LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Phone House Maastricht, slechte service!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
mpwehendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2011 10:24

The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door mpwehendriks »

The Phone House Maastricht (Wolfstraat)

Gisteren was het zover. Mijn vriendin ontdekte in haar 6 dagen oude iPhone 5 twee dode pixels. Afgaande op verschillende verhalen gingen wij uit van een DOA (Dead on Arrival) regeling van minimaal 7 dagen.

Wij gingen als goede burger naar de winkel en vroegen hoe het zat met het omwisselen van het toestel. Bij een DOA wordt ten alle tijde verwacht dat je een spiksplinternieuw nieuw toestel krijgt. We spraken met een jonge man rond de 22. Hij zei ons al dat álle! Apple toestellen een 1 dag DOA regeling hadden. Nu werk ik zelf voor Apple dus die kon ik makkelijk intikken. Hij keek daarna naar zijn iets wat professioneler uitziende collega en die vroeg ons het volgende: "Is er langer dan 5 minuten mee gebeld?". Dit was een vereiste die T-Mobile stelde aan DOA's. Langer dan 5 minuten bellen, geen DOA regeling. Er werd op geen enkel moment mee gedacht over een mogelijke oplossing. Ik stond te trillen op mijn benen, dat was toch belachelijk.

Na lang doorvragen en aandringen was de enige optie die we aangeboden kregen de iPhone op te sturen ter reparatie en dan een Nokia 3310 (oké een beetje overdreven: een SE Xperia Mini Pro) als leentoestel ontvangen. We zouden de iPhone zo'n slordige 3-4 weken kwijt zijn.

Wij waren het daar niet mee eens en zijn naar T-Mobile in Maastricht gelopen. Gelukkig hebben we daar goede contacten zitten. We deden ons verhaal en de medewerkers van T-Mobile lachte ons bijna uit. De shopmanager hoorde ons verhaal ook al en stond erop om even mee te lopen. Weer begon het gedrongen mannetje met zijn brilletje het 5-minuten verhaal op te hangen.

De shopmanager van T-Mobile sprong hier direct op in en het mannetje achter de kassa stond te trillen op zijn benen. We hebben de bon laten uitprinten en de DOA via T-Mobile mogen aanmelden. Chapeau T-Mobile!

The Phone House Maastricht is in ieder geval een winkel waar wij niet snel terug zullen keren.

Mijn vriendin heeft de iPhone gekocht bij de The Phone House MAKRO Nuth omdat ze daar zelf werkzaam is bij de MAKRO (waar de service overigens wel uitstekend is).

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ik vraag me een aantal dingen af...


Als je vriendin zelf bij MAKRO werkt, waarom is ze niet gewoon daar naar de Phonehouse gegaan??

Je werkt voor Apple, waarom het toestel niet via Apple om laten ruilen??
Ervaringen van andere gebruikers zijn dat Apple een goede pixel policy heeft en zo'n toestel direct omruilt. Zou zeker voor een medewerker geen probleem moeten zijn.

Kudo's voor de T-Mobile store trouwens.

mpwehendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2011 10:24

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door mpwehendriks »

mukkiefuk schreef: Als je vriendin zelf bij MAKRO werkt, waarom is ze niet gewoon daar naar de Phonehouse gegaan??
Wij wonen door de week in Maastricht. 's Weekends gaan wij terug naar onze ouders in de buurt van
Nuth. Geen tijd dus om eerst daar heen te gaan.
mukkiefuk schreef: Je werkt voor Apple, waarom het toestel niet via Apple om laten ruilen??
Ik heb nooit gezegd dat ik voor de Apple Store in Amsterdam werk. Dat is ook de enige winkel in Nederland waar je direct een nieuwe krijgt, mits hij op voorraad is. Het was half 6 en we wilden het die dag geregeld hebben. Daar komt bij dat mijn Premium Service Provider niet in de buurt lag.
mukkiefuk schreef:Kudo's voor de T-Mobile store trouwens.
Indeed +1

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door Jefdus »

2 dode pixels vallen niet onder een effect, maar binnen de foutmarge van de fabrikant. Als je zelf bij Apple werkt, zou je toch moeten weten dat DOA dan nergens op slaat.

Dat is trouwens maar goed ook. Als fabrikanten alleen nog maar monitoren zonder een enkele dode pixel mogen verkopen, zullen de prijzen wel erg hoog oplopen en daar heeft de consument ook niks aan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mpwehendriks schreef:
mukkiefuk schreef: Als je vriendin zelf bij MAKRO werkt, waarom is ze niet gewoon daar naar de Phonehouse gegaan??
Wij wonen door de week in Maastricht. 's Weekends gaan wij terug naar onze ouders in de buurt van
Nuth. Geen tijd dus om eerst daar heen te gaan.
Eigenlijk vat ik dit antwoord niet helemaal bij de vraag.. Als de service bij die phonehouse beter is, had ze dit toch ook weer kunnen regelen als ze op haar werk was of in het weekend in Nuth als u toch in de buurt bent ? Overigens Maastricht - Nuth is nu niet bepaald een wereldafstand, ik gok zo'n 20-25 minuutjes.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de wet staat dat u van ieder product mag verwachten dat deze de eigenschappen die u als koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Als het product hieraan niet voldoen dan heeft u recht op kosteloze vervanging. De verkoper moet hiervoor binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor zorgen.

De vraag is hier wat mag je verwachten van een LCD scherm? De geschillencommissie computers vond dat koper in beginsel mochten verwachten dat er een scherm zonder dode pixels werd afgeleverd, omdat het technisch mogelijk is om relatief veel schermen te produceren zonder dode pixels.

Persoonlijk voel ik wel wat voor dit standpunt. Immers, bij het kopen van een bank mag je ook verwachten dat deze zonder een vlekje wordt afgeleverd. Als we er vanuit gaan dat dode pixels in beginsel non-conformiteit opleveren, dan moeten we vervolgens vast stellen dat de vijf minuten regel of zeven dagen regel volledige onzin zijn. Volgens de wet hebben consumenten geen onderzoeksplicht en als ze een gebrek ontdekken hebben ze tenminste twee maanden de tijd om dit te melden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:.. dan moeten we vervolgens vast stellen dat de vijf minuten regel of zeven dagen regel volledige onzin zijn. Volgens de wet hebben consumenten geen onderzoeksplicht en als ze een gebrek ontdekken hebben ze tenminste twee maanden de tijd om dit te melden.
Bovendien wordt reeds vermoed dat het gebrek dan al bij aflevering aanwezig was, binnen de eerste 6 maanden na aankoop.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door alfatrion »

na aflevering

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:na aflevering
uhh ja bedoel ik ook...

mpwehendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2011 10:24

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door mpwehendriks »

Emmy75 schreef:
mpwehendriks schreef:
mukkiefuk schreef: Als je vriendin zelf bij MAKRO werkt, waarom is ze niet gewoon daar naar de Phonehouse gegaan??
Wij wonen door de week in Maastricht. 's Weekends gaan wij terug naar onze ouders in de buurt van
Nuth. Geen tijd dus om eerst daar heen te gaan.
Eigenlijk vat ik dit antwoord niet helemaal bij de vraag.. Als de service bij die phonehouse beter is, had ze dit toch ook weer kunnen regelen als ze op haar werk was of in het weekend in Nuth als u toch in de buurt bent ? Overigens Maastricht - Nuth is nu niet bepaald een wereldafstand, ik gok zo'n 20-25 minuutjes.
Ik vat jouw reactie niet helemaal. Als we de tijd hadden gingen we zeker daar naar toe, sommige studenten zijn nou eenmaal door de week op hun appartement en in het weekend bij hun ouders. Had ik een auto dan zou ik zeker ook even langs de MAKRO zijn gegaan, maar neen.

Beiden bovenstaande reageerders blijven niet bij het moraal van het verhaal maar snauwen liever degene af die het verhaal post. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat van hun 5 minuten regel de ballen klopt. Ga naar Fok.nl als je je dusdanig verveelt en online betweterig wilt doen :).

Dank je

Silke1964
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:20

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door Silke1964 »

Typisch ondeskundig personeel. En dat maakt veel uit voor zo'n winkel, in Heerlen wordt je trouwens ook fijn geholpen, die man doet zo zijn best om een probleem op lossen.

phonehousenl
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:24

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door phonehousenl »

Hallo,

Bedankt voor deze feedback.
We doen onze uiterste best om dit soort situaties in het vervolg te voorkomen.
Wellicht kunt u mij een mail sturen naar [email protected] met uw naam en adres gegevens?
In dat geval kunnen wij kijken of nog wat voor uw kunnen doen om onze service ervaring voor te verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Phone House webcare

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Jefdus schreef:2 dode pixels vallen niet onder een effect, maar binnen de foutmarge van de fabrikant. Als je zelf bij Apple werkt, zou je toch moeten weten dat DOA dan nergens op slaat.

Dat is trouwens maar goed ook. Als fabrikanten alleen nog maar monitoren zonder een enkele dode pixel mogen verkopen, zullen de prijzen wel erg hoog oplopen en daar heeft de consument ook niks aan.

Bron???

Zoek maar eens op het net naar ervaringen van klanten. Apple ruilt een iPhone 5 met defecte pixel gewoon om zonder moeilijk te doen.

marijntje
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 nov 2012 15:23

Re: The Phone House Maastricht, slechte service!

Ongelezen bericht door marijntje »

dees situatie kom je spijtig overal tegen , je kan er amper iets tegen doen .

Gesloten