het een en het anderen kunnen ritselen wat ik weet is dat ze vaak oudere computers en bijbehoren inruilen als een bedrijf nieuwe pc,s bestelt misschien iets voor het nop ik neem aan dat die niet het nieuwste nodig heeft zoals het goed werkt en alle progamma up to date zijn

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

ha Tonke stuur me even een mailtje kan ik je bewijzen dat je tegen de verkeerde mensen antwoord geeft je wordt toch graag verhoort

frans zeg maar franske

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

kelly10 waar aal je onzin van van frans en nanada ik kom al jaren bij de dierenartsen en ik heb twee vogelartsen endie zeggen alle twee dat ik prachtig vogels heb
en nauw blijk dat ze zelf ook geen pelets voeren raar heeeeeeeeeeeeeeeeeee

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ allemaal

Ik ga er mee stoppen voor vandaag. Was eindelijk en gellukig weer een fatsoenlijke en zinvolle discussie vanavond, ik denk dat we hier allemaal weer wat van geleerd hebben. Thanx.

tonke : zal ik morgenvroeg doen, truste en koppie crauw.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

deze webcams zouden ideeal zijn voor het nop :

http://www.paradigit.nl/info.php?group=4&art=10019719

300 euro de stuk nou 10 stuks plus de bedrading en pc,s die er nodig zijn om het via de website van het nop te laten draaien zeg eens zo,n 5000 euro kosten voor paradigit 5 jaar een bord bij het nop lijkt me redelijk toch ?

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

???

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

kelly10


Geplaatst op 17 Jan 2009 02:48 door kelly10

jazeker uigebalanceerd perfect maar vervetten ondanks beweging geeft geen 100 % garantie maar goed

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ a.lubbers

Dank je voor de tip, ik ga er morgenmiddag meteen aktie van maken.
Ik heb zelf ook nog wel wat connecties bij instalatie bureaus en cctv en bewakingsdiensten dus dit gaat me wel lukken allemaal denk ik.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ik duik ook mij bed in.
Was een goede discussie, duurde zelfs zo lang, dat ik ondertussen mijn werk voor morgen al klaar heb :D :D :D
Wel makkelijk als je vanachter de computer je werk kunt doen.
Dank u allen, eindelijk een zaterdag vrij.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

geeft al zeker niet bij pelets dat is al bewezen in amerika in het labatorium
want dat hou wel bij met de onder zoeken voor de vogels e
en stuur ook welis vogels op naar wagingen en die raad plegen dan amerika als ze zelf er niet meer uit kunnen komen

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ik ga ook slapen het is laat geworden maar dat maakt niet uit want het was een hartelijke en prettige discussie vannacht :D

slaap wel allen

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik verwacht dan ook wel, dat het steeds moeilijker gaat worden voor een hoop mensen, om een vogel aan te schaffen voor thuis, of voor de kweek.
Dan gaat men in de schulden steken om toch nog een papegaai te kopen en ik ken mensen die minstens 5 papegaaien in huis hebben dan denk je toch waar ze doet het van terwijl de kleine broer van de kaketoe ook heel erg leuk is of andere kleinere papegaaien

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

Stil dezeochtend in tegenstelling tot vanacht.

Ik heb niet zo zeer een bijdrage voor de huidige discussie. Echter wil ik tonke wel vragen om eens wat duidelijk te zijn in wat hij bedoeld en tevens niet steeds terug te keren als je zegt dat je weg gaat ga dan ook!
Dan vroeg ik me nog af waarom je hier een beetje ligt te stoken als je al verhoort zou zijn door justitie? Dat draagt dan toch verder ook niks meer bij?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

RvanderV


Geplaatst op 17 Jan 2009 11:04 door RvanderV
--------------------------------------------------------------------------------

Stil dezeochtend in tegenstelling tot vanacht.

Ik heb niet zo zeer een bijdrage voor de huidige discussie. Echter wil ik tonke wel vragen om eens wat duidelijk te zijn in wat hij bedoeld en tevens niet steeds terug te keren als je zegt dat je weg gaat ga dan ook!
Dan vroeg ik me nog af waarom je hier een beetje ligt te stoken als je al verhoort zou zijn door justitie? Dat draagt dan toch verder ook niks meer bij?


vd V verveelt zich ondanks zijn nachtelijke activiteiten,of was z,n vogel er van door richting het parelstrand.

zondag nieuwe onthullingen in de Telegraaf
maandag een review door Radar en een vernietigende conclusie

Gesloten