LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door jdek »

Als ik bij Jumbo winkel heb ik achteraf bij het controleren van de bon een beetje bittere nasmaak.
Bepaalde producten blijken bij de kassa vaak een paar centen of dubbeltje duurder dan het prijskaartje aangeeft.
Prijsscanners in de winkel zijn er niet, klagen heeft voor die paar dubbeltjes geen zin "sorry, de prijzen zijn net aangepast en het kaartje nog niet" en het duurt een half uur bij de klantenservice alwaar je ook nog schamper wordt behandeld als vervelend.
Ook producten in een extra aanbieding worden vaak bij de kassa niet gecorrigeerd.

Als prijsbewuste consument valt dit mij op! Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren?

Verder vind ik Jumbo best een prettige winkel

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Nee, dat heb ik bij Jumbo nog nooit meegemaakt. Wel al een aantal keren producten gratis meegekregen omdat de prijs op de kassabon niet klopte.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nee, ik heb dit nooit gemerkt.
Het is dan ook zaak om elke keer te klagen.
Dat zij de kaartjes niet op tijd aanpassen is immers niet uw probleem!
En als niemand klaagt, scheelt het hen geld, dus zeker gaan klagen voortaan!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door tenormin »

Als prijsbewuste consument valt dit mij op! Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren?

Verder vind ik Jumbo best een prettige winkel
Ja, dat kan wel kloppen maar, ik ga wel naar de kassa en krijg het verschil terug. Vijf of 10 cent is geld, ik laat het niet liggen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door ruud_a »

jdek schreef:Als ik bij Jumbo winkel heb ik achteraf bij het controleren van de bon een beetje bittere nasmaak.
Bepaalde producten blijken bij de kassa vaak een paar centen of dubbeltje duurder dan het prijskaartje aangeeft.
Prijsscanners in de winkel zijn er niet, klagen heeft voor die paar dubbeltjes geen zin "sorry, de prijzen zijn net aangepast en het kaartje nog niet" en het duurt een half uur bij de klantenservice alwaar je ook nog schamper wordt behandeld als vervelend.
Ook producten in een extra aanbieding worden vaak bij de kassa niet gecorrigeerd.

Als prijsbewuste consument valt dit mij op! Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren?

Verder vind ik Jumbo best een prettige winkel
volgens mij mag u het artikel kopen voor de prijs op het prijskaartje.
het is aan jumbo om te zorgen dat die prijskaartjes kloppen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door sjohie »

VioletPrue schreef:Nee, ik heb dit nooit gemerkt.
Het is dan ook zaak om elke keer te klagen.
Dat zij de kaartjes niet op tijd aanpassen is immers niet uw probleem!
En als niemand klaagt, scheelt het hen geld, dus zeker gaan klagen voortaan!
Ik kan uit ervaring spreken (ik wisselde de kaartjes altijd bij de AH), dat het wekelijks aanpassen van alle gemuteerde schapkaartjes, dus andere prijzen prijzen en/of wekelijkse aanbiedingen, grofweg 4 uren werk is bij een middelgroot filiaal. Aangezien de winkel om 8 uur open gaat, en er niet om 04.00 al begonnen wordt, is er een tijdspanne waarin het dus voor kán komen dat er in de winkel verkeerde prijzen staan. Bij de Jumbo zitten ze nog met die prijsgarantie, en dus meer prijswijzigingen tov de AH, waardoor dit mogelijk nog wat vaker voor zal komen.

Dit nog los van het feit dat sommige klanten dit soort dingen gewoon opzoeken om te kunnen klagen. Net zoals er tijdens het afprijzen mensen met nog lang houdbare producten bij je komen met de vraag, "aah joh prijs deze ook even af".

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En dan te bedenken dat ze in ontwikkelde supermarktlanden zoals UK en Frankrijk al jaren prijsbordjes hebben die centraal worden ge-update.

stofzuigertje

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je eerst de prijzen verhoogd op schap en na plaatsen pas op kassa dus dan krijg je dat je soms minder betaalde dan aangegeven stond.

Bij reclame ook die tijdens het plaatsen al laten ingaan is dus slimmer.
Als je morgen de prijzen verhoogde reeds vandaag deze plaatsen valt het mee, en reclame....
Als het te vaak gebeurde tijdens het scannen reeds deze in de gaten houden.

Een slimme goed oplettende klant zal er voor zorgen dat ze de tijden van aanpassen beter bij zullen houden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:En dan te bedenken dat ze in ontwikkelde supermarktlanden zoals UK en Frankrijk al jaren prijsbordjes hebben die centraal worden ge-update.
Aan die landen is de supermarkt oorlog ook grotendeels voorbij gegaan.. :wink: Overigens heeft de mediamarkt tegenwoordig ook van die elektronische prijskaartjes, dus het begint hier ook steeds meer in zwang te komen.

als
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2014 07:39

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door als »

Iets anders.
Gisteren avond was ik met n vriendin bij JUMBO in NIjmegen (Fenikshof). Er was 1 kassa open (Klantenservice). De vriendin stond achter mij en zij was de 4de.
Ik riep naar de Jumbo-medewerkster of krijgt mijn vriendin haar boodschappen gratis omdat ze 4de in de rij is?
De (oudere, chagrijne) medewerkster riep snel gaar collega's (jonge vrouwen dierondliepen) om plaats achter andere kassa in te nemen.

Vervolgens zei ze tegen ons dat andere kassa is open terwijl op dat moment NIEMAND zat achter andere kassa's en de meiden liepen pas ernaartoe!!! Wij hebben de rij naar de onvriendelijke medewerkster bij de klantenservice verlaten en gingen naar jonge vrouw die ons met medelijden en begrip aankeek. Ze wist dat we gelijk hadden en we onterecht waren behandelt, maar ze kon niets doen.

Jumbo mag misschien iets goedkoper zijn dan andere winkels, maar zij zijn NIET klantvriendelijk en komen hun toezeggingen niet na.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2014 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door puma73 »

Misschien de voorwaarden een keertje GOED lezen en niet zomaar wat in het rond roeptoeteren.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door mika21 »

als schreef:Iets anders.
Gisteren avond was ik met n vriendin bij JUMBO in NIjmegen (Fenikshof). Er was 1 kassa open (Klantenservice). De vriendin stond achter mij en zij was de 4de.
Ik riep naar de Jumbo-medewerkster of krijgt mijn vriendin haar boodschappen gratis omdat ze 4de in de rij is?
De (oudere, chagrijne) medewerkster riep snel gaar collega's (jonge vrouwen dierondliepen) om plaats achter andere kassa in te nemen.

Vervolgens zei ze tegen ons dat andere kassa is open terwijl op dat moment NIEMAND zat achter andere kassa's en de meiden liepen pas ernaartoe!!! Wij hebben de rij naar de onvriendelijke medewerkster bij de klantenservice verlaten en gingen naar jonge vrouw die ons met medelijden en begrip aankeek. Ze wist dat we gelijk hadden en we onterecht waren behandelt, maar ze kon niets doen.

Ik vind dat OPLICHTERIJ!
Jumbo mag misschien iets goedkoper zijn dan andere winkels, maar zij zijn NIET klantvriendelijk en komen hun toezeggingen niet na.
Oudere, jonge vrouwen, meiden, jonge vrouw? Wat doet dat ter zake?
En als je de Jumbo dan niet klantvriendelijk vindt, dan ga je toch gewoon naar een andere winkel?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door eleven »

mika21 schreef: Oudere, jonge vrouwen, meiden, jonge vrouw? Wat doet dat ter zake?
En als je de Jumbo dan niet klantvriendelijk vindt, dan ga je toch gewoon naar een andere winkel?
Dan kan ik niet begrijpen, dat Tros Radar Jumbo als beste supermarkt getest heeft, of zijn het maar een handvol zeurders, die hier klagen. :lol:
Testpanel: 'Jumbo beste supermarkt'
http://www.trosradar.nl/sites/testpanel ... upermarkt/

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door gilas »

als schreef:k riep naar de Jumbo-medewerkster of krijgt mijn vriendin haar boodschappen gratis omdat ze 4de in de rij is?
4de in de rij zou ze alleen zijn als de eerste klant niet zou worden geholpen aan de kassa,dus als ze feitelijk de 5de in de rij is.
Als ze dit niet was,is het helaas pindakaas voor je.
Verder kan ik me voorstellen dat als je je zo gedraagt en maar roept door een winkel zonder even naar de persoon toe te stappen,dat ze daar niet zo van gediend zijn.
Dat heet manieren hebben,die je klaarblijkelijk dus niet hebt als ik het zo lees.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door eleven »

als schreef:
Ik vind dat OPLICHTERIJ!
Jumbo mag misschien iets goedkoper zijn dan andere winkels, maar zij zijn NIET klantvriendelijk en komen hun toezeggingen niet na.
Ik vind, het niet weten hoe het in elkaar zit.
Zorg eerst voor, dat je ook weet, of je gelijk hebt, voor je hier stampij maakt.
Hier heeft Jumbo zelf een tekening voor mensen zoals jij gemaakt, die het niet begrijpen.
Afbeelding

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door witte angora »

als schreef:Iets anders.
Gisteren avond was ik met n vriendin bij JUMBO in NIjmegen (Fenikshof). Er was 1 kassa open (Klantenservice). De vriendin stond achter mij en zij was de 4de.
Ik riep naar de Jumbo-medewerkster of krijgt mijn vriendin haar boodschappen gratis omdat ze 4de in de rij is?
Dus degene die 3e in de rij was probeerde gratis boodschappen te regelen voor de eigen vriendin die 4e in de rij is?

Sja, zo kan ik ook wel gratis boodschappen scoren, een hele winkel vol desnoods... Jullie waren gewoon allebei 3e, en dat je vriendin als '4e' af wilde rekenen om de boodschappen gratis te hebben, gaat niet op natuurlijk. Je had zelf zeker een pak kauwgum of iets anders van een grijpstuiver, en zij de kar vol?

Denken lollig-slim te zijn werkt niet...

als
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2014 07:39

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door als »

Ok. ik had moeten duidelijker zeggen dat de vriendin 4de WACHTENDE was :)

Situatie: er was een klant (bezig met afrekenen) aan de kassa, dan waren 2 mensen in de rij voor me, ik en achter mij de vriendin (dus 4-de wachtende). Wij zijn niet zo close dat we gezamenlijk boodschappen doen (ieder rekent apart af).
Ik riep naar de medewerkster zodat zij de situatie kon zien, wie er allemaal in de rij staat en wie is de 4de. Bovendien heb ik niet geschreeuwd en ben ook niet bot geweest. Ik heb alleen hardop een vraag gesteld - mag dat niet??? Het idee van 4de in de rij kwam bij mijn vriendin op en ik gaf het verder door.

De reactie van de medewerkster die snel iemand anders riep om aan andere kassa te gaan werken en die log tegen ons, was niet prettig. Of heb ik het verdient???! Op het moment dat ik het tegen haar zei, was alleen 1 kassa open.Zi log tegen mij dat andere kassa open was, terwijl die leeg stond. Had ze gelijk om ons zo te behandelen?
Oudere en jongere medewerksters: ik dacht dat de meiden vakken vulden en daarom liepen ze rond.

Wij zijn allebei volwassen, we hebben eigen gezinnen met kleine kinderen en doen niet aan stomme spelletjes of oplichterijen - zoals jullie vermoeden. Wij willen met respect behandelt worden, ook door winkelpersoneel.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2014 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off topic

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door puma73 »

nogmaals, lees de spelregels een keertje goed na.

als
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2014 07:39

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door als »

@puma73: lees mijn beschrijving van de situatie goed na. Klant aan de kassa (werd geholpen), 3 wachtende (inclusief mij) en dan de vriendin als 4de. En alleen 1 kassa open. Duidelijk?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Jumbo super vaak duurder dan het prijskaartje aangeeft

Ongelezen bericht door gilas »

als schreef:Wij zijn allebei volwassen, we hebben eigen gezinnen met kleine kinderen en doen niet aan stomme spelletjes of oplichterijen - zoals jullie vermoeden. Wij willen met respect behandelt worden, ook door winkelpersoneel.
Gedraag je dan ook als volwassenen en niet als een asociaal figuur die het normaal vind om door de winkel naar een medewerker te roepen.
Respect moet je verdienen en jij hebt duidelijk geen respect naar het winkelpersoneel,logisch dat ze dan op deze manier naar jou reageren.
Je had gewoon ook naar de medewerker toe kunnen lopen in plaats van hardop de opmerking te maken.

Gesloten