LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
JaapBer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 23:46

Re: Telfort

Ongelezen bericht door JaapBer »

Waarom ik iedereen aanraad NOOIT met Telfort in zee te gaan.

Ik had een Speedlinq abo en dat werkte snel en prima. En toen werd Speedlinq overgenomen door Telfort. Eén bak met ellende waar ik zonder dat ik wat (wilde) veranderde, in terecht kwam.

Het ging om een ADSL abonnement van Speedlinq. Speedlinq is overgenomen door Telfort en Telfort heeft éénzijdig de leveringsvoorwaarden aangepast. Technisch betekende dat, dat er van een vast naar een dynamisch uitgegeven IP-adres werd overgegaan. Dat was voor mij onacceptabel, zeker omdat de oorspronkelijke gekozen ISP Speedlinq gekozen was nadat zowel in de voorwaarden als via telefonische informatie verzekerd was dat het bij de ADSL-lijn behorende IP adres vast zou zijn.
Wat was het gevolg:
Van huis uit heb ik verschillende vaste z.g. beveiligde VPN verbindingen naar andere servers en computers lopen t.b.v. mijn werk. Onderdeel van de beveiliging is o.a. het vaste IPadres en dat werkte na de overgang van Speedlinq naar Telfort dus niet meer. Erger nog de hele ADSLverbinding lag er ruim een maand uit en nadat deze wel weer werkte, bleek het een lijn met een voor mij onwerkbaar dynamisch uitgegeven IP-adres te zijn. Secondair gevolg: veel kosten gemaakt en tijd kwijt om alle verbindingen weer op te bouwen via een andere ADSLverbinding met vast IP adres.
Wat is er gebeurd en welke actie’s zijn ondernomen:
1.Medio sep 2006 is met Speedlinq contract aangegaan voor de levering van ADSL signaal met als eigenschap o.a. een vast uitgegeven IP adres. Dit staat in de bijgevoegde abonnement specificaties en is nog eens telefonisch bevestigd. Heeft ook altijd perfect gewerkt.
2.19 mei 2008 . Brief van Telfort waarin zij aankondigen dat Speedlinq definitief overgaat naar Telfort. Men meldt dat het abo hetzelfde blijft. Uit deze brief blijkt verder dat wel zal worden overgegaan naar een ander netwerk en t.z.t. de modem instellingen moeten worden gewijzigd.
3.5 juni 2008. Telefonisch contact met de (dure) helpdesken gehad van Speedlinq en Telfort om probleem met niet meer werkende internettelefonie op te lossen waaruit bleek dat het probleem bij hun zat en gevolg was van de overgang. Telefoonkosten helpdesk: € 18,90 + € 22,80
4.11 juni 2008. Opnieuw telefonisch contact met helpdesk. Zij kunnen het internettelefoon probleem nog steeds niet oplossen. Telefoonkosten helpdesk: € 15,40 + € 5,10
5.18 en 19 juni 2008. Twee Email’s van Telfort waarbij zij het probleem doorschuiven naar Speelinq. Bellen a 70ct/min. Na 45 min. In de wacht de moed maar opgegeven.Telefoonkosten helpdesk : € 31,50
6.24 juni 2008. Email van Telfort ontvangen met daarin de overzetdatum van de ADSLverbinding en de melding dat op 16 juli tijdelijk geen verbinding mogelijk is.
7.24 juni 2008. Telefonisch contact met de helpdesk. Zij konden het probleem met internettelefonie nog steeds niet oplossen. Met de ervaring van andere mensen in de buurt en met info van de technische dienst kwam ik er dus ook achter dat o.a.het vaste IP adres in een dynamisch uitgegeven IP-adres zou gaan veranderen. In overleg met die helpdesk besloten dat als gevolg van deze wijzigingen het abo beter opgezegd zou kunnen worden. Dat is volgens hun procedure telefonisch gedaan bij Speedlinq en bij Telfort. Telefoonkosten helpdesk: € 14,70
8.1 juli 2008. Email van Telfort komt men opnieuw melden dat ze helaas nog geen mogelijkheid hebben de internettelefonie verbinding door te meten als gevolg van hun eigen ombouw.
9.14 juli 2008. De ADSL verbinding ligt er volledig uit en niets werkt meer. Ben 3 dagen bezig geweest om de belangrijkste zaken weer via een andere ADSLverbinding aan de gang te krijgen. Kosten ???? Bij elkaar zo’n 240 km moeten rijden naar de verschillende adressen van tegenstations.Kosten 240 x € 0,56 = € 134,40. En dan heb ik mijn tijd nog niet eens gerekend.
10.16 juli 2008. Email van Telfort met technisch kletsverhaal waaraan ik niets heb en dat zij zich het recht voorbehouden zomaar het IPadres te wijzigen. Dit is dus in tegenspraak met de Speedlinq voorwaarden.
11.22 juli 2008. Omdat de automatische afschrijving van ADSLkosten gewoon maar doorgaat, deze laten storneren en laten blokkeren. (Mijn stelling is: niet leveren…niet betalen.)
12.22 juli 2008. Bij elkaar 9 telefoontjes naar Telfort en naar Speedlinq. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd m.b.t. het opzeggen van de ADSL en Internettelefoon abo, omdat ze het zelf ook niet wisten i.v.m. hun eigen ombouw. Telefoonkosten helpdesk: € 60,90 + €35,10
13.22 juli 2008 Aangetekende brief aan Telfort met daarin de reden van opzegging en verzoek tot directe beëindiging van de overeenkomst vanwege gewijzigde leveringsvoorwaarden.
14.30 juli 2008. Bevestiging van Telfort van opzegging echter men wil mij laten betalen t/m 31 aug 2008 voor vanaf 14 juli 2008 niet geleverde diensten.
15.27 aug 2008. Betalingsherinnering van Telfort met allerlei standaard dreigementen en een specificatie van de openstaande rekeningen.
16.15 sep 2008. Brief aan Telfort met opnieuw mijn uitleg waarom ik niet van plan ben te betalen. Kern van mijn verhaal is opnieuw: ik betaal niet voor iets wat niet geleverd is.
17.18 sep 2008. Betalingsherinnering van Telfort met uitgebreide standaard dreigementen.
18.30 sep 2008. Betalingsherinnering van Telfort met dreigement van incasso

Ze laten je gewoon laten stikken en reageren niet op mijn berichten en brieven. De arrogantie ten top. Het gaat hun er alleen maar om, om met zo min mogelijk mensen en kennis zoveel mogelijk geld binnen te halen. Denk even aan de helpdesktelefoon van resp 30 en 70 ct/min waar je zomaar een half uur in de wacht zit. Vandaar dat ik de telefoonkosten ook maar even vermeld heb.Als al mijn kosten worden opgeteld ben ik al veel meer kwijt dan het bedrag van de openstaande Telfort rekening.
Totaal betaalde tel helpdeskkosten €204,40 aan Speedlinq en Telfort
Totaal autokosten € 134,40
En dan ook nog eens 3 mandagen werk voordat weer gewerkt kon worden met een andere ADSL lijn. Zeg 3 x 8 x €34 = € 816.00 netto ex en wie betaald dat ?????????
Ik vind dat zij hier zo niet mee weg mogen komen, temeer omdat ik weet dat ik bepaald niet de enige ben.
Dit verhaal had ik net geschreven vlak voor de uitzending van TROSRADAR 7 april 2009 en het geeft aan dat ze het er gewoon om doen. Ik had er een rechtszaak van willen maken, maar mijn advocaat raadde me dat af. Achteraf jammer, want ik denk gezien de andere ervaringen dat ik een goede kans had gemaakt de kosten te verhalen.
Een ander woord voor Telfort = Flessentrekker

Bietus1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 10:16

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Bietus1 »

Tja Telfort......
Ik probeer al sinds vorig jaar van mijn vast bellen af te komen. Ik had een Tiscali abonnement met vast bellen, deze werd overgenomen door Telfort. Vervolgens betaalde ik veel te veel voor een langzame verbinding. Deze heb ik omgezet naar een 20mb verbinding maar nu zónder vast bellen. Dit kon eerst niet volgens Telfort maar toen ik aangaf dat dit voor nieuwe leden wel kan maar ik, als vaste klant , dit dus niet zo kan omzetten maar allerlei capriolen uit moet halen, denk aan: abonnement opzeggen en weer opnieuw aanmelden maar dan zónder vast bellen, toen kon het wel. Er is mij in de tussentijd al meerdere keren beloofd dat het opgelost zou worden maar toch bleef ik maar betalen voor vast bellen. Dit zou terugbetaald worden maar tot aan 31 maart heb ik nog betaald voor vast bellen. Op 31 maart kreeg ik ineens een heel vriendelijk mailtje van Telfort met excuses en dat het opgelost zou zijn, het geld wordt nog teruggestort. Klopt inderdaad dat er nu geen vast bellen meer bijstaat maar er is nog niks teruggestort. Wel opvallend dat mailtje met excuses, dat dit rond de tijd gebeurde dat jullie die belactie hadden, dan krijg ik ineens wél excuses.....heel vreemd. :)

Ik hoop dat het geld inderdaad wordt teruggestort. Volgende maand ga ik verhuizen dus ben benieuwd wat voor ellende ik daar weer mee op mijn hals haal.

ceesentinedesteur
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:59

Re: Telfort

Ongelezen bericht door ceesentinedesteur »

Ik wist al van diverse vrienden om mij heen dat Telfort een ongelofelijke slechte naam had op service gebied. En na de uitzending van afgelopen maandag had ik er helemaal geen goed woord voor over.
Maar als Telfort je midden in de nacht tot twee maal om 24.00 uur gaat bellen via hun 06-nummer 06-16876082 en dan klakkeloos de hoorn op de haak gooit verwijt ik ze dat van fatsoennormen nog nooit hebben gehoord.

Een goede raad opheffen dergelijke bedrijven.

Judith72
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 11:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Judith72 »

Net als mijn voorgangers heb ik natuurlijk ook veel beklag over Telfort. Vorig jaar voor ik ging verhuizen naar een nieuwbouwwoning dacht ik neem ik een nieuw internetabonnement, gezien telfort stuntte met de 20 mb's. Heb ik via internet een abonnement aangevraagd. (juni 08) Daarop volgde al snel de doos met de modem. Deze aangesloten en Geen dag later ontving ik van telfort dat ik geen internet kon krijgen gezien de verbinding bezet was? Dit meldde KPN. Wat mij bevreemde gezien ik in een nieuwbouwwoning ben gaan wonen van 2008. Waar dus nog geen verbinding nog tot stand was gekomen en ik had ook nog geen vaste telefoonnummer. Dus dat bevreemde me dan enorm. Dus ik heb ondanks dat wel tot augustus 08 de modem gebruikt, want deze deed het gewoon. En gewoon mijn maandelijkse bedragen van € 19.95 betaald. Tot ik in aug. gebeld had hoe de stand van zaken nu was. werd mij verteld dat ik toch nog niet gebruik kon maken.
Heb ik in de modem retour gezonden in orginele doos (leveringsbon heb ik nog) en ik regelmatig gebeld wanneer ik per direct kon opzeggen. Maar dat kon niet. In augustus werd mij gezegd dat ik voor mei 09 kon opzeggen. Bel ik in maart wordt mij verteld dat mijn contract per 18 aug 09 verlopen zal.
Ik zeg ik wil per direct, maar dat kan niet. want ik moet gewoon tot 18 aug betalen. Dus een bedrag van 19.95 per maand voor een modem die ik niet in huis heb. SCHANDE. En als ik nu een modem retour gezonden wil hebben moet ik € 14,95 betalen.
Echt niet. U zult wel denken ..dat er veel tijd tussen sommige acties zit. Dit is omdat ik radeloos werd van dergelijke acties die niet door TElfort werden gedaan. Ook een brief naar Consumentenbond gestuurd. Maar zij deden niets. Helaas.

met vriendelijke groet
J Jacobs

basduijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2005 22:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door basduijn »

@Telfort=prut:
Ik wil me graag aansluiten bij Cyprusje. Ook ik ben een iemand die grote klachten heeft over Telfort, maar die niet bij onder de genoemde 1500 klagers val. En zo zullen er nog wel meer zijn, denk ik.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar dhr. Beer. (welke in de uitzending van Radar zat). Dit heb ik gedaan via PLAXO. (http://www.plaxo.com)
Ik heb hem gevraagd wat hij gaat doen met de mensen die niet via Tros Radar hebben geklaagd.
Of die ook gecompenseerd / probleem opgelost gaat worden.
Ik denk niet dat hij op mijn vraag reageerd, maar nu ik deze vraag ook hier neer gezet heb KAN hij niet meer ontkennen dat hij deze vraag gesteld heeft gekregen.

GAS
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:16

Re: Telfort

Ongelezen bericht door GAS »

Eind maart ontvingen wij een email van TELFORT dat met ingang van 1 mei 2009 voor het bellen met lokale nummers € 0,05 startbedrag per gesprek wordt berekend?

Wij hebben een abonnement vast bellen met gratis bellen naar vaste nummers in Nederland 24/7.

Na alle overnames die ze vorig jaar hebben gedaan hebben ze nu een monopoliepositie en kunnen doen wat ze willen.Omdat zij een van de goedkoopste zijn rekenen ze erop dat je toch niet weggaat. Ook omdat veel mensen opzien tegen de rompslomp die het met zich meebrengt om over te stappen.

Ook wij hebben vorig jaar beel problemen gehad met vast bellen. We konden niet bellen of gebeld worden, mensen verstonden ons niet en de verbinding was vaak slecht. Ik heb hier een aardige email correspondentie van.

DanielleE30
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door DanielleE30 »

Ook ik ben dus een gedupeerde,kwam er vandaag achter dat Telfort geincasseerd heeft voor direct 3 maanden internet en administratiekosten en 49,95 eenmalig voor het actief maken van de vaste lijn.

Ik ben dus totaal NIET geinformeerd over die kosten,heb over die 49,95 direct gebeld en heb een brief ontvangen dat ik mijn rekening moet opsturen naar een adres maar ook dat gaat dus niet want ik krijg geen rekening.

Volgens Telfort zou ik mijn rekening online krijgen maar ook dat is niet het geval.
Er word gewoon geld afgeschreven van mijn rekening zonder enige rekening binnen te hebben gehad.

Ook heb ik de voorwaarden NIET ontvangen en was dus NIET op de hoogte van de eerste 3 maanden internetkosten die betaald moesten worden.

Ik verwacht dus een rekening van 30 á 35 euro maar nee vervolgens tikt Telfort 115euro af waardoor ik nu in de geldproblemen kom.

Ik wil dat dit opgelost word !!!
Ik vind dat Telfort mij NIET goed geinformeerd heeft,wat zeg ik ? Ik ben helemaal niet geinformeerd over betalingen,heb geen voorwaarden gehad,krijg geen rekening (niet via de post en ook niet online)....

wat moet ik hiermee ???

Ik ben woedend !!!!

Groet een gedupeerde van Telfort

JaapBer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 23:46

Re: Telfort

Ongelezen bericht door JaapBer »

Voor iedereen geldt...betaal niet voor wat niet geleverd is!!!!!
Binnen 6 werkdagen kun je zonder opgaaf van reden het afgeschreven bedrag terug laten storten. Dat is bij de giro (ING) zo en ik denk dat dat bij de andere banken niet anders is. Vervolgens laat je het nummer van de tegenpartij (Telfort dus) blokkeren. Dan sta je iets sterker. Zolang je je geld laat afpakken ben je geen partij voor ze. Na de laatste RADAR uitzending heb je ook wat meer argumenten om ze te dwingen jouw recht te respecteren. Nouja dat woord komt geloof ik nog niet voor in hun woordenboek. En wees niet bang voor het inkassobureau. Als je een gelukstelegram van Intrum Justitia krijgt kun je ze bellen en uitleggen wat de situatie is. Zij luisteren wel. Enze hebben wel verstand van zaken, Als je goede argumenten hebt niet te betalen en je kunt dat bewijzen stuur je dat op en je bent van Telfort verlost.
Sterkte iedereen......

kblokland
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:12

Re: Telfort

Ongelezen bericht door kblokland »

Klachten bij Telfort beginnen al voordat je abonnement ingaat. Dat je de kosten voor een abonnement vooruit moet betalen lijkt redelijk, staat ook in de algemene voorwaarden (art. 10). Maar dat op 8 april al de kosten worden afgeschreven voor de abonnements maand MEI, dus bijna een maand voor de ingangsdatum, vind ik wel heel erg vroeg, Zeker bij automatische incasso's moet dat veel scherper kunnen.
Oplossing: terug laten storten en zelf het bedrag 3 dagen voor het begin van de abonnementsmaand overmaken. Wel een hoop rompslomp. Het rente verlies voor een klant is klein, maar de winst bij Telfort is 2 miljoen maal dat bedrag!! (mits hun claim van het aantal abonnementen klopt)

r.B.Schiedam
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 11:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door r.B.Schiedam »

Goedemiddag.

Maandag avond zat ik te kijken naar u uitzending van Telfort.
Tijdens de uitzending hoorde ik ook bij de club had ineens geen Internet en telefoon meer ben gaan bellen met mobiel omdat ik niet met de vaste lijn kon bellen.
Dinsdag via een ander 4 tel nummers van Telfort gekregen ja ze snappen het ik zou door verbonden worden met de juiste afdeling wat verbaast me ik moet weer het bekende 0900 nummer bellen weer een ander nummer gebeld in Amsterdam daar kreeg ik een dame ???? aan de lijn nu die zij zeg je toch lekker op goedenavond weg was de verbinding weer een ander nummer deze persoon wilde en weigerde mij door te verbinden dat mocht hij niet moest weer dat dure nummer bellen.
Ik heb een voor stel aan alle 0900 nummers als wij als klant bellen met een probleem wat bij het bedrijf ligt dat wij dan van hun de kosten van zo''n duur 0900 nummer krijgen'.
Beste bedrijven stop met die onnodige 0900 nummers bij gewone zaken.
Heb je zelf een helpdesk nodig is dat normaal dat je dan moet betalen maar als TELFORT of een ander bedrijf daar het probleem is dan moet je met een normaal nummer hun kunnen bereiken.
Dus hoop dat RADAR hier ook iets aan gaat doen aan die onzin 0900 nummers zelfs de politie kost je extra geld als je hun met en mobile belt.
Ook bij het opzeggen niet via een 0900 nummer maar gewoon via e mail of een gratis 0800 nummer net zo als je aanmeld.

mvdswaluw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:41

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mvdswaluw »

Onze klacht is opgelost.

Jammergenoeg doordat deze eenzijdig is afgesloten door Telfort. Zonder overleg en zonder iets te repareren !!!

Nu hebben wij het besluit genomenom over te stappen naar een andere provider. Hiervoor is het contactgegevensnummer (ID-nummer) nodig. Alleen dit is (heel toevallig) net even niet op te vragen op de website vanwege een storing. Overstappen wordt nu dus ook moeilijk gemaakt.

We houden vol, we komen er wel vanaf...

ecco
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 21:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door ecco »

Ik ontving zojuist een brief van Telfort (dd 3-4-2009)met de mededeling dat mijn abonnement voor internet en bellen per direct is opgezegd.

Ik ben er blij mee en hoop ook dat andere mensen ook goed nieuws gaan ontvangen.

M.J.Sarens
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:18

Re: Telfort

Ongelezen bericht door M.J.Sarens »

Ja geld terughalen via ING kan, heb ik ook gedaan omdat ze niet reageerden op diverse brieven en emails. Helaas werd ik zonder aanmaning vervolgens afgesloten. Tuurlijk claimen ze wel een aanmaning gestuurd te hebben en zelfs via email, maar helaas die zijn bij mij niet ontvangen. Mijn klachten zouden nu nog in behandeling zijn maar de deadline zoals zij die zelf aangegeven hebben verloopt op 10/4 Ik ben dus superbenieuwd. Ook hebben ze mij een draadloos modem in rekening gebracht terwijl ik een basismodem heb ontvangen. Ook dit geld zou geretourneerd worden maar tot op heden niets ontvangen natuurlijk. Na reclameren izou er iets fout gegaan zijn bij Telfort,stelletje grapjassen!! Dus je betaling storneren is eigenlijk geen optie!! Heraansluitkosten, waar ik natuurlijk ook over heb gereclameerd, zijn ongeveer€ 20,00 !

dannyvh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 20:40

Re: Telfort

Ongelezen bericht door dannyvh »

Ik sluit me aan bij de mensen, die genoeg hebben van Telfort! Nog geen dag na de uitzending schrijft Telfort 190 euro van mijn rekening af!
Waarom? Vroeg tijdig opzeggen van mijn abonnement.

Mijn situatie, nou ik had in November Telfort internet besteld, aangezien ze zo goedkoop waren. 9 december krijg ik de modem thuis en sluit em aan en hij doet et! Yes we hebben internet dacht ik. Na het weekend valt die weg en tot medio Februari geen internet meer gehad.
In die 3 maanden heb ik wel totaal 10x gebeld met de klantenservice. niet doen kost je alleen maar geld! Elke keer wisten ze weer niet wat er aan de hand was en moest ik meneer/mevrouw van de klantenservice het weer opnieuw uitleggen(en de minuten telde maar door) Uiteindelijk opgezegd nadat het onderzoek al 2 maanden aan de gang was. Ik kreeg toestemming en zou het reeds betaalde geld terug betaald krijgen. Dit zijn ze nagekomen. Maar dan kreeg ik ineens nog een brief met daarin de melding dat er 190 euro afgeschreven zal worden, omdat ik mijn abonnement vroegtijdig stopgezet heb. Naar mijn weten heb ik nooit een abonnement gehad, aangezien ik afgezien van die ene dag nooit van internet heb kunnen genieten! Heb totaal 4 maanden zonder internet gezeten...aangezien ik en mijn twee huisgenoten studenten zijn is dat bijna ondenkbaar in deze tijd!

Nu maar hopen dat mijn tweede brief gaat helpen. Had al een brief gestuurd met daarin een rode kaart, dezelfde dag dat ik het abonnement opgezegd had, maar heb hierop nooit antwoord gekregen.

Tip voor telfort: neem geen klanten aan als je ze geen service kan bieden!!

bobdocter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door bobdocter »

Beste Lezers,

Ik heb vanaf maart 2006 een abonnement bij Tiscali. In het begin had ik wat opstart problemen met mijn telefonie waarbij ik goed ben geholpen met een betaalbare helpdesk. Het was zelfs zo dat ik in 2 maanden tijd elke week werd terug gebeld om een kijken of alles nog naar wens was en de logbestangen te bekijken van de belverbinding.
In het tweede jaar bij tiscali kreeg ik weer problemen met mijn telefonie en toen bleek mijn modem kapot te zijn en er was binnen 5 dagen een nieuwe modem bij mij thuis afgeleverd, echt een topservice !
In januari 2008 ben ik noodgedwongen aan telfort overgeleverd door een fusie en het begon gelijk goed doordat de telefoon weken lang niet goed gedaan heeft en mijn downloadsnelheid kwam niet boven de 1250 Kb/s = 9,7 Mb/s terwijl je ik eigenlijk zo'n 17 Mb/s zou moeten kunnen halen.
Nu heb ik al weer een paar maanden last met bereikbaar van de telfoon en kunnen bellen maar elke keer bij het reseten van de modem doet die het weer.Vorige week nog gebeld met die peperdure helpdesk over mijn toegezegde downloadsnelheid maar daar word je weer met smoesjes afgepoeierd en daar kan je het mee doe.
Na de uitzendzending van tros radar op 6 april is mijn downloadsnelheid weer verder gezakt naar 1130 Kb/s dus zij hebben daar dus wel veel probemen want zij gaan volgens mij nu bij iedereen de boel knijpen om de probleem gevallen bij een ander weg te helpen.
Ik kan gelukkig mijn abonnement per direct opzeggen en over maand weg zijn ivm met opzegtermijn, maar denk dat ik weer lekker terug ga naar caiway want dat heeft altijd probleemloos gedraaid met ook een goede helpdesk.

Met vriendelijk groet, Bob Docter.

opgelucht!
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 nov 2007 11:21

Re: Telfort

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Een paar tips voor mensen die hebben opgezegd en zien dat Telfort toch incasseert:

1- met je opzegging trek je natuurlijk meteen ook je incassomachtiging in, in de opzeggingsbrief of met zo'n rode stopkaart.

2- de laatst gedane incasso kun je altijd binnen 30 dagen laten terugboeken door de bank

3- voor de mensen die ineens heel hoge bedragen zien verdwijnen, zoals die meneer in de uitzending die 608,xx euro geïncasserd zag worden: als dit nog géén jaar geleden is, dan kun je de bank verzoeken het geld terug te halen op grond van een onterechte incasso. Daarvoor moet je de prodecure Melding Onterechte Incasso volgen. Soms moet je daarvoor wel een beetje aandringen bij de bank, maar het kan echt. Ik heb het zelf in een andere kwestie gedaan (niet Telfort dus) en was héél erg blij dat mijn 477 eurootjes weer op het nest landden!

4- als je hebt opgezegd kijk je hoeveel maanden je volgens het contract nog moet betalen, er is meestal een opzegtermijn. Die laat je gewoon incasseren en daarna laat je de bank een storno plaatsen op het rekeningnummer van Telfort. Ze kunnen dan geen geld meer van je rekening halen.

Laat je niet kisten, piepelen of anderszins de hoek in duwen, gebruik je rechts- en machtsmiddelen!

opgelucht!
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 nov 2007 11:21

Re: Telfort

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Voor dannyvh:
Ik sluit me aan bij de mensen, die genoeg hebben van Telfort! Nog geen dag na de uitzending schrijft Telfort 190 euro van mijn rekening af!
Meteen terug laten boeken door de bank! Was het een IC (= automatische incasso)? Dan kun je het zonder probleem terughalen. Eerst je centjes terug, daarna uitzoeken en regelen.

Ook meteen een storno laten plaatsen op je rekening zodat er in de toekomst geen geld kan worden afgeschreven. Pas als alles geregeld is hef je die op, want je kunt zo'n storno gewoon laten staan. Appeltje-eitje en je geld is veilig!

mneur
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2009 11:28

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mneur »

Wat frapant is als je de Telfort vacature pagina bekijkt, dat er slechts één klantenservice medewerker wordt gevraagd! Je zou zeggen dat ze met al die achterstanden wat extra personeel zouden kunnen gebruiken. En... o ja... Er worden wel 21 verkopers gevraagd... Het is dus duidelijk waar de prioriteiten liggen!

renske2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 16:48

Re: Telfort

Ongelezen bericht door renske2 »

met verbazing uw uitzending van maandag 6-4 gezien. Ik heb ttv mijn aansluiting bij Telfort (Internetten+bellen) twee maanden moeten wachten op een signaal. Ik had meteen de eerste dag zonder signaal gebeld en aangegeven waarin het zat; draden in centrale zaten verkeerd om bij vrienden in ons dorp. Bleek na 2 maand dan ook (monteur KPN) zo te zijn. Heb over de nota die nog voor ik een aansluitng had een boze brief gestuurd en neits meer gehoord. ONlanghs heb ik, gezien het overzicht van gemaakte telefoonkosten (naar helpdesk en mobiel om te kunnen bellen) nogmaals via mail gereageerd. Nu zou ik bericht hebben gehad dat ik na aansluiting een declaratie moest stuuren. zal ik binnenkort doen.
Deze week ontving ik eenmail over een prisverhoging; de snelstgroeiende provider heeft het geld of licht gezien; nu ga ik, ondanks dat ik voor 10 euro pm gratis in NL kan bellen, wel 5 cent voor ieder gesprek als starttarief betalen. Mag ik mij voor 1 mei alsnog afmelden. Als ik dat zou willen, heb ik niet zo snel weer een andere aanbieder en kan DUS niet over.

Bea Smith
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 22:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Bea Smith »

Sinds 9 maart heb ik internet en bellen van Telfort.Nou hebben is niet waar want sinds die tijd heb ik geen telefoon en internet is heel erg slecht.Verder wordt je een modem aangesmeerd waar je niet om heb gevraagd maar toch voor moet betalen.Op geen enkel telefoontje en brieven [ ook aangetekend] leverd niets op.Rekeningen die helemaal niet kloppen.Kortom enkel ellende

Gesloten