LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
angela-33
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:53

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door angela-33 »

Ja het blijft wel verdacht stil..

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

Ik ben inmiddels weer langs geweest bij het NOP ,het zag er allemaAL WEER TOPPIE UIT,IK BEN OOK NIET ANDERS GEWEND, DE MEESTE PAPEGAaien zaten lekker in hun verwarmde verblijven, hal 5 is schitterend mooi geworden, daar zaten ze wel buiten ,het was zonnig
ik ben maar weer lid geworden ,ter ondersteuning, al woon ik niet in NL
Het verhaal van de andere kant horen doet ook veel goed

en beste mensen reageer niet op die mafdoos die zich henrie noemt ,want negatieve aandacht is ook aandacht ,negeren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RADAR !!! VERTEL NU EENS WAT JULLIE HEBBEN UITGEVRETEN ,OM AL DIE DOOIE PAPEGAAIEN OP DE FOTO TE KRIJGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SCHANDALIG ZOALS JULLIE DIT PROGAMMA IN ELKAAR HEBBEN GEDRAAID
En er word echt onderzoek gepleegd, iets waar Tonny alleen maar blij mee is, hij heeft niets te verbergen
mensen blijf het NOP en de dieren steunen ,laat de dieren niet de dupe worden !!!!!
het is en blijft een prachtig park

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ allemaal

Het onderzoek is in volle gang ! Medio maart zullen de eerste uitslagen hierover verwacht worden. Aangezien er ook nog een appeltje geschild moet worden met Radar worden gedurende het onderzoek ook geen verdere uitspraken en/of details naar buiten gebracht.

Wil je weten hoe het bij de NOP nu gaat? Kom dan gewoon eens kijken, en ja, jij ook Henri42, parkeer je fietsje eens en kom eens op het park zelf kijken i.p.v. die zielige verhaaltjes van je.

Dus allemaal, kom naar het park en geniet van de vogels !!!!

P.S. Ik hoop dat het forum openblijft tot na het onderzoek, ik ben benieuwd of Henri en zijn vriendjes dan ook willen reageren.

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

het is zeker te hopen dat het open blijft, dit forum
mensen steun het NOP ,doe het voor de dieren ,en inderdaad ga zelf ook eens kijken ,zul je zien dat het een prachtig park is , en dat de voederbakken overvol zitten ,kindjes hebben er ook genoeg te doen

alie 0000
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door alie 0000 »

:twisted: Nou,volgens mij klopt het nog steeds niet bij het NOP,
want je kunt als hun dat niet willen helemaal geen contact meer met ze krijgen ,iedereen die ze het vuur aan de schenen legt word geblokkeerd zelfs op het gasten boek van het NOP ,via je IP adres ,en dat vind ik nog al wat,dat doen alleen mensen die iets te verbergen hebben.
Alie :?:

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

ach kom op zeg ,vind je dat nu werkelijk raar ????
doodsbedreigingen hebben ze gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!
neem jij de telefoon dan nog op??
ik zou zeggen als je iets te vragen hebt, ga er gewoon langs !!

alie 0000
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:01

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door alie 0000 »

Ja ,raar blijft het,waarom het gasten boek??wat kan daar al mis gaan ????pure misdaad wat daar gebeurt en noggggggg

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

ow god ik reageer op achterlijke henrie zeker en die wilde ik negeren !!!!!!!!!!!!! man ga je tante vervelen :twisted:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 11 Feb 2009 21:50 door alie 0000
want je kunt als hun dat niet willen helemaal geen contact meer met ze krijgen ,iedereen die ze het vuur aan de schenen legt word geblokkeerd zelfs op het gasten boek van het NOP ,via je IP adres ,en dat vind ik nog al wat,dat doen alleen mensen die iets te verbergen hebben
Dat zie je vaak bij zaken die iets te verbergen hebben, of dat hier zo is weet ik niet.
Geplaatst op 11 Feb 2009 22:58 door olga 1952

ow god ik reageer op achterlijke henrie zeker en die wilde ik negeren !!!!!!!!!!!!!
Wie of wat jij bent weet ik natuurlijk niet, tegenstanders achterlijk noemen is punt 1 tegen de forumregels en de reactie blinkt ook niet uit door intelligentie.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=367
Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren.
Jor

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 11 Feb 2009 13:17 door olga 1952

Ik ben inmiddels weer langs geweest bij het NOP ,het zag er allemaAL WEER TOPPIE UIT,IK BEN OOK NIET ANDERS GEWEND, DE MEESTE PAPEGAaien zaten lekker in hun verwarmde verblijven, hal 5 is schitterend mooi geworden, daar zaten ze wel buiten ,het was zonnig
ik ben maar weer lid geworden ,ter ondersteuning, al woon ik niet in NL
Het verhaal van de andere kant horen doet ook veel goed

en beste mensen reageer niet op die mafdoos die zich henrie noemt ,want negatieve aandacht is ook aandacht ,negeren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RADAR !!! VERTEL NU EENS WAT JULLIE HEBBEN UITGEVRETEN ,OM AL DIE DOOIE PAPEGAAIEN OP DE FOTO TE KRIJGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SCHANDALIG ZOALS JULLIE DIT PROGAMMA IN ELKAAR HEBBEN GEDRAAID
Waarom je hier zo aan het schreeuwen bent begrijp ik trouwens ook niet. Je zou toch eigenlijk eerst de forumregels eens moeten lezen en naleven.
Het gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het naar de interpretatie van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.

olga 1952
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door olga 1952 »

als je goed gekeken had had je gezien dat ik uitgeschoten was op capslock kan wel eens gebeuren he zonder erg, heeft niks met schreeuwen te maken ,gewoon geen zin om alles overnieuw te doen

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Denken jullie echt dat zij nou echt vrolijk verder doorgaan zoals vele anderen die dat wel doen na zo'n incident
Zoals het gastenboek die gesloten was vind ik hele goeie actie van ze na vele doodsbedreigingen en virussen op hun site
Het is alleen jammer voor diegene die echt NOP-vrienden zijn

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Patrick:
Ik kijk wel uit om nog eens binnen jullie poorten te komen , hebben jullie ook daarom de gastenboeken dicht gemept ?.

Olga, uit wiens naam spreek jij, ( Ton ? ) .Hoofdletters geeft boosheid weer. :(*_*)

Dorresteijn stapt op in Blijdorp, is er een relatie het intern onderzoek van vd Baar.?.

Yvette,onzin wat je uitkraamt over de website van de zg NOP vrienden, fysiek onmogelijk.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Patrick:
Ik kijk wel uit om nog eens binnen jullie poorten te komen , hebben jullie ook daarom de gastenboeken dicht gemept ?.

Olga, uit wiens naam spreek jij, ( Ton ? ) .Hoofdletters geeft boosheid weer. *_*)

Dorresteijn stapt op in Blijdorp, is er een relatie het intern onderzoek van vd Baar.?.

Yvette,onzin wat je uitkraamt over de website van de zg NOP vrienden, fysiek onmogelijk
Ga toch eens je eigen familie/vrienden zieken ipv dan het NOP en je weet niet eens waar je over allemaal hebt als je toch nog nooit in het park komt
En je hebt een flink pak op je sodemieter nodg

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ga toch eens je eigen familie/vrienden zieken ipv dan het NOP en je weet niet eens waar je over allemaal hebt als je toch nog nooit in het park komt
En je hebt een flink pak op je sodemieter nodg


Yvette ben je weer aangebrand ?? reageer eens inhoudelijk, ook jij begint over fysiek geweld, dat is een van de reden dat ik niet meer in het NOP park durf te komen, lees ook de hartverschurende topics in het item Dierenleed (*-*), hierin staan weer verschillende schrijnende voorvallen van verdwenen lorries omschreven door verdrietigde ex eigenaars ? :(*-*)

Ik reageer verder niet meer ivm de fysieke toewensingen
Laatst gewijzigd door Henri42 op 15 feb 2009 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

angela-33
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:53

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door angela-33 »

Wat ik vreemd vind is dat er op het gastenboek van het NOP nu alleen maar positieve reacties staan. Ik heb zelf in mei 2008 een reactie geplaatst, nadat ik in april mijn papegaai had gebracht. Ik had toen geschreven dat ik twijfelde om hem terug te halen door een negatief bericht van een andere ex- papegaai eigenaar. Toen kreeg ik een waarschuwing van iemand, en die zei dat ik beter mijn vogel daar weg kon halen omdat het helemaal niet zo'n vogelparadijs was als voorgeschoteld werd.

Ik ben toen datzelfde weekend nog naar het park gegaan en heb om uitleg gevraagd. Toen werd me verteld dat ze wisten wie die persoon was die dat geschreven had, en dat het allemaal niet waar was. Ik stommeling die ik was, geloofde dat en ben weer weggegaan zonder mijn vogel gezien te hebben, want hij zat nog in quarantaine. Ik kan die berichten dus nergens meer vinden. Er staan alleen nog maar positieve berichten op. Waarom zijn de minder positieve berichten verwijderd? Had ik toen maar naar die persoon geluisterd!

lelijkekee
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2009 23:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door lelijkekee »

:roll: :roll: ik ben reuze verbaasd over alle negatieve berichten.
Ik heb ook jaren geleden onze papegaai (Nikkie) naar deze opvang gebracht.
Ik dacht dat ik daar goed aan deed, omdat ik het inderdaad zielig vond dat hij bij ons in een kleine kooi zat.
Ondanks dat ie altijd mee ging op vakantie en dat ik erg op hem gesteld was.
Door de uitzending heb ik nu echt mijn twijfels.
Leeft hij nog of is ie ook dood?
Bah, ik vind het best naar. Een paar jaar ben ik ook lid gebleven, maar omdat de prijzen zo duur werden, en wij zonder werk zaten, waren we genoodzaakt om dit te stoppen.
Ik hoop dat deze negatieve berichten niet waar zijn.

lelijkekee

Marijke B.
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009 08:54

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marijke B. »

Deze is pas geplaatst op een ander forum; op vogelcafe.nl

Ik vind het zeer gedetailleerd en de beschuldiging is ook niet mals:


Naam: Baardparkiet
Plaats: Breda

Ik wil toch ook even iets kwijt over NOP. Ik ken de directeur en zijn naaste werknemer (waarvan in de naam niet noem, maar je kent hem vast wel) al jaren. In eerst instantie vond ik het een geweldig concept alleen vertrouwde ik de mensen erachter meteen al niet. Ik ken deze personen namelijk ook uit de vogelwereld maar duidelijk niet als 'beschermers'. Het ziet er in eerste instantie allemaal heel leuk en verzorgd uit maar als je verder kijkt dat de AID kooien dan zie je hoe het er echt aan toegaat. Ik ben er jaren gekomen omdat de naaste medewerker van de directeur ook veel samen werkte met de eigenaar van de vogelspeciaalzaak waar ik werkte. Deze werkte vervolgens ook weer samen met een grote importeur uit Brabant. En geloof me mensen; die vogels die volgens Radar allemaal zijn gestorven zijn grotendeels gewoon in de handel beland hoor! Ik ben zelf een keer opzoek geweest naar een aantal papegaaien en mocht ze na sluitingstijd zelf uit het park vangen tegen een leuke prijs. Kent iemand bijvoorbeeld de man van de Derbyanparkiet nog die in de gemende parkietenvoliere zat? Die is nu in mijn achtertuin te bewonderen! Ringen worden verwijderd en nieuwe sekspapieren zijn tegenwoordig zo gemaakt. Ik will hiermee natuurlijk niet zeggen dat alle vogels in de handel belanden, maar er gaan minder vogels dood dan beweerd wordt. En het verhaal dat de AID en andere instanties samenwerken met NOP? Dat klopt, maar kijk is even iets nauwleuriger naar de AID. De echte liefhebbers onder ons weten dat de AID ook niet altijd even diervriendelijk is. Wat te bedenken als alle in beslag genomen vogels tot hun dood zouden moeten worden verzorgd? Dat kost natuurlijk veel te veel geld, dus vandaar dat de NOP een makkelijke maar erg slechte oplossing is. Het doel van de stichting vind ik erg mooi en er zullen zeker genoeg vrijwilligers en medewerkers zijn die het beste voor de vogels willen, maar zorg alsjeblieft dat de leiding wordt vervangen en in mijn ogen ook nog eens wordt berecht. Ik weet zeker dat er geschikte personen te vinden zijn die deze prachtige organisatie kunnen leiden met hart voor de dieren ipv voor de eigen portomonee. De vogels die hier terecht komen hebben vaak al een niet al te fijn leven achter de rug, de opvang zou ervoor moeten zorgen dat ze hun oude dag op een respectvolle manier kunnen slijten, maar een vriezer of loper vind ik hier niet bijhoren. En een gemengde voliere met verschillende soorten zou een natuurlijke leefomgeving zijn? In de natuur is het ook echt niet de bedoeling dat een grijze roodstaart wordt opgegeten door een ara, waarom in de NOP dan wel?

Kortom, naar mijn mening is het een flink corrupte boel daar, waar nu is echt actie tegen ondernomen moet worden. Niet alleen de directeur maar ook een aantal medewerkers en instanties van buitenaf weten dat ze flink fout zitten, maar met de AID waarschijnlijk achter zich ben ik benieuwd of er ooit iets gaat gebeuren. Mijn hoop is gevestigd op het nieuwe en hopelijk onafhankelijk onderzoek.
En voor de mensen die nog niet overtuigd zijn van de verschrikkelijke omstandigheden daar; meld jezelf aan als vrijwillger en je ogen zullen de eerste dag flink worden geopend.


groetjes Marijke.

angela-33
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:53

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door angela-33 »

Nou ik hoop echt dat dit alles niet waar is, want ik krijg er alleen maar een rotter en schuldiger gevoel door!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Schuldgevoelens moet het bestuur directie en de zg NOPPES vrienden hebben, alleen deze lui hullen zich in stilzwijgen, wie zwijgt stemt toe ±'

Gesloten