LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
excedo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 21:09

Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door excedo »

Goedenavond,

Een student zijn dat als enige inkomen studiefinanciering heeft, heeft het al moeilijk genoeg. Een bijbaan vinden is niet vanzelfsprekend meer om je uitgaven te kunnen rechtvaardigen. Waar nodig helpt mijn vader me met het bekostigen van mijn uitgaven voor o.a. mijn studie. Ondanks al deze uitgaven heb ik de luxe gehad om toch een klein beetje te kunnen sparen.
Ik bedacht me laatst dat het binnenkort Vaderdag is (16 Juni) en dat ik deze keer een leuke cadeau zou moeten kopen. Het heeft me de nodige uren aan het denken gezet en het internet af laten struinen. Toen kwam ik op het geweldige idee om hem een smartphone te schenken, de eisen waren dat het goedkoop, stabiel, niet (te) ingewikkeld moest zijn maar toch met vele functies moest hebben. Zodoende ben ik bij de Lumia serie van Nokia gekomen en ik kon kiezen uit de oudere Lumia 710 en de nieuwere Lumia 620. Omdat de Lumia 710 al in bezit was van mijn moeder en ik mijn vader niet wil aandoen om met exact dezelfde telefoon rond te laten lopen heb ik gekozen voor de Lumia 620.

Bij de mediamarkt was op het moment dat ik de keuze had gemaakt (op Zaterdag 8 Juni) een actie waarbij je 16% korting kreeg op bijna alle producten, heb toen maar meteen in de webshop gekeken maar deze was helaas al uitverkocht. Hier stond wel bij dat je in de winkels kon kijken voor de voorraad in de winkels, dus ben ik maar naar de dichtstbijzijnde Mediamarkt gegaan. Deze is te vinden op het Beijerlandselaan 2 te Rotterdam.
Hier heb ik de desbetreffende telefoon opgezocht en er even mee gespeeld, ik was overtuigt en ging dus op zoek naar de telefoon in de rekken. Helaas kon ik het niet vinden, toen heb ik het maar aan een medewerker gevraagd (wat later de teamleider blijkt te zijn) en die keek in zijn computer. Hij zei dat hij een zwarte en een witte in voorraad had en ik antwoordde dat ik een zwarte wou hebben. Als eerste is de medewerker toch weer in de schappen gaan kijken en daarna zei hij dat hij even achter in het magazijn zou gaan kijken. Even later kwam hij terug (met niks) en zei dat hij de zwarte niet kon vinden, hierop vroeg hij of ik toch een witte wou hebben.(administratie klopt niet?) Na even te twijfelen heb ik er toch voor gekozen en ging hij op zoek naar de witte. Deze heeft hij uiteindelijk gevonden tussen de Lumia 820's in de actiebak en gaf hij mij het plastic bak (dat eigenlijk veel te groot is) met de telefoon in het doosje. Daarna kwam ik bij de kassa en heeft de kassière het doosje uit de plastic bak gehaald, het kostte 236 euro maar met de korting werd het €201,21 en kreeg ik automatisch (stiekem) een stempel op de bon waarop stond dat het gecontroleerd was meegenomen. (wat dat ook mag betekenen?)

Drie uur later was ik weer thuis en dacht ik om het cadeau maar meteen in te pakken, toen zag ik dat de seal verbroken was. Heb meteen een inspectie gedaan en tot mijn grote verbazing zag ik dat er vingervlekken op het toestel zat, het hoesje van de accu leeg in het doosje zat en de telefoon ook niet eens aan ging. Helaas was het op dat moment al kwart voor zes in de middag en kon ik dus niet meer langs.
De volgende dag ben ik maar langs de service center geweest en heb ik mijn ongenoegen geuit, de jongen achter de servicebalie ging er meteen achteraan en ging naar de telecom afdeling om te vragen hoe het zat. Even later kwam hij terug en zei de servicemedewerker dat degene die mij het toestel heeft verkocht niet aanwezig was en dat hij de teamleider is. Ik zou de volgende dag terug moeten komen omdat Dennis (de verkoper/teamleider) de volgende dag dienst heeft en de teamleider alleen de beslissing mag maken om een geopende product terug te nemen.
De volgende dag (alweer Maandag) ben ik weer langsgekomen, alleen ging ik deze keer direct naar de telecom afdeling met de vraag of Dennis aanwezig was. De medewerker aan de computer vertelde me dat Dennis net pas geleden ziek naar huis is gegaan. Hierop zei ik dat ik graag iemand anders wou spreken die mij wel kon helpen. Een kwartier later staat er een of andere chef voor me en die heeft in het systeem gecheckt of de telefoon al eens eerder terug is geweest, dit was niet het geval. Toen zei hij dat hij de Dennis ging bellen omdat hij ook niet de bevoegdheid had om het apparaat terug te nemen. Weer een kwartier later kwam hij terug met de mededeling dat hij het toestel niet terug kan nemen omdat het niet in het systeem staat want alles gaat 'langs het systeem'. Boos als ik was heb ik geprobeerd beleefd te blijven en heb ik hem laten merken dat ik het hier niet mee eens was. Het enige wat de beste man kon zeggen is: "ik begrijp het meneer maar ik kan niets voor u betekenen". Teleurgesteld als ik was ben ik maar naar huis gegaan met de gedachte hoe ik dit kado nu aan mijn vader kan geven.
Thuis aangekomen bedacht ik me dat er misschien bewijs kan staan op de telefoon en zette hem aan de oplader van mijn eigen telefoon. Na enige tijd heb ik de telefoon kunnen activeren en gek genoeg heb ik niets kunnen vinden dat erop wees dat het echt gebruikt was (geen gebelde nummers, geen mail ingesteld en geen apps geïnstalleerd) totdat ik keek tussen de foto's. Je voelt hem misschien al aankomen maar hier stonden drie foto's in, een van een foto van een doos met een blanke hand (ik ben een getinte jongen) en twee foto's van de medewerkers vaste telefoon welke staat op de (jawel!) telecom afdeling. Nu staat er niet een exacte datum bij de foto's in Windows Phone maar er stond wel dat deze gemaakt zijn in Augustus 2012. Ik weet niet of ik kan stellen dat dit hard bewijs is want ik weet niet of de datum van de foto veranderd kan worden en foto kan dan op elk willekeurig moment in de winkel gemaakt kan zijn.
Na deze constatering ben ik meteen weer naar de winkel gegaan en deze keer naar de info balie om te informeren wat ik nu kan doen nu ik wel wat bewijs heb. De infobalie wist mij wederom te vertellen dat zij de bevoegdheid niet hebben om het product weer in te nemen en dat alle leidinggevende personen niet meer in de winkel aanwezig zijn. Hierbij kon hij me vertellen dat de leidinggevenden elke dag werken tot minstens 6 uur en dat ik het de volgende dag maar weer eens moest proberen.
De volgende dag (gisteren) ben ik maar weer naar de winkel gegaan en bij de infobalie opnieuw gaan informeren bij wie ik met mijn probleem terecht kan. Uiteindelijk zegt de medewerker dat zij met mijn probleem niet verder kunnen helpen, Dennis is nog steeds ziek en er werd gevraagd om een klachtenformulier in te vullen. Ik voelde me dan genoodzaakt om deze in te vullen en uitte mijn drang in de klachtenformulier dat ik een showmodel in mijn handen geschoven heb gekregen voor een nieuwprijs.

Om een lang verhaal kort te maken was de seal(verzegeling) al verbroken voordat die de deur uit ging. Nu ben ik in afwachting op de reactie van de klachtenformulier en weet überhaupt niet of ik daar nu bericht van krijg. (op de formulier stond maximaal twee weken)
Wie kan mij nu advies geven welke stappen ik nu moet ondernemen?

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

excedo schreef: Om een lang verhaal kort te maken
Sja...

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door Barman »

excedo schreef: Een student zijn dat als enige inkomen studiefinanciering heeft, heeft het al moeilijk genoeg.
Een student zijn dat....

Ik wil niet eens weten wat jij studeert.

Die plastic bakken zijn voor de beveiliging tegen diefstal.

Ik weet niet wat jij steeds op de wekvloer of bij de infobalie moet. Ze hebben een servicebalie voor dit soort problemen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Even voorleggen aan het klachtenkompas daar zitten ze ook van hogerhand van MM en wordt alles naar mijn beleving spoedig en naar behoren afgehandeld.

Suc6 !!!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

U hoeft absoluut geen genoegen te nemen met deze gang van zaken.

Door de 3 foto's uit augustus 2012 waarop medewerkers van de MM te zien zijn, heeft u mijn inziens voldoende aannemelijk gemaakt dat u een demo-model heeft gekregen en niet een nieuw toestel.

(De hele gang van zaken met het niet kunnen vinden van het toestel en het niet in het systeem staan had overigens wel de alarmbellen moeten laten rinkelen, maar dat is achteraf )

Het lijkt me het beste als u MM schriftelijk laat weten dat u heeft geconstateerd dat u een gebruikt
(demo) toestel heeft ontvangen en dat u dit kunt aantonen door foto's uit 2012 van de medewerkers van MM, en dat u daarom dit toestel wil omruilen voor een nieuw exemplaar, of als dat niet kan uw geld terug wilt hebben.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Excedo je was in de veronderstelling dat je een nieuw toestel kocht. Omdat dit nu niet het geval is is het in ieder geval dwaling (en wellicht ook bedrog). Om deze reden(en) is de overeenkomst vernietigbaar en heb je recht op je geld terug.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Schandalig. Helaas gebeurt dit vaker bij de MM.
Ik heb hetzelfde gehad met een telefoon, stonden zelfs al nummers (van de vorige gebruiker) in voorgeprogrammeerd.
Toen ik er mee terug ging, deden ze gelukkig niet moeilijk en kreeg ik direct een nieuw exemplaar mee.

Sterkte!!

excedo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 21:09

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door excedo »

witte angora schreef:
excedo schreef: Om een lang verhaal kort te maken
Sja...
Sja...
Barman schreef:
excedo schreef: Een student zijn dat als enige inkomen studiefinanciering heeft, heeft het al moeilijk genoeg.
Een student zijn dat....

Ik wil niet eens weten wat jij studeert.
Ik wil niet eens weten waarom jij reageert.
Barman schreef: Die plastic bakken zijn voor de beveiliging tegen diefstal.
Natuurlijk zijn die plastic bakken voor de beveiliging, het is meer dat ik het niet in de winkel kon zien dat de seal verbroken was.
Barman schreef: Ik weet niet wat jij steeds op de werkvloer of bij de infobalie moet. Ze hebben een servicebalie voor dit soort problemen.
Zoals je misschien wel heb gelezen in mijn verhaal is dat ik wel langs de servicebalie ben geweest, hier ben ik niet geholpen. Tevens kostte dit mij een uur aan tijd en €1,50 aan parkeergeld. De volgende keer ga je dan maar naar de verkoper...en die was er dus niet. Hoelang zou ik daar nou voor moeten wachten bij de servicebalie? Hetzelfde geldt voor de infobalie dat mij sneller heeft kunnen helpen.
Slobberbone schreef:Even voorleggen aan het klachtenkompas daar zitten ze ook van hogerhand van MM en wordt alles naar mijn beleving spoedig en naar behoren afgehandeld.

Suc6 !!!
Dan zal ik dit probleem daar zeker voorleggen, bedankt!
Leo The Emperor schreef:U hoeft absoluut geen genoegen te nemen met deze gang van zaken.

Door de 3 foto's uit augustus 2012 waarop medewerkers van de MM te zien zijn, heeft u mijn inziens voldoende aannemelijk gemaakt dat u een demo-model heeft gekregen en niet een nieuw toestel.


(De hele gang van zaken met het niet kunnen vinden van het toestel en het niet in het systeem staan had overigens wel de alarmbellen moeten laten rinkelen, maar dat is achteraf )

Het lijkt me het beste als u MM schriftelijk laat weten dat u heeft geconstateerd dat u een gebruikt
(demo) toestel heeft ontvangen en dat u dit kunt aantonen door foto's uit 2012 van de medewerkers van MM, en dat u daarom dit toestel wil omruilen voor een nieuw exemplaar, of als dat niet kan uw geld terug wilt hebben.
Helaas is er op de foto's niet te zien dat het om medewerkers gaat maar is er op een foto een gedeelte van een hand te zien dat de doos van de telefoon vast heeft terwijl er op de andere foto's alleen een (vaste) telefoontoestel is te zien. De klachtenbrief heb ik Dinsdag daar op locatie opgesteld en meteen ingeleverd. Bedankt voor uw advies!
weetnietveel schreef:Excedo je was in de veronderstelling dat je een nieuw toestel kocht. Omdat dit nu niet het geval is is het in ieder geval dwaling (en wellicht ook bedrog). Om deze reden(en) is de overeenkomst vernietigbaar en heb je recht op je geld terug.


Bedankt voor de informatie, ik probeer eerst een nieuw product te krijgen (want het gaat tenslotte om een cadeau), mocht dat niet lukken dan zal ik uiteraard proberen de overeenkomst te ontbinden.
Roosje1957 schreef:Schandalig. Helaas gebeurt dit vaker bij de MM.
Ik heb hetzelfde gehad met een telefoon, stonden zelfs al nummers (van de vorige gebruiker) in voorgeprogrammeerd.
Toen ik er mee terug ging, deden ze gelukkig niet moeilijk en kreeg ik direct een nieuw exemplaar mee.

Sterkte!!
Dit soort geluiden geven mij toch nog hoop, bedankt!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zorg dat het overkomt dat je gewoon recht hebt op een (als) nieuw werkend toestel of je geld terug.
Stel je niet te afwachtend op, laat het niet afhangen van een medewerker die er wel of niet is, neem geen genoegen met klachtenformuliertjes waarbij je moet wachten op antwoord.
Het is geen gunst wat je vraagt, je moet gewoon waar voor je geld krijgen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb ook een keer een gebruikt product gekregen, werd zonder pardon omgeruild voor een nieuw exemplaar bij MM Rijswijk. Het ligt echt aan de medewerkers in hoeverre zij service verlenen en dit soort dingen gelijk oplossen.

Suc6 ermee, hoop dat je je vader Zondag toch een andere kunt geven :?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

De manier hoe TS werd behandeld is gewoon een /facepalm. Excuses, doorschuiven...

Als de structuur van de MM in de laatste jaren niet enorm is omgegooid, wat ik niet verwacht, dan heeft ook een willekeurige verkoopleider de bevoegdheid om dit snel op te lossen als er echt goedkeuring nodig is. Dat de medewerkers niet eenmaal de moeite nemen om deze personen te benaderen als een klant al meerdere keren terug moest komen omdat diegene die normaal gesproken deze keuzes kan maken 'ziek is' gaat mij gewoon te ver.

In de tijd dat ik zelf bij een MM werkte (al was dit op de computer afdeling) had ik als gewone verkoper ook genoeg bevoegdheid om dit op te lossen, en de situatie van TS is een no-brainer. Gewoon een nieuw, verzegeld toestel geven, of zelfs geld terug als het toestel niet meer leverbaar is en er geen geschikt alternatief is.

Zoals veel reacties al aangeven zit het probleem hem niet in de Media Markt, maar in het filiaal van de Media Markt van TS. Het zijn losstaande bedrijven en niet elk filiaal werkt op de zelfde manier.

Eigenlijk zou ik TS aanraden om zijn/haar klacht bij het hoofdkantoor neer te leggen (al zal dit waarschijnlijk in het Engels of Duits moeten) omdat deze manier van werken niet valt binnen de regels die het hoofdkantoor de vestigingen oplegt (tenzij er een hoop veranderd is) en de verantwoordelijken van die vestiging zullen hier dan waarschijnlijk ook op worden aangesproken (en wordt het probleem van TS waarschijnlijk heel erg snel afgehandeld).

excedo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 21:09

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door excedo »

Bedankt voor de tips iedereen en Slobberbone in het bijzonder!!
Gisteravond een klacht gezet op Klachtenkompas en vandaag is het afgehandeld. Vanmorgen werd ik thuis gebeld maar was ik niet aanwezig, toen ben ik maar naar de winkel gegaan en heb ik van de hoofdservice medewerker een nieuw exemplaar mogen ontvangen. En deze keer heb ik de zwarte gekregen, geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Als compensatie heb ik een hoesje voor de telefoon gekregen.
Nogmaals bedankt iedereen, er gaat ineens een wereld voor je open als je de juiste mensen te spreken krijgt.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Een gebruikt product verkocht als nieuw bij de Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Gefeliciteerd :)

Gesloten