LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] winkel besteld 1.5 week voor sluiting niets meer

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
stoompie1

winkel besteld 1.5 week voor sluiting niets meer

Ongelezen bericht door stoompie1 »

Onze C1000 gaat helaas een jumbo worden(slechter en minder kland gericht als deze c1000 )
deze c1000 is sinds 1 jan 2012 onder beheer van een franchise ondernemer

nu sluit deze over anderhalve week maar sinds vandaag(maandag) is er geen vers levering meer en dergelijke
en als je vraagt wanneer er weer brood, melk, pasta maaltijden, groeten en fruit word geleverd word er doodleuk gezegd als de winkel is om gebouwd naar jumbo
nu gaan we de winkel leeg verkopen
ik vraag hoe ze dat met de ouderen aan de overkant willen doen
meld de plaats vervangende eikel dat die maar naar de andere vestiging 23 kilometer verder moeten gaan of hadden moeten hamsteren voor de rest van de maand
en als je dan vraagt naar de bedrijfsleider word er gezet die is er niet meer die is uit gekochyt omdat het een jumbo word
of te wel het personeel weet dat het binnenkort op straat komt te staan en loopt nu alles te frustreren door niets meer te bestellen en ook de ouderen van de overkant(aanleun woningen ) 1 maand lang zonder supermarkt te laten zitten

het personeel dient namelijk na de verbouwing opnieuw te solliciteren
ervoor kan niet want dan is de nieuwe bedrijfsleider er nog niet die komt over 3 weken terug van zijn vakantie en gaat na de opening de sollicitaties afwerken
wat dus betekend dat als de winkel open is er geen personeel is dus het nog 1 week kan duren voor er normaal gedraaid kan worden met deze supermarkt
is hier iets tegen te doen in plaats van de c1000 bellen die melden nu gewoon dat dit geen winkel meer van hun is dus niets meer kunnen doen
en jumbo die meld dat ze pas na de opening klachten kunnen behandelen als de winkel is geopend en geen klachten van de komende 1.5 week kunnen behandelen

bprosman

Re: winkel besteld 1.5 week voor sluiting niets meer

Ongelezen bericht door bprosman »

En dit is de enige winkel, bakker, slager, supermarkt in de omgeving ?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

stoompie1 schreef: meld de plaats vervangende eikel dat ...
Met klanten als u hebben ze eigenlijk ook niet veel kans het goed te doen. Heeft u nu nog een klacht of wou u gewoon even wat frustraties kwijt?

stoompie1

in de omgeving is niet direct een andere supermarkt en de persoon die nu de bedrijfsleider moet spelen voor die 1.5 week kwam al met een gezicht van daar heb je weer zo **** klant
toen had ik nog geen normale vraag aan hem gesteld
alen aan de verkoper die melde sorry ik mag niets meer bestellen aleen de klanten melden dat ze voor boodschappen naar de ander c1000 of een andere super moeten gaan en anders 1 maand wachten tot het een jumbo is
en ik vroeg mag ik dat even met de bedrijfsleider bespreken melde deze die is per zaterdag uitgekocht en dus is er wel een vervangende collega die dat voor deze week op zich neemt maar die zal ook niet meer kunnen vertellen

toen deze kwam hing zijn gezicht al op rot op ik heb geen zin in klachten
die toen ik vroeg wat de reden was dat de vers en kant en klaar maaitijden niet meer werden besteld
melde hij we verkopen de tent leeg en klaar en bestellen niets meer
ik verwoorde de opmerking van de ouderen nog netjes
hij melde letterlijk
laat ze maar stikken en bij het verzorgingstehuis de boodschappen bestellen (die stukken duurder zijn en na 2 dagen pas worden geleverd) ik heb er geen boodschap aan en desnoods gaan ze met hun rollator lekker die afstand lopen als ze c1000 boodschappen willen hebben of lopen lekker naar de ander super

de uitgekochte ondernemer had voor die oudere in de entree 6 bankjes laten plaatsen waar de ouderen even konden bij komen van de oversteek naar de winkel

deze bankjes liggen nu in de aval container in opdracht van het hoofd kantoor
de bankjes horen niet in de winkel en moeten dus gewoon weg

ik verbaas me er danig over dat dit kan en überhaupt mag

SuzanneQ

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Dit gebeurt helaas nu eenmaal op het moment dat een supermarkt wordt overgenomen. Ze moeten hun oude spullen kwijt en kunnen het niet permitteren met nog meer te blijven zitten. Denk niet dat u hier iets tegen kunt doen en denk dat de ouderen gewoon hun boodschappen zullen moeten bestellen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

stoompie1 schreef:in de omgeving is niet direct een andere supermarkt en de persoon die nu de bedrijfsleider moet spelen voor die 1.5 week kwam al met een gezicht van daar heb je weer zo **** klant
toen had ik nog geen normale vraag aan hem gesteld
alen aan de verkoper die melde sorry ik mag niets meer bestellen aleen de klanten melden dat ze voor boodschappen naar de ander c1000 of een andere super moeten gaan en anders 1 maand wachten tot het een jumbo is
en ik vroeg mag ik dat even met de bedrijfsleider bespreken melde deze die is per zaterdag uitgekocht en dus is er wel een vervangende collega die dat voor deze week op zich neemt maar die zal ook niet meer kunnen vertellen

toen deze kwam hing zijn gezicht al op rot op ik heb geen zin in klachten
die toen ik vroeg wat de reden was dat de vers en kant en klaar maaitijden niet meer werden besteld
melde hij we verkopen de tent leeg en klaar en bestellen niets meer
ik verwoorde de opmerking van de ouderen nog netjes
hij melde letterlijk
laat ze maar stikken en bij het verzorgingstehuis de boodschappen bestellen (die stukken duurder zijn en na 2 dagen pas worden geleverd) ik heb er geen boodschap aan en desnoods gaan ze met hun rollator lekker die afstand lopen als ze c1000 boodschappen willen hebben of lopen lekker naar de ander super

de uitgekochte ondernemer had voor die oudere in de entree 6 bankjes laten plaatsen waar de ouderen even konden bij komen van de oversteek naar de winkel

deze bankjes liggen nu in de aval container in opdracht van het hoofd kantoor
de bankjes horen niet in de winkel en moeten dus gewoon weg

Ja dit mag, aangezien het een particuliere onderneming is, en ze dus geen bij wet geregelde publieke functie hebben. Een verplichting voor bijvoorbeeld een noodwinkel omdat er toevallig een bejaardentehuis in de buurt is, is er dus al helemaal niet.

Maar goed, die oudere mensen zouden bij de AH online kunnen bestellen en dit daar laten afleveren? Er is vast wel een handig kleinkind die ze er bij kan helpen lijkt me. Of ze vragen hun eigen kinderen om ze die maand even te helpen met het doen van boodschappen?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

stoompie1 schreef:
is hier iets tegen te doen in plaats van de c1000 bellen die melden nu gewoon dat dit geen winkel meer van hun is dus niets meer kunnen doen
en jumbo die meld dat ze pas na de opening klachten kunnen behandelen als de winkel is geopend en geen klachten van de komende 1.5 week kunnen behandelen
Nee, nier iets concreets dat je probleem nu oplost.

Van wie zou dit niet mogen dan? Wie zou het moeten verbieden?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De nieuwe Jumbo zal vast wel een koffiehoekje krijgen.

stoompie1

Jolijn schreef:De nieuwe Jumbo zal vast wel een koffiehoekje krijgen.
daar is het huidige pant te klein voor

ze wouden graag uit breiden in de naast geplaaste nieuwbouw maar daar moets een andere winkel komen andes zouden ze de andere helft niet kunnen verhuren
en toen de jumbo deze vestiging ook overnam werd er gelijk gezegt dat de neuiwbouw ook voor de jumbo was
maar helaas is dat in juni opgeleverd en zit er toch echt een action in
en dar moetsen n 4 woningen en 40 garage boxen voor wijken
en nu is hele nieuw aan gelegde perkeer terein leeg en blijkt dat de oud eigenaren van de woningen en garage boxen te weinig heben ontvangen
maar de ontwikkelaar melde dat anders de woningen die boven de winkkel zijn gerealiseertt te duur zouden worden

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

de bedrijfsleider moet spelen voor die 1.5 week kwam al met een gezicht van daar heb je weer zo **** klant
Kan mij voorstellen dat iemand dat denkt. Ze krijgen bij mensen zoals jou niet eens de kans om de winkel te verbouwen.

Mij maak je ook niet wijs dat er geen winkel meer in de buurt is, of het is een uithoek

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Het is een schande om de oudjes zo te behandelen. :lol:
Misschien de kinderen/kleinkinderen vragen om voor moeder of oma vader /opa wat boodschapjes te doen?
Ik weet het die hebben het druk druk en nog eens druk maar ja veel winkels zijn in het weekend en tot 9 uur 's avonds geopend misschien vinden ze even de tijd. :lol:

gr Henk

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wat een ramp... een Action en een Jumbo op je dorp.....Gruwel!!!!!

Als ik u was kwam ik er noooooiiiiiitttt meer, hoe durven ze om aan hun eigen portomonnee te denken en geen voorraad te willen inslaan waar ze mee blijven zitten....

Gelukkig kan je bij de Ation, Noodles kopen, heet water erop en klaar, eet smakelijk!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Stoompie:

Ik snap je frustratie. Maar ik snap de winkel ook wel. Ze moeten ombouwen, en daarvoor moet de boel gewoon een paar weken dicht. De boel verbouwen terwijl mensen hun boodschappen doen is gewoon niet echt handig, en dat ze de boel tot die tijd leeg verkopen, snap ik ook wel.

Hoe zou je een en ander opgelost willen zien? Heb je daar ideeën over?

De suggestie om van de bezorgservice van Ah gebruik te maken vind ik trouwens een hele goede, kost slechts 2,50 euro, en de boodschappen worden tot aan de deur bezorgd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

stoompie1 schreef:Onze C1000 gaat helaas een jumbo worden(slechter en minder kland gericht als deze c1000 )
deze c1000 is sinds 1 jan 2012 onder beheer van een franchise ondernemer
Hoe weet jij dat het in de toekomst slechter gaat worden en minder klant gericht
als het een jumbo is ???

nu sluit deze over anderhalve week maar sinds vandaag(maandag) is er geen vers levering meer en dergelijke
en als je vraagt wanneer er weer brood, melk, pasta maaltijden, groeten en fruit word geleverd word er doodleuk gezegd als de winkel is om gebouwd naar jumbo
nu gaan we de winkel leeg verkopen
Dat is bij heel veel winkels gebeurd die omgebouwd zijn tot jumbo dat die niet meer alles hebben de laatste week, is ook normaal.
ik vraag hoe ze dat met de ouderen aan de overkant willen doen
meld de plaats vervangende eikel dat die maar naar de andere vestiging 23 kilometer verder moeten gaan of hadden moeten hamsteren voor de rest van de maand
Moet de winkel ervoor zorgen dat de oudjes van de overkant daar boodschappen moeten kunnen doen ?
en als je dan vraagt naar de bedrijfsleider word er gezet die is er niet meer die is uit gekochyt omdat het een jumbo word
of te wel het personeel weet dat het binnenkort op straat komt te staan en loopt nu alles te frustreren door niets meer te bestellen en ook de ouderen van de overkant(aanleun woningen ) 1 maand lang zonder supermarkt te laten zitten
Supermarkten genoeg, die oudjes zullen toch niet naar de jumbo gaan want het is toch niets volgens jou want die word slechter en minder klantgericht.

het personeel dient namelijk na de verbouwing opnieuw te solliciteren
ervoor kan niet want dan is de nieuwe bedrijfsleider er nog niet die komt over 3 weken terug van zijn vakantie en gaat na de opening de sollicitaties afwerken
wat dus betekend dat als de winkel open is er geen personeel is dus het nog 1 week kan duren voor er normaal gedraaid kan worden met deze supermarkt
Jij vult wel al alles in wat er gaat gebeuren, je denkt toch niet dat die winkel niet open gaat als die klaar is !?

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

Uit een nrc artikel over het ombouwen van C1000 winkels naar Jumbo winkels:

"Tweeënhalve week voor de nieuwe winkel opengaat, nodigen we al het personeel uit in het hoofdkantoor. Ineens moet alles anders. Daar heeft niet iedereen zin in. Maar langzaam zie je ze ontdooien en aan het einde van de dag zijn ze vaak om.

Technisch gezien zouden we een winkel in een week kunnen ombouwen. Maar we nemen er expres tweeënhalve week de tijd voor zodat werknemers mentaal kunnen omschakelen. De winkel zo lang dicht, weet je wat dat kost? Je betaalt je huur en personeelskosten en draait nul euro omzet. Maar dat is een bewuste keuze. Bij de start móét alles gewoon kloppen. We hebben geen tijd om achterom te kijken."

Er zite heus wel een plan achter zo'n grote operatie. En ik geloof er gewoon niks van dat de dichtsbijzijnde supermarkt 23km verderop zit.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat van die 23 km lijkt mij ook een grote leugen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de dichtsbijzijnde C1000 23 kilometer verder op ligt. Dan heb ik slecht nieuws: Dikke kans dat die te zijner tijd ook wordt omgebouwd.

Ach ja, Jumbo met zijn olifanten, en broze oudjes in de porseleinkast, dat gaat nu eenmaal niet goed samen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:Ik denk dat de dichtsbijzijnde C1000 23 kilometer verder op ligt. Dan heb ik slecht nieuws: Dikke kans dat die te zijner tijd ook wordt omgebouwd.

Ach ja, Jumbo met zijn olifanten, en broze oudjes in de porseleinkast, dat gaat nu eenmaal niet goed samen.
Maar er is dan wel weer het voordeel, met een gratis tas fruit, tenminste als je iedere dag het fruit omspit, om na een rotte aardbij te zoeken.

stoompie1

nou de andere c1000 sluit definitief in augustus 2013 om dat daar een ah, jumbo en plus in de buurt zitten en het dus nutteloos is om nog een jumbo in het dorp te plaatsen

correct de andere c1000 is 23 km verder op
de andere supermarkten een kilometer of 5 tot 8 (dorp verder)

het geen waar ik me ook over verbaas is dat c1000 de mede werkers ontslaat en dat deze opnieuw moeten solliciteren naar de baan die ze al hadden
dat is allemaal 15 augustus besloten bleek
en dat jumbo de franchise ondernemer gewoon uit koopt en deze eventueel weer franchise onder nemer kan worden bij jumbo als hij accord gaat met een lager percentage
vreemde zaak

de ander c1000 gaat de ouderen in de aanleun woningen nu bedienen met boodschappen die ze bestellen voor 12 uur en om 15 uur word geleverd en bestellingen tussen 12 en 16 uur worden rond 18 uur gebracht en de bestellingen na 16 uur de volgende dag
deze man heeft een service gerichte instelling

hoe zo ik van mening ben dat de jumbo onvriendelijker word
de school jeugd (10-16) is op school dagen alleen welkom onder begeleiding van een evenredig aantal volwassenen (25+ )
de regel 3 in de rij kassa er bij gaat hier niet op wegens de omvang van het dorp
net als andere garantie regels
ouderen met een rollator of rolstoel word vriendelijk verzocht deze thuis te laten wegens de formaat van de winkel paden (dus 2 winkel wagen kunnen elkaar straks ook niet meer passeren in de paden ) en eventueel onder begeleider boodschappen te gaan doen
waarschijnlijk gaan ze het hele assortiment van de jumbo in de kleine winkel persen en moeten de paden maar zo dicht mogelijk op elkaar worden geplaatst om zo veel mogelijk producten te kunnen aan bieden
in verband met de grotere vracht wagens die komen afleveren zijn er van de 8 invalide parkeer plaatsen er 5 verwijder en 3 naar de achterkant van het parkeerplaats verplaatst
deze lagen eerst direct aan de ingang en straks moeten ze bijna 150 meter lopen om dat daar brede plaatsen konden worden gemaakt maar dan mag je nog niet naar binnen met je rolstoel of loop hulp middel

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

maar moet je daar het personeel voor ontslaan en opnieuw laten solliciteren dan??
had die gewoon overgenomen en de gene die het niet wouden laten gaan en daar nieuw voor gezocht

bij ons stond van de week ook een advertentie in de krant voor personeel voor de om gebouwde jumbo
dus vrees dat het hier ook gaat gebeuren vlak voor de sinteklaas

Gesloten