LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
oplossing gezocht
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oplossing gezocht »

Voor mensen die hun papegaai(en) opgehaald hebben, als u daarmee (nog) problemen hebben zoals schreeuwen, bijten, plukken enz, misschien kunt u hulp krijgen van een van de cursussen, workshops of Internet forums die over papegaaien gedrag gaan. Hier een paar websites:
Over papegaai gedrag: www.papegaaienhulp.nl www.pakara.nl www.parrot.org (zie ook bij alle sites de “links”)

Cursussen en therapeuten in Nederland: www.tinley.nl www.papegaaienhulp.nl www.pakara.nl http://www.avianhealthcare.com/index.ph ... ge&page=29

Er zijn taalloos meer op Internet te vinden – vooral in het Engels.

Succes en heel veel sterkte.

oplossing gezocht
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oplossing gezocht »

Website www.parrot.org had

www.parrots.org

moeten zijn - excuses.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

OPLOSSING GEZOCHT

Ik vind je initiatief toch niet echt van niveau om van een papegaai weer een speeltje te laten maken.

Laat een vogel een vogel zijn of is dit niet meer te begrijpen in de con-
sumptie maatschappij

Een dier is een dier en geen speelgoed.

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Quote:
voor de outsiders niet te volgen maar het is voor de insiders zo
duidelijk als wat.


Ik dacht dat openheid nu toch wel een groot goed geworden was....is het geheim ofzo?
Dit wekt ontzettend veel irritatie op als ik eerlijk ben.[quote]


Nog maar een keer......wil graag antwoord.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

OPLOSSING GEZOCHT

Ik vind je initiatief toch niet echt van niveau om van een papegaai weer een speeltje te laten maken.

Laat een vogel een vogel zijn of is dit niet meer te begrijpen in de con-
sumptie maatschappij

Een dier is een dier en geen speelgoed.
Totaal mee eens
En ik kijk eens eerst goed naar je vogel
Nog maar een keer......wil graag antwoord.
En ik ook

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Jeannettevan


Geplaatst op 22 Jan 2009 11:49 door Jeannettevan


--------------------------------------------------------------------------------

*Oplossing gezocht
Dit is 1 van de weinige zinnige oplossingen die hier aangedragen worden....Dit lijkt mij persoonlijk een goed plan.
Op deze manier weet men ook een beetje waar men naar moet kijken ipv de droge cijfers controleren.

Naar boven
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Wij houden van dieren en maken er geen speelgoed van, laat de vogels
nu maar gewoon vogel zijn, hoeft radar ook niet meer op te komen voor
al die speelgoed boeren.

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
voor de outsiders niet te volgen maar het is voor de insiders zo
duidelijk als wat.


Ik dacht dat openheid nu toch wel een groot goed geworden was....is het geheim ofzo?
Dit wekt ontzettend veel irritatie op als ik eerlijk ben.[quote]


Nog maar een keer......wil graag antwoord.

DERDE keer dan maar...word dit bewust genegeert?????
Waarom krijg ik hier geen antwoord op en moet ik het nu voor de derde keer vragen?

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Ik noch andere PRO noppers voelen zich niet meer genegen om sommige antwoorden te verstrekken.

Menig vraag worden alleen door jullie gesteld om weer negatief te beantwoorden met een andere vraag.
Laatst gewijzigd door Parrotlover op 23 jan 2009 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Ik wordt niet goed van dit forum.. Iedere keer loopt de computer vast na een bezoek aan deze site. Veel anderen ook last van?

Maar dat terzijde. Wilde nog even een opmerking afmaken, dus maar even voor de 2e keer typen:

Sommige willen constant de suggestie wekken dat ik bij het NOP werk of vrijwilliger ben, dat het NOP banden heeft met AAP of Dennis Papegaaien.
Stop aub met die onzin. Nu worden er weer nieuwe partijen bijgehaald die niets met dit onderwerp te maken hebben.

En Jeannettevan schreef:
De parrotlover van dit forum heeft niets te maken met www.parrotlover.nl !!!

Je hebt gelukkig gelijk dit uit de wereld geholpen voordat ik iets leuks in het gastenboekje geschreven heb
Gelukkig niet. Er worden al teveel voorbarige conclusies genomen doordat sommige forumleden (trainer, henri42 e.a.) menen iedere keer weer iets nieuws te lanceren wat nergens op slaat. Maar ach, ze doen dat ook iedere keer op andere forums.
Laatst gewijzigd door Parrotlover op 23 jan 2009 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

@ Parrotlover:
Ha, ha,

Jammer Jeanettevan, Ik noch andere PRO noppers voelen zich niet meer genegen om jou antwoorden te verstrekken.

Zulke vragen worden alleen door jullie gesteld om weer negatief te beantwoorden met een andere vraag.
Raar antwoord, wij zijn ook zo PRO NOP als het maar kan, maar wel een beetje kritisch en daar is niets mis mee!

Groetjes Lucy

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Parrrotlover ?? of Patrick of Frans , jullie antwoorden cq topics hebben geen toegevoegde waarden ,hopelijk komt het komend jaar bij NOP allemaal in orde.

Jeanette reken maar niet op een duidelijk antwoord.(*-*) blokkades instellen, negeren van personen met een andere mening, sluiten van hun pro vrienden weblog etc etc. , de circel is rond.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Tjonge Henri42,

Nou heb je eindelijk eens een slimme opmerking gemaakt. Waarom zouden wij ons iedere keer uit jullie tent moeten lokken?

Lees het forum eens goed door. De laatste tig pagina's zijn allemaal geschreven door dezelfde mensen. Het forum is dus eigenlijk niet meer nuttig.

En dat hebben mensen zoals jij aan zichzelf te danken.

Groetjes :twisted:

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

--------------------------------------------------------------------------------

Jammer Jeannette van Lieshout , Ik noch andere PRO noppers voelen zich niet meer genegen om jou antwoorden te verstrekken.

Zulke vragen worden alleen door jullie gesteld om weer negatief te beantwoorden met een andere vraag.

Laatst aangepast door Parrotlover op 23 Jan 2009 16:56, in totaal 1 keer bewerkt



Kun je mij even vertellen waar DIT OP SLAAT????????

Ik heb verdorie geen onvertogen woord hier gezegt,ben eigenlijk in al mijn stellingen pro NOP en dan zo`n raar antwoord???
Ik heb nog geen vraag gesteld, om daar dan vervolgens negatief op te antwoorden.
En mijn naam is niet geheim hoor.IK heb niets te verbergen!!

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

@ Frans, ook deze tekst wordt uit zn verband getrokkken en hoort niet bij Jeanette van, maar bij een stuk of 9 pagina's eerder, wel goed blijven lezen he? PS; we zijn pro NOP niet Anti! wel kristich, Lucy[/quote]Oplossing gezocht
Dit is 1 van de weinige zinnige oplossingen die hier aangedragen worden....Dit lijkt mij persoonlijk een goed plan.
Op deze manier weet men ook een beetje waar men naar moet kijken ipv de droge cijfers controleren.

Naar boven
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Wij houden van dieren en maken er geen speelgoed van, laat de vogels
nu maar gewoon vogel zijn, hoeft radar ook niet meer op te komen voor
al die speelgoed boeren.[quote]

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

En Jeannette van Lieshout schreef:
Quote:
De parrotlover van dit forum heeft niets te maken met www.parrotlover.nl !!!

Je hebt gelukkig gelijk dit uit de wereld geholpen voordat ik iets leuks in het gastenboekje geschreven heb


Parrotlover...ik weet niet waar je dit vandaan hebt,maar ik heb dit niet geschreven.Dus.......En Jeannette van Lieshout schreef....dat staat er dus volkomen onzinnig,ik heb dat niet geschreven.
Zou het mischien kunnen dat je wat namen door elkaar gooit,ook ivb met het vreemde antwoord wat ik net kreeg?
En wat is de reden dat mijn naam zo voluit geschreven word?
Mijn email adres staat hier ook gewoon hoor,dus je maakt niets bekend wat geheim is.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Jammer Parrotlover en Frans, jullie maken er echt een zooitje van, beledigen keer op keer de mensen die het eigenlijk steeds voor jullie opgenomen hebben en steunen!!!
Steeds zakt het niveau weer naar "Wij van het NOP tegen de rest van de wereld".


Op deze manier ga je niet met je zgn leden om, lees eerst wat beter de tekst door voor je begint te bijten. NOP heeft inderdaad nog iets te verbeteren om te beginnen de communicatie, mag van mij wel een niveautje hoger hoor!

Met vriendelijke groet Lucy

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Sorry Jeanettevan en Lucy,

Mijn eerdere opmerkingen waren niet voor jullie bedoeld. Was even terug aan het lezen naar idiote opmerkingen en met knippen en plakken ging iets verkeerd.

Mijn excuses hiervoor.

Ik heb even de teksten aangepast. :lol:

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Geplaatst op 23 Jan 2009 12:49 door Jeannettevan


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
ik weet niet of het doorgaat er zijn zoveel vogels van slag en verdrietig
doordat hun maatjes weer achter de tralies zitten somige roken zelfs
mee.

Gelukkig komen ze op het einde van de rit toch weer hier terecht de bewijzen zijn er al .
........................................................................................................

Iets meer uitleg?Dit is erg vaag.....



De vraag was dus,wat word hier mee bedoelt?

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Jeanettevan, ik denk dat Frans bedoeld dat er papegaaien terug gebracht worden naar het NOP die eerder deze of vorige week opgehaald waren.

Zover ik gehoord heb zijn er reacties gekomen van die mensen dat ze hem toch liever bij het NOP wilde laten zitten.

Tja, dan kan de papegaai weer de quarantaine periode van voor af aan doorbrengen. :cry:

Maar dit was te verwachten. De mensen moeten zelf maar oordelen of het NOP goed of slecht voor hun papegaai zorgt.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Parrotlover


Geplaatst op 23 Jan 2009 17:45 door Parrotlover


--------------------------------------------------------------------------------

Jeanettevan, ik denk dat Frans bedoeld dat er papegaaien terug gebracht worden naar het NOP die eerder deze of vorige week opgehaald waren.

Zover ik gehoord heb zijn er reacties gekomen van die mensen dat ze hem toch liever bij het NOP wilde laten zitten.

Tja, dan kan de papegaai weer de quarantaine periode van voor af aan doorbrengen.

Maar dit was te verwachten. De mensen moeten zelf maar oordelen of het NOP goed of slecht voor hun papegaai zorgt.
Wel vreemd dat Frans in eens heel stil is of ben jij zijn spreekbuis?
Kan Frans plotseling niet meer reageren?

Ook van Frans de grote man achter het NOP verwacht ik excuus!

gr Lucy

Gesloten