LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

goede morgen, een scharale troost, maar minister Hogervorst heeft gisteren bij Pauw en Witteman toegegeven dat er wel degelijk problemen zijn bij de DSB. Alleen het aantal werd niet verteld, maar als ik zo jullie reacties hier zie, dan moeten jullie toch makkelijk boven de 4 cq 19 personen uitkomen lijkt mij!
mvgr

Flash100
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2009 20:59

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Flash100 »

Ik heb het programma ook gezien en de Hoogervorst sprak de verwachting uit dat er in de toekomst wel eens 400.000 gezinnen in de problemen zouden kunnen komen vanwege te hoge hypotheeklasten. Ik vermoed zelf dat DSB daar voor een groot deel schuld aan is en die 4 of 19 waar over gesproken wordt door DSB echt een druppel op de gloeiende plaat is!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Beste Gaal en Flash.
Natuurlijk zijn er een veelvoud van die 19 klachten hier.
Kijk maar de verhalen van de gedupeerden,dat zijn er al veel meer.
Er komen ook steeds nieuwe bij,ook zie ik onder reakties van kranten artikelen,steeds nieuwe verhalen(gedupeerden).
Ook veel gedupeerden die toch nog kans hebben gezien om over te stappen naar een andere bank,wel met het verlies nemen van duizenden €
Ik verwijs ze dan naar hier,of elders om zich te melden.
En ik heb ook P&W gezien gisteren,hoogevorst gaf het inderdaad toe.
Nu werd er wel op doorgegaan door P&W,maandag tegenover Scheringa waren het een paar schoothondjes.

Wat ik maar niet begrijp,verdiept zon Hypotheker zich niet in deze problematiek?
En maar volhouden dat er niets aan de hand is,dat zelfs de achterstand gedaald is?
Geen wonder met die bedreigings machine van DSB,ik hoor zelfs van mensen dat ze elders lenen om DSB maar te kunnen betalen.
Waarom word daar aan voorbij gegaan,of komt hem dat niet uit?
Groeten Mattie

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Rense »

@Mattie ....ik hoor zelfs van mensen dat ze elders lenen om DSB maar te kunnen betalen.
[quote]

Dat is nu precies de reden waarom DS bij P&W aangaf dat gekeken moet worden naar de laatste bank die een lening verstrekt heeft en dat deze aansprakelijk moet worden gesteld voor het gehele krediet.

Er zijn immers legio mensen die het ene gat met het andere moeten dichten en dus aanvullende leningen sluiten om te kunnen blijven betalen. (Door de hoge verstrekking is het immers geen optie de woning te verkopen!)

Pas dus op met nieuwe leningen (Hoewel ik nog moet zien of zijn opmerking serieus genomen wordt - stel je voor de straks Wehkamp of Neckermann de complete lening voor de kiezen krijgt :shock: )

Ik blijf het volgen....

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Beste Rense.
Ja dat is waar!
Maar het is wel een aantoonbaar gevolg van.
Ik hoorde zelfs van een gedupeerde dat er bj de buren gebeld werd met de boodschap,dat hij dringend een zekere mvr xxx moest bellen(die hij niet kende).
Angstig dat zijn vrouw of kinderen iets was overkomen,deed hij dat.
Was het DSB met het vogende dreigement.
Geen wonder onder zoveel dreiging dat mensen dan elders gaan lenen .
Maar dit word nog steeds niet genoeg naar boven-buiten gebracht vind ik.
Groeten Mattie

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Je hoef mij ook niet te ovetuigen Mattie, want ik weet bijna zeker dat er heel veel mensen zijn die door DSB in de problemen zijn geraakt!
Minister Hoogervorst gaf dat ook toe. Maar hij moet als baas van de AFM
Scheringa gaan verplichten alle "foute" hypotheken cq kredieten weer in orde te maken, tenslotte is het pure oplichterij? Maar jou idee om met 'z'n alle bij Scheringa voor de deur te gaan staan, is geen gek idee,
ik zou daar dan wel de pers bij uitnodigen. Het Dagblad "De Pers" zal jullie actie zeker ondersteunen?

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

'tot op heden dit jaar nog geen executie verkopen bij de dsb'

wacht maar tot de mensen niet meer weten waar ze het geld nog vandaan moeten halen en dat kan maanden nog goed gaan, maar de klap gaat komen als er niks gebeurd.

ik heb zowaar een brief vandaag gehad van de DSB, dat ze mijn klacht serieus gaan onderzoeken, dat is nieuw normaal werd het gelijk afgedaan. ben benieuwd

gr maurice

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hallo Maurice,

Ik heb gister op dit forum gemeld dat ik mijn DSB hypotheekdossier (ook) in handen heb gegeven van Jelle Hendrickx i.c. de stichting Hypotheekleed.

Is de reactie van DSB (ook) tot stand gekomen door inschakeling van voornoemde partijen?

Gr. Erik

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Ze moeten wel Maurice, want dit kunnen ze natuurlijk niet blijven ontkennen! Matty ik heb nog een idee! Maak naast de hyves site van Maurice een e-mail adres aan (gmail of hotmail of live) bv [email protected] vraag aan alle mensen die hier verschijnen een mail te sturen naar dat adres! hiermee kunnen jullie dan naar Radar of een ander medium. Redacties van kranten kan natuurlijk ook.

Flash100
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2009 20:59

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Flash100 »

Ja Erik, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb mijn dossier ook ingestuurd en vraag me af of ik ook nog bij DSB zelf een klacht neer moet leggen........?
Wie heeft hier iets zinnigs op te zeggen? :?:

Bij voorbaat dank,

Groeten,

Hans

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

eric en flash100

mij is geadviseerd eerst zelf nog de klacht bij de dsb neer te leggen, op moment dat ze hier niks mee doen moet ik verdere stappen ondernemen en volgens mij heb ik dat vaker al gehoord dat je eerst de klacht zelf in moet dienen, denk dat piet dit wel weet

gr maurice

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hallo allemaal,

Ik heb het mailadres [email protected] aangemaakt. Ik wil een ieder dan ook uitnodigen om klachten over dsb hypotheken naar dit mailadres te sturen..

Voor de goede orde, ik ben ook een gedupeerde van dsb en wil door krachtenbundeling kijken of we een vuist kunnen maken. Uiteraard staat het een ieder vrij hiervan gebruik te maken.

Erik.

P.S. Welke hyves heeft Maurice gemaakt?

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Je moet altijd eerst de klacht neerleggen bij de veroorzaker, anders heb je werttelijk geen recht van spreken! Dan sta je namelijk sterker als DSB daar niets mee doet. Klacht altijd aangetekend met ontvangst bewijs verzenden, kunnen ze niet zeggen dat ze niets hebben ontvangen! Altijd om schriftelijke bevestigingen vragen! Mailen mag ook hoor, vraag dan altijd om een leesbevestinging ook die zijn tegenwoordig rechtgeldig!

mvgr

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hallo 'gaal1944'

Je hebt natuurlijk gelijk. Ik heb mijn klacht nu in handen gegeven van Jelle Hendrickx en stichting hypotheekleed. Dus ga ervan uit, dat mijn dossier op die manier ook aan DSB zal worden voorgelegd.

Dat staat los van het feit dat ik met jullie input graag de krachten wil bundelen.

Gr. Erik.

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Goed Erik dat je die e-mail hebt aangemaakt, nu blijven motiveren dat mensen hun klacht ook in de mail deponeren, hebben jullie straks een goed bewijs dat er meer gedupeerden zijn dan DSB doet geloven?
Heb je DSB laten weten dat je een klacht hebt ingediend bij andere instantie's? Wel doen hoor gewoon een kort briefje sturen of mailen en bevestiging vragen! Niet vergeten hierbij je dossiernummer vermelden!


mvgr

ronald47
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:16

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door ronald47 »

Hoi ,

Ik zie het nut van dit emailadres niet echt in,er zijn al meerdere personen die zich met klachten over de dsb bezig houden en dat is genoeg.

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hallo Ronald,

Uiteraard is het zo dat meerdere partijen zich hiermee bezighouden. Daarvan ben ik ook op de hoogte. Maar dit mailadres ([email protected]) kan ook gebruikt worden om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven etc. Maar nogmaals, het staat een ieder vrij om hier gebruik van te maken.

Vr. gr. Erik ([email protected])

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Piet »

De Volkskrant publiceerde vandaag een artikel over DSB met de kop:
Stichting Hypotheekleed in de clinch met DSB Bank

Het conflict tussen DSB Bank en de Stichting Hypotheekleed is verscherpt. De stichting en enkele tussenpersonen beschuldigen DSB Bank ervan systematisch te hoge hypotheken te verstrekken. DSB Bank wil dat de stichting met meer voorbeelden over de brug komt. Vandaag praten de stichting en DSB over een zevental dossiers.
Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/22042009.htm

Ik heb nog wel 1 kanttekening.
Het gesprek vandaag was een gesprek tussen DSB en dhr. Jelle Hendrickx (namens de betrokken advocaat) en de advocaat van een aantal mensen waarvan de dossiers zijn besproken.
De stichting Hypotheekleed was vandaag niet bij dit gesprek aanwezig zoals de Volkskrant onterecht schreef.

Groeten,
Piet

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Ik wil hier graag de term "woekeradvocaten" introduceren. De laatste jaren roepen veel advocaten dat zij die zielige consument willen helpen bij het verhalen van een mogelijke schade. Want het ligt natuurlijk niet aan de zielige onwetende consument. De banken en de adviseurs hebben het allemaal gedaan. Zii hebben tenslotte deze hoge hypotheken verstrekt.

Wel eerst natuurlijk een klein bijdrage betalen, Ja dat wel. Want ook bij de advocaat moet de schoorsteen roken.

Maar reken eens uit: € 50,-- x 5000 gedupeerden in toch al gauw een slordige € 250.000,--. Leuke gage voor een onmogelijk haalbare zaak. Veel advocaten willen graag meeliften op de vermeende successen van hun collega-advocaten. Terwijl e.e.a. zeker geen gelopen zaak is. Toch een leuke inkomstenbron.

Ik zou de advocaten willen oproepen te procederen op basis van no cure - no pay basis. Dan ben je pas in het belang van deze consumenten aan het werk. Ook advocaten moeten mogelijk als lijkenpikkers gezien worden. Geld verdienden over het leed van een ander. Goh wat is advocaat zijn toch een eervol beroep!!

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Sailors »

Natuurlijk er zijn genoeg advocaten die wel willen verdienen aan de ellende van een ander.

Met ellende kun je geld verdienen ook al moet het slachtoffer dan weer geld ophoesten. Maar 50 euro is altijd nog wat anders dan een dikke provisie (1 % van de hypotheeksom) die een tussenpersoon of een hypotheekadviseur opstrijkt. Er zijn genoeg advocaten die werken tegen Nu Cure No Pay.

Het zijn hier nog geen Amerikaanse toestanden maar voor hoelang nog!!! want geld stikt jammer genoeg niet (punica non olet)

Gesloten