LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Media Markt!!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Rkroon
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:06

Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Rkroon »

Op 31 december 2013 scheerkop Braun series 5 bij Media Markt gekocht. Prijs, euro 44,99. Thuis verpakking voorzichtig opengemaakt. Helaas de kop past niet. Ik dacht: series 5 = series 5. Nee dus. Kennelijk zit er toch verschil is. Verpakking weer keurig dicht gemaakt en op 2 januari 2014 direct terug naar de Media Markt. Daar wordt het product eerst aan een uitvoerige inspectie onderworpen (alsof ik het zou hebben gebruikt). Vervolgens wordt medegedeeld dat ik het mag ruilen, maar dan 10 procent (dus 5 euro) moet laten vallen. Als argument wordt gegeven: het is een hygiene product. Een duidelijk waarschuwing in de winkel / bij de stelling zo in de trant van Pas op deze producten kunnen alleen in ongeopende verpakking worden geruild, wordt niet gegeven. Ik voel mij bepaald opgelicht. VOOR MIJ NOOIT MEER MEDIA MARKT!

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Roned70 »

Tja, wat wil je bij zo'n dozenschuiver.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door eleven »

Als argument wordt gegeven: het is een hygiene product. Een duidelijk waarschuwing in de winkel / bij de stelling zo in de trant van Pas op deze producten kunnen alleen in ongeopende verpakking worden geruild, wordt niet gegeven. Ik voel mij bepaald opgelicht.
Je bent niet opgelicht, maar je hebt de voorwaarden niet gelezen welke inderdaad hygiënische producten, en dat niet alleen bij MM uitsluiten.
Dit moet toch intussen van via de media bekent zijn!
Zou jij een scheerkop willen kopen en gebruiken, waar iemand anders zich gescheerd heeft?
Waarschijnlijk niet, maar het bedrijf moet dan wel volgens jou het product terugnemen, zo niet zijn ze oplichters.

f. Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, hoofdtelefoons).
https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=71

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Rkroon schreef:Op 31 december 2013 scheerkop Braun series 5 bij Media Markt gekocht. Prijs, euro 44,99. Thuis verpakking voorzichtig opengemaakt. Helaas de kop past niet. Ik dacht: series 5 = series 5. Nee dus. Kennelijk zit er toch verschil is. Verpakking weer keurig dicht gemaakt en op 2 januari 2014 direct terug naar de Media Markt. Daar wordt het product eerst aan een uitvoerige inspectie onderworpen (alsof ik het zou hebben gebruikt). Vervolgens wordt medegedeeld dat ik het mag ruilen, maar dan 10 procent (dus 5 euro) moet laten vallen. Als argument wordt gegeven: het is een hygiene product. Een duidelijk waarschuwing in de winkel / bij de stelling zo in de trant van Pas op deze producten kunnen alleen in ongeopende verpakking worden geruild, wordt niet gegeven. Ik voel mij bepaald opgelicht. VOOR MIJ NOOIT MEER MEDIA MARKT!
Jij koopt zelf het verkeerde product door onvoldoende kennis.

Mediamarkt neemt een product terug wat ze nooit meer zullen verkopen (gebruikte scheerkop in dichtgeplakte verpakking blijft eeuwig hangen)

En dan ben je nog verontwaardigd ook !?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

crazyme schreef:
Rkroon schreef:Op 31 december 2013 scheerkop Braun series 5 bij Media Markt gekocht. Prijs, euro 44,99. Thuis verpakking voorzichtig opengemaakt. Helaas de kop past niet. Ik dacht: series 5 = series 5. Nee dus. Kennelijk zit er toch verschil is. Verpakking weer keurig dicht gemaakt en op 2 januari 2014 direct terug naar de Media Markt. Daar wordt het product eerst aan een uitvoerige inspectie onderworpen (alsof ik het zou hebben gebruikt). Vervolgens wordt medegedeeld dat ik het mag ruilen, maar dan 10 procent (dus 5 euro) moet laten vallen. Als argument wordt gegeven: het is een hygiene product. Een duidelijk waarschuwing in de winkel / bij de stelling zo in de trant van Pas op deze producten kunnen alleen in ongeopende verpakking worden geruild, wordt niet gegeven. Ik voel mij bepaald opgelicht. VOOR MIJ NOOIT MEER MEDIA MARKT!
Jij koopt zelf het verkeerde product door onvoldoende kennis.

Mediamarkt neemt een product terug wat ze nooit meer zullen verkopen (gebruikte scheerkop in dichtgeplakte verpakking blijft eeuwig hangen)

En dan ben je nog verontwaardigd ook !?

Onvoldoende kennis ben ik niet eens......je mag toch verwachten dat producten uit zelfde serie op elkaar passen.
Waar lees je trouwens " gebruikte scheerkop" ? Alleen verpakking is opengemaakt.

Dat hygiëne producten zijn uitgesloten kan ik in principe wel begrijpen maar waar komt in dit geval dan die 10% in mindering vandaan ?

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Ook gebruikte producten worden verkocht door de Media Markt,..ze zetten het gewoon terug in de schappen. Ze gaan echt niet voor die kosten opdraaien.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:Als de verpakking geopend is, haalt MM er 10% af bij retournering. Dus niet alleen bij hygiëne producten. Dat wordt dan ook voor minder verkocht in de winkel en zit er een sticker op dat de verpakking geopend is geweest.

Algemene voorwaarden, art. 11 https://docs.google.com/viewer?url=http ... aarden.pdf

Als ik mij goed herinner zijn hier reeds een en ander aan topics voorbij gekomen en mag een winkel geen kosten in mindering brengen.
Ik breng ook wel eens wat terug in een bouwmarkt en sommige verpakkingen krijg je nu eenmaal niet netjes geopend.

Heb nog nooit hiervoor kosten moeten betalen. Om een artikel te proberen moet je toch de verpakking openen ?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Peeceetje schreef:Ook gebruikte producten worden verkocht door de Media Markt,..ze zetten het gewoon terug in de schappen. Ze gaan echt niet voor die kosten opdraaien.

Das ook weer waar, ook daar zijn berichten over te vinden

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
vogels schreef:Als de verpakking geopend is, haalt MM er 10% af bij retournering. Dus niet alleen bij hygiëne producten. Dat wordt dan ook voor minder verkocht in de winkel en zit er een sticker op dat de verpakking geopend is geweest.

Algemene voorwaarden, art. 11 https://docs.google.com/viewer?url=http ... aarden.pdf

Als ik mij goed herinner zijn hier reeds een en ander aan topics voorbij gekomen en mag een winkel geen kosten in mindering brengen.
Ik breng ook wel eens wat terug in een bouwmarkt en sommige verpakkingen krijg je nu eenmaal niet netjes geopend.

Heb nog nooit hiervoor kosten moeten betalen. Om een artikel te proberen moet je toch de verpakking openen ?
Ze zijn sowieso niet verplicht het terug te nemen. Koop is koop. Nemen ze het toch terug, dan is dit een gunst en mogen ze daar natuurlijk ook voorwaarden aan stellen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:
vogels schreef:Als de verpakking geopend is, haalt MM er 10% af bij retournering. Dus niet alleen bij hygiëne producten. Dat wordt dan ook voor minder verkocht in de winkel en zit er een sticker op dat de verpakking geopend is geweest.

Algemene voorwaarden, art. 11 https://docs.google.com/viewer?url=http ... aarden.pdf

Als ik mij goed herinner zijn hier reeds een en ander aan topics voorbij gekomen en mag een winkel geen kosten in mindering brengen.
Ik breng ook wel eens wat terug in een bouwmarkt en sommige verpakkingen krijg je nu eenmaal niet netjes geopend.

Heb nog nooit hiervoor kosten moeten betalen. Om een artikel te proberen moet je toch de verpakking openen ?
Ze zijn sowieso niet verplicht het terug te nemen. Koop is koop. Nemen ze het toch terug, dan is dit een gunst en mogen ze daar natuurlijk ook voorwaarden aan stellen.

https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=71

Zie nergens staan dat 10% wordt ingehouden als wordt geretourneert. Alleen een bepaald percentage.
Kan dus ook hoger zijn....en lager.

Anyway, vindt dit beetje grijs gebied. Je koopt een artikel ervan uitgaand dat past ivm zelfde serie maar past toch niet.
Is niet gebruikt.

Hier nog wat leesvoer betreffende retourbeleid MM.

http://www.webwinkelweblog.nl/klantense ... t-gek.html

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:

https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=71

Zie nergens staan dat 10% wordt ingehouden als wordt geretourneert. Alleen een bepaald percentage.
Kan dus ook hoger zijn....en lager.

Anyway, vindt dit beetje grijs gebied. Je koopt een artikel ervan uitgaand dat past ivm zelfde serie maar past toch niet.
Is niet gebruikt.

Hier nog wat leesvoer betreffende retourbeleid MM.

http://www.webwinkelweblog.nl/klantense ... t-gek.html

Dan nog doet het er niet toe ..
Ze mogen vragen wat ze willen. Ze zijn niet verplicht het terug te nemen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:

https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=71

Zie nergens staan dat 10% wordt ingehouden als wordt geretourneert. Alleen een bepaald percentage.
Kan dus ook hoger zijn....en lager.

Anyway, vindt dit beetje grijs gebied. Je koopt een artikel ervan uitgaand dat past ivm zelfde serie maar past toch niet.
Is niet gebruikt.

Hier nog wat leesvoer betreffende retourbeleid MM.

http://www.webwinkelweblog.nl/klantense ... t-gek.html

Dan nog doet het er niet toe ..
Ze mogen vragen wat ze willen. Ze zijn niet verplicht het terug te nemen.
Niet verplicht nee maar ze staan het wel toe zoals vermeld in hun eigen voorwaarden. In deze vindtik bietje grijs gebied.
Zoals gezegd, hygiëne artikelen kan ik mij goed voorstellen maar wat als iets niet past zoals van TS.

Anyway.........dan maar als leergeld zien.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Media Markt heeft die voorwaarde wellicht ingesteld omdat niet iedereen de volle prijs wil betalen voor een product dat al uit de verpakking is geweest ( en misschien net niet meer helemaal compleet of iets beschadigd enz.).
Sommigen willen graag korting als iets niet 'nieuw' meer is, dwz als het al een keer verkocht is geweest.

R.E.Ageer
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:14

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door R.E.Ageer »

Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat MM een slechte service verleend in deze kwestie. Waarschijnlijk heb je in de schappen kunnen zien dat er meerdere type scheerkoppen zijn uit de 5 serie. Op de voor- of achterkant van de verpakking staan de modelnummers van de scheerapparaten vermeld.
Wel ben ik het met je eens dat het wel heel verwarrend is, want als je niet goed kijkt dan pak je zo mis omdat er groot op de verpakking staat dat het geschikt is voor de series 5. Misschien ook een puntje van Braun om de verpakking duidelijker te maken.

Het inhouden van een kleine vergoeding vind ik op zich niet zo slecht. Er zijn genoeg zaken waar ze het helemaal niet terugnemen. En ja, natuurlijk zijn er ook zaken bij die het zonder gezeur terugnemen. Koop = koop in de fysieke handel, dus terugnemen op zich is al een service.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door lelici »

Ik had hetzelfde aan de hand met een geluidssysteem van 1250€. Thuis opgezet, maar geluid viel erg tegen, dit in tegenstelling wat de verkoper beweerd had. Alles voorzichtig en netjes weer ingepakt, en terug gebracht: na grondige inspectie vertelde men mij, of ik maar even 125€ daar wilde laten omdat de verpakking geopend was. Wij gaan er dus nooit meer heen, hebben ze wat verdiend ;-) Klantenservice is ook wat waard!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door crazyme »

lelici schreef:Ik had hetzelfde aan de hand met een geluidssysteem van 1250€. Thuis opgezet, maar geluid viel erg tegen, dit in tegenstelling wat de verkoper beweerd had. Alles voorzichtig en netjes weer ingepakt, en terug gebracht: na grondige inspectie vertelde men mij, of ik maar even 125€ daar wilde laten omdat de verpakking geopend was. Wij gaan er dus nooit meer heen, hebben ze wat verdiend ;-) Klantenservice is ook wat waard!!
Klanten die hun aankopen terugbrengen mogen van mediamarkt wel naar de concurrentie.

Klassieke win-win situatie.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

lelici schreef:Ik had hetzelfde aan de hand met een geluidssysteem van 1250€. Thuis opgezet, maar geluid viel erg tegen, dit in tegenstelling wat de verkoper beweerd had. Alles voorzichtig en netjes weer ingepakt, en terug gebracht: na grondige inspectie vertelde men mij, of ik maar even 125€ daar wilde laten omdat de verpakking geopend was. Wij gaan er dus nooit meer heen, hebben ze wat verdiend ;-) Klantenservice is ook wat waard!!
Je hebt een produkt gekocht in een gewone stenen winkel. Daarbij ben je geadviseerd door een verkoper en heb je bewust gekozen voor een geluidssysteem van 1250 euro. Dat is klantenservice . Aangezien het systeem gewoon werkt is het eigenlijk coulance dat MM dit produkt terug neemt, meer niet. Het is geen garantie of recht. Ook dat is klantenservice.
Maar draai het eens om. Zou je een produkt kopen waarvan de verpakking overduidelijk geopend geweest is. Misschien is het systeem wel geinstalleerd geweest. Wie weet hoe het behandeld is. Ik denk van niet.
Maar stel dat ditzelfde produkt in de een van de bakken bij MM ligt met de rode sticker 'Ik ben open geweest' en bijvoorbeeld 100 euro korting. De kans dat het verkocht wordt is dan al veel groter. En de MM maakt er echt geen winst op. Terug nemen, controleren, netjes verpakken enz enz. Dat kost allemaal ook geld.

En misschien een tip voor de volgende keer. Luister wat minder naar de verkoper en meer naar het geluidssysteem. Dan had je 125 euro bespaard :mrgreen:

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door lelici »

-->Klanten die hun aankopen terugbrengen mogen van mediamarkt wel naar de concurrentie.
Klassieke win-win situatie.<--

Erg kort door de bocht om dit te beweren; jij hebt dus nooit spijt van een aankoop gehad, en nooit iets willen retourneren? Knap hoor!
Dan is MM toch veel klanten kwijt, want toen ik er was brachten toch wel erg veel mensen producten, van groot tot klein, terug.

Bovendien vind ik dat dit wel bij hun (zeker bij twijfelende)klanten bekend gemaakt mag worden, en dan bedoel ik niet alleen dat dit in hun kleine lettertjes te lezen valt.
Ik ben daarna naar een andere winkel geweest, en heb ook daar een geluidsinstallatie terug gebracht. Zonder problemen. Heb er daarna wel nog een in deze zaak gekocht waar ik wel tevreden over was. Zo kan het dus ook!
Een geluidsinstallatie MOET je thuis uitproberen, omdat de akoestiek daar heel anders kan zijn dan in een grote MM zaak. En....dan kan een apparaat wel eens vies tegenvallen. Om dan gelijk 125€ voor een geopende verpakking te gaan tellen, vind ik ronduit absurd, en is voor mij, en ik denk voor velen met mij een reden om er nooit meer terug te gaan!! Er is mij verder ook nooit een alternatieve installatie aangeboden of geadviseerd!

-->Terug nemen, controleren, netjes verpakken enz enz.; hoe kan ik dan zien of het een al geopende verpakking is geweest, wat jij eerder beweerd??

Als ik dan een aankoop bij hun webwinkel doe, gelden weer andere voorwaarden, en kan ik de koop binnen 7, soms zelfs binnen 14dgn ongedaan maken zonder dat dit mij geld kost buiten de retourzending:
http://www.judex.nl/rechtsgebied/consum ... ernet-.htm

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Zo'n winkel is er zodat je producten kunt beoordelen en te kopen. Niet om ze te lenen.

Je roept heel erg hard dat mm geen alternatieven bood, maar heb jij wel de moeite genomen om je voor de koop te verdiepen in de mogelijkheid om het product terug te brengen of te ruilen. Heb je de mogelijkheid besproken om thuis het product te testen ?

Schuif jouw eigen verantwoordelijkheid niet naar een ander.

Dat doen er al zoveel.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Slechte service Media Markt!!

Ongelezen bericht door lelici »

Misschien niet verplicht, maar je kunt wel een hoop goodwill kweken door de klant nog altijd als koning te beschouwen. Waarom denk je dat veel andere winkels dit zonder probleem wel doen?? Juist; service, klantenbinding.....
MM pretendeert iets goedkoper te zijn dan de concurrent, maar dat moet toch blijkbaar weer ergens vandaan komen.
En zoals gezegd, crazyme; een geluidsinstallatie MOET je vanwege de akoestiek eerst thuis uitgeprobeerd hebben, maar dat zal jouw bijzonder vreemd in de oren klinken.... :lol: "

-->Heb je de mogelijkheid besproken om thuis het product te testen ?
<--Dat is nou precies iets dat de taak van een goede verkoper is, omdat een koper niet altijd op hoogte van de voorwaarden van elke winkel kan zijn!!!!!!!

Jullie vinden het dus blijkbaar normaal dat een bedrijf 125€ of zelfs nog meer telt voor en geopende verpakking. Moeten jullie dat vooral betalen. Ik vind dat ronduit diefstal, maar hierin verschillen we blijkbaar van mening, en zullen we dat ook wel blijven.

Wij ga er in ieder geval nooit meer heen. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel, en kan indien nodig iets zonder schandalige boetes retourneren.
Laatst gewijzigd door lelici op 21 jul 2014 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten