LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

hier is de website
van de email www.parrotlover.nl/
Laatst gewijzigd door oma jenny op 22 jan 2009 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Patrick en Sevda


Geplaatst op 22 Jan 2009 21:06 door Patrick en Sevda



Wij leggen er geen doek overheen, dit is meteen weer zo'n opmerking van iemand die absoluut weer niet volgt waar het over gaat. Eerst willen ze openheid, nu die krijgen ze, en dan klaagt "het" daar weer over. Kun je het nog volgen of moet ik in braille typen?

---------------------------------------------------------------------------------

jij geeft totaal geen openheid, je lult net zo lang tot het recht is, terwijl je weinig kennis van vogels hebt,

maar dan heb ik nog wat voor je,

hoe kan het dat in de grote parkietenkooi diverse soorten zitten, en de lori s die daarin zitten van het zelfde voer moeten mee eten,
terwijl een lori ( die over een penseeltong bezit) toch nectar zou moeten hebben, helaas heb ik dat daar neit kunnen zien,


hoe kun je nou met vogels voor de cites kweken ( wat zo en zo al een vreemd verhaal is), terwijl je niet eens weet of ze ziektevrij zijn,
een negatiefe test is geen garantie voor wel of niet drager zijn, terwijl de eventuele jongen wel besmet kunnen zijn,

en waar blijven deze vogels??

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Bourke, denk je echt dat vogels die drager zijn gezonde jongen op stok krijgen????

Dragers worden ziek als ze minder weerstand hebben, een nest vergt nogal wat, dus trek je conclusie.... zeker als "men zegt dat de vogels verwaarloost" worden.... hoe kun je dan nu vragen wat er met de jongen gebeurd?

Sommige mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten schrijven!

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Ik ben het helemaal met bourke eens. Patrick je probeert dingen recht te praten wat niet valt recht te praten, zie mijn reactie eerder:

patrick,

Ik vind het een grof schandaal dat je spreekt over "administratieve foutjes".
Honderden en mogelijk duizenden papegaaien eigenaren zijn minimaal vijf jaar keihard voorgelogen over het welzijn van zijn/haar papegaai. En dit komt direct na de uitzending uit. Hoe toevallig?
Ook moet je niet de fout bij een ander zoeken: het is niet aan jou om de leeftijd van papegaaien die worden genoemd in dit forum in twijfel te trekken.

Parrotlover.
Eerst beweer je dat er nooit is gesproken over 4000 papegaaien, nu dit door meerdere personen met meerdere bronnen wordt bevestigd gooi je het over een andere boeg en is het de schuld van de reclamemakers.
WAT EEN ONZIN!!
Alsof reclamemakers er een ander getal van gaan maken.

Nogmaals: behandel ieder forumlid als een volwassene en kom niet met drogredenen en onzinverhalen.

VS

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Carla-52


Geplaatst op 22 Jan 2009 22:03 door Carla-52


--------------------------------------------------------------------------------

Bourke, denk je echt dat vogels die drager zijn gezonde jongen op stok krijgen????

Dragers worden ziek als ze minder weerstand hebben, een nest vergt nogal wat, dus trek je conclusie.... zeker als "men zegt dat de vogels verwaarloost" worden.... hoe kun je dan nu vragen wat er met de jongen gebeurd?

Sommige mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten schrijven!


--------------------------------------------------------------------------------

ja dat denk ik, als je bijv pbfd hebt, dat is een virus die een vogel jaren bij zich kan hebben, maar dat de vogel niet zal laten zien, het is te vergelijken met HIV,
een nest jongen vergt geen weerstand maar dat vergt wat van de conditie en dat is toch heel wat anders al weerstand,

dus voor dat je over gekkigheid begint zou ik je huiswerk maar een s gaan doen,

o ja, ditzelfde verhaal heeft van der horst ook gehouden,

en is dat niet die dierenarts van het nop????????????????

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ bourke

Ja, bij de NOP kweken ze met parkieten ????? Er wordt daar niet met deze vogels gekweekt !!!!! En ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar ook de lori staat niet op de cites lijst. Iets beter je huiswerk doen.

En beter in de voederbakjes kijken, ook naar het fruit, dank je.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Trainer waarom geloof ik jou niet????

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ visstickII

Als je iets beter leest dan zal je duidelijk worden dat ik de leeftijd van de papegaaien niet in twijfel trek, het is echter een FEIT dat er veel mensen zonder kennis een papegaai hebben gekocht, op een camping, op de markt of bij D papegaaien die voorgelogen worden over de leeftijd van de vogel, Heb jij ooit een papegaai die net uit het ei gekomen is, zien vliegen? Of geluiden nadoen? Meer dan de helft van de mensen die bij zo'n handelaar een papegaai kopen weten niet hoe oud het beestje is omdat ze voorgelogen worden, immers de portomonee is belangrijker voor die handelaren.

En ja, er zijn administratief foutjes gemaakt. Erg hé dat ze dat toegeven? En als je de reacties leest zijn het niet honderden of duizenden maar enkele tientallen mensen waarbij het fout is gelopen. Positieve mensen die wel tevreden zijn laten dit wel op het park merken en niet hier. Zo zijn mensen.

Zo leuk om alles lekker te gaan overdrijven. Stoer hoor.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ trainer

Oh ja, voordat ik stop op het forum voor vandaag: ik heb ongeveer een half uur geleden een officiele klacht ingedient bij de redactie van Radar over de posts die jij hier plaatst, volgens de gedragsregels zul je nu dus verbannen moeten worden (IP ban) zo niet dan blijkt wel weer hoe Radar de REGELS in acht neemt.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Als je iets beter leest dan zal je duidelijk worden dat ik de leeftijd van de papegaaien niet in twijfel trek, het is echter een FEIT dat er veel mensen zonder kennis een papegaai hebben gekocht, op een camping, op de markt of bij D papegaaien die voorgelogen worden over de leeftijd van de vogel, Heb jij ooit een papegaai die net uit het ei gekomen is, zien vliegen? Of geluiden nadoen? Meer dan de helft van de mensen die bij zo'n handelaar een papegaai kopen weten niet hoe oud het beestje is omdat ze voorgelogen worden, immers de portomonee is belangrijker voor die handelaren.

En ja, er zijn administratief foutjes gemaakt. Erg hé dat ze dat toegeven? En als je de reacties leest zijn het niet honderden of duizenden maar enkele tientallen mensen waarbij het fout is gelopen. Positieve mensen die wel tevreden zijn laten dit wel op het park merken en niet hier. Zo zijn mensen.
Ik ben helemaal met jou eens
Er zijn ook bedrijven die ineens met de noorderzon zijn vertrokken of nooit een fout toegeven tenzij je iemand erbij haalt die voor tv werkt

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@ jasper ondanks onze menings verschillen betwijfel ik ook of trainer wel is wie ze zegt te zijn

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Patrick en Sevda


Geplaatst op 22 Jan 2009 22:17 door Patrick en Sevda


--------------------------------------------------------------------------------

@ bourke

Ja, bij de NOP kweken ze met parkieten ????? Er wordt daar niet met deze vogels gekweekt !!!!! En ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar ook de lori staat niet op de cites lijst. Iets beter je huiswerk doen.

En beter in de voederbakjes kijken, ook naar het fruit, dank je.


--------------------------------------------------------------------------------

had jij het niet over die cursus lezen gehad?????????????

volgens mij had ik het eerst over de loris en de parkieten, en in de volgende alinea over de cites kweek,

benchey
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 23:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door benchey »

Ik vraag mij af of het nog over de dood van de papegaaien gaat of dat wij nu les krijgen in het kweken van vogels.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Wat nu trainer... komt het te dichtbij? De enige die iets en iemand probeert onderuit te halen ben jezelf hoor ;)

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Lieve Carla ik hou van iets rijpere vrouwen, waar was je toch al die tijd, liefje :wink:

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het NOP slachtoffer
wordt (is) van de kredietcrisis.

Als het park zuivere koffie is, kunnen ze toch subsidie aanvragen
en staan ze onder toezicht van het ministerie van landbouw !

Lijkt mij een prima oplossing voor het voortbestaan van dit park.

S6 ermee.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

trainer


Geplaatst op 23 Jan 2009 01:07 door trainer


--------------------------------------------------------------------------------

Lieve Carla ik hou van iets rijpere vrouwen, waar was je toch al die tijd, liefje

Volgens mij zit je op de verkeerde site.... enne je was toch een vrouw?
Je begint nu echt een beetje overspannen te raken!!! :twisted:

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trainer »

Geeft toch niet je kunt een vrouw toch ook aardig vinden. Gebeurt vaak
in de dierenwereld toch en ook bij het NOP hoor.

Ik ben goed op de hoogte van alle wantoestanden in dit park. Heb niet zoals wordt geschreven TrosRadar geinformeerd, maar heb wel meer info over het reilen en zeilen van het park.

Bewijs is dat Parrotlover kritiek heeft maar ik weet exact uit welke hoek de wind waait.

Slaap lekker liefje :wink:

bourke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bourke »

Rob Hoegstra


Geplaatst op 23 Jan 2009 01:18 door Rob Hoegstra


--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het NOP slachtoffer
wordt (is) van de kredietcrisis.

Als het park zuivere koffie is, kunnen ze toch subsidie aanvragen
en staan ze onder toezicht van het ministerie van landbouw !

Lijkt mij een prima oplossing voor het voortbestaan van dit park.

S6 ermee.


-------------------------------------------------------------------------------

subsidie?? waarvoor?? om een park in suriname te bouwen??

enkele jaren geleden hebben ze een miljoen subsidie gehad,

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Rob Hoegstra


Geplaatst op 23 Jan 2009 01:18 door Rob Hoegstra


--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het NOP slachtoffer
wordt (is) van de kredietcrisis.

Als het park zuivere koffie is, kunnen ze toch subsidie aanvragen
en staan ze onder toezicht van het ministerie van landbouw !

Lijkt mij een prima oplossing voor het voortbestaan van dit park.

S6 ermee.


-------------------------------------------------------------------------------

subsidie?? waarvoor?? om een park in suriname te bouwen??

enkele jaren geleden hebben ze een miljoen subsidie gehad,
Stichting Aap heeft ook in Spanje een onderkomen voor de LAB chimpansees gebouwd

Gesloten