LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
uncletaz
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2013 10:13

BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door uncletaz »

Beste Radar-forum leden,

Afgelopen week heb ik een Parasol aangeschaft via een veiling van BVA-Auctions. Ik dacht met 100 euro een goede deal te hebben voor een Zweefparasol van 3,5m (ik weet dat dergelijke, goede parasols, al snel 400 euro kosten) maar voel mij nu toch wel een beetje misleid.

Het gaat namelijk om het volgende:

De veilingsite stuurt mij een bevestiging dat de producten geleverd gaan worden, helemaal prima. Net even later krijg ik van koopgoedkoop.nl een email met aankoopbevestiging van - je raad het al - de parasol. Vreemd dacht ik nog even.

Vandaag even op koopgoedkoop.nl gekeken omdat ik er nog niet eerder van gehoord had. Het blijkt een website te zijn met allerlei spotgoedkope producten. Vooralsnog geen probleem, maar als ik dan vervolgens kijk bij de zonwering (het vermoeden bekroop mij al), staat mijn aangeschafte parasol voor 68 euro te koop (https://www.koopgoedkoop.nl/zweefparaso ... 50cm-blauw). Geen normale prijs voor een zweefparasol van die maat, maar ik voel mij toch wel een beetje misleid. Ik vermoed dus ook dat er weinig kwaliteit zit in het product (ik heb m nog niet ontvangen).

Ik begrijp heel goed dat er waarschijnlijk geen onjuiste handeling plaats heeft gevonden van BVA-Auctions maar het toch voelt het als misleiding. Juist omdat je bij het lezen van de veiling niet verteld wordt dat het hier gaat om een soort samenwerking tussen de twee winkels - en je dus niet goed kan voorbereiden op een bepaalde prijsstelling. Ik betaal nu dus ruim 30 euro te veel voor iets waarvan ik dacht dat van veel hogere prijs te zijn. Eigen schuld dikke bult natuurlijk - maar ik ga wel even de consumentenbond raadplegen of dit wel mag zoals ze dat aanpakken.

Laat dit daarom maar een waarschuwing zijn voor anderen. Ik bereid mij vast voor op de eigen-schuld kritiek :D - gaat uw gang haha - :lol:

Ik houd jullie op de hoogte.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door Barman »

Je kan het nog gewoon terugsturen.

uncletaz
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2013 10:13

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door uncletaz »

Ehm, volgens mij niet:

https://www.bva-auctions.com/content/terms

7.1 [...] De (Aspirant)koper is gebonden aan een Bieding, die als onherroepelijk en onvoorwaardelijk geldt. [...]

Ook volgens de wet koop op afstand zijn veilingen uitgezonderd:

http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Voorbeelden van geen koop op afstand
De volgende situaties vallen niet onder de regels van Koop op afstand:
[...]
U koopt iets nadat u via de telefoon een bod hebt gedaan op een (internet)veiling.
[...]

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door Dirkie »

uncletaz schreef:Laat dit daarom maar een waarschuwing zijn voor anderen. Ik bereid mij vast voor op de eigen-schuld kritiek :D - gaat uw gang haha - :lol:
Als je er zo om vraagt is het niet leuk meer :lol:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad :( het mensen wijzen op hun eigen schuld is wat mij altijd het beste afgaat. Dat doe je nu zelf al.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit waren zeker van die weekendveilingen? Het is een veilingsite, ze bemiddelen zeg maar tussen koper en verkoper. Dat er 'ineens' een bedrijf in beeld komt kan wel kloppen.

Ik ken BVA, in zoverre, ik verbaas mij er al een aantal weken over dat je iedere week weer dezelfde kavels terug ziet komen die al -tig keer verkocht zouden zijn, en waar mega vaak op geboden is. Bijvoorbeeld een paar kavels vuvuzela's. Of 4 kavels Fruit of the Loom t-shirts. Die je overigens voor de prijs-per-stuk die een paar weekenden geboden is ook op internet kunt bestellen, en dan kun je ze wél terugsturen als de maat niet goed is. En dan heb je er geen 72 (wat moet je er mee) maar 12.

[Ongefundeerd bericht verwijderd door de Moderator]

Waar ik me wel over verbaas is de bedragen die mensen soms willen betalen. Laatste keer waren er tuinbankjes, je kunt identieke voor ca 35 euro op internet kopen, maar hier ging het voor flink hogere bedragen weg, hoger dan in het tuincentrum nog, en dan komen er bij BVA de veilingkosten + Btw nog overheen. Mocht je het gevoel hebben dat je te veel hebt betaald, reken er maar op dat er aanzienlijk meer zijn, ook bij de 'gewone' veilingen, die veel te veel betalen.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door Barman »

uncletaz schreef:Ehm, volgens mij niet:

https://www.bva-auctions.com/content/terms

7.1 [...] De (Aspirant)koper is gebonden aan een Bieding, die als onherroepelijk en onvoorwaardelijk geldt. [...]

Ook volgens de wet koop op afstand zijn veilingen uitgezonderd:

http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Voorbeelden van geen koop op afstand
De volgende situaties vallen niet onder de regels van Koop op afstand:
[...]
U koopt iets nadat u via de telefoon een bod hebt gedaan op een (internet)veiling.
[...]
Klopt, maar dat gaat niet op voor koopgoedkoop.

https://www.koopgoedkoop.nl/retourneren-koopgoedkoop

en daar komt de aankoopbevestiging vandaan.

uncletaz
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2013 10:13

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door uncletaz »

Barman schreef:
Klopt, maar dat gaat niet op voor koopgoedkoop.

https://www.koopgoedkoop.nl/retourneren-koopgoedkoop

en daar komt de aankoopbevestiging vandaan.
Goed punt, ik wacht af hoe het product eruit ziet.

uncletaz
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2013 10:13

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door uncletaz »

Ik heb ondertussen een reactie van Consumentenbond. Korte versie is dat er inderdaad geen koop op afstand rechten te ontlenen zijn aan een veiling. We hebben het niet gehad over het evt proberen bij de webshop zelf.

Voor wat betreft het product: die heb ik binnen en hij staat. De kwaliteit van het product is prima (maar niet vergelijkbaar met een product van 400 euro of meer). Ik ga m niet terug sturen, maar houd wel goed in de gaten hoe het product zich houdt.

Nu nog mooi weer.... :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ben trouwens wel benieuwd of je wel garantie hebt op een op een veiling gekocht product...

uncletaz
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2013 10:13

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door uncletaz »

Volgens mij meestal niet - producten zijn vaak as-is als je ze koopt.

Omdat BVA tussenpersoon is met een webshop (en de levering ook plaats vindt door de webshop) wordt het denk ik een wat lastiger verhaal.

Officieel dus niet denk ik - en dat geldt zeker voor de faillissement-veilingen.

PieterM43
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 21:58

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door PieterM43 »

Ik raad het ten zeerste af om bij BVA auctions te kopen. Mijn ervaring met BVA is ronduit bedroevend.

Nadat ik als hoogste bieder op een home cinema set ad 750,00 euro en deze wilde gaan afhalen bleek deze, na 2 uur in de rij te hebben gestaan, zogenaamd verkeerd genummerd te zijn en kreeg ipv mijn home cinema set een thermometer. Hiermee ben ik uiteraard niet akkoord gegaan.
Je wordt gewoon naar huis gestuurd en een klacht indienen heeft ook geen enkele zin, want daar krijg je alleen een bevestiging van en voor de rest blijft het stil. Wanneer je als koper in gebreke blijft dan dreigen ze met allerlei boetes, maar als ze zelf hun verplichtingen niet nakomen dan hoor je dit stelletje oplichters niet meer. Ik vermoed dat of iemand die een thermometer is komen halen naar huis is gegaan met een home cinema set of mijn set is opzettelijk achterover gedrukt.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door wolferl »

Wat begrijpt men niet aan BVA?

Je bied, en wie het meest bied voor het sluiten van de veiling heeft gewonnen. Mits het minimaal behaalde bedrag is bereikt, komen er ook nog kosten bij.

Ik zal men aanraden om altijd goed te kijken wat je BIED en Koopt. Want garantie kennen ze niet, logisch ze zijn een veilingsite. En als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook vaak zo.

Ik koop dan liever een iPad (bijvoorbeeld) op Tweakers, dan op een veilingssite als BVA. Dan maar paar tientjes meer.

younghalen
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 feb 2012 01:38

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door younghalen »

Het dient gezegd te worden, je moet enorm oppassen als je koopt bij BVA-Auctions, het gaat hier vooral om de Late Night veilingen, let goed op want het meeste wat aangeboden wordt is op het internet of in winkels te vinden voor een koopje, ik zal een voorbeeld geven hoe erg je moet oppassen bij deze veilingsite, op het moment kan je bieden op een fietslift, vrolijk biedt men hier op gisteren is er 1 weggegaan voor een laatste bod van 13 euro daar komen dan nog kosten bij zoals de BTW, de veiling kosten en de BTW over de veiling kosten (mag dit eigenlijk wel die BTW aan particulieren vragen), uiteindelijk moet de bieder een bedrag betalen van 18,25 euro. In de folder van de Aldi staat deze zelfde fietslift voor 7,99 euro. Ook een tuinschortje met gereedschap is gewoon een promotie artikel van een bekend merk wat gratis wordt weggegeven aan klanten, maar BVA-Auctions laat rustig hier op bieden en mensen bieden hier de waanzinnigste prijzen op los. Zo zie je maar, dus mijn advies is voor je biedt ga eerst googlen want het meeste wat aangeboden wordt in de Last Night veilingen van BVA-Auctions is chinees container werk of gratis promotiemateriaal en overal voor een habbekrats te krijgen. En aan de reacties te zien hier op het forum zijn ze nog onvriendelijk ook, maar slim zijn ze om naast hun faillissement veilingen ook zelf rommel in te kopen uit China. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

SanneBrinkmann
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2014 15:51

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door SanneBrinkmann »

younghalen schreef:Het dient gezegd te worden, je moet enorm oppassen als je koopt bij BVA-Auctions. (...) Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Aan de andere kant: als gewaarschuwd mens kun je best goeie dealtjes halen. Wij hebben de tuin volgelegd met tegels die we bij BVA hebben 'gewonnen'. Mijn vriend kwam op het idee omdat ze op zijn werk een partij kantoormeubilair op de kop hadden getikt. Ging allemaal prima.

En bij de concurrent (Troostwijk) ben ik eens op een kijkdag geweest voor design badkamerspullen. Maar daar hebben we toch van afgezien omdat het beschadigd was. Toch maar naar de Gamma voor een minder mooie badkuip. :-) Maar dat is precies het punt: je moet gewoon naar die kijkdagen en kritisch blijven. En verder je bij het bieden niet mee laten slepen met de bied-woede. Onthoud de bijkomende kosten en vraag je af of je dan nog steeds een goeie deal hebt.

rra
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:31

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door rra »

Beste,

Ik heb een boxspring gekocht voor 595 euro, Nooit geleverd , dit spelletje duurt al maanden .
Als ik mail vragen ze doodleuk waar het over gaat , plots moet ik bij de bezorging zijn .
Steeds in elke mail sluit ik af met mijn nummer en de vraag me te bellen .Het gaat een ritje Amersfoort worden en zelf verhaal halen . Ze hebben wel geweldige voorwaarden bij niet betalen 25% kosten !!!Waar zijn mijn kosten ??? Had beter bij Leenbakker kunnen gaan kopen . Mijn advies NIET DOEN .

Suc6,
Ruud

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door berndv »

rra schreef:Beste,

Ik heb een boxspring gekocht voor 595 euro, Nooit geleverd , dit spelletje duurt al maanden .
Als ik mail vragen ze doodleuk waar het over gaat , plots moet ik bij de bezorging zijn .
Steeds in elke mail sluit ik af met mijn nummer en de vraag me te bellen .Het gaat een ritje Amersfoort worden en zelf verhaal halen . Ze hebben wel geweldige voorwaarden bij niet betalen 25% kosten !!!Waar zijn mijn kosten ??? Had beter bij Leenbakker kunnen gaan kopen . Mijn advies NIET DOEN .

Suc6,
Ruud
Tip: stuur ze een brief/mail. Stel ze in gebreke indien ze het artikel niet binnen x termijn (gangbaar is 2 weken) bij u leveren. Niet binnen 2 weken geleverd betekent dat u de koop ontbindt en van hen eist het bedrag na 2 weken na de in gebrekestelling op uw bankrekening retour. Doen ze dat niet zijn ze officieel in verzuim en bent u gerechtigd om incassokosten te rekenen of u kunt dan de zaak uit handen geven aan een incassobureau.

rra
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:31

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door rra »

Beste ,

Mailen!!! ik doe niks anders . Ze reageren zie onderstaande, dit krijg ik tig keren als reactie


Naar aanleiding van uw e-mail, inzake de klacht wat betreft het kavel10957-9089, Boxspring combinatie, wil ik u hierbij informeren dat wij de zaak hebben voorgelegd aan de verkoper. Wij houden u op de hoogte van het verloop van deze zaak.

Mocht u in de tussentijd vragen hebben, dan verneem ik het graag. Houdt u het referentienummer K11-21066 bij de hand.

Ik vertrouw erop u hiermee op dit moment voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Tom van Duinkerken

rra
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:31

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door rra »

Zelfs de vraag of ze mijn betaling ontvangen hebben , zie onder


Wij hebben uw betaling in goede orde ontvangen.



Met vriendelijke groet,



Janine van den Bos




Met vriendelijke groet,
Kind regards,

BVA Finance

rra
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:31

Re: BVA-Auctions en koopgoedkoop.nl -> prijsmisleiding?

Ongelezen bericht door rra »

Dan mijn vraag wanneer levering , opvallend dezelfde persoon zie weer onder .



Graag verneem ik wat uw vraag is.



Met vriendelijke groet,



Janine van den Bos




Met vriendelijke groet,
Kind regards,

BVA Finance

Gesloten