LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Hoe bedoel je : er wordt aangedikt, wij stellen beleeft vragen, geven beleeft antwoorden en dat verwacht ik ook van medewerkers van welke organisatie dan ook! Als Frans de teksten niet aan kan, zal het NOP hem van de communicatie af moeten halen, want hij richt alleen maar meer schade aan, aan deze organistie. Houdt er wel rekening mee dat ook een ander emotie heeft en niet alleen de heer Verbunt.
Ik sta open voor een heldere nette discussie, niet voor prutsers.
Frans is NIET aangesteld door het NOP om de communicatie te doen. Net zoals ik dat niet ben. We zijn bezorgd mensen die probereb het NOP te helpen n.a.v. de Radar uitzending.

En nee, ik ben er dus niet bij want ik moet werken. Helaas.

En voor diegene die nu weer met vragen komen, ook ik geef momenteel geen reacties meer hierop. Ten eerste omdat er een onderzoek loopt, ten tweede omdat ik er geen zin meer in heb.
Sommige menen iedere keer opnieuw dingen op te rakelen die al goed beantwoord zijn. Sommige menen gal te spuiten op dit forum die met dit onderwerp niets te maken hebben, zoals Henri42, trainer e.a.

Dus ik ga lekker verder met werken en wacht het onderzoek wel af.

Prettig weekend.

Lucy-S
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:23

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Lucy-S »

Frans is NIET aangesteld door het NOP om de communicatie te doen. Net zoals ik dat niet ben. We zijn bezorgd mensen die probereb het NOP te helpen n.a.v. de Radar uitzending.
Heel goed plan van jullie beide


Je mag dan verstand van vogels hebben of een goede verzorger zijn, maar een cursus Communicatie in het bedrijfsleven is een aanraadertje!

Op: We zijn bezorgd mensen die probereb het NOP te helpen n.a.v. de Radar uitzending:

Hier help je een organisatie dus niet mee, want:

Met al die beledigende opmerkingen komen jullie m.i. niet ver, je drijft er alleen maar de mensen mee weg. Ook de mensen die wel een hart voor het NOP hebben, maar ook een eigen mening hebben in dezen.
En daar is totaal geen respect voor opgebracht en dat is wat mij zo ontzettend stoorde. Ik heb mensen voorbij zien komen, die redelijke argumenten hadden, maar door jullie als razenden zijn neergesabelt.
Waarom? Omdat al die lastige vragen als kritiek werden gezien, dus in de aanval!
Soms kan je iets doen met die (opbouwende) kritieken.
Dus je bezorgdheid heb ik hieruit niet kunnen lezen, netzo min de "wijsheid" die jullie denken in pacht te hebben.
Ik heb alleen maar onduidelijke en beledigende berichtgeving van jullie gezien, zonder dat je het tegenbericht goed had gelezen.
Wie bood er ook al weer een leescursus aan? Wie de schoen past trekke hem aan!


Ik wens iedereen die ook maar iets met het NOP heeft, heel veel sterkte maar vooral veel meer wijsheid toe.

Prettige dag verder, Lucy

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Deze topic kan beter verhuizen naar de topic onder Dierenleed, ook daar is oa Parrotlover ( Jolanda ? ) verbaal actief bezig .

Dubbele topics werken contra productief, de uitzending van Radar ging toch over dierenleed?.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

henri42 je gaf net aan naar het nop te gaan in verband met het ''feestje'' hoe was het feestje :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

henri42 je gaf net aan naar het nop te gaan in verband met het ''feestje'' hoe was het feestje

langs gereden met de fiets, weinig van een uitbundig feest bespeurt,weinig publiek-aanloop :D :?

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

@ leden onderzoeksteam Radar:

Ik hoop dat u de komende tijd gaat gebruiken om de 'gestelde' situatie binnen het NOP tot op de onderste steen uit te zoeken. Gezien dat dat hoogstwaarschijnlijk is, hoop ik dan ook op niet al te lange termijn weer van jullie te mogen vernemen middels een uitzending. Zorg dit keer dat alle feiten keihard zijn.

@ alle vrijwilligers binnen het NOP die hun hart op de juiste plaats hebben:

Neem vooral het commentaar en de gifspuwerij niet persoonlijk op. U bent beperkt in uw handelen en besluitvorming. Als er gif te spuwen is dan moet dat vooral naar de top van de stichting. U bent niet verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van deze. Blijft u inzetten voor de dieren, zij zijn afhankelijk van u.

@ alle forum-deelnemers:
132 pagina's volgeschreven en het enige wat duidelijk is geworden, is dat Radar een foto heeft gebruikt in de uitzending, welke binnen het NOP aanwezig is en daar gebruikt wordt als voorbeeld.

Een aantal van jullie heeft zich flink kunnen uitleven (Lang leve het internet en anonimiteit) Sommige mensen hebben hierdoor de naam van het NOP alleen maar meer schade toegebracht dan goed gedaan.

@ alle ex-eigenaren:
Je mag boos zijn als blijkt dat je vogel niet meer leeft of niet goed verzorgt blijkt! De overeenkomst is nl. dat jij de vogel afstaat en dat het NOP aangeeft deze voor de rest van haar/zijn leven goed te verzorgen. Een tegenprestatie kan je dan teruggeven in de vorm van een donatie.
Blijf voorlopig toch schenken aan de stichting, uiteindelijk zijn de dieren die het hard nodig hebben, totdat duidelijk is waar de waarheid ligt en je alsnog kan beslissen.

@NOP:
Samenvattend kan ik het e.e.a. helaas niet positief beoordelen. Toch wens ik dat jullie handelingen eerbaar zijn en dat ook bij jullie de dieren op de eerste plaats komen. Ik hoop dat een ECHT onafhankelijk onderzoek uitsluitsel zal geven.

@ alle Dieren:
Ik hoop dat alles voor jullie allen in orde is en het anders spoedig in orde komt. Tenslotte draait het allemaal om jullie welzijn.

In het algemeen:
-Als nu blijkt dat er over 2009 weer zoveel vogels 'missende' zijn, kan dat niet om dat veel mensen deze terug hebben weggehaald. Want het blijkt dat deze ook al weer worden teruggebracht. Daarnaast is het percentage aan vogels dat nog leeft EN terug wordt gehaald niet zo groot.
- Blijf mij toch afvragen hoe het komt dat ik wel papegaaien kan opvangen, welke uit embarmelijke toestanden komen, en ze bij mij niet doodgaan. (?) Tenslotte ben ik maar een leek.

Geloof het of niet; ik hoop dat het NOP als positief beoordeeld wordt en dat het park prijzenswaardig zal blijken! Mocht dat niet zo zijn, dan wens ik dat het park verdergaat met een nieuw competent bestuur en dat alle betrokkenen die zich alleen maar verrijkt hebben heel erg zwaar gestraft worden (lynchen wordt niet meer toegestaan).

Allen veel succes, maar ook veel wijsheid en eerlijkheid.

Sacha

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

En ik vind Frans, Tonnie alle medewerkers natuurlijk de vrijwilligers hele toffe mensen en zeer gastvrij

Ik zou zeggen ga jullie vooral zo verder door met jullie werk
Jullie hebben je hart op de goeie plaats zitten dat is inzetten voor de dieren die daar wonen met volle 100%

Jullie krijgen van mij een dikke vette 10

Fee en Rosalie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Fee en Rosalie »

Hallo,
wij zijn Fee en Rosalie :lol: maar eigenlijk geloven wij hier niet echt veel van!
Roslaies broers gingen een paar jaar geleden met de zoon van de eigenaar om en werd naar ons gezien echt goed voor de beestjes gezorgd. Ook woon ik er nog geen 500 meter vandaan (Rosalie) en kom ik er ook best vaak. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit en er zijn veel medewerkers, jullie zeggen van niet en dat is onzin!!! Sowieso komen al die mensen die taakstraf moeten doen uit de buurt daar verzorgen dus ze hebben eigenlijk altijd eten en mensen die ze daar voer geven!
onzin dus, geen nepbewijzen zoeken!
xxxxxxxx wij vinden het papegaaiencentrum zwaaaar relaxt! :oops:
Dus geen praatjes :x [/quote]

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

En ik vind daar zo rust uitstralen
En ik zou zeggen sommige leden zet eens een ander hoed op en laat je boosheid nu een keer opzij

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

nvt
Laatst gewijzigd door Rob Hoegstra op 03 feb 2009 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

toch wel handig voor die taakstraffers ! geef toe als je er een paar weekjes verplicht moet werken als dief kun je ook gelijk na checken hoe je de papegaaien het beste kan jatten :evil:

waar verdient een dief zijn brood mee :?: ..............juist meestal met stelen van bezittingen !

toch raar waarom der altijd zoveel papegaaien worden gestolen op het nop :idea:

:? ja het klopt het levert geld op maar of je juist taakstraffers in je toko vol met waardevolle dieren wil hebben nou nee dank je :evil:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik heb dit onderwerp getracht te verplaatsen naar de topics onder DIERENLEED , waar het m.i ook thuis hoort.

De zg vrienden medewerkers van NOP zijn opmerkelijk stil, er komt noppes aan berichten bij hun vandaan, vermoedelijk hebben ze een zwijgplicht gekregen vande Heren( :) ) vd Baar V Meegen Meijer ed.

De kanttekening dat er gestraften werken is wat mij overbodig en niet ter zake doende, iedereen verdient een kans in onze maatschappij.

Het feest was in mineur heb ik begrepen uit de ontvangen prive mailtjes van een aantal belangstellenden.

De echte Jolanda - Parrotlover meldt zich niet, merkwaardig (*_*)
Komende week komen er berichten naar buiten ?? tot dan maar afwachten, ik fiets weer even langs de Winterelseweg naar :)

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Henri42

Je was niet eens erbij bij dat feestje dus je kan ook niet oordelen of het feestje in mineurstemming zou zijn anders gezegd jij zou ook niet jubelende stemming zijn als jezelf flink de grond wordt geboord al dit soort dingen meer
En een feestje hoeft ook niet met ballonnen en allerlei feestartikelen versierd te worden

Bovendien was dit feestje totaal ander soort feestje dan bv zoveel jarig bestaan van een bedrijf
Ik heb dit onderwerp getracht te verplaatsen naar de topics onder DIERENLEED
Ja nou en - mij een biet gelukkig zijn hier ook mensen die dat ook niet vinden dat hij daar thuis hoort
Volgens mij en ook aantal andere mensen ben je alleen op uit om het hele zaak te vervuilen

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ sashermans
@ alle forum-deelnemers:
132 pagina's volgeschreven en het enige wat duidelijk is geworden, is dat Radar een foto heeft gebruikt in de uitzending, welke binnen het NOP aanwezig is en daar gebruikt wordt als voorbeeld.
Heb je wel echt teruggelezen, en de media gelezen en gehoord, beetje raar dat dit je enige conclusie is. Maar zoals ik al eerder zij, veel handelaren en verkopers zullen niet blij zijn dat de NOP en de vele vrijwilligers en verzorgers samen met heel veel mensen hier op het forum, tegen de verkoop en handel in papegaaien zijn.

Ik denk dat wij met deze wens en gedachte misschien ook aan jou portomonee gaan komen?

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

@patrick en sveda

Hetgeen wat ik teruglees op dit forum is meningen en aangehaalde stukken vanuit de media. Net zoals bij Radar zet ik daar mijn vraagtekens bij. Ik ben niet zo goedgelovig ingesteld. Kortom, er wordt van alles aangehaald, naar voren gebracht en weer tegen gesproken.

Om een voorbeeld te geven over hoe het e.e.a. in zijn werking kan gaan; neem de zaak Dutroux te Belgie waarbij veel hooggeplaatste personen betrokken waren/ zijn. Een groot politiek en justitieel spel, waarvan niemand iets ooit heeft vermoed. In een wereld waarin de mens niets waard is, moet je extra bedacht zijn op het welzijn van dieren

Ik veeg de aantijgingen van Radar niet zomaar van tafel. Wellicht hebben ze een uitzending in elkaar geflansd, hetgeen niet goed te praten is, maar zoals velen hier al gezegd hebben; waar rook is, is vuur! De beschuldigingen komen echt niet zomaar uit het niets aanwaaien of zijn alleen maar gebaseerd op uitingen van mensen die zogezegd iets tegen het NOP hebben.

Even voor alle duidelijkheid: om te kunnen wonen en leven heb ik een hele goede baan, die volledig los staat van dieren. Om te kunnen leven, hoef ik niet over de ruggen van de zwakkeren te gaan. Ik zie een dier niet als het meubelstuk wat goed bij de inrichting past. De suggestie dat ik in mijn portefeuille wordt geraakt, raakt kant nog wal.

Is dat hetgeen jij leest in mijn lap tekst? Dat heet nu het selectieve filter.

Van mij mogen ze vandaag nog ALLE kwekers verbieden te kweken. Ook het houden van papegaaien en andere diersoorten van die categorie mag van mij per direct verboden worden. Handel in deze dieren zou heel zwaar bestraft moeten worden.

Ja, ik ben bij heel veel kwekers over de vloer geweest, met name de grotere papegaaien. Ik heb daar toestanden gezien, die heel betreurens waardig zijn.

Een klein voorbeeld; een als goed bekend staande kweker, heeft een tiental molukken midden op een wei in een betonnen gebouwtje staan. Hierin zitten de vogels zonder daglicht opgesloten. 2 stokken en eten en daarmee moeten deze dieren hun dag doorbrengen. Deze man vindt het gek dat de vogels zich een weg door het beton proberen te vreten. Nee, dat noem je het goed voor hebben met de vogels.

Kom bij mij niet aan of ik mijzelf verrijk aan dieren. Eenieder; handelaar, eigenaar, kweker of wie dan ook die zich zodanig bezig houdt met dieren, moeten per direct opgeruimd worden.

Ik vind een iniatief zoals NOP heel erg goed en ik vind dat zij een goed doel dient, mits zij achter haar oorspronkelijke doelstelling blijft staan. Ik meen dat die doelstelling was de opvang van papegaaien en andere vogelsoorten?

Een diepgaand, onbevooroordeeld onderzoek zal uitwijzen of het NOP al dan wel of niet functioneert. Indien het NOP niets te verwijten valt, geeft deze zaak aanleiding om de tegenpartij (Radar) voor de rechter te dagen, toch?

Misschien dat het nu wat duidelijker is?

Met groet,
Sacha

merijn123
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2009 23:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door merijn123 »

[quote]
kom bij mij niet aan of ik mijzelf verrijk aan dieren. Eenieder; handelaar, eigenaar, kweker of wie dan ook die zich zodanig bezig houdt met dieren, moeten per direct opgeruimd worden.

met zulke uitspraken hou ik het voor gezien :oops:
Laatst gewijzigd door merijn123 op 26 jan 2009 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Sacha,wat bedoel je met?:[/quote] Eenieder; handelaar, eigenaar, kweker of wie dan ook die zich zodanig bezig houdt met dieren, moeten per direct opgeruimd worden.

Ben je wel lekker in je hoofd? :shock: Ik denk dat het voor jou wel tijd is,voor een kamer met 'zachte' muren en een leuk 'vest' om jezelf te knuffelen,zodat je jezelf niet kunt bezeren! :lol:

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

tja ik geloof het onderhand wel iedereen die papegaai heeft verkoopt of kweekt is slecht ! [behalve het nop]

jajaja he laten we dan ook geen onderscheid gaan maken over welk diersoort/ras het gaat he ! dan kun je het nop en sommige medewerkers van het nop net zo goed ''opruimen''

manager fokt met honden de eigenaar van het nop was ja was een handelaar in papegaaien en nog wat andere mensen daar houden ook dieren moeten die dan ook ''opgeruimd worden''

het nop is toch ook eigenaar van de beestjes die daar zitten ?

sacha voel eens op je voorhoofd dan zou dus bijna iedereen op deze
aardkloot moeten ''opruimen''

vies eng gestoord mannetje dat je bent flikker lekker eens een eind op
klinkt alsof je 60 jaar terug gaat met die praat van je

als laatse zeg ik dit je bent geen baas van je dier je zorgt voor ze !

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Zoals eerder geschreven op het forum zou Frans uitzoeken hoe het kan dat mijn Alexander Parkiet (vers) gekortwiekt van het NOP terug is gekomen.

Zojuist heb ik de volgende e-mail van hem ontvangen:

Beste Susan,

Naar aanleiding van mijn onderzoek ben ik tot de volgende conclusie gekomen.

U schrijve
Hierin zie je inderdaad dat hij gekortwiekt was toen hij gebracht werd. Maar toen was hij echter gekortwiekt op de laatste 3 pinnen en dat zo'n 6 maanden daarvoor! Wij gingen 2x per dag met hem buiten vliegen. Hij was alleen gekortwiekt op de laatste 3 pinnen zodat hij geen hoogte kon maken en dus niet weg kon vliegen! Wij zouden hem nooit zo gekortwiekt hebben, want dan kan hij niet meer vliegen! Bovendien was het al zo aan het aangroeien dat hij bijna weer volledige vleugels had. Dit ook met het oog op het brengen bij het NOP. Wij kwamen hem los brengen en zo is er toen naar voren gekomen dat wij hem altijd kortwiekten op de laatste 3 pennen. Toen was al duidelijk te zien dat die alweer bijna aangegroeit waren! Nu is de gehele laag onderste pennen weg en is er duidelijk te zien dat dit recent gebeurt is. Dit zegt dus niet zoveel, maar bedankt voor het natrekken... ik zal de foto's maken en je toesturen!


U stelt dat de pennen alweer aan het aangroeien waren en dat ze alweer aangegroeid zijn.

Voor de goede orde van informatie omtrent mijn onderzoek wil ik U erop wijzen dat vleugel pennen
die zijn geknipt tenimmer kunnen aangroeien,
Geknipte vleugelpennen kunnen zich alleen vernieuwen tijdens de rui en ook wanneer zij
deskundig worden getrokken.

Tevens wil ik U erop wijzen dat de vogels die bij het NOP worden aangeboden nooit door het NOP
worden geknipt. Zou men dit wel doen dan zou een vogel die uit de quarantaine komt of uit de
winteropvang nooit in een voliere geplaatst kunnen worden.

U hiermede ruim te hebben geinformeerd verblijf ik met de meeste hoogachting,


xxxx


Ik plaats zo mijn reactie...

Susan81
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 13:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Susan81 »

Hier mijn reactie zoals zojuist verstuurd per e-mail aan Frans:

Beste xxxx,

U zegt nu dus eigenlijk dat ik het verzonnen heb en lieg op het forum.
Dit is uw mening en ik deel deze niet. Of wij het nou hebben over aangroeien of vernieuwen van veerpennen, feit blijft dat hij alweer bijna volledige vleugels had toen hij gebracht werd en ik hem gekortwiekt weer terug heb gekregen! Ik weet dat veerpennen niet kunnen aangroeien, Deze vallen uit tijdens de rui en er groeit dan een nieuwe veer. Dit is wat ik bedoel met aangroeien, de veer pennen waren bijna op de oorspronelijke lengte!
En inderdaad, waarom zou er bij het NOP een vogel gekortwiekt worden die daardoor niet in een voliere geplaatst kan worden?!?? Dat is precies wat ik mij ook afvraag!
Hoe je het ook went of keert, er gebeuren dingen bij het NOP die niet kloppen... Het kortwieken van mijn vogel is daar één van!

Met vriendelijke groet,

Susan


Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik openheid en eerlijkheid wil, vandara dat ik beide mails hier op het forum plaats.

Gesloten