LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

alfatrion schreef:Hij kan erkennen de envelop te hebben ontvangen, maar ontkennen dat daar een opzegging in zat.
Daarom heb ik hier al meermaals herhaald dat men aangetekende brieven zonder envelop verzend. Dit soort "bedrijven"/mensen komen altijd met de smoes van een lege aangetekende envelop ontvangen.

Tjeerd750
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2014 12:27

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Tjeerd750 »

Na 2x een aanmaning te hebben gekregen van het incassobureau valt er nu een brief in de bus van GGN.
Hier staat in dat ik een kopie van de bon zou hebben aangevraagd, wat ik zeker niet heb gedaan. Bijgevoegd zat een kopie van de bon met een rekening voor €33,80. Wel vreemd dat ze eerst met een deurwaarder dreigen voor €76,- en daarna een rekening sturen voor €33,80. Volgens mij snappen ze het niet echt bij GGN.

Waarschijnlijk proberen ze op deze manier alsnog hun geld binnen te halen. Dat gaat dus niet lukken!
Inmiddels heb ik een brief gestuurd waarin staat dat ik niet meer ga reageren, dat zal ik nu dus ook niet doen.

Ik hoop wel dat ze mijn dossier ook eens gaan sluiten,ik ben die brieven elke keer nu wel zat.

Tjeerd

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Hadden ze bij mij ook een keer geprobeerd, kopie van de reeds ongeldig verklaarde bon toezenden.

Heb GGN daarop laten weten dat ik nooit ergens om die kopie had gevraagd (wat ook in geen enkele brief had gestaan) en dat ze moeten lezen want er stond wel dat Splendid Club naar een rechter kan stappen om hun gelijk aan te tonen. Zonder rechtszaak geen geld. Op verdere communicatie van GGN of elk ander incassobureau ga ik niet meer reageren.

Daarop kreeg ik van GGN redelijk snel een dossier gesloten brief.

Van de Vuurst
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2014 09:51

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Van de Vuurst »

Na bijna een jaar niets gehoord te hebben van Splendid viel er vandaag weer een brief op de mat. GGN heeft het waarschijnlijk opgegeven en nu dus een nieuw incasso bureau (Fredeau) met dezelfde boodschap. Betalen binnen 8 dagen anders:

Blijft U Hiermede in gebreke dan geeft cliente ons kantoor opdracht om verdere maatregelen te treffen. Daaraan zijn hoge kosten verbonden. Wij gaan ervan uit dat u deze kosten wil voorkomen.

Ik heb dezelfde boodschap terug gestuurd. Ik betaal niet vanwege misleidende handelspraktijk. Niet mee eens? dan de rechter, anders graag dossier sluiten.

Ben benieuwd

J&L_N
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2015 18:11

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door J&L_N »

http://nos.nl/artikel/2067174-incassobu ... -fout.html

Zou er eindelijk wat gaan gebeuren?

Johan

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zou mooi zijn. Maar er is met name wetgeving nodig om de incassobureaus te reguleren. Trek maar gelijk aan de deurwaardersbranche!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moneyman schreef:Zou mooi zijn. Maar er is met name wetgeving nodig om de incassobureaus te reguleren. Trek maar gelijk aan de deurwaardersbranche!
Eerst zien, dan geloven - door dat 'keurmerk' dat de branche zelf heeft opgezet, zullen ze de politiek wel even koest houden. Die geloven vaak dergelijke types op hun blauwe ogen..

Ik zou direct voorstander zijn voor wettelijke regels voor incassoburo`s.
- Geen loze bedreigingen (dus, alleen toegestande sancties gebruiken om mensen te overtuigen - wat effectief alleen incassokosten zijn, geen beslagname etc)
- Duidelijke eis, met inhoudelijke opgave van kosten, bewijzen etc die nodig zijn om tot vordering over te kunnen gaan - niet zomaar meer "u moet betalen want anders"...
- Duidelijkheid van waar de vordering komt - opdrachtgever duidelijk vermelden dus.
- Bij over de schreef gaan / niet voldoen aan de regels , intrekken vergunning/machtiging en automatisch ongeldig doen verklaren van vorderingen (of vordering dient aan opdrachtgever betaald te worden door incassoburo - bij wijze van boete).

Als dit ingevoerd zou worden, zijn spookvorderingen en onrechtmatige toevoegingen zo verleden tijd.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Zag het ook net bij het journaal.

Kortom zeker in dit soort zaken als Splendid Club en concorten, niet betalen en je niet gek laten maken door het taalgebruik en bedrijgingen. Incassobureaus kunnen de dreigementen wettelijk niet waarmaken.

Wanneer iemand een brief met niet wettige bedrijgingen en taalgebruik ontvangt van een incassobureau inzake Splendid Club laat het mij weten, ik schoom niet ze aan te schrijven en ze hierop te wijzen. Daarnaast verplicht ik dat incassobureau dan direct alle aangeschreven schuldenaren inzake Splendid Club een uitgebreide specivicatie te sturen en wanneer ze dat niet doen binnen twee weken de incasso's daarmee automatisch komen te vervallen. Zijn gelijk alle gedupeerde gedekt die via dat incassobureau worden belaagd.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sanskrit schreef:Daarnaast verplicht ik dat incassobureau dan direct alle aangeschreven schuldenaren inzake Splendid Club een uitgebreide specivicatie te sturen en wanneer ze dat niet doen binnen twee weken de incasso's daarmee automatisch komen te vervallen.
Hahaha mag ik even lachen? Heb je al nagedacht over de rechtsgrond van deze "verplichting"? En het verval van de vordering? Je mag eisen wat je wilt, maar zo'n sommatie wordt slecht met (terecht) hoongelach ontvangen.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Moneyman schreef:Hahaha mag ik even lachen? Heb je al nagedacht over de rechtsgrond van deze "verplichting"? En het verval van de vordering? Je mag eisen wat je wilt, maar zo'n sommatie wordt slecht met (terecht) hoongelach ontvangen.
Natuurlijk mag jij lachen, doe ik even met je mee. Heb jij al nagedacht over de rechtsgrond van al die onwettige bedreigingen van de incassobureaus?

Ook incassobureaus mogen eisen wat ze willen maar wie kaatst kan de bal verwachten. Wij mogen laten merken dat een incassobureau het niet tegen één gedupeerde van Splendid Club opneemt. Je mag je wettelijk verenigen tegen dit soort zaken. Je mag gezamenlijk incassobureaus wijzen op hun taalgebruik en bedreigingen. Tevens is er niets onwettelijk aan het opvragen van de specificaties en heb ik allang uitgevonden dat ze verplicht zijn die te geven als men daarom vraagt. Wie het vraagt doet niet ter zaken, ze hebben in elk geval één verplichting in deze situatie en dat is specificeren en daar kan je een consequentie aanhangen. Wat ik doe heeft al meerdere gedupeerde geholpen dus schijnbaar heeft het wel degelijk effect. Meer dan een beetje lachen omdat een ander hulp aanbied.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sanskrit schreef:
Moneyman schreef:Hahaha mag ik even lachen? Heb je al nagedacht over de rechtsgrond van deze "verplichting"? En het verval van de vordering? Je mag eisen wat je wilt, maar zo'n sommatie wordt slecht met (terecht) hoongelach ontvangen.
Natuurlijk mag jij lachen, doe ik even met je mee. Heb jij al nagedacht over de rechtsgrond van al die onwettige bedreigingen van de incassobureaus?

Ook incassobureaus mogen eisen wat ze willen maar wie kaatst kan de bal verwachten. Wij mogen laten merken dat een incassobureau het niet tegen één gedupeerde van Splendid Club opneemt. Je mag je wettelijk verenigen tegen dit soort zaken. Je mag gezamenlijk incassobureaus wijzen op hun taalgebruik en bedreigingen. Tevens is er niets onwettelijk aan het opvragen van de specificaties en heb ik allang uitgevonden dat ze verplicht zijn die te geven als men daarom vraagt. Wie het vraagt doet niet ter zaken, ze hebben in elk geval één verplichting in deze situatie en dat is specificeren en daar kan je een consequentie aanhangen. Wat ik doe heeft al meerdere gedupeerde geholpen dus schijnbaar heeft het wel degelijk effect. Meer dan een beetje lachen omdat een ander hulp aanbied.
Maar dat neemt niet weg dat die mededeling/eis van alle gedupeerden een overzicht sturen binnen 2 weken of dat het anders zou vervallen gewoon geen hout snijdt.

Er staan in dit topic genoeg oplossingen en tips voor mensen die door deze lui bedrogen worden, en anders kan ook moneyman hier vast nuttige dingen over zeggen gezien zijn kennis vanuit zijn beroep.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Julie4444 schreef:Maar dat neemt niet weg dat die mededeling/eis van alle gedupeerden een overzicht sturen binnen 2 weken of dat het anders zou vervallen gewoon geen hout snijdt.
Ongetwijfeld maar schijnbaar weten niet alle incassobureaus dat dan daar ik veel bedankjes krijg van verschillende gedupeerde die allemaal tegelijk ineens een dossier gesloten brief krijgen. Het blijkt stiekem toch effectief en met minder hoongelach ontvangen te worden als hier werd gedacht.
Julie4444 schreef:Er staan in dit topic genoeg oplossingen en tips voor mensen die door deze lui bedrogen worden, en anders kan ook moneyman hier vast nuttige dingen over zeggen gezien zijn kennis vanuit zijn beroep.
Eens dat er genoeg tips in dit topic staan.

Wat de status van moneyman is weet ik niet maar allicht heeft deze persoon inderdaad veel kennis in huis vanwege zijn beroep en dat is natuurlijk mooi voor iedereen hier en daarvoor dank. Beetje jammer dat iemand anders die zich ook inzet en andere helpt (wat effectief blijkt te zijn) "uitgelachen" wordt door zo iemand.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waar ik om moet lachen, is met name onderstaande onzin:
sanskrit schreef:Daarnaast verplicht ik dat incassobureau dan direct alle aangeschreven schuldenaren inzake Splendid Club een uitgebreide specivicatie te sturen en wanneer ze dat niet doen binnen twee weken de incasso's daarmee automatisch komen te vervallen. Zijn gelijk alle gedupeerde gedekt die via dat incassobureau worden belaagd.
en
sanskrit schreef:Tevens is er niets onwettelijk aan het opvragen van de specificaties en heb ik allang uitgevonden dat ze verplicht zijn die te geven als men daarom vraagt. Wie het vraagt doet niet ter zaken, ze hebben in elk geval één verplichting in deze situatie en dat is specificeren en daar kan je een consequentie aanhangen. Wat ik doe heeft al meerdere gedupeerde geholpen dus schijnbaar heeft het wel degelijk effect. Meer dan een beetje lachen omdat een ander hulp aanbied.
Je poneert stellingen die nergens op slaan , ziet verplichtingen die er niet zijn en claimt rechten die je niet hebt. Tsja, dan moet ik lachen ja. Al is het eigenlijk eerder treurig, want als mensen dit soort posts serieus nemen, komen ze van een dure en koude kermis thuis.

Let wel, ik verdedig hier zéker niet Splendid en consorten, integendeel. Als een vordering onterecht is, moet je alles doen om te zorgen dat je niet ten onrechte betaalt. Maar wél binnen de spelregels die er zijn en met inachtneming van de juiste juridische context. Door je te verlagen tot het niveau van je tegenstander en te denken dat je de wettelijke regels naar eigen smaak kunt oprekken, kom je er niet.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Moneyman schreef:Waar ik om moet lachen, is met name onderstaande onzin:...

Je poneert stellingen die nergens op slaan , ziet verplichtingen die er niet zijn en claimt rechten die je niet hebt. Tsja, dan moet ik lachen ja. Al is het eigenlijk eerder treurig, want als mensen dit soort posts serieus nemen, komen ze van een dure en koude kermis thuis.
I.p.v. te lachen kun je mensen natuurlijk ook uitleggen hoe het dan beter kan. Iedereen probeert hier te helpen met de beste bedoelingen en daarbij is (uit)lachen erg demotiverend en wordt er verder niemand wijzer van.

mastruuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2016 16:14

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door mastruuh »

Kijk uit voor Kwebbels!

Ik werd gebeld voor een actie voor gratis kinderboeken tegen alleen verzendkosten. Daarna zou het automatisch stoppen tenzij ik mij aanmelden. Helaas ben ik er ingetrapt. Ten eerste; de boeken waren niet leuk, maar dat kan natuurlijk ook de smaak (van mij en mijn kinderen) zijn. Daarna kreeg ik keer op keer een nieuw pakket. Via automatische incasso werd elke keer geld afgeschreven. Als je dat storneerd krijg je intrum justitia (incasso) achter je aan. Ze zijn slecht te bereiken, maar toen ik ze eenmaal aan de lijn had werd er gezegd: "Oh, dat het automatisch zou stoppen had de verkoopster niet mogen zeggen".

Kijk uit. Geen zaken doen met Kwebbels. Slechte boeken, slechte service. Een naar bedrijf!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mastruuh schreef:Kijk uit voor Kwebbels!

Ik werd gebeld voor een actie voor gratis kinderboeken tegen alleen verzendkosten. Daarna zou het automatisch stoppen tenzij ik mij aanmelden. Helaas ben ik er ingetrapt. Ten eerste; de boeken waren niet leuk, maar dat kan natuurlijk ook de smaak (van mij en mijn kinderen) zijn. Daarna kreeg ik keer op keer een nieuw pakket. Via automatische incasso werd elke keer geld afgeschreven. Als je dat storneerd krijg je intrum justitia (incasso) achter je aan. Ze zijn slecht te bereiken, maar toen ik ze eenmaal aan de lijn had werd er gezegd: "Oh, dat het automatisch zou stoppen had de verkoopster niet mogen zeggen".

Kijk uit. Geen zaken doen met Kwebbels. Slechte boeken, slechte service. Een naar bedrijf!
Als de verkoopster dit zegt, zegt ze dit namens het bedrijf.
Als ze dat niet had mogen zeggen - prima - dan lost het bedrijf dat lekker intern op.
Dus - er is geen overeenkomst ...

Onimusha
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2016 13:21

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Onimusha »

3 weken geleden is mijn vrouw ook aangesproken op straat en ze zegt zelf dom te zijn geweest, maar goed we hebben diezelfde dag nog een aangetekende brief gestuurd met de melding gebruik te willen maken van de 14 dagen bedenktijd, de reden hadden we opgegeven dat we een slecht gevoel hadden na het lezen van de vele negatieve reacties.
Ik dacht dat het hiermee gedaan zou zijn, maar nu kregen we afgelopen zaterdag een pakketje in de bus met wat boekjes. Rechtsbijstand adviseerde om dit terug te sturen met nogmaals de eerste brief erbij, zijn er nog dingen die ik erbij moet vermelden, ik ben al van plan om de brief als envelop te vouwen en daar de verzendstreepjescode op te plakken, dit alles te filmen terwijl hij in de bus gaat op het postkantoor, ik hoor graag van jullie, want ik wil er het liefst zo snel mogelijk van af zonder iedere keer de aangetekende brieven te moeten betalen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Onimusha schreef:3 weken geleden is mijn vrouw ook aangesproken op straat en ze zegt zelf dom te zijn geweest, maar goed we hebben diezelfde dag nog een aangetekende brief gestuurd met de melding gebruik te willen maken van de 14 dagen bedenktijd, de reden hadden we opgegeven dat we een slecht gevoel hadden na het lezen van de vele negatieve reacties.
Vergelijkbaar wat er bij mijn huisgenoot gebeurde. Je hebt goed gehandeld: bewaar dat bewijs van ontvangst voor de aangetekende brief goed.
Onimusha schreef:Ik dacht dat het hiermee gedaan zou zijn, maar nu kregen we afgelopen zaterdag een pakketje in de bus met wat boekjes. Rechtsbijstand adviseerde om dit terug te sturen met nogmaals de eerste brief erbij, zijn er nog dingen die ik erbij moet vermelden, ik ben al van plan om de brief als envelop te vouwen en daar de verzendstreepjescode op te plakken, dit alles te filmen terwijl hij in de bus gaat op het postkantoor, ik hoor graag van jullie, want ik wil er het liefst zo snel mogelijk van af zonder iedere keer de aangetekende brieven te moeten betalen.
Nee, niets terugsturen: dat kost je alleen maar geld.

Jij hebt binnen 14 dagen opgezegd. Jij kan bewijzen dat je op tijd hebt opgezegd. Er is dus geen overeenkomst. Als zij jullie ongevraagd producten toesturen mag je die houden en hoef je niet te betalen. Uiteraard is het wel zo netjes om aan te geven dat je het retour wil sturen nadat zij de portokosten hebben overgemaakt, of dat ze het mogen komen ophalen op afspraak.

Storneer enige bedragen als er iets is afgeschreven en blokkeer hun tegenrekening. Als er nog niets is afgeschreven, let dan de komende tijd goed op de ingeplande incasso's en weiger deze zodra die is ingepland. Dan kun je ook hun rekening gelijk blokkeren.


Kortom:
- Er is geen overeenkomst want je hebt tijdig opgezegd
- Zij mogen jullie niets toesturen en daar dan vervolgens geld voor vragen
- Je mag het pakket houden
- Betaal geen cent!

Bloon
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2016 09:52

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Bloon »

Op 30 juli 2016 ben ik voor de bibliotheek in Tilburg benaderd door 2 personen om voor een bedrag van 8 euro een kids box van Nickelodeon te ontvangen. In eerste instantie zei ik nee, maar ze waren wel erg dwangmatig en het was erg druk in verband met de kermis. Ik zei meerdere malen dat ik geen abonnement wilde, maar volgens die twee mannen was het maar éénmalig. Er was geen sprake van een abonnement. Mijn kinderen waren erbij en ik heb toch gebruik gemaakt van de aanbieding ondanks alle alarmbellen die gingen rinkelen. Mijn initiaal heb ik gezet op de tablet. Ik zou een mail hierover ontvangen. Thuis aangekomen, op internet kon ik niks terugvinden dat Nickelodeon een kids box aanbood. Ik heb contact opgenomen met Nickelodeon, maar ze weten hier niks van. 31 juli worden wij door hun gebeld voor ons banknummer(wat een lef), mijn man zei wij willen meteen opzeggen dat is wettelijk bepaald. Nee dat kon niet zei hij(oplichter), alsnog heeft mijn man ons banknummer doorgegeven. Op 30 augustus 2016 hebben wij een pakket ontvangen van ”Splendid Club”. Naam opgezocht, blijkt oplichting. Ik heb telefonisch contact met ze opgenomen en aangegeven dat wij nogmaals geen gebruik hiervan willen maken. Wij hebben geen bevestiging of overeenkomst hierover ontvangen. Die mevrouw zei dat dat niet kan en dat het een abonnement van 6 maanden betreft, dus elke maand moeten wij 8 euro betalen. Aangegeven dat aan mij werd verteld dat het niet om een abonnement ging, maar om een éénmalige actie van 8 euro en niet meer of minder. Ik ben dus opgelicht, daar komt het op neer. Mijn man heeft teruggebeld en aangegeven dat wij helemaal niks gaan betalen, het pakket zouden wij retourneren en dat ze ons hebben voorgelogen, maar ze bleef volhouden dat het een abonnement is en dat wij moeten betalen. Als wij niet betalen dan gaat het naar het incassobureau genaamd Fiad. Het geïncasseerde bedrag van 7,95 euro heb ik gestorneerd. Ik heb de gegevens van ”Splendid Club” doorgemaild naar Nickelodeon([email protected]) en ze zouden hun gaan aanschrijven. Ik heb Splendid Club een mail verstuurd om de abonnement te stoppen, maar natuurlijk geen reactie ontvangen.
Op klachten.nl heb ik mijn verhaal vermeld en een mail verstuurd naar Omroep Brabant. Zulke mensen moeten keihard worden aangepakt. Ik ben zeker van partij als er iemand voor de rechter moet voorkomen vanwege Splendid Club.

Onimusha
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2016 13:21

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Onimusha »

Inderdaad schandalig dat zo'n bende in Nederland nog steeds door kan gaan met deze praktijken, zoals hier al eerder is gezgd: betaal niks en laat het maar voorkomen ( dat durven ze toch niet). Bij mij beginnen ze ook langzaam de druk op te voeren met dreigingen voor een incasso buro en de bijkomende kosten die ze op mij gaan verhalen...laat ze maar probren.

Op facebook hadden ze een pagina, maar mijn account werd al snel geblokkeerd en nu zie ik ook dat hun heel pagina verdwenen is, misschien een idee om met ons allen een pagina op te richten genaamd: Splendid club oplichterij, dan krijgen gedupeerde mensen die erop zoeken direct hulp over wat ze moeten doen, lijkt jullie dit wat?

Gesloten