Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Onkruid71

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het lijkt of iemand hier in de rechtbank zit ipv antwoorden op zijn vragen krijgt in hoe hij het beste aan kan pakken. Zou het daarom komen dat topic starters vaak niet meer reageren? Ik had tijdens mijn eerste topic ook namelijk.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Tot in den treure herhaald en uitgelegd. Zet je een half verhaal neer met veel open eindjes dan krijg je terecht vragen. En doe je dat op een publiekelijk forum waar iedereen kan reageren dan krijg je ook reacties uit alle kanten van de samenleving. Dat zijn meelevende reacties, kritische reacties, botte reacties en opbouwende reacties.

Het commentaar dat je op de reageerders geeft kun je ook op de vragenstellers geven.

Een topic wordt vrijwel altijd met sentiment geschreven, gekleurd richting eigen voordeel. Logisch en begrijpelijk, maar net zo logisch is dat de reageerders dat sentiment niet hebben (ze hebben er immers geen belang bij) en reageren nuchter, stellen kritische vragen etc etc. Je ziet dat hoe duidelijker, neutraler en overzichtelijker een vraag gesteld wordt, hoe beter de antwoorden zijn. Zet je een gekleurd emotioneel verhaal neer dan zijn de reacties idem.

Het bekende 'PostNL moet verboden worden en heel Nederland moet dat bedrijf boycotten want mijn pakje is te laat sentiment.'

Emile1965

Ongelezen bericht door Emile1965 »

Ik heb ook 1 keer een lege doos binnen gehad en daar was ik behoorlijk van over de rooie.
Had immers betaald en dat was nog een behoorlijk bedrag.
Dus bellen..... Daar kreeg ik medewerker van Bol.com aan de telefoon die ik mhet verhaal vertelde.
Hij vroeg 1 momentje en binnen 5 minuten vertelde hij dat ik gelijk had.
Beetje verbaasd vroeg maar hoe weet u dat dan, toen gaf hij aan dat ze werkelijk het pakket wegen en precies zien wat er in zat.
Hij gaf aan dat er zelf een paperclip gewogen kon worden.

Vond het het heel bijzonder maar gelukkig kreeg ik de dag daarna het juiste product in een pakket toegestuurd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Newone67 schreef:
16 mei 2022 23:03
De beschuldigingen aan mijn adres in dit topic hebben me doen besluiten minder te reageren, heeft me ook wel geraakt.
Welke beschuldigingen?

Newone67

Ongelezen bericht door Newone67 »

Moneyman schreef:
17 mei 2022 10:18
Newone67 schreef:
16 mei 2022 23:03
De beschuldigingen aan mijn adres in dit topic hebben me doen besluiten minder te reageren, heeft me ook wel geraakt.
Welke beschuldigingen?
Dat het verzonnen is bv.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

fonsflons schreef:
17 mei 2022 08:39
Tot in den treure herhaald en uitgelegd. Zet je een half verhaal neer met veel open eindjes dan krijg je terecht vragen. En doe je dat op een publiekelijk forum waar iedereen kan reageren dan krijg je ook reacties uit alle kanten van de samenleving. Dat zijn meelevende reacties, kritische reacties, botte reacties en opbouwende reacties.

Het commentaar dat je op de reageerders geeft kun je ook op de vragenstellers geven.

Een topic wordt vrijwel altijd met sentiment geschreven, gekleurd richting eigen voordeel. Logisch en begrijpelijk, maar net zo logisch is dat de reageerders dat sentiment niet hebben (ze hebben er immers geen belang bij) en reageren nuchter, stellen kritische vragen etc etc. Je ziet dat hoe duidelijker, neutraler en overzichtelijker een vraag gesteld wordt, hoe beter de antwoorden zijn. Zet je een gekleurd emotioneel verhaal neer dan zijn de reacties idem.

Het bekende 'PostNL moet verboden worden en heel Nederland moet dat bedrijf boycotten want mijn pakje is te laat sentiment.'
Dat wordt anders als TS regelrecht voor leugenaar wordt uitgemaakt op basis van eigen vermoedens die nergens op zijn gebaseerd.

fonsflons

Nee hoor, dat valt onder de botte reacties die ik vermeld had in mijn opsomming.

En wie bepaald of een reactie wel of niet door de beugel kan? Jij, ik, de moderatie?

Hoewel ik snap wat je zegt probeer je feitelijk ook te zeggen dat je vind dat reacties aan jouw standaard moeten voldoen en anders niet gewenst zijn. Zo werkt een publiekelijk openbaar forum dus niet. Daar krijg je alle soorten reacties en vaak ook meningen die botsen met jouw gevoel van waarde en nog vaker (ellelange) zich herhalende discussies.

Vandaar dat er een actieve moderatie is/actiever aanwezig zou mogen zijn*.

*doorhalen wat niet van toepassing is.

fonsflons

Ps, ik snap heel goed dat iemand denkt: dit verhaal lijkt zo ver van de normale manier van werken van bedrijf x, is het niet verzonnen? Hoewel een beetje lomp is het over het algemeen best goed dat niet alles klakkeloos voor waarheid aangenomen wordt.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

fonsflons schreef:
17 mei 2022 18:43
Ps, ik snap heel goed dat iemand denkt: dit verhaal lijkt zo ver van de normale manier van werken van bedrijf x, is het niet verzonnen? Hoewel een beetje lomp is het over het algemeen best goed dat niet alles klakkeloos voor waarheid aangenomen wordt.
Als iemand deze reactie "Of TS heeft het uit de duim gezogen" plaatst kan ik er bij de beste wil van de wereld niet anders vertalen dan dat TS liegt.

Newone67

Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens een zinloze handeling.

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Newone67 schreef:
19 mei 2022 11:27
Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.
ik ben reuze benieuwd naar de uitkomst.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Waarom niet de klacht neerleggen bij de geschillencommissie Thuiswinkel, als u zo zeker bent van de zaak.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik had zelf niet gekozen voor het minnelijk traject maar het kan wel. Houdt rekening met de dubbele redelijkheidstoets: het maken van de kosten moet redelijk zijn; en de omvang van de verrichte werkzaamheden moet redelijkerwijs noodzakelijk zijn geweest. Mijn inziens wordt aan beiden voldaan. Er moet wel rekening worden gehouden met de waarde van de vordering 1200 euro. Ik schat de rechter 180 euro aan in rekening gebrachte incassokosten redelijk zal vinden en meer niet.

Newone67

alfatrion schreef:
19 mei 2022 13:43
Ik had zelf niet gekozen voor het minnelijk traject maar het kan wel. Houdt rekening met de dubbele redelijkheidstoets: het maken van de kosten moet redelijk zijn; en de omvang van de verrichte werkzaamheden moet redelijkerwijs noodzakelijk zijn geweest. Mijn inziens wordt aan beiden voldaan. Er moet wel rekening worden gehouden met de waarde van de vordering 1200 euro. Ik schat de rechter 180 euro aan in rekening gebrachte incassokosten redelijk zal vinden en meer niet.
Klopt zei mijn kennis. Appeltje eitje voor incassobureau. Ik ben er niet handig genoeg voor.

Newone67

Kokka1 schreef:
19 mei 2022 12:07
Newone67 schreef:
19 mei 2022 11:27
ik ben reuze benieuwd naar de uitkomst.
Ik ook

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Newone67 schreef:
19 mei 2022 14:10
Klopt zei mijn kennis. Appeltje eitje voor incassobureau.
Tip voor de volgende keer: ga gelijk naar een gerechtsdeurwaarder.

Newone67

Moneyman schreef:
19 mei 2022 15:09
Newone67 schreef:
19 mei 2022 14:10
Klopt zei mijn kennis. Appeltje eitje voor incassobureau.
Tip voor de volgende keer: ga gelijk naar een gerechtsdeurwaarder.
Hoeveel zou dat kosten deze zaak positief af te ronden denkt u? Bedankt voor het meedenken

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Is het niet wat aan de vlugge kant om binnen een week een incassobureau in te schakelen?

Plaats reactie