LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lipton Ice Tea Zero

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door 47712 »

Ouderen hebben meestal type 2.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door moederslink »

@
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door tenormin »

czarczar schreef:
moederslink schreef:Er is een HEEL groot verschil tussen type 1 of type 2!
Wat is dan het wezenlijke verschil?
Het enige dat ik heb beweerd is dat je de insuline die je zelf niet aanmaakt zult moeten toedienen en dat je de hoeveelheid moet afstemmen op de hoeveelheid suiker die je inneemt/aanmaakt.
Zoals al meerdere malen aangegeven, type 1 krijgt men meestal jong en betekent spuiten. Type 2 kan men met een pil onder controle houden, met behulp van 3-maandelijks onderzoek. Nogmaals, ik ben er, vanaf 2001 diabetes type2 patiënt, sinds 6 maanden vanaf. En, al heb je dat kennelijk niet gelezen, de normen na research zijn veranderd. Dat is wat er in de medische wereld gebeurd: research! Misschien denk je nog in toen; het is echt sinds kort veranderd. Weet je dat AIDS altijd dodelijk was? Nu dus al lang niet meer. Even een zijstraat noemend.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door 47712 »

moederslink schreef:Type 2 is door beweging...geen overgewicht...goede voedingsadviezen ....medicatie te stabiliseren.
De alvleesklier maakt nog wel insuline aan.
Type 1 , daarbij maakt de alvleesklier GEEN insuline meer aan , dus moet je bijspuiten.
Type 1 is ongeneeslijk , type 2 niet hoewel je nog wel diabeet genoemd wordt.


@477212 dat is een fabel ! Zelfs kleuters hebben anno nu al diabetes 2 .....
teveel vet , teveel koohydraten dat allemaal omgezet wordt in suikers.....gevaarlijke ontwikkeling!
type 2 komt het meeste voor bij ouderen maar uitzonderingen bevestigen de regel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door moederslink »

%
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door 47712 »

moederslink schreef:Helaas geen uitzondering meer....jonge kinderen krijgen steeds vaker diabetes type 2 door oa mijn eerder hierboven genoemde argumenten.
We dwalen wel af : TS vroeg of Ice Tea Zero nog in de handel is? :cry:
Nou daar schrik ik van wat een verschrikking.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door moederslink »

¥
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door 47712 »

moederslink schreef::wink: Waar schrik je van , van de jonge diabetespatientjes of van het afdwalen....
Ik denk beiden :D

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door czarczar »

tenormin schreef:Zoals al meerdere malen aangegeven, type 1 krijgt men meestal jong en betekent spuiten. Type 2 kan men met een pil onder controle houden, met behulp van 3-maandelijks onderzoek.
Ik lees nog steeds geen wezenlijk medisch onderscheid anders dan dat je het op een andere leeftijd oploopt. Volgens mij is het enige wezenlijke verschil dat type-1 een medische oorzaak zou moeten hebben en type-2 te maken heeft met slijtage, maar ook dat lijkt me niet houdbaar. Type-1 patiënten krijgen dat ook vaak pas op hun 30-ste of 40-ste en ook bij hen geldt niet altijd dat de eilandjes van langerhans helemaal geen insuline meer aanmaken. Er is in mijn ogen weinig verschil tussen type-1 en type-2, ik heb ook nooit begrepen waarom dat onderscheid wordt gemaakt. Voor de behandeling maakt het weinig uit.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door 47712 »

Tussen moeten spuiten dagelijks en medicijnen slikken is nogal een verschil toch.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door czarczar »

47712 schreef:Tussen moeten spuiten dagelijks en medicijnen slikken is nogal een verschil toch.
Is dat de definitie van type-1 en type-2?
Mijn vader was zwaar suikerpatiënt en vrijwel niet af te regelen. Hij spoot meer dan 100 eenheden per dag (kenners zullen daarvan schrikken) en at zich wezenloos. Schommelingen vallen dan minder op. Zijn broer raakte zijn voet kwijt door de suiker, maar dat werd pas op late leeftijd geconstateerd. Ouderdomssuiker, eerst pilletjes, toen toch maar spuiten. Daar is tíe nu volledig vanaf, na een aantal jaren spuiten dus. Bij mijn zus is na haar 40-ste suiker type-1 geconstateerd. Die doet mee aan een proef van het MST waarbij ze een apparaatje draagt dat continue de suikerspiegel meet en de inspuiting daarop aanpast. Dat werkt voor haar perfect. Tot ze dit jaar een weekje op vakantie ging en tijdens het zwemmen dat apparaatje werd gestolen. Ze had geen idee wat ze toen moest spuiten, want dat regelde dat apparaatje allemaal. Even een nieuw apparaatje regelen was lastig, want het was nog een medische proef waar ze aan deelnam. Die apparaatjes zijn dus dun gezaaid.
Wat ik maar wil zeggen: mij is niet duidelijk wat nu type-1 of type-2 is. Ik heb als kind vele symptomen van suikerziekte gehad en ben vele malen onderzocht i.v.m. de erfelijkheid. Ik heb het niet.
Volgens mij maakt het type ook helemaal niet uit. De behandeling is dat je insuline moet innemen. Heb je een weinig tekort dan kan dat met pilletjes, heb je veel tekort, dan moet je gaan spuiten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door moederslink »

¥
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door czarczar »

moederslink schreef:Het verschil zit hem in de alvleesklier , bij type 1 maakt ie geen insuline aan en MOET je insuline bijspuiten.....
Het is een lastig verhaal , maar anders zoek je het op?
Dat doe ik dus al jaren en ik zie weinig duidelijk verschil. Ook voor type-1 geldt niet altijd dat de Eilandjes van Langerhands helemaal geen insuline meer aanmaken en soms geldt voor type-2 patiënten ook dat ze moeten spuiten voor de rest van hun leven. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat Type-1 waarschijnlijk erfelijk is en type-2 een vorm van slijtage, maar ook dat valt nu eigenlijk niet meer te verdedigen. Suikerziekte is ongeveer volksziekte numero-uno geworden. Het is deels erfelijk, maar wordt voor een groot gedeelte ook veroorzaakt door onze overdadige suikerinname. Mijn zus was 40 toen het werd geconstateerd en maakt zelf nog een beetje aan. Is dat dan type-1 of type-2? En wat doet het er toe? Mijn oom was 60 en heeft ook een hele tijd gespoten, maar het zat enorm in de familie.
Volgens mij moeten we gewoon afstappen van de typering type-1 of type-2 diabetes. Je schiet er niets mee op. Ik ken iemand waarbij het werd geconstateerd op haar 50-ste en ondanks behandeling binnen 1 jaar stekeblind was. Het is weer een definitie-kwestie waar je niets aan hebt. Als ik nog 3% zelf aanmaak, is het dan type-1? En 12% dan? of 0,01%? Totaal zinloos.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door czarczar »

moederslink schreef:Er is een HEEL groot verschil tussen type 1 of type 2!
Allemaal leuk en aardig, maar kan iemand mij het MEDISCHE verschil aangeven en de zin het onderscheid nog te maken. Ik heb al 3 keer aangegeven dat ook voor type-1 niet geldt dat de Eilandjes van Langerhands helemaal geen insuline meer aanmaken en ook voor type-2 niet geldt dat je soms moet spuiten en vaak niet meer vanaf komt.
Als iemand hier vindt dat het medisch anders zit, dan moet je met meer komen dan: zoek dat zelf maar uit. Dat heb ik gedaan, jarenlang, en dat heb ik toch al allemaal aangegeven. Artsen beweren soms ook maar onzin.
moederslink schreef:NB koude thee smaakt echt anders dan Ice Tea
Heeft er niks mee te maken, maar dan gewoon je gekoelde thee verbeteren. Beetje handige tante weet het beter te maken dan de commerciële troep die het soms in de handel aanbiedt. Kennelijk is het niet zo geweldig, want kennelijk wordt het uit de handel genomen. Ik ben meer van de ice-coffee en die is echt overal te koop hier, maar maak ik ook zelf, veel goeiekoper. Beetje je best doen dus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door moederslink »

÷
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door Isabel1 »

leuk en aardig, maar kan iemand mij het MEDISCHE verschil aangeven en de zin het onderscheid nog te maken. Ik heb al 3 keer aangegeven dat ook voor type-1 niet geldt dat de Eilandjes van Langerhands helemaal geen insuline meer aanmaken en ook voor type-2 niet geldt dat je soms moet spuiten en vaak niet meer vanaf komt.
Als iemand hier vindt dat het medisch anders zit, dan moet je met meer komen dan: zoek dat zelf maar uit. Dat heb ik gedaan, jarenlang, en dat heb ik toch al allemaal aangegeven. Artsen beweren soms ook maar onzin.
Bij diabetes type 1 is het zo dat de cellen waar insuline geproduceerd worden door het lichaam zelf vernietigd worden (met als gevolg dat dus uiteindelijk geen insuline geproduceerd meer wordt) Bij type 2 is het zo dat het lichaam de insuline (die dus wel geproduceerd wordt) niet meer correct gebruikt. Dat is medisch een wezenlijk verschil en is heel belangrijk voor verder onderzoek naar diabetes omdat het eigenlijk twee verschillende processen zijn in het lichaam. De onderzoeksvraag bij type 1 is dus: waarom worden deze cellen vernietigd en bij type 2: waarom wordt het lichaam insuline resistent.
Voor het feitelijk effect op het lichaam is het een minder groot verschil (want hoe je het ook wendt of keert, die insuline die je nodig hebt, die heb je dus niet of kun je niet gebruiken).

Isabel

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door moederslink »

/
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door sjohie »

hawkwind schreef:Hoe kan het zo zijn dat de Lipton ice tea Zero (pakken)helemaal niet meer verkrijgbaar is?
Bij de C1000 en de AH hier in het dorp zijn ze uit de schappen.
De Digros een dorp verderop hebben ze ook niet meer.
Wel zijn die flessen met bubbles nog te koop , maar dat vind ik niks.
Wat is ermee aan de hand?
Ik was er zo gek op !!.
Een diabetes patient.
Dat kan verschillende redenen hebben, oa productieproblemen bij de fabrikant, logistieke problemen tussen fabrikant en distributiecentrum van de supermarktketen in kwestie, of tussen distributiecentrum en individuele filialen. (ongeluk vrachtauto oid) Simpelweg een erg populaire actie kan het ook zijn, of bewuste leegloop in de supermarkt omdat het icetea seizoen afloopt, en er een schapwijziging aankomt.

Maar bij AH kan je voor veel aanbiedingen (niet de op=op soort) een reclamecheque vragen als het product er tijdens de actie niet is, daarmee kan je na afloop van de actie, toch het product op een later moment nog voor die prijs kopen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door kweenie »

Lijkt mij inderdaad simpelweg te maken te hebben met het aflopen van het seizoen. Er moeten nu weer meer pepernoten en rookworsten liggen. En daar moet ruimte voor worden gemaakt.

Overigens heb ik zeer regelmatig dat een artikel of merk ineens verdwijnt uit de schappen, ook als het nog gewoon bestaat. Blijkbaar zijn de contracten met Ahold en dergelijke dan niet gunstig, zodat ze alleen nog maar na veel zoeken terug te vinden zijn. En soms komen ze na een tijdje toch weer terug.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Lipton Ice Tea Zero

Ongelezen bericht door tenormin »

kweenie schreef:Lijkt mij inderdaad simpelweg te maken te hebben met het aflopen van het seizoen. Er moeten nu weer meer pepernoten en rookworsten liggen. En daar moet ruimte voor worden gemaakt.

Overigens heb ik zeer regelmatig dat een artikel of merk ineens verdwijnt uit de schappen, ook als het nog gewoon bestaat. Blijkbaar zijn de contracten met Ahold en dergelijke dan niet gunstig, zodat ze alleen nog maar na veel zoeken terug te vinden zijn. En soms komen ze na een tijdje toch weer terug.
Als het een franchise ondernemer betreft (bij welke super dan ook) die beslist wat wel of niet loopt. "Klaag" ook wel eens bij PLUS over een niet meer bestaand artikel, daar dan, antwoord is standaard dat dit gewoon is bij zelfstandige ondernemers die, onder welke supermarkt naam ook, werken/toko runnen.

Gesloten