LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kringloopwinkel 2Switch

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Jezebel »

Na de derde keer een probleem, hier maar eens een review.

1.Artikelen liggen ongeprijsd in de winkel, maar mogen desondanks niet verkocht worden. Bedrijfsvoering is niet aanwezig, dus er mag geen prijs bepaald worden. Op de vraag of ik dan morgen terug mag komen en ze het kledingstuk tot dan willen reserveren krijg ik ook een negatief antwoord. Toen een klacht over deze handelswijze ingediend, waarop ik na een maand nog steeds geen reactie heb ontvangen. Wat een arrogantie!!!
2. produkt (telefoon) gekocht waarop stond dat het getest was en de melding "GOED" . Thuis geprobeerd en bleek niet te werken. Weer naar de winkel, maar van garantie was natuurlijk geen sprake.
3. in de winkel liggen vele spullen die rijp zijn voor een container, maar ze plakken er gewoon een prijs op. Schandalig!!!

Dus..... wees gewaarschuwd voordat u deze dubieuze winkel binnenstapt waar niets op orde is, het personeel zo flexibel als een strijkplank is en ze gewoon kapotte spullen verkopen.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door witte angora »

Om je 'problemen' te beantwoorden:
1) dan koop je het toch niet?
2) waarom een gebruikte telefoon kopen? Zo duur zijn die dingen nieuw toch ook niet meer? Maar een gebruikte, waar een ander jarenlang 'met consumptie' in heeft gesproken, sorry hoor.
3) dan koop je het toch niet?

Hier is laatst een kringloopwinkel overgenomen. Vóór de overname liep het best wel goed, je kon alles goed bekijken, er was voldoende ruimte. Daarna hebben ze het volgestouwd met meubels, je kunt nergens bij. Banken die tegen het plafond op zijn gestapeld, tafels met een stuk of drie, vier op elkaar, zodat je niet kunt zien hoeveel krassen er wel of niet op zitten. Prima toch? Er zijn veel meer kringloopwinkels.

Je bent toch niet verplicht daar te kopen?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
Je bent toch niet verplicht daar te kopen?

Juist, maar daarvoor waarschuwt TS toch, deze winkel te mijden.

Jezebel schreef: Dus..... wees gewaarschuwd voordat u deze dubieuze winkel binnenstapt waar niets op orde is, het personeel zo flexibel als een strijkplank is en ze gewoon kapotte spullen verkopen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

Juist, maar daarvoor waarschuwt TS toch, deze winkel te mijden.


TS kan wel waarschuwen , maar vind dit gewoon gezeur, zoveel kost een telefoon niet , en je weet dat het daar tweede hands spullen zijn dus verwacht niet te veel. Alles wat daar verkocht wordt is gratis ingeslagen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Juist, maar daarvoor waarschuwt TS toch, deze winkel te mijden.


TS kan wel waarschuwen , maar vind dit gewoon gezeur, zoveel kost een telefoon niet , en je weet dat het daar tweede hands spullen zijn dus verwacht niet te veel. Alles wat daar verkocht wordt is gratis ingeslagen.

Er zijn meer tweedehandswinkels, welke spullen verkopen, niet alleen de kringloop.
Dus iedereen bepaald voor zich zelf op hij/zij een telefoon nieuw, of tweede hands wil kopen.
Als de telefoon een sticker bevat met goed, mag je vanuit gaan, dat dit ook zo is.
TS zeurt niet alleen over de telefoon, maar over het algemene beleid daar.
Vriendelijkheid is daar blijkbaar te zoeken, maar dit geldt tegenwoordig ook op andere vlakken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

Vriendelijkheid is daar blijkbaar te zoeken, maar dit geldt tegenwoordig ook op andere vlakken.
Ik kom nooit bij deze winkel maar ken verschillende mensen die daar werken dus valt wel mee met de vriendelijkheid, dat zit wel goed.

TS verwacht waarschijnlijk het beste van het beste, dan moet je niet daar heen gaan.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Vriendelijkheid is daar blijkbaar te zoeken, maar dit geldt tegenwoordig ook op andere vlakken.
Ik kom nooit bij deze winkel maar ken verschillende mensen die daar werken dus valt wel mee met de vriendelijkheid, dat zit wel goed.

TS verwacht waarschijnlijk het beste van het beste, dan moet je niet daar heen gaan.

Dus jouw kennissen werken bij Kringloopwinkel 2Switch ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
Dus jouw kennissen werken bij Kringloopwinkel 2Switch ?

ken verschillende mensen

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
nevermind schreef:
Dus jouw kennissen werken bij Kringloopwinkel 2Switch ?

ken verschillende mensen
Die daar werken?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:Om je 'problemen' te beantwoorden:
1) dan koop je het toch niet?
2) waarom een gebruikte telefoon kopen? Zo duur zijn die dingen nieuw toch ook niet meer? Maar een gebruikte, waar een ander jarenlang 'met consumptie' in heeft gesproken, sorry hoor.
3) dan koop je het toch niet?

Hier is laatst een kringloopwinkel overgenomen. Vóór de overname liep het best wel goed, je kon alles goed bekijken, er was voldoende ruimte. Daarna hebben ze het volgestouwd met meubels, je kunt nergens bij. Banken die tegen het plafond op zijn gestapeld, tafels met een stuk of drie, vier op elkaar, zodat je niet kunt zien hoeveel krassen er wel of niet op zitten. Prima toch? Er zijn veel meer kringloopwinkels.

Je bent toch niet verplicht daar te kopen?
Sorry, maar er zijn genoeg mensern die geen nieuwe telefoon kunnen betalen.
Die wel bij een kringloopwinkel moéten kopen.
Dus om dan zo te reageren, vind ik wat bout.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

Sorry, maar er zijn genoeg mensern die geen nieuwe telefoon kunnen betalen.
Die wel bij een kringloopwinkel moéten kopen.

hoeft niet hoor, kijk op marktplaats staan zat hele goedkope :wink:

en anders op http://www.gratisaftehalen.nl staan er ook genoeg.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat vaak gebeurt in kringloopwinkels is dat er geen vast personeel wordt aangesteld maar mensen die in een re-integratie traject aan het werk worden gezet"geholpen". Prijsbepaling gaat met een dobbelsteen, zo gaat een Miele wasmachine weg tegen de zelfde prijs als een indesit. Een sticker niet getest op een artikel is een hobby object op geteste apparaten geldt een garantie van 24 uur tenzij anders aangegeven, kan oplopen tot twaalf maanden.
Wat betreft de telefoon zal die niet stuk zijn maar een batterij probleem hebben los je voor een paar euro's op.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door witte angora »

nevermind schreef:
witte angora schreef:
Je bent toch niet verplicht daar te kopen?

Juist, maar daarvoor waarschuwt TS toch, deze winkel te mijden.

Jezebel schreef: Dus..... wees gewaarschuwd voordat u deze dubieuze winkel binnenstapt waar niets op orde is, het personeel zo flexibel als een strijkplank is en ze gewoon kapotte spullen verkopen.
Waarom moet ze anderen waarschuwen? Die zien het toch zelf ook wel? TS is niet verplicht daar te kopen, en als anderen dat wel doen, ook al is het rijp voor het grof vuil, wat dan nog? Daar zijn ze toch zelf bij?

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Jezebel »

Deze problemen die ik tegenkwam zijn van eenmalige aard. Ik koop natuurlijk daarna geen telefoon meer of een ander apparaat.
Waarom ik bij een kringloop een telefoon of andere dingen koop doet er niet toe. De opmerking "je hoeft daar niet te kopen" slaat werkelijk helemaal nergens op....
Het gaat erom dat het als goed verkocht wordt en dit niet zo blijkt te zijn.

Dat er stapels kleding in de winkel ligt wat niet geprijsd is, en dus niet verkocht mag worden, zou gewoonweg niet mogen. Leg het dan NIET in de winkel maar in de opslag. En gooi kapotte spullen weg, deze zouden niet in de winkel mogen liggen.

Nogmaals; ik praat uit ervaring en wil mensen dit laten weten. De meeste mensen die hier kopen hebben het al niet zo breed, dus is een miskoop des te meer een frustratie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

Dat er stapels kleding in de winkel ligt wat niet geprijsd is, en dus niet verkocht mag worden, zou gewoonweg niet mogen. Leg het dan NIET in de winkel maar in de opslag. En gooi kapotte spullen weg, deze zouden niet in de winkel mogen liggen.


waarom zou dat niet mogen? het is hun winkel.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jezebel schreef:Dat er stapels kleding in de winkel ligt wat niet geprijsd is, en dus niet verkocht mag worden, zou gewoonweg niet mogen. Leg het dan NIET in de winkel maar in de opslag.
Wat als die stapels kleding dan nog maar net binnen is gekomen en men nog geen kans heeft gehad deze te verwerken ? Wat als er geen/nauwelijks opslagruimte is of deze al uitpuilt ?
Jezebel schreef: Nogmaals; ik praat uit ervaring en wil mensen dit laten weten. De meeste mensen die hier kopen hebben het al niet zo breed, dus is een miskoop des te meer een frustratie.
Ik kan de frustratie aan de ene kant ook wel goed begrijpen. Maar wat als de telefoon het wel nog een dag, week of maand had gedaan ? Hoe moeten ze voorzien dat deze het binnen afzienbare tijd gaat begeven ?

Ik denk dat men van een kringloopwinkel niet echt hetzelfde kan verwachten als een andere 'normale' winkel. Dat is natuurlijk wel iets anders dan een product dat het niet doet.
Ik kan me de uitspraak wel voorstellen dat u er niet "hoeft" te kopen. Als mij de inrichting van de Aldi of Lidl niet bevalt dan moet ik daar geen boodschappen doen of me erin schikken dat de inrichting zo is. Dus nee ik "hoef" daar niet te kopen.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door witte angora »

Jezebel schreef: Waarom ik bij een kringloop een telefoon of andere dingen koop doet er niet toe. De opmerking "je hoeft daar niet te kopen" slaat werkelijk helemaal nergens op....

Dat er stapels kleding in de winkel ligt wat niet geprijsd is, en dus niet verkocht mag worden, zou gewoonweg niet mogen. Leg het dan NIET in de winkel maar in de opslag. En gooi kapotte spullen weg, deze zouden niet in de winkel mogen liggen.

Nogmaals; ik praat uit ervaring en wil mensen dit laten weten. De meeste mensen die hier kopen hebben het al niet zo breed, dus is een miskoop des te meer een frustratie.
Met de opmerking dat je daar niet hoeft te kopen bedoel ik alleen maar: als die kringloopwinkel niet bevalt, ga je toch naar een andere? Of kijk je op marktplaats of wat dan ook? Precies wat Emmy zegt, als de Aldi niet bevalt, ga ik naar de Appie, of vice versa.

En waarom mogen kapotte spullen niet in de winkel liggen? Het is toch hun winkel? Misschien is zelfs daar nog wel een markt voor. Waarom mogen niet-geprijsde dingen niet in de winkel liggen? Misschien hebben ze achter helemaal geen plaats.

En nogmaals, waar waarschuw je voor? Dat dingen niet geprijsd zijn? Dat kunnen mensen toch zelf ook zien? Dat dingen rijp zijn voor de container? Dat kunnen mensen toch zelf zien?

En die telefoon, misschien deed hij het op het moment van testen wel, en is hij daarna kapot gegaan, weet jij veel door hoeveel handen hij is gegaan tussen testen en verkopen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:Waarom moet ze anderen waarschuwen? Die zien het toch zelf ook wel? TS is niet verplicht daar te kopen, en als anderen dat wel doen, ook al is het rijp voor het grof vuil, wat dan nog? Daar zijn ze toch zelf bij?
Dat gaat dan toch op voor zo'n beetje elke waarschuwing over elke winkel op dit forum?

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door witte angora »

VioletPrue schreef:
witte angora schreef:Waarom moet ze anderen waarschuwen? Die zien het toch zelf ook wel? TS is niet verplicht daar te kopen, en als anderen dat wel doen, ook al is het rijp voor het grof vuil, wat dan nog? Daar zijn ze toch zelf bij?
Dat gaat dan toch op voor zo'n beetje elke waarschuwing over elke winkel op dit forum?
Nou, dat klopt dan toch ook wel? Van bepaalde bedrijven is het inmiddels wel bekend dat je daar beter niet kunt zijn, en van heel veel bedrijven die hier worden genoemd vraag ik, en anderen met mij, me af wat het nut van dat topic is, omdat de TS zelf boter op het hoofd blijkt te hebben.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:Nou, dat klopt dan toch ook wel? Van bepaalde bedrijven is het inmiddels wel bekend dat je daar beter niet kunt zijn, en van heel veel bedrijven die hier worden genoemd vraag ik, en anderen met mij, me af wat het nut van dat topic is, omdat de TS zelf boter op het hoofd blijkt te hebben.
Is dit zo'n beruchte winkel dan, dat je het van te voren al kan weten?
Dit is nou niet een bedrijf á la NEM ofzo....

Gesloten