LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: Energie

Ongelezen bericht door zjwaemke »

ik wil er eigenlijk nog 1 ding kort op zeggen.

Het is jammer dat er in de RADAR uitzending NIETS is gezegd over het verschil tussen CONSUMENTEN en BEDRIJVEN. Hier gelden in de opzegvergoedingen wel degelijk andere regels voor!! Idem voor de vergelijkingssites.

Was wel zo netjes en duidelijk geweest dit ook in de uitzending aan te geven.

EekdeV
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 11:24

Re: Energie

Ongelezen bericht door EekdeV »

Met de prijsvergelijking bij Energiewereld wordt vreemd gestoeid.
Ik kreeg net besparingen van €900 tot €700 voorgeschoteld.
Alleen werd bij mijn huidige leverancier de energiebelasting wel meegerekend en bij de andere leveranciers niet.
Dat is mooi vergelijken.
Gaat energiewereld zich nu net zo gedragen als de leveranciers?

Bethie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:30

Re: Energie

Ongelezen bericht door Bethie »

Ik zeg dat het allemaal wel leuk en aardig klinkt.Maar het vastzetten is dan misschien nu voordelig.Maar wie zegt mij dat als ik 3 jaar vast zet ik over een jaar te horen krijg dat ik nog goedkoper had gekunt.Ik zelf vind dat mensen niet voor 3 jaar verplicht moeten worden.Maar dat ze een jaar vast kunnen zetten.Dan heb je als klant meer overzicht en zit je niet gelijk voor 3 jaar vast.Dus gewoon elk jaar laten bekijken hoe of het nut heeft om een jaar vast te zetten of niet.Ik zelf vind 3 jaar te lang.Binnen een jaar zelf kan er zoveel veranderen.En ik denk dat als de klant een jaar vast kan zetten dat ze veel meer mensen krijgen die dat zekers gaan doen.Is ook een beetje meer zekerheid.Ik zelf wacht nog even af dan nu nog maar ff teveel betalen.Maar aan het eind van dit jaar kan het nog wel eens goedkoper zijn.En dan pas overweeg ik of het nuttig is om het 3 jaar vast te zetten.

pingel
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:55

Re: Energie

Ongelezen bericht door pingel »

Het zijn allemaal boeven. Het enige verschil is dat de ene leverancier 'n nog grotere boef is dan de andere. Greenchoice verhoogde bijv. zomaar het vastrecht. Dan kun je wel wat lagere tarieven hebben maar het vastrecht betaal je ook en daar hoor je ze dan niet over

Robvangool
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 10:56

Re: Energie

Ongelezen bericht door Robvangool »

Ik neem nu al een aantal jaren stroom en gas af via green choice en was daar tot nu toe zeer tevreden over. Ik raad het zelfs aan als anderen mij vragen waar ik stroom van af neem. Nu zit ik op de vergelijkings site gaslicht.com en ik zie dat ik op een ander soort contract bij greenchoice zelf(variabel of vast) € 1000.- minder betaal per jaar. Ik heb net met greenchoice hierover gebeld en de telefoniste vertelde mij dat de berekening inderdaad klopte. Ik vind het ronduit schandalig dat mijn contract € 1000.- netto per jaar meer kost dan een ander contract bij dezelfde leverancier. In deze tijd vind ik het de morele plicht van de leverancier om hierop te wijzen.

hajee
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2009 21:52

Re: Energie

Ongelezen bericht door hajee »

@Robvangool:
Dan wordt het interessant om de opzegtermijn op te vragen :wink:
1000 euro is wel super veel om niet te besparen! schandalig!

Overstappen loont zich. Ik heb het ook steeds met internet provider
gedaan en dat heeft me veel geld bespaard en geen problemen met
overstappen.. Alles ging vlekkeloos.

Het goede moment afwachten is het spel dat we moeten spelen zeg
ik dan maar. Minimale euro's besparen bij MEGA globale bedrijven met
miljarden omzet. Er was eens... een Nederlands Essent kan ik straks
mijn kleinkinderen vertellen :roll:

Ach ja :P , ook ik blijf speuren naar de beste en milieu verantwoordelijkste aanbieding.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Energie

Ongelezen bericht door kiz »

Stadswarmte-klanten vissen wederom achter het net. De meeste aanbiedingen zijn combi-aanbiedingen voor zowel stroom als gas, wamte-klanten kunnen van een dergelijk aanbod dus nooit gebruik maken.
Stadswarmte-tarieven zijn ook niet vast te zetten, men zit altijd vast aan een variabel tarief. De voorgespiegelde verlaging van 30% op de gastarieven levert een verlaging van het Stadswarmte-tarief van 13% op (dit komt door het NMDA-principe...)

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Energie

Ongelezen bericht door Webbie »

Overstappen zonder problemen .... duh !!!
Kan dat nog in dit apenland.
Ik heb ook zitten rekenen met die greenchoice en NEM en kom tot de conclusie dat je pas achteraf kan zeggen of je goedkoper uit bent.
Ik zi bij caplare en heb tot nu toe gemerkt dat die veel goedkoper uitkomt dan al die andere stunters.
Voor het nieuwe jaar moet ik nog even afwachten, maar tot dusver zeer tevreden.
Overstapkosten is ook de nieuwe melkkoe van de aanbieders, dat heb ik helaas ook mogen ondervinden met de overstap naar een andere internet aanbieder 75,= euro kosten excl.btw ... jawel.

winemate
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2005 17:53

Re: Energie

Ongelezen bericht door winemate »

In het verleden een 3-jarig contract afgesloten. Na het 1e jaar, toen de overeengekomen tarieven lager lagen dan de dan geldende tarieven was men plotseling 'vergeten' dat ik een vast contract had. Pas toen de oproeping van de Geschillencommissie bij ONS in de bus lag 'wist' met het weer. Je zou zeggen, een ezel ..., maar het jaar erop - ONS was inmiddels overgenomen door Eneco: idem! Hoe dom wil je het hebben! Waarom is zo'n poging tot oplichting eigenlijk niet strafbaar?!

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: Energie

Ongelezen bericht door robbert61 »

Nu de benzine prijzen ook nog terug beneden onder 120.
Dan zijn we weer een eind op peil.
Kan je zien wat een stel het zijn.
Het zijn allemaal zakken kloppers.

Harry Geytenbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 10:12

Re: Energie

Ongelezen bericht door Harry Geytenbeek »

Nadat ik jaren bij Eneco heb gezeten heb ik me begin dit jaar in laten schrijven bij United Consumers, Een organisatie die gezamenlijk ziektekosten maar ook electriciteit en gas inkoopt. Hoe meer leden, hoe goedkoper de tarieven. Zij houden de prijzen van Eneco aan en gaan onder die prijs zitten en mensen...dat scheelt. Geen contract dus je zit nergens aan vast. En zij beweren dat zij de goedkoopste zijn. En dat heb iki het eerste half jaar al ondervonden. Dus is dit misschien voor velen een optie.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Energie

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik heb me aangemeld bij Infofilter, zodat ik niet constant lastig gevallen wordt door (energie)bedrijven.
EnergieDirect misbruikt echter het bestand van Infofilter (waar ze bij aangesloten zijn) om juist mensen lastig te kunnen vallen met hun verkooppraatjes.
Inmiddels een klacht ingediend bij Infofilter en EnergieDirect. Infofilter heeft de melding serieus in behandeling genomen en vele mailtjes aan EnergieDirect blijven onbeantwoord, slechts een ontvangstbevestiging en verder niets.
Wat een stelletje prutsers zijn het toch ook daar....
Men weet dat men fout zit, maar komt er helaas mee weg. Nog een reden om niet met EnergieDirect in zee te gaan!

ammetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2009 09:08

Re: Energie

Ongelezen bericht door ammetje »

beste mensen,
gaan jullie aub nooit een overeenkomst aan met de NEM, het is een grote oplichters- maatschappij, de klanten-service is barst-slecht, onprofessioneel, onbetrouwbaar.
Ik heb een slechte ervaring met ze, ze voeren een zodanige slordige administratie en als je niet oplet wordt je ook doodgemarteld door deze gasten,sturen ze incasso-buro's op je af om voor hun fouten op te draaien,zijn er nog lotgenoten die dit ook hebben meegemaakt.

De NEM heeft zo een lef gehad om zelfs Natasja Froger te vragen om commercials te maken voor hun maatschappij, puur oplichters,
mijn advies ga nooit in op die mooie verhaaltjes, want als je eenmaal probeert er van af te komen, dan wordt het een lijdensweg.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken

groet,
Ammetje

modesty73
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 16:20

Re: Energie

Ongelezen bericht door modesty73 »

Ik ben eens met Ammetje. De NEM heeft een slordige administratie, maken veel fouten waarvoor jij voor de kosten moet opdraaien, over de professionaliteit en (on)bereikbaarheid van hun klantenservice (afdeling customer care (!!!)) wil ik niet eens beginnen.

In mijn geval hebben ze contract met mij binnen één dag beëindigd en weer opgestart, zonder enige aanleiding! Gewoon, omdat iets fout ging bij hun administratie. Dit is ook bevestigd door de netwerkbeheerder. NB er is ook geen sprake van een andere energieleverancier met wie ik contract voor één dag ben aangegaan, zoals ze me willen overtuigen.

Nu willen ze me laten betalen voor dubbele kosten voor de maand mei (van de oude en de nieuwe contract) en een eindnota met forse boete voor het opzeggen van het contract.

Zijn er meer mensen die soortgelijke ervaringen met de NEM hebben? Aub reageren... Samen kunnen we misschien actie ondernemen en mensen waarschuwen van de praktijken van de NEM.

Met vriendelijke groet,
Modesty73

ammetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2009 09:08

Re: Energie

Ongelezen bericht door ammetje »

Beste Modesty,
ik had een contract gesloten met de NEM op 2 mrt jl.
vanwege dringende reden moest ik verhuizen op 15 mrt,dus heb ik ze ook op de hoogte gesteld dat ik hun contract niet kan meenemen,met alle bewijsstukken opgestuurd blablabla.
Wat doen ze nu ,sturen ze nota's op, terwijl ik over de maand maart wel heb betaald, ik wist niet eens dat ik moest verhuizen, punt was dat er inbreuk is gepleegd op mijn huurgenot door mijn verhuurder waardoor ik mijn woongenot niet meer kon voortzetten,dan maar alles onmiddelijk opzeggen.Nu ik de NEm van deze situatie op de hoogte heb gesteld, hebben ze nog lef gehad om mij over de maand april ook in rekening te brengen, zij hadden imj gezegd ik hoef geen opzegtermijn in acht te nemen, nu ontkennen ze dat ook,vanwege al die rovers die bij de klantenservice zitten en omdat er ook een eindafrekening wordt gepresenteerd,nog erbij een inmens hoog bedrag, dan persisteer ik ook dat ik niet ga betalen voor iets dat ik niet heb gehad.
Uiteindelijk blijven ze mijn partner "stalken" via een incassoburo ivm NEM, uiteindelijk heb ik die gasten ook gezegd bel me niet meer op en stalk mijn partner ook niet,want het is een situatie waarvan je niet goed wordt.
Er wordt vreselijk veel geknoeid bij dit soort nutsbedrijven, ik vraag me af of wij met rovers uiteindelijk te maken hebben en hoe ze altjd ook nog hun zin krijgen.

Toen ik weer werd gebombardeerd met hun nota's, heb ik de klantenservice gebeld, blijkt dat er ook een normale nummer ook beschikbaar is nl. 010-2406120 ipv 0900-7307307, dus mensen gewoon dit nummer bellen; de klantenservice vraagt op een gegeven moment mijn rek.nr en ik heb het geweigerd door te geven,omdat ik ze ook heb geblokkeerd, wist de medewerker mij te zeggen om het bedrag van de eindafrekening te betalen en vervolgens krijg ik mijn geld teruggestort, ik vroeg haar toen om dit schriftelijk te bevestigen,waarop ze toen wist te bevestigen dat ze dat niet doen, raar toch.
Niemand en niemand durft zijn of haar rek.nr telefonisch door te geven, dan weet je meteen hoe laat het dan is, het zijn rovers.
Laat geen enkele nutsbedrijf komen met hun troep, dat is mijn advies naar alle andere mensen die ooit denken met de NEM in zee te gaan, het zijn oplichters,boeven etc.

Ik heb dit geval voorgelegd aan de consuwijzer en die wisten mij te vertellen dat ze dit soort situaties niet kunnen oplossen,maar dat ik uiteindelijk naar de Geschillencommissie moet gaan, nou dat schiet ook niet op.

het beste is,als je last hebt van een soortgelijk bedrijf,gewoon je rek.nr blokkeren, laat niemand eraan komen, want anders ben je aan het einde van de dag failliet.

Lieve Modesty, ik hoop dat je mijn verhaal heb begrepen.

Ben benieuwd hoe je erover denkt,maar ook anderen die zich in een soortgelijke situatie hebben gezeten.

Groet,

Ammetje

fashionista
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2009 12:12

Re: Energie

Ongelezen bericht door fashionista »

Ik heb dit geval voorgelegd aan de consuwijzer en die wisten mij te vertellen dat ze dit soort situaties niet kunnen oplossen,maar dat ik uiteindelijk naar de Geschillencommissie moet gaan, nou dat schiet ook niet op.
Idem hier.

Ik kreeg van NL Energie (zoals je de NEM eigenlijk hoort af te korten) een eindafrekening van 1259,- euro en werd vervolgens gedwongen om dit bedrag in 6 termijnen te betalen. Alsof ik met mijn bijstandsuitkering zomaar ff dik 200,- euro kan missen, bovenop mijn vaste lasten!

Verbaasd over dit onbuigzame standpunt, nam ik contact op met consuwijzer.nl. Antwoord van Consuwijzer.nl was dat bedrijven dit idd kunnen eisen en dat je hier als klant niets tegen kunt doen. Er is op dit gebied namelijk simpelweg geen wetgeving. :shock:

Het is dus wel mogelijk in Den Haag om wetten te maken die de energiemarkt liberaliseren, maar het is blijkbaar niet nodig om wetten te maken die de klant op diezelfde vrije markt beschermen. :evil:

ammetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2009 09:08

Re: Energie

Ongelezen bericht door ammetje »

Beste Fashionista,

als je portemonnee het niet toelaat,moet je ook niet je laten dwingen om te betalen.
laat NEM van mijn part opdoeken, ze zijn gewoon slangen.

al die spotjes,niemand moet erin trappen,want dat is die booby-trap van ze.

1295 euro aan eindafrekening... best wel veel, jeetje......trouwens de kalntenservice is gewoon hopeloos en kansloos,beste is je rekening gewoon blokkeren !

Ik wens je veel sterkte mee en anders gewoon naar een jurisch loket gaan om dit geschil te laten oplossen, voor alles is er een oplossing.

Groet,

Ammetje

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Energie

Ongelezen bericht door mar42 »

Onderstaand bericht heb ik ook bij de NEM topic geplaatst en is wellicht ook voor jullie van toepassing, dus controleer dat goed.


Ik weet niet of het bij jullie ook zo is maar dit zou je na kunnen kijken op de jaar afrekening denk ik.
Een vriendin van mij vertelde dat zij bij eneco een bedrag van € 1600,00 bij moets betalen, terwijl zij altijd terug krijgt.
Zij ging navraag doen, en toen kwam ze er dus achter samen met eneco dat er niet de meterstanden waren verwerkt, maar dat het was neergezet als kubieke meters gas verbruik, en daar zit dus een heel groot verschil in en daarom moeten dus schijnbaar heel veel mensen nu bij betalen.
Het is voor mijn vriendin nu opgelost en verbeterd en zij krijgt nu gewoon zoals normaal geld terug van eneco.

Vandaar dat ik dit verhaal hier ook neerzet, wellicht is dat bij jullie ook zo gegaan, en bij andere energie leveranciers.
Dus lijkt mij wellicht een aandachts punt om dat eens te controleren.


Mocht bovenstaande niet helemaal duidelijk zijn dan hoor ik dat graag, dan probeer ik iets beter neer te zetten. :wink:

bartels jam
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2009 21:26

Re: Energie

Ongelezen bericht door bartels jam »

Gaarne meer uitleg Mar52 ik begrijp het wel maar snap het niet.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Energie

Ongelezen bericht door mar42 »

:? :? Ik ook niet heb op internet gekeken en zag dat er altijd per kubieke meter berekend word.
Denk, nee weet zeker dat ze dat niet goed begrepen heeft.
:oops: zal voortaan eerst even kijken op internet voordat ik wat nee zet zoals tegen mij is gezegd.

Gesloten