LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melkkoe van Gamma en Praxis

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Als ik een lampje voor een bouwlamp, een setje F connectors, stekkers, kwasten of ander kleingrut koop bij de Gamma of de Praxis gaat dit echt voor de hoofdprijs over de toonbank. Ik heb het idee dat ze je nog net niet uitlachen bij de kassa.

Een bouwlampje (1 stuk) kost 8 euro. Een setje F connectoren (kocht ik bij een oud werkgever in voor 10 cent p.s.) kost per 4 5 euro en wegwerpkwast 4 euro . En zo zou je wel even door kunnen gaan. Ik heb het idee dat dit soort artikelen echt rustig voor 10 keer de inkoopprijs over de toonbank gaan.

Ik ben wel benieuwd of andere nog mooie voorbeelden hebben van dit soort exorbitante verkoopprijzen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Tsja, lang leve de actions, wibras, zeemannen etc etc wat denk je nou....die panden en personeel moeten ergens van betaald worden. Kreten als 75% korting gaan de haren al rijzen.

Koop wel een eendagskwast bij de action voor 0,69

Je hebt ze zelf ooit zelf ingekocht, daar gingen ze toch ook niet voor weinig weg neem ik aan.

Wat d8 je an autoonderdelen, daar gaat een marge overheen man man....tsja auto;s zit geen marge op maar onderdelen is de hoofdprijs.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door bprosman »

(kocht ik bij een oud werkgever in voor 10 cent p.s.)
Bovendien kocht je die waarschijnlijk in een doos van 100 en niet netjes per 4 geblisterd.
Een doos van 100 in t schap zetten is 1 handeling, blisters van 4 is 25 handelingen om die aan zo'n pin te rijgen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door bprosman »

Je nike-schoentjes worden ook voor minder dan 5 euro in elkaar gezet in India
Ja je verbaasd je er telkens weer over wat die Chinese en Indiase handjes allemaal voor mooie dingen kunnen maken :wink:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Pindakaaspotje schreef:
bprosman schreef:
Je nike-schoentjes worden ook voor minder dan 5 euro in elkaar gezet in India
Ja je verbaasd je er telkens weer over wat die Chinese en Indiase handjes allemaal voor mooie dingen kunnen maken :wink:
die kleine (kinder) Foei! handjes zijn ideaal voor het fijne werk ;)

Nike doet niet aan kinderarbeid......ooit wel eens in zo'n fabriek geweest ?? Ik wel.....

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Pindakaaspotje schreef:Precies, overal moeten marges opzitten. De medewerker moet betaald worden, het pand etc. etc. Zo gaat er alles een paar keer over de kop. Een biertje op het terras is ook 5 keer zo duur als een blikje in de supermarkt.

Zo kan je nog wel even doorgaan. Je nike-schoentjes worden ook voor minder dan 5 euro in elkaar gezet in India, zeur je toch ook niet over de winstmarges die hierop gemaakt worden door de vele tussenhandel die ertussen zit.
Veel tussenhandel zit er niet bij Nike. Zij werken met dealerschappen. Das dan 1 tussenhandel.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Mijn collega's hebben ook wel Nike schoenen pfff, wat gaan die meuren naar verloop van tijd. Geef mij maar degelijke leren schoenen.

Pand, personeel prima, maar ik denk dat toch veel winkels jaloers zijn op dat soort winst marges.
Laatst gewijzigd door evdbeek99 op 21 nov 2011 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

evdbeek99 schreef:Mijn collega's hebben ook wel Nike schoenen pfff, wat gaan die meuren naar verloop van tijd. Geef mij maar degelijke leren schoenen.
Denk dat het aan de voeten van je collega's liggen, hier staan hier wat Nike schoenen in huis en die stinken niet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

evdbeek99 schreef:Mijn collega's hebben ook wel Nike schoenen pfff, wat gaan die meuren naar verloop van tijd. Geef mij maar degelijke leren schoenen.

Wassen is het sleutelwoord :mrgreen: Daarbij heeft Nike ook regelmatig leren schoenen in assortiment.

Maar ontopic dan maar weer......geen moeite met de marge op leren schoenen ? Je moest eens weten wat de BATA voor marges heeft :lol:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik denk dat de gemiddelde schoen ook aardig wat marge zit. Pas nog schoenen gekocht voor mijn dochter en zoon. Per paar 65 euro (maat 23 en 27), heb het eens geprobeerd met Scapino schoenen. Maar die vielen naar een maand van ellende uit elkaar. Zelf ben ik nog veel meer kwijt. Maar loop ook gemiddeld een jaar op een paar schoenen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Pindakaaspotje schreef:
Teunbosseman schreef: Nike doet niet aan kinderarbeid......ooit wel eens in zo'n fabriek geweest ?? Ik wel.....
Prima, niet echt discussiewaardig, ik weet dat nike een van de weinige fabrikanten is die het echt probeert te voorkomen.
Maarja geen enkele winkel verkoopt spullen die door kinderhandjes in elkaar zijn gezet.. vraag me altijd af voor wie die spulletjes zijn die de kindjes produceren, zal toch niet weggegooid worden. :wink:

En ja.. ben ooit wel eens per ongeluk in azie tegen een fabriekje aangelopen waar jeugdigen aan het werk waren, werd niet echt gewaardeerd :D

Tsja, jij begint :wink:

Ik weet ook dat WE ( het vroegere Hij en Zij ) ook in Azie landen en Oost EU landen hun producten laat maken en een zeer streng beleid hebben tbv kinderarbeid.

Kinderarbeid is er , das helaas een feit.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door VioletPrue »

evdbeek99 schreef:Als ik een lampje voor een bouwlamp, een setje F connectors, stekkers, kwasten of ander kleingrut koop bij de Gamma of de Praxis gaat dit echt voor de hoofdprijs over de toonbank. Ik heb het idee dat ze je nog net niet uitlachen bij de kassa.

Een bouwlampje (1 stuk) kost 8 euro. Een setje F connectoren (kocht ik bij een oud werkgever in voor 10 cent p.s.) kost per 4 5 euro en wegwerpkwast 4 euro . En zo zou je wel even door kunnen gaan. Ik heb het idee dat dit soort artikelen echt rustig voor 10 keer de inkoopprijs over de toonbank gaan.

Ik ben wel benieuwd of andere nog mooie voorbeelden hebben van dit soort exorbitante verkoopprijzen.
€ 4,- voor een kwast?!?
Wat voor kwast is dat?
Een die vanzelf schildert?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

VioletPrue schreef:€ 4,- voor een kwast?!?
Wat voor kwast is dat?
Een die vanzelf schildert?

Een met varkens / paardeharen, dan is 4 euri nog goedkoop. Een echte schilder zal niet bezuinigen op kwasten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door dhc »

@ evdbeek99:

Eén vraag: Ooit een zakje panklaar gesneden groente of sla gekocht?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Koop wel een eendagskwast bij de action voor 0,69, das dan waarschijnlijk een dag later weer een hoop schuurwerk om alle losgelaten kwastharen weg te schuren.............kwalitiet heeft nou eenmaal een prijs

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Suzanne 326 schreef:Koop wel een eendagskwast bij de action voor 0,69, das dan waarschijnlijk een dag later weer een hoop schuurwerk om alle losgelaten kwastharen weg te schuren.............kwalitiet heeft nou eenmaal een prijs

Ligt eraan wat je schildert.
Enueh...eventuele haren verwijder je normaliter direct en niet de volgende dag....scheel je weer schuren :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Melkkoe van Gamma en Praxis

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Teunbosseman schreef:
VioletPrue schreef:€ 4,- voor een kwast?!?
Wat voor kwast is dat?
Een die vanzelf schildert?

Een met varkens / paardeharen, dan is 4 euri nog goedkoop. Een echte schilder zal niet bezuinigen op kwasten.
Oké, maar die gooi je ook niet weg dunkt me.
Die van de Action heb ik ook gehad, prima kwasten, als je maar inderdaad meteen de losse haren van je schilderwerk vist.

Gesloten