LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

YvetteV

Wij nodigen U uit om zaterdag as op het park in Oerle te komen er staat U een verrassing te wachten .

Wij stellen het erg op prijs ook U te mogen ontvangen.
Laatst gewijzigd door Frans en Nanke Verbunt op 21 jan 2009 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ SHARKFORCE

Ja, lees de vorige 116 pagina's maar.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Wij nodigen U uit om zaterdag as op het park in Oerle te komen er staat U een verrassing te wachten .

Wij stellen het erg op prijs ook U te mogen ontvangen
Ik ben wel heel erg benieuwd

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Patrick en Sevda


Geplaatst op 21 Jan 2009 20:06 door Patrick en Sevda


--------------------------------------------------------------------------------

!!!! EN als dit forum voor vogelliefhebbers


--------------------------------------------------------------------------------

mischien wel voor liefhebbers, maar met alle respect, ik heb nog weinig reacties gelezen die niet emotioneel waren,

reactie s die getuigen van verstand en kennis van vogels heb ik ook nog weinig gelezen,

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Voor alle mensen die ons in deze dagen een warm hart onder de riem
steken zingen onze papegaaien in koor.

OPGELET AANKOMENDE ZATERDAG BEGINT ONZE GROTE PRET !!!!

Kom zaterdag naar Oerle er staat een grote verrassing om te hoek
te gluren.

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Patrick en Sevda,

doe niet alsof iedereen op dit forum achterlijk is.'administratieve foutjes', honderden en misschien wel duizenden mensen zijn minimaal vijf jaar keihard voorgelogen en dit komt direct na de uitzending uit.
Hoe toevallig?!

Ik hoop dat de gedupeerden ( ik ken er 1) het er niet bij laten zitten en er niet in trappen.

Ps. Een stichting moet open en transparant zijn. Als eigenaren wisten hoe het er aan toe gaat bij het NOP brengt geen zinnig mens zijn vogel daar naar toe. Niemand wist bijvoorbeeld hoeveel papegaaien er jaarlijks sterven; nu dat het er meer dan 500 papegaaien per jaar blijken te zijn, wordt dit als normaal beschouwd, dacht het niet.
En dan nog het volgende: in duitse papegaaienboekjes en in het park wordt geadverteerd dat er wel degelijk 4000 papegaaien in het park zitten. Iedereen weet dat dat niet waar is.

Frans, ik vind het een grof schandaal dat jij als NOP'er papegaaieneigenaren beschuldigt van dumpen van papegaaien. Ik weet zeker dat het meerendeel het dier in vertrouwen heeft gebracht. In de handel zou het dier veel geld opbrengen, dat hebben al deze mensen dus niet gedaan.
Ook beweer je dat de kwaliteit van de dieren slecht zou zijn die binnenkomt. Inmiddels zijn er tientallen voorbeeld op dit forum te lezen waarbij het een kerngezond dier betrof van 2 tot 5 jaar oud.
Hoe verklaar je dat dan?

Ik snap dat de NOP'ers er het beste van proberen te maken maar denk nou niet dat mensen op dit forum achterlijk zijn. Daarmee onderschat je vele van ons toch echt.

VS

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Pece

Ik heb even uitgezocht als je met de OV moet gaan en er rijdt een buurtbus en hij stopt daar vlakbij en het is daar nog 11 minuten lopen

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

bourke schreef:
mischien wel voor liefhebbers, maar met alle respect, ik heb nog weinig reacties gelezen die niet emotioneel waren


Je hebt gelijk. Er zijn ook honderden mensen die te horen gekregen hebben dat hun papegaai wel leeft, zelfs in goede gezondheid. Waarom reageren deze niet op dit forum? Blijkbaar desinteresse?
Alleen mensen die een papegaai verloren hebben? Of is dit opzet?
reactie s die getuigen van verstand en kennis van vogels heb ik ook nog weinig gelezen
Klopt ook helemaal. Ik denk dat deze mensen op de vogel forums zitten. Dit forum gaat ook niet over de diskussie van 'kennis van vogels' hebben, maar helaas over iets wat gebeurt is en inderdaad niet goed te praten is. Maar de fouten zijn inmiddels erkend en er is bij het NOP in korte tijd al een hoop aangepast in de informatie voorziening.

Ikzelf en vele andere mensen dragen het NOP een warm hart toe en wachten geduldig het onzerzoek af. Ik ben geen medicus dus ga ook niet over iets praten waar ik geen verstand van behoor te hebben, noch ga ik beweringen doen die niet gefundeert zijn.

Dat er dan wel andere mensen zijn die menen om iedere keer weer een ongezouten mening te moeten geven, puur als tigste laster herhaling wat op de voorgaand pagina's staat, is geheel hun eigen verntwoording. Wel eens opgevallen dat het iedere keer dezelfde mensen zijn?

Wat mij betreft mag Radar niet alleen de deur bij zichzelf op slot doen, maar ook dit forum beeindigen.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

waarbij het een kerngezond dier betrof van 2 tot 5 jaar oud.
Hoeveel denk je dat honden en katten die naar asiel moeten ook in leven zijn
De meeste van deze dieren worden terwijl ze kerngezond zijn zelfs afgemaakt omdat ze niet te herplaatsen zijn

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

VISSTICK 11

Eigenlijk wil ik hierop niet meer reageren maar als U toch nog eens het park mocht bezoeken moet U maar eens naar ons Lorre ackertje komen

Maar gelukkig zingen die nu ook in koor

OPGELET AANKOMENDE ZATERDAG BEGINT ONZE PRET !!!

Kom zaterdag naar Oerle en geniet van het grote verrassings pakket.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

visstick schreef:
Ik snap dat de NOP'ers er het beste van proberen te maken maar denk nou niet dat mensen op dit forum achterlijk zijn. Daarmee onderschat je vele van ons toch echt.
Sorry visstick, ik en vele andere op dit forum vinden alleen jou en bepaalde andere mensen achterlijk. Ook jij bent één van die mensen die maar blijven schreeuwen.

En nog even een herhaling wat ook al op dit forum uitgelegd is:
4.000 papegaaien is inclusief de vele parkietsoorten en honderden andere exotiche vogels. Of die er nu wel of niet zijn doet niet ter zaken. 500 dode vogels volgens jou per jaar op een bestand van 4.000 vogels heeft als uitkomst 12,5% dode vogels per jaar.
Als dit cijfer correct is, dat weet zowel jij als ik niet, we moeten het onderzoek afwachten, is nog altijd beduidend minder dan de gemiddelde sterftecijfer van 15% die dierentuinen hebben aan sterfte. Moet je nagaan, die hebben gezonde en jonge dieren. Bij het NOP is het gemiddelde al erg oud bij binnenkomst en veelal in slechte conditie.

Dus visstick, blijf lekker een allesweter. Wij zijn niet achterlijk. Maar jij kan niet eens rekenen. Het enige wat jij kan is knippen en plakken van teksten. Wordt onderhand wel een beetje genant.

Wacht gewoon geduldig het onderzoek af en stop met je onzinnige bijdrage aan dit forum.

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Ja frans praat er maar omheen.

Als je met het Lorreackertje het verblijf bedoelt waar de niet vliegende, oude, zieke papegaaien zitten.

Dat zijn 25 papegaaien op een bestand van 4000!
Dat zegt toch genoeg over de kwaliteit van de vogels die binnenkomt!

Met deze opmerking sla je dus de spijker op zijn kop.

Helaas kan ik er zaterdag niet bij zijn, ik hoop dat alle vrijwilligers in ieder geval een mooie dag hebben!!

VS

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

25 wel wat meer maar goed het zijn wel de overgebleven kippetjes die
gedumpt zijn en al je nu kijkt hoeveel "sorry" jankers er op het forum zijn geweest komen de aantallen aardig overeen. en natuurlijk zijn er mensen met die echte omstandigheden opvangers van overleden eigenaren en zo maar die klagen nu niet.

Kom maar eens kijken in de vakantie tijd dan worden ook gezonde die-
ren massaal gedumpt zowel in asiels voor honden en katten als bij ons.

Maar waarschijnlijk wordt de stof iets te zwaar voor je, heb ik dan
enigsinds wel begrip voor

Keep on dreaming Visstick 11 en daar wil ik het wat U betreft bij laten
voorlopig.

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

parrotlover:

er wordt expliciet PAPEGAAIEN of in het duits PAPAGEIEN vermeldt. Maak er dan niks anders van.

Wat ik wel verontrustend vind is dat er afgelopen week in het ED wordt verteld dat er bij tellingen van het park er weer vogels worden "vermist".

Kan iemand van het NOP front dit misschien toelichten??

bij voorbaat dank.

VS

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

VLIEGEND EN KRIJSEND VAN DE PRET ONTHULLEN DE PAPEGAAIEN AANSTAANDE ZATERDAG HET GROTE VERRASSINGS PAKKET !!!!!!!


Kom zaterdag naar Oerle en maak het mee,
het verrassingspakket is echt niet van ons alleen.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

visstickII schreef:
Wat ik wel verontrustend vind is dat er afgelopen week in het ED wordt verteld dat er bij tellingen van het park er weer vogels worden "vermist".

Kan iemand van het NOP front dit misschien toelichten??
Joh, weer lekker een steek onder water. Jij weet het toch altijd beter, dus zoek het zelf lekker uit? En lees voortaan eerst even de feiten voordat je weer iets gaat beweren.

Je bent gewoon een zielig persoon dat je met je persoonlijke hetze jegens het NOP iedere keer weer opnieuw laster voert.
Je hebt eerder al gezegd dat je 4 jaar geleden 3 maanden stage hebt gelopen bij het NOP? Gezien je irritante bijdrage aan dit forum heb je uiteindelijk niets geleerd? Ben je bij Radar gaan werken. :lol:

Wij zijn JOU geen verantwoording schuldig. Wacht dus ook gewoon het officiele onderzoek af.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

En nu gaan alle papegaaitjes naar bed en zijn zaterdag goed uitgerust
voor het spectakel van de grote verrassings pret !!!!

welterusten allemaal

esli 99
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door esli 99 »

nog even een vraagje was dat iemand van hier vanmorgen op omroep brabant ?

mooi gesproken !!! kunnen bepaalde mensen een voorbeeld aan nemen.

nu misschien nog in een uitzending van brabant tv :D

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Alle papegaaien krijsen ALEE ALEE en vliegen zaterdag met zijn alle
naar het feest.

merijn123
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2009 23:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door merijn123 »

4.000 papegaaien is inclusief de vele parkietsoorten en honderden andere exotiche vogels
Sinds 2003 heeft het nop advertenties in het blad papageien staan met daarin vermeld;úngefahr 4000 grosspapageien

men spreekt hier dus niet over parkieten,roofvogels of exoten.

Wat is is daar kan natuurlijk niemand om heen :)

Als papagaaienliefhebber zou ik het liefste hebben dat juist die vogels die op de lorreacker zitten binnen in de tropenhal gehuisvestigt zouden worden,

Juist deze (veelal kale)vogels zouden die warmte goed kunnen gebruiken.

Groeten Merijn

P.S Ik vraag mezelf af of vele van de nop positieve reacties op die manier wel zo positief over komt op medelezers :(

Gesloten