Pagina 1 van 1

Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 13 dec 2012 22:16
door DuranS
Ik heb een jas bij Tommy Hilfiger in lelystad gekocht avond kwam ik erachter dat er een scheurtje in mijn jas zat. ik heb volgende dag gebeld dat er een scheur in jas zat en ik graag wil omruilen. vonden ze geen problemen dat ze even moesten langskomen met jas. 2 dagen later na mijn aankoop kom ik langs.

vinden ze dat het paar kleine naaiwerk het problemen moest oplossen. ik moest vervolgens naar een naai specialist toe en daar laten maken en met bon naar hun toe. ze wouden het niet omruilen. Ik vind het niet kunnen, heb erbij gemeld dat zelfs C&A er zelf geen moeite zou maken en zonder probleem zouden omruilen. Hij verteltde erbij dat zei geen C&A zijn(WEL STUK DUURDER JA). Ik heb de man erbij vertelt dat ik uit Amsterdam kwam en grofweg zei hij dat het lullig voor me is.

Zo ver ik weet moet hij gewoon jas omruilen? of heb ik het nou mis?

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 13 dec 2012 22:19
door Chocomelk
DuranS schreef:Ik heb een jas bij Tommy Hilfiger in lelystad gekocht avond kwam ik erachter dat er een scheurtje in mijn jas zat. ik heb volgende dag gebeld dat er een scheur in jas zat en ik graag wil omruilen. vonden ze geen problemen dat ze even moesten langskomen met jas. 2 dagen later na mijn aankoop kom ik langs.

vinden ze dat het paar kleine naaiwerk het problemen moest oplossen. ik moest vervolgens naar een naai specialist toe en daar laten maken en met bon naar hun toe. ze wouden het niet omruilen. Ik vind het niet kunnen, heb erbij gemeld dat zelfs C&A er zelf geen moeite zou maken en zonder probleem zouden omruilen. Hij verteltde erbij dat zei geen C&A zijn(WEL STUK DUURDER JA). Ik heb de man erbij vertelt dat ik uit Amsterdam kwam en grofweg zei hij dat het lullig voor me is.

Zo ver ik weet moet hij gewoon jas omruilen? of heb ik het nou mis?
Waarom moet hij dit omruilen ?
Als het toch opgelost met een klein beetje naaiwerk en hun vergoeden is dan
is het probleem toch opgelost, dat is toch het belangrijkste.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 13 dec 2012 22:22
door berndv
DuranS schreef: Zo ver ik weet moet hij gewoon jas omruilen? of heb ik het nou mis?
Wettelijk gezien heb je het deels mis. Er kan gekozen worden voor herstel danwel vervanging. Is de scheur een uitgescheurde naad? Of zit er gewoon middenin een scheur ergens? Als dat laatste het geval is, kan je naaien wat je wil, maar gaat het nooit weer mooi gemaakt worden. Als er een losse stiknaad is, is deze inderdaad makkelijk te repareren zonder dat dit zichtbaar is.

Vervanging kan worden verkozen als reparatie duurder is dan vervangen bijvoorbeeld, dat kan hier het geval zijn. Het is inderdaad vervelend dat u de jas in Lelystad, bataviastad? Gekocht heeft en zelf in Amsterdam woont. Maar het kopen van een jas op een uur rijden van uw woonplaats is helaas wel uw eigen keuze geweest.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 13 dec 2012 22:37
door DuranS
berndv schreef:
DuranS schreef: Zo ver ik weet moet hij gewoon jas omruilen? of heb ik het nou mis?
Wettelijk gezien heb je het deels mis. Er kan gekozen worden voor herstel danwel vervanging. Is de scheur een uitgescheurde naad? Of zit er gewoon middenin een scheur ergens? Als dat laatste het geval is, kan je naaien wat je wil, maar gaat het nooit weer mooi gemaakt worden. Als er een losse stiknaad is, is deze inderdaad makkelijk te repareren zonder dat dit zichtbaar is.

Vervanging kan worden verkozen als reparatie duurder is dan vervangen bijvoorbeeld, dat kan hier het geval zijn. Het is inderdaad vervelend dat u de jas in Lelystad, bataviastad? Gekocht heeft en zelf in Amsterdam woont. Maar het kopen van een jas op een uur rijden van uw woonplaats is helaas wel uw eigen keuze geweest.
hij zorg nu dat het MIJN probleem is. als ik zelf op de consuwijzer kijk staat er zelf op dat HIJ probleem moet oplossen, nou moet IK het gaan oplossen. als het product binnen 6 maanden stuk gaat moet HIJ het bewijzen dat het mijn fout is.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 13 dec 2012 22:45
door Chocomelk
DuranS schreef:
hij zorg nu dat het MIJN probleem is. als ik zelf op de consuwijzer kijk staat er zelf op dat HIJ probleem moet oplossen, nou moet IK het gaan oplossen. als het product binnen 6 maanden stuk gaat moet HIJ het bewijzen dat het mijn fout is.
Hij lost het toch ook op.
Jij moet het wegbrengen om te laten maken en kosten worden vergoed.
Wat wil je nu eigenlijk nog meer ?

Dat jij een uur rijden van je huis ergens een jas gaat kopen daar kan de eigenaar
van de winkel niets aan doen.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 01:49
door DuranS
hij verkoopt mij ondeugdelijke product en daarvoor moet ik moeite doen om zelf te repareren. ik ga daarvoor niet terug. heen weer reis kost mij veel meer, en daar maken zei misbruik van. Hij had er ook genoeg op voorraad, dat zou geen probleem zijn. hij zou hem kunnen omruilen en zelf laten naaien bij een zaak.


dit word mijn laatste Tommy kleding stuk, nooit meer.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 02:56
door Brainless
DuranS schreef:hij verkoopt mij ondeugdelijke product en daarvoor moet ik moeite doen om zelf te repareren. ik ga daarvoor niet terug. heen weer reis kost mij veel meer, en daar maken zei misbruik van. Hij had er ook genoeg op voorraad, dat zou geen probleem zijn. hij zou hem kunnen omruilen en zelf laten naaien bij een zaak.


dit word mijn laatste Tommy kleding stuk, nooit meer.
Dus hij voldoet door die scheur niet meer als jas??

Als het een scheur in de jas zelf betreft (geen naad) dan is het heel aannemelijk dat deze door uzelf is veroorzaakt. En is de winkel niets verplicht naar u toe.
Dan is het heel coulant dat men deze voor u gratis wil repareren.

Hoe u het ook wend of keert... u zult er toch 1x heen moeten rijden.
Ook als ze hem wel zouden willen ruilen.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 04:42
door 53o
Ik ben hier misschien een beetje bot maar spreek als verkoper hier. Als zij jouw het product laten repareren, en zij de rekening betalen, dan zijn zij van jou af en kost het hun een bedrag.

Als ze het product terug nemen dan zitten zij opgescheept met een compleet onverkoopbaar product (niemand koopt belachelijk dure kleding, puur omdat er een merkje op staat, zoals jij, als deze ook beschadigd is).

Ik begrijp hun oplossing wel omdat het defect jouw schuld zou kunnen zijn, en zij willen deze jas echt niet terug.

Maar als het niet jouw schuld is, gedraag je ook op die manier en eis een nieuwe jas of geld terug. Eigenlijk zou ik beginnen met geld terug eisen en een nieuwe jas accepteren als alternatief van hun kant. Ik zou niet akkoord gaan met het ontvangen van de kosten van de reparatie als het niet jouw schuld is, zeker niet bij belachelijk overprijsde merk kleding.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 09:25
door sjoegel
belachelijk overprijsde merk kleding.
Nee hoor, er zit een enorm bedrag in marketing van het merk. Als je dan een jas hebt ben je helemaal hip.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 10:13
door witte angora
hij verkoopt mij ondeugdelijke product en daarvoor moet ik moeite doen om zelf te repareren. ik ga daarvoor niet terug.
Ik wil niet veel zeggen, maar als die scheur er bij aankoop in zat had je dat in de winkel toch kunnen zien? Ik vind eigenlijk dat je wel een beetje erg veel een slachtofferrol op je neemt.

JIJ besluit om vanaf Amsterdam naar Bataviastad te gaan om een jas te kopen die minimaal 30% afgeprijsd is (is nu eenmaal een harde eis van Bataviastad). JIJ kijkt vervolgens niet goed of de jas ok is. JIJ besluit vervolgens die jas te kopen. Dit zijn zaken waar de winkelier toch echt niks aan kan doen.

Dat een kledingstuk gewoon heel moet zijn ben ik met je eens. Maar overal is er wel eens wat, en dit soort dingen kan nu eenmaal voorkomen. De enige manier om dit soort dingen te voorkomen is toch echt vóór aankoop alles goed te controleren, net zoals de enige manier om in de supermarkt zeker te weten dat je alle beloofde kortingen krijgt, is door de bon te controleren.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 10:13
door sjohie
DuranS schreef:Ik heb een jas bij Tommy Hilfiger in lelystad gekocht avond kwam ik erachter dat er een scheurtje in mijn jas zat. ik heb volgende dag gebeld dat er een scheur in jas zat en ik graag wil omruilen. vonden ze geen problemen dat ze even moesten langskomen met jas. 2 dagen later na mijn aankoop kom ik langs.

vinden ze dat het paar kleine naaiwerk het problemen moest oplossen. ik moest vervolgens naar een naai specialist toe en daar laten maken en met bon naar hun toe. ze wouden het niet omruilen. Ik vind het niet kunnen, heb erbij gemeld dat zelfs C&A er zelf geen moeite zou maken en zonder probleem zouden omruilen. Hij verteltde erbij dat zei geen C&A zijn(WEL STUK DUURDER JA). Ik heb de man erbij vertelt dat ik uit Amsterdam kwam en grofweg zei hij dat het lullig voor me is.

Zo ver ik weet moet hij gewoon jas omruilen? of heb ik het nou mis?
Ruilen of niet hangt af van de winkel in kwestie, het ruilen van een product is geen wettelijk recht bij aankoop namelijk. Wat je in dit geval hebt, is een meer/minder ondeugdelijk product, en dat is wat anders. In dat kader kunnen ze de jas repareren, of je een nieuwe geven. Dat is subtiel anders dan ruilen, wat je als klant doorgaans wél een nieuw product oplevert. Zij hebben geoordeeld dat repareren een valide optie is, en dat kan heel goed zo zijn als het een kleine beschadiging betreft. Dat laatste baseer ik overigens op je eigen omschrijving van "een scheurtje" hierboven.

Overigens is het feit dat hun producten duurder zijn dan andere producten in een andere winkel, een argument wat slaat als een natte krant op een appelkruimelvlaai.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 17:35
door DuranS
sjohie schreef:
Ruilen of niet hangt af van de winkel in kwestie, het ruilen van een product is geen wettelijk recht bij aankoop namelijk. Wat je in dit geval hebt, is een meer/minder ondeugdelijk product, en dat is wat anders. In dat kader kunnen ze de jas repareren, of je een nieuwe geven. Dat is subtiel anders dan ruilen, wat je als klant doorgaans wél een nieuw product oplevert. Zij hebben geoordeeld dat repareren een valide optie is, en dat kan heel goed zo zijn als het een kleine beschadiging betreft. Dat laatste baseer ik overigens op je eigen omschrijving van "een scheurtje" hierboven.

Overigens is het feit dat hun producten duurder zijn dan andere producten in een andere winkel, een argument wat slaat als een natte krant op een appelkruimelvlaai.
zoals u dat zegt, dan moeten zei zelf repareren. niet dat wij voor hem repareren, dat is geen service.
zei kunnen dan uiteindelijk de gerepareerde jas ter koop weer aanbieden, tevens is de jas nog nooit gedragen.

Andere filialen in Lelystad vonden dat zelf ook zo vaag.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 17:46
door bprosman
zoals u dat zegt, dan moeten zei zelf repareren. niet dat wij voor hem repareren, dat is geen service.
Dat is heel normaal hoor, er zijn maar weinig TV, telefoon, kabel etc bedrijven die zelf hun reparatie/service afdeling hebben.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 18:05
door kokka
Nu is het vanuit Amsterdam natuurlijk geen onoverkomelijke afstand naar Lelystad, maar waarom heb je ze niet eerst even gebeld?
dan hadden ze je waarschijnlijk meteen voorgesteld om hem op hun kosten te laten maken. Ik had het overigens inderdaad niet meer als normaal gevonden als je de keus aan jou hadden gelaten,of je hem door hun zou laten repareren of dat je het zelf zou regelen( op hun kosten).
Deze oplossing lijkt me eigenlijk voor jou op het moment zelfs de voordeligste. Als je je jas daar achterlaat voor reparatie, moet je nog een keer terug om hem op te halen, nu ga je lekker bij je zelf om de hoek en stuur je het bonnetje op.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 18:10
door DuranS
kokka schreef:Nu is het vanuit Amsterdam natuurlijk geen onoverkomelijke afstand naar Lelystad, maar waarom heb je ze niet eerst even gebeld?
dan hadden ze je waarschijnlijk meteen voorgesteld om hem op hun kosten te laten maken. Ik had het overigens inderdaad niet meer als normaal gevonden als je de keus aan jou hadden gelaten,of je hem door hun zou laten repareren of dat je het zelf zou regelen( op hun kosten).
Deze oplossing lijkt me eigenlijk voor jou op het moment zelfs de voordeligste. Als je je jas daar achterlaat voor reparatie, moet je nog een keer terug om hem op te halen, nu ga je lekker bij je zelf om de hoek en stuur je het bonnetje op.
ik heb ze ook gebeld, omruilen vonden ze geen probleem. alleen stom van me dat ik de naam van diegene niet heb. opsturen van reparatie bon deden ze niet aan.

Heb uiteindelijk de klantenservice Tommy Hilfiger gebeld en hij heeft mij erbij vertelt dat de manier hoe ze bij lelystad hebben geregeld niet kan. ik een mail moest sturen naar tommy hoofdkantoor

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 14 dec 2012 18:22
door kokka
oh je moest met de bon terug naar de winkel?
ja dat is wel raar. volgens mij zijn ze wettelijk gewoon verplicht om het probleem op te lossen, zonder daar onredelijke hinder bij jou mee te veroorzaken.
dit houdt dan dus ook niet perse in dat je een nieuwe jas krijgt, maar kan inderdaad ook betekenen dat hij gerepareerd wordt.

Re: Tommy Hilfiger Lelystad Slecht Service!!!

Geplaatst: 15 dec 2012 10:29
door Leo The Emperor
Natuurlijk dient een winkelier een niet-conform product gewoon zelf te herstellen ( of om te ruilen)

Hij kan u wel vragen om het zelf via een naaiatelier te doen, maar daar hoeft u niet op in te gaan.
Verder heeft elke kledingzaak wel een afspraak met naaiatelier, immers hoe vaak dienen er niet broeken korter of wijder te worden gemaakt, mouwen ingekort etc.

Wat wel een discussie zou kunnen zijn, is het feit of een scheur niet door u zelf is veroorzaakt. Tenslotte kunt u ook gemakkelijk ergens achter zijn blijven haken. Dit hangt helemaal van de plaasts en de grootte van de scheur af.

In dat laatste geval zou de winkelier u uit coulance tegemoet kunnen treden , en dan is de aangeboden optie wel redelijk te noemen.