telefoon niet bezorgd, gestolen door postnlbezorger

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jonis

Re: telefoon niet bezorgd, gestolen door postnlbezorger

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
29 sep 2022 23:24
Die bezorger kan blijkbaar aan de buitenkant vaneen pakje zien wat er in zit?
Lijkt me een mooie uitdaging voor wedden dat.... Een postbezorger die uit 100 pakjes van een paar uitgekozen items de inhoud kan raden.
Maar zo moelijk lijkt me dat niet; dat oledscherm haal je wel zo eruit, de fiets ook. Telefoondoosje op zich is ook niet zo moeilijk, behalve dat er nog extra doos omheen zit....daar zal de bezorger nog wel een antwoord op hebben.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Dat de bezorger idd 1x een perfect pakketje eruit weet te halen is natuurlijk onzin. Zelf heb ik vaker meegemaakt dat een bezorger hoog en laag beweert iets aan een klant persoonlijk overhandigt te hebben en op videobeelden te zien is dat het op een bedrijventerrein naast een poort gesmeten wordt.
De standaard reactie van PostNL/bezorger is meestal ook dat het daadwerkelijk afgeleverd is.

Om op de eerste zin terug te komen....wie kent de nieuwsberichten niet dat er een garage is gevonden van een bezorger met honderden/duizenden poststukken. No way dat geen van die klanten nooit aangegeven is dat er post/pakketten vermist zijn. PostNL is erg laks in het aanpakken van misstanden.

Dan hebben we nog geluk dat we in NL leveren. Als je iets naar Belgie/Spanje/Frankrijk/Italie stuurt is het standaard een drama.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
30 sep 2022 10:32
Om op de eerste zin terug te komen....wie kent de nieuwsberichten niet dat er een garage is gevonden van een bezorger met honderden/duizenden poststukken. No way dat geen van die klanten nooit aangegeven is dat er post/pakketten vermist zijn. PostNL is erg laks in het aanpakken van misstanden.
Exact dit. En exact dit is de reden (telefoontje is inmiddels besteld) dat ik het ding niet thuis laat bezorgen, maar in de winkel. Dat gaat met identiteitsbewijs en bestelcode. Kost wel een hoop tijd, moet ervoor naar Utrecht - maar als het ding thuis niet aankomt ben ik verder van huis.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
Vaak is het toch wel overduidelijk dat het een pakje met telefoon is , qua maat/ gewicht.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

alfatrion schreef:
29 sep 2022 17:39
Hier is sprake van verduistering en schending van het briefgeheim. Doe daar aangifte van.
Ik was nieuwsgierig of pakketten onder briefgeheim vallen.
Volgens oom Google vallen alleen pakketten die bezorgt worden door PostNL onder briefgeheim.
Pakketten verstuurd via Fedex, DPD en al de andere pakketfirma's vallen dus niet onder briefgeheim.

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Nijogeth schreef:
29 sep 2022 19:23
Dan blijft nog staan dat er zelf een krabbel is gezet.
Wie zegt dat "die krabbel" van de bezorger is?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
30 sep 2022 10:53
Lady1234 schreef:
Vaak is het toch wel overduidelijk dat het een pakje met telefoon is , qua maat/ gewicht.
Telefoonhoesje zit in hetzelfde formaat doosje. En MM verkoopt meer dan qua omvang in eenzelfde doosje passen.

Nyoman

Ongelezen bericht door Nyoman »

Het simpelste is toch duurdere pakketjes op een afhaalpunt van Postnl te laten bezorgen, daar kan men aan de hand van de streepjes code in de app altijd controleren of het ook daadwerkelijk is afgeleverd. Als er op de site geen mogelijkheid is dat in te stellen, het bezorgadres wijzigen en het adres van het afhaalpunt opgeven. De kunnen altijd controleren via het systeem van Postnl.

Alex E

Ongelezen bericht door Alex E »

Begrijp sowieso niet dat waardevolle pakketjes aan huis bezorgd worden en er als bewijs van ontvangst enkel een onleesbaar digitaal krabbeltje op een klein scherm vereist is. Voor de uitbraak van Corona werd je identiteitsbewijs gescand en werd je handtekening, voor zover dat mogelijk is op zo'n schermpje, vergeleken met die op het i.d.-bewijs. Voor de bezorging van simkaarten moest je zelfs van te voren het nummer van je identiteitsbewijs opgeven. Tegenwoordig schijnt het risico dat het pakket niet of aan de verkeerde persoon geleverd wordt door de verkoper ingecalculeerd te worden maar daar mag de klant natuurlijk niet de dupe van zijn. Zoals eerder geadviseerd schriftelijk de Mediamarkt in gebreke stellen en laat die dan maar aantonen dat de handtekening voor ontvangst inderdaad de handtekening van TS is. Overigens, mijn pakketjes laat ik voor zover mogelijk bij een afhaalpunt bezorgen, hoef je ook niet thuis te gaan zitten wachten op de bezorger. En een dure telefoon, tablet, etc. koop ik bij voorkeur bij een bedrijf met een vestiging waar ik mijn bestelling af kan halen. Misschien dat je dan iets meer betaalt maar je voorkomt er eventuele problemen mee.

Grutje12

Ongelezen bericht door Grutje12 »

Bijna hetzelfde meegemaakt!
Op het nippertje gered door alerte bezorger. Wij hadden ook een iPhone bij MM besteld. Kregen bericht dat deze werd bezorgt. Vervolgens stond iemand voor onze deur te posten en sprak bezorger aan. Deze man wist onze naam en adres te noemen en dat we op bestelling van telefoon wachtte! Bezorger kent ons en stuurde hem weg. Vervolgens bracht hij ons het pakje. We hebben contact opgenomen met MM. Daar zit immers een lek?!!Tot 2x toe gemaild en geen enkele reactie van ze gehad.
Tip: bestel niets aan huis bij MM.
Er zit bij de administratie ergens een lek en ze doen er niets aan.

Plaats reactie