LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Als je geen broedblokken ophangt, en niet teveel dierlijke eiwitten geeft, kan het goed samen gaan.
Uitzonderingen daar gelaten.

Zoals ik al een paar keer eerder vermeld heb, een papegaai is geen solitair dier.
Hij/zij zou dus altijd eigenlijk de keus moeten hebben aan een partner.
Daarom ben ik ook zo tegen huiskamervogels.
Een papegaai zal dan altijd 1 famiielid kiezen als partner en daar ook het meest naar toe trekken.
En zo kunnen er dus grote problemen ontstaan, en mag het NOP ze oplossen

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Parrotlover wat kan jouw papegaai allemaal ?

Die van ons zingt en fluit en nu is zijn liedje uit :idea:

Diana-1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Diana-1 »

@YvetteV
Quote: Ik ben zelf aantal jaren ook dierenverzorger geweest en ik heb zelfs ook bij een asiel/pensioen/hondenschool gewerkt als vaste medewerker en daar wordt je helemaal niet gebeld als je hond/kat daar brengt om in het asiel te stoppen en hij/zij gaat vervolgens dood of ze worden voor hun zelf en eindelijk geadopteerd dan krijg je ook geen telefoontje van ze ---------------------------------------------------------------------
IK denk dat u mijn stukje wederom niet goed gelezen heeft, wat het bellen van het NOP betreft, of we begrijpen elkaar verkeerd.
Bij het brengen van onze ara is gezegd door het NOP:
"Als uw ara dood gaat, bellen wij u NIET! Om te weten hoe het met hem is moet u zelf bellen".
Dat hebben wij diverse keren per jaar gedaan en is ons verteld dat alles goed met hem was terwijl nu blijkt dat hij al 4 jaar was overleden!

Hoe het in asiels gaat, weet ik niet en zal daarom daar ook geen uitspraken over doen, of vergelijkingen maken!

Ik denk dat uitspraken welke betrekking hebben op het beleid van het NOP aan medewerk(st)ers en vrijwilliger(st)s dienen te worden overgelaten, zodat er geen verwarring kan ontstaan. Vandaar mijn vraag op welke wijze u betrokken bent bij het NOP.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

@Trainer ik heb ff wat voor je opgezocht :
Ik ga slapen eikel en mijn IP is 64.15.157.57 kun je mij aanklagen. Ik stap voor niemand aan de kant. Ja ik woon in Canada anders stapte ik in de auto en kwam zo naar je toe.

En nee ik heb geen pie ...

trainer
Geplaatst op: 22 Jan 2009 17:11 Onderwerp:


Eerstens ben ik geen man.Wij hebben een boerderij op de Veluwe
met veel dieren. Af en toe op een forum jennen is mijn grote hobby
Dan moge het nu duidelijk zijn dat mw trainer inderdaad alleen maar zit te jennen. Mooie hobby dame! Dat siert u! , daar zijn de dieren erg mee geholpen[/quote]
Laatst gewijzigd door Lucy-S op 22 jan 2009 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Aan de moderator van dit forum.

Diverse verzoeken zijn aan U gericht, U reageert nergens op. (sorry, wel één keer kort gezien.

Ik verzoek U toch om eens goed in uw eigen huisreglement te lezen:
Modereerbeleid
Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan.
Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld.
Leuk en aardig. Ook ik ga een pittige discussie niet uit de weg. Daar is Radar immers ook op uit, gezien de bovenstaande quote.
Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze te allen tijde van het forum verwijderd. -
Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn.
- Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders. - Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze te allen tijde van het forum verwijderd.
Nou moderator, laat maar eens zien dat je aanwezig bent. Er worden hier op dit forum diverse agressieve, lasterlijke, vulgaire, schadelijke, misleidende en anderszins ongepaste posts geplaatst.

Het gaat er niet om of dit een pittige discussie ten goede komt, maar dat sommige personen, zeker diegene die zich voordoen als iemand anders, ongegeneert beledigende opmerkingen spuwt.

Niet alleen op dit forum, maar ook op andere forums van Radar.

Dus moderator, heb het lef eens om die mensen aan te pakken en begin met o.a. diegene die zich 'trainer' noemt. Je kan zelf lezen wat voor onzin en beledigingen hij uitkraamt.

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

kelly10


Geplaatst op 22 Jan 2009 17:11 door kelly10


--------------------------------------------------------------------------------

Als je geen broedblokken ophangt, en niet teveel dierlijke eiwitten geeft, kan het goed samen gaan.
Uitzonderingen daar gelaten.


----------------------------------------------------------------------------------

hahah, daarom noemen ze het eivoer????? en wat zit er allemaal in pellets???? en wat gebeurt er als de dagen weer lengen????


juist

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Nog beter is dit topic te verwijderen daar het bol staat van de reclame voor het NOP al die verzorgers zijn zo goed voor de dieren en de directie is ook geen handelaar meer.

Fantastisch dat de Tros de vinger op de zere plek heeft gelegd en zo een einde maakt aan de ongeoorloofde praktijken !

Mensen voorspiegelen dat het goed gaat met hun papegaai terwijl dat beestje er al lang niet meer is etc. :shock: :arrow:

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@bourke

Wat bedoel je nu?
Dat elk dierlijk eiwit, eivoer is?
Dan is elk dier een ei.
Ik begrijp je niet.

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

Mijn papegaai is dood

ik moet hem gaan begraven
Mijn tranen druppelen op zijn vacht
Hij is nog warm, zijn ogen zijn gesloten
zijn pels is glanzend en heel zacht
Nog eenmaal streelt mijn hand zijn lijfje
zoals ik zo vaak heb gedaan
Ik zie van alles uit zijn leven
in flitsen langs mijn ogen gaan
Zijn lichaam ligt slap in mijn handen
en overtuigt me van zijn dood
Vaarwel lief beest
je was een vriendje
Ik huil, want mijn verdriet is groot
Trainer wat ben jij een mega eikel!!!

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

@kelly,

ik bedoel dat ze niet alleen van dierlijk eiwit in de broedstemming raken

janb22
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:38

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door janb22 »

Trainer
Eerstens ben ik geen man.Wij hebben een boerderij op de Veluwe
met veel dieren. Af en toe op een forum jennen is mijn grote hobby
Arme dieren!!!

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@bourke

De papegaaien gaan bij mij echt niet standaard in de zomer eieren leggen, als de dagen langer worden.
Dan moet ik ze wel eerst een broedgelegenheid aanbieden.
En zal ik ze extra dierlijke eiwitten moeten geven, om de broeddrift te stimuleren.
Doe ik dit niet, dan gebeurt er ook niets.

Natuurlijk zitten er eiwitten in pellets, gemiddeld tussen de 12 en 18%.
Eiwitten zitten ook in vlees vis zuivel en zelfs in de zaden die jij voert aan je vogels.
Krijgen ze geen eiwitten binnen, dan zullen ze sterven, net als de mens.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

@janb22 pag 123

@Trainer ik heb ff wat voor je opgezocht :


Eerstens ben ik geen man.Wij hebben een boerderij op de Veluwe
met veel dieren. Af en toe op een forum jennen is mijn grote hobby


Ik ga slapen eikel en mijn IP is 64.15.157.57 kun je mij aanklagen. Ik stap voor niemand aan de kant. Ja ik woon in Canada anders stapte ik in de auto en kwam zo naar je toe.

En nee ik heb geen pie ...
trainer
Geplaatst op: 22 Jan 2009 17:11 Onderwerp:



Dan moge het nu duidelijk zijn dat mw trainer inderdaad alleen maar zit te jennen. Mooie hobby dame! Dat siert u! , daar zijn de dieren erg mee geholpen


Ik denk dat dat deze persoon erg eenzaam is en waarschijnlijk ook blijft! gezien zijn/haar gedrag
kan je eigenlijk alleen maar medelijden mee hebben.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ trainer

Ben je bang dat de mensen die wel achter de NOP staan er misschien gezamelijk voor gaan zorgen dat jij je handeltje moet opdoeken ?

Hoe jij hier op het forum blaast doe ons alleen maar harder lachen, maar ik snap wel dat je met je dierenrijk bij de grootste familie van Nederland hoort. Je bent in ieder geval net zo ondoordacht met je uitspraken en onderbouwing.

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Reden te meer dit topic te sluiten en de oproerkraaiers die de Tros
uitschelden een ban te geven 8)

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Mensen heb toch wat meer begrip voor Trainer....dat is een zielige puber die 3 hoog achter in Amsterdam woont,met ouders die aan de drank verslaaft zijn.En geen vriendjes kan maken,omdat hij overal uitgekotst word.

*Tros admin..het zou u idd sieren als u hier idd eens op ingreep!!

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Geplaatst op 21 Jan 2009 15:02 door TROS Radar


--------------------------------------------------------------------------------

Bij deze sluiten wij dit topic.

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Diana

Ik weet niet hoe men heeft afgesproken tijdens het brengen van de papegaai met betrekking tot op hoogte stellen of hij nog in leven is
-------------------------------------------------------------------------------
Wat mij hier tegen het borst stuit is dat Radar de hele zaak ontzettend veel op heeft geblazen en ook zeer droge cijfers tijdens die uitzending

En waarschijnlijk dat ineens heel veel mensen met uitzondering van bv sommige hier op het forum hun papegaai terug wil hebben dankzij die mevrouw met ara enz.
Of ineens tegen NOP zijn en daarvoor tot hun vriendenkring zo horen
En als dit zo doorgaat dan zou NOP waarshijnlijk massaal leeglopen


En bij SPPW waar Hooimeijer ook van hem uitgaat is dat je papegaai tenminste als je via hun je papegaai plaatst

- perse gekortwiekt ook al ben je daar op tegen
- ze mogen alleen Harrisons hebben als pellets
- en dat ze naar alle/aantal meetings moeten bijwonen
- wandelen en fietsen met je papegaai

En ik zou zelf mijn eigen papegaai mocht ik in de toekomst niet meer voor hem kunnen verzorgen ook naar NOP brengen

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Geplaatst op 22 Jan 2009 18:29 door Verstuur mail Jeannettevan
Mensen heb toch wat meer begrip voor Trainer....dat is een zielige puber die 3 hoog achter in Amsterdam woont,met ouders die aan de drank verslaaft zijn.En geen vriendjes kan maken,omdat hij overal uitgekotst word.

*Tros admin..het zou u idd sieren als u hier idd eens op ingreep!!

Het is uitgekotst wordt en een belediging voor alle Amsterdammers die 3-hoog achter wonen :wink:

Welterusten allemaal.
Laatst gewijzigd door trainer op 22 jan 2009 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Diana-1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Diana-1 »

@YvetteV,

quote: Ik weet niet hoe men heeft afgesproken tijdens het brengen van de papegaai met betrekking tot op hoogte stellen of hij nog in leven is

---------------------------------------------------------------------------------

ik heb nu uitvoerig verteld hoe dit met ons was afgesproken. Ik krijg sterk de indruk dat je mijn verhaal in twijfel trekt, of het gewoon niet zo wilt lezen zoals het naar waarheid is gebeurd!!!!!

Ik begrijp dat je het NOP een warm hart toe draagt, maar ga als bezoeker geen vermoedens uiten hoe e.e.a. is gegaan bij het brengen als je daar geen ervaring mee hebt! Daar doe je het NOP geen plezier mee, en zet je ons als een soort leugenaar neer!.

Zelfs wij zijn van mening dat Radar de zaak heeft opgeblazen, al zijn er wel feiten aan het licht gekomen die men verborgen had willen houden.

Ik blijf ervan overtuigd dat vrijwilligers alleen het beste met het park en de dieren voor ogen hebben.
Ik hoop dat je inderdaad blijft genieten van het park als bezoeker. Maar nogmaals, ga geen uitspraken doen over zaken, waarvan je geen notie van hebt, zoals gemaakte afspraken tussen NOP en ons!!
Laatst gewijzigd door Diana-1 op 22 jan 2009 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten