LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met GSM reperatieshops

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Chamaleo
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2014 19:34

Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door Chamaleo »

Een heel verhaal..... Maar om te gieren..

Reperatie winkeltjes voor telefoons en smartphones, nemen vaak een loopje met de klanten. Ik hoorde deze verhalen vaak van anderen, maar was nu zelf de dupe.
Namelijk bij de Phonedokter in Schiedam. Voorheen GSM dokter ? ( lees soortgelijke klachten op internet over dit bedrijf).

Contact opgenomen met de Phonedokter. Ik meldde me bij de balie en gaf aan tijdens de klachtomschrijving dat het opladen niet meer wilde lukken, ik hem al had geprobeerd via Itunes, te herstellen, maar tevergeefs en dat ALS hij al was opgeladen, hij weer snel uitviel. Ook vroeg ik of zij de accu konden vervangen ( indien nodig ), maar volgens de dame aan de lijn ( eerder op de avond bij het maken van een afspraak)moest een ipad met een defecte accu, als verloren worden beschouwd en konden zij onmogelijk herstellen.

De verkoper aan de balie ter plaatse, gaf aan dat onderzoek 39 euro kost. Voor die 39 euro zou hij worden opengemaakt en zou ook de dockconnector worden nagekeken. 39 euro moest ik vooraf betalen. Na twee dagen telefonisch contact opgenomen om de status op te vragen en de jonge verkoper gaf als reactie " meneer, de dockconnector is even vervangen maar was niet het probleem. We gaan als laatste redmiddel proberen om de ipad aan te sluiten op Itunes, en hem zo te herstellen. Wij nemen vanavond contact met u op"

Die avond mailde ik weer en als reactie kreeg ik dat de ipad niet meer kon worden hersteld en als KAPOT, moest worden beschouwd. Ik ging dus direct richting phonedokter. Daar aangekomen vroeg ik aan de jonge verkoper, die ik eerder die dag ook aan de telefoon had, of de ipad was open gemaakt. ( het zag er niet zo uit). De verkoper antwoordde met "Nee, meneer, alleen op Itunes". ( waarschijnlijk was hij even vergeten wie ik was en stemde daarom zijn slotpleidooi niet af op het gesprek wat ik kort daarvoor met hem had), want hij gaf enkele uren daarvoor, telefonisch aan dat de dockconnector was vervangen maar niet het probleem was en dat Itunes het laatste redmiddel was. Hij is dus nooit open geweest ( zo bleek achteraf). Hier had ik wel 39 euro voor betaald. Wel hadden ze hem op zeer professionele software aangesloten, die alle problemen in de Ipad kan signaleren. ( maar de Ipad, ging toch niet meer aan? Hoe sluit je die aan op die programma's van jullie?, waarop hij antwoordde " meneer, daar is het speciale software voor" )

Thuis belde ik een kennis die ik nog niet zolang ken en die had iemand die dit soort zaken goed kon herstellen. ( als ik dat eerder had geweten)Dezelfde avond keek hij naar de Ipad en zijn conclusie was... Een beschadigde dockconnector. Deze werd hersteld en hij draait nu weer sinds vandaag als vanouds.( gaf phonedokter, na dagen aan 'onderzoek',niet aan dat dit niet het probleem was?).

Ook de stelling van phonedokters in Schiedam, dat een accu nooit kan worden vervangen was ook volgens o.a Replacedirect.nl, een fabeltje. Deze kan gewoon worden vervangen door vakbekwame mensen.

Je laat een Idevice achter, met als afspraak bepaalde onderzoeken tedoen. Ze doen voorkomen dat dit ook allemaal is gedaan maar geven het op met de mededeling. " meneer, hij is kapot". Uiteindelijk bleek het WEL de Dockconnector te zijn, wat zij zogenaamd hadden 'onderzocht', maar wat zogenaamd niet het probleem was. Hiervoor vangen zij 39 euro.

Geld retour wilde hij niet overwegen en op mails reageert hij niet meer.

Radar moderatie: we hebben de titel aangepast ter verduidelijking. Dit topic gaat niet alleen meer over PhoneDokters te Schiedam
Laatst gewijzigd door Radar op 25 feb 2016 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, persoonsgegevens verwijderd.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door encore »

Nou... aannemen dat je de onderzoekskosten terugkrijgt omdat ze het apparaat niet hebben opengemaakt...Tsss. Ze hebben het ding onderzocht en dat duurt even. Dat betaal je. Of ze em nu wel of niet hebben open gemaakt maakt niet uit. En blijkbaar was het na het aansluiten op diagnose-software al duidelijk dat ze em niet voor je konden maken. Dat iemand anders dat wèl kan doet ook niet ter zake.
Wees blij dat je em weer aan de praat hebt en veel plezier ermee.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 nov 2014 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Chamaleo
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2014 19:34

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door Chamaleo »

De diagnose software werkt alleen als het apparaat uberhaubt aan kan worden gezet.
Deze diagnose software zoals zij deze omschrijven, bestaat niet.

Dr afspraak was.

39 euro... Daarvoor zouden ze hem open maken en de connector bekijken.
Dit is niet gebeurdt en apparaat moest als verloren worden beschouwd. Degene die dit zei, was een zogenaamde "kenner" op dit gebied.

Vervolgens breng ik hem bij een knutselaar en ziet direct dat het weldegelijk de connector is. ( had die diagnose software van Phonedokter, dat niet direct moeten zien) ?nee.. Want die software deugt natuurlijk niet. Ook was hij niet open geweest wat wel de afspraak was.

Kennelijk had hij dus gewoon de connector kunnen repareren, want dit is uiteindelijk dus ook gebeurdt.
Het komt erop neer dat ik dus 39 euro heb betaald voor iets dat zogenaamd niet mogelijk was, men de ipad dus als VERLOREN heeft verklaard, welke door een knutselaar in een paar minuten werd hersteld.

Dit is wel heel opmerkelijk. Zeker als je je apparaat bij een zogenaamde KENNER brengt. Maar zoals altijd hier op het forum, ligt het probleem altijd bij de klant. Lol.... Heel vreemd. Beetje hetzelfde als wanneer je je auto met kuren bij de garage brengt, en de garageeigenaar beloofd hem open te maken en een onderdeel te vervangen, maar heeft dit achteraf niet gedaan maar strijkt wel de onderzoekskosten op. Vervolgens repareerd bv de buurman alsnog het onderdeel, terwijl de garage de auto als verloren heeft bestempeld.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 nov 2014 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd.

Klarks27
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2014 09:03

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door Klarks27 »

Ik heb ervaring met Gsm dokter, maar ook met Phonedokter. Dat verhaal wat jij verteld over die speciale software hebben ze mij ook verteld. Mafkezen zijn het. Duidelijk dat de tijd niet opwoog tegen de kosten en verdiensten. 39 euro hebben ze natuurlijk al in the pocket dus waarom tijd investeren.

Mijn zus heeft er ooit een telefoon naartoe gebracht. Soortgelijk verhaal. Was niets meer aan te doen.
Dat ding lag een paar weken in de la en lieten we nogmaals nakijken door iemand anders. Werd aangesloten op Itunes en probleem was opgelost. Hier 39 euro voor betalen is wel erg snel en makkelijk verdienen terwijl de oplossing dus zo voor de hand lag. Waarschijnlijk hadden ze het gewoon druk en namen ze genoegen met die 39 euro. Dan komen ze met zo'n conclusie in de hoop dat jij er als klant in trapt.

Reacties hier op Radar blijven mij altijd verbazen hoor. Duidelijk weten ze niet waar ze het over hebben. Het slaat nergens op hoe de Phonedokter zijn klanten afpoeierd met de uitspraak: WE HEBBEN ER WERK AAN GEHAD. ook het mannetje die uiteindelijk de telefoon heeft hersteld ( een It'er ) moest wel lachen om de uitspraak over die bijzondere software van Phonedokter.. Dat moet wel erg bijzondere software zijn hahahah. Een programma dat een diagnose kan stellen bij een telefoon die nieteens aan gaat. En dan ook nogeens zo'n voor de hand liggend probleem niet kunnen signaleren? Duidelijk zijn de reageerders in dit topic dus klanten die hierin zouden trappen.

Waar je ook naartoe gaat, het wordt je al snel duidelijk als je kijkt wat er achter de balie verschijnt.
Ga inderdaad nooit naar Phonedokter. Welk filiaal dan ook. Als ze zichzelf uitgeven als professional en telefonisch aangeven dat het vervangen van een accu onmogelijk is, verklaard het tegendeel van hun zogenaamde expertise. Geld betalen en het advies krijgen dat het ding opgegeven moet worden, welke een dag later met een simpele herstelpoging ( in ons geval ) kan worden hersteld is een duidelijk voorbeeld van EVEN SNEL 39 EURO INNEN, WANT HET IS DRUK DRUK DRUK!.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 nov 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Chamaleo, de phonedokter heeft zich niet aan de met jouw gemaakte afspraken gehouden, dus hij heeft wanprestatie geleverd. Jij hebt gewoon recht op je geld terug. Helaas is recht hebben en recht krijgen niet hetzelfde. Een ochtendje op een zaterdag voor de winkel gaan staan en aan iedereen die er naar binnen wil gaan je verhaal doen over de geweldigereparatie service van deze toko wil misschien wel helpen.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 nov 2014 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door aerox »

Ik ben ook weleens naar zo'n gsmdokter in Rotterdam geweest. Was een grote [ongefundeerde bewering verwijderd]. Waren moeilijk bereikbaar via de telefoon en deden een reparatie om vervolgens zelf wat te slopen. Mijn home knop was kapot en die hebben ze toen gemaakt, eerst natuurlijk onderzoekskosten betalen en daarna de kosten van het maken. Toen ik thuis kwam en gebeld werd kon niemand me verstaan dus ik weer terug naar de phonedokter. Was allemaal toevallig dat me tel kapot was gegaan na hun reparatie. Ik kon als ik wilde weer 39euro onderzoekskosten gaan betalen en weer laten maken, volgens hun zagen ze de vorige keer al sporen van vochtschade en daarom was nu me microfoon kapot. Hele discussie maar schoot er niks mee op. Telefoon weer meegenomen en weer wat geleerd. Nu is die zaak failliet maar zou me niks verbazen als ze in Schiedam verder zijn gegaan.

mibou
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2015 09:00

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door mibou »

Dear All,

When, my daughter (a medical student) broke the screen of her IPhone6, we asked around for a good, “honest” shop where she could replace this screen so we were recommended to try the PhoneDokter in Schiedam.

My daughter called this shop and made an appointment with the PhoneDokter in Schiedam for Monday the 1st of June 2015, where their technicians replaced the screen of her IPhone6, for a total cost of € 149.—.

One hour after returning from this appointment, she noticed that there was a black mark on the top right side under the screen that was just replaced.

She, immediately contacted the PhoneDokter in Schiedam, and a person informed her to bring the phone back to their shop for diagnostics.

She informed this person that she could not bring her IPhone6 right away because she is busy studying for her exams on the 8th of June 2015, but she will bring the phone back to the shop right after finishing her exam, she was then told that she could bring her IPhone6 at any time.

On Monday the 8th of June 2015, she brought her IPhone6 back to the shop of PhoneDokter in Schiedam,
after looking at the IPhone6, the receptionist (who claims to be the Manager of PhoneDokter in Schiedam) informed my daughter that this black stain under the screen was due to the IPhone6 being dropped and it is in no way the responsibility of PhoneDokter in Schiedam, furthermore, they could replace, again the screen for an amount of € 89. — (this being € 149. — minus a discount of € 60.—).

My daughter and myself, tried to explain to this gentleman that the IPhone6 was never dropped and that the black stain under the screen was spotted one hour after my daughter left the PhoneDokter in Schiedam on Monday the 1st of June 2015, unfortunately we failed to convince this gentleman, and left with a very bad feeling that the PhoneDokter in Schiedam, was trying to cheat, deceive and bamboozle us for € 89.—.

So, basically:
• The PhoneDokter in Schiedam, will not, does not and cannot guarantee their repairs once the product leaves their shop, while they claim that they offer a six months guarantee on all their repairs,
• The PhoneDokter in Schiedam, will replace the screen of your damaged IPhone6 for € 149.—the first time and then for € 89.—the second time, then € 39.—the third time?????

Later on that day, we contacted a friend who is knowledgeable in IPhone6 repairs and after showing him the black stain under the screen, he, immediately, told us that the replaced screen was, definitely, not an original Apple IPhone6 screen and that the replacement of the screen was not performed in the correct manner.

It is a shame to have such companies, as the PhoneDokter in Schiedam, [ongefundeerde bewering verwijderd]. It is also a shame to find out that the law and justice cannot do anything to protect the duped consumers.

We intend to contact and file complaints with all and every European consumer protection groups, and we are also filling a complaint against the PhoneDokter in Schiedam with the De Geschillencommissie.

We invite anyone who has a complaint against the PhoneDokter in Schiedam and/or any of the PhoneDokter’s branches in The Netherlands, to join us, because this is the only way we can have justice and satisfaction for a good consumer service.

mibou
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2015 09:00

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door mibou »

Beste allemaal,
Toen, onze dochter (student geneeskunde) het scherm van haar IPhone6 brak, vroegen wij om ons heen om een goede, eerlijke winkel waar het scherm kon worden vervangen. Wij werden geadviseerd om de PhoneDokter in Schiedam te proberen.

Onze dochter belde deze winkel en maakte een afspraak met de PhoneDokter in Schiedam voor maandag 1 juni 2015. De technicus in deze winkel verving het scherm van haar IPhone6 voor de prijs van 149,-- euro.

Een uur nadat zij van deze afspraak terug kwam zag zij dat er een zwarte vlek rechtsboven in het scherm kwam dat zojuist was vervangen.

Zij nam meteen contact op met de PhoneDokter in Schiedam en degene die zij aan de telefoon had vroeg haar meteen naar de winkel terug te komen om de IPhone6 te zien.

Onze dochter vertelde degene aan de telefoon dat zij niet meteen terug kon komen omdat zij hard moest leren voor een examen op 8 juni 2015 maar dat zij direct na het maken van het examen langs zou komen. De persoon aan de telefoon zei dat dat goed was omdat zij nu al telefonisch het probleem had doorgegeven en dat de PhoneDokter 6 maanden garantie geeft op een reparatie.

Op maandag 8 juni 2015 bracht onze dochter haar IPhone6 terug naar de winkel van de PhoneDokter in Schiedam. Nadat de receptionist (die beweerde de manager te zijn van de PhoneDokter in Schiedam) naar haar IPhone6 had gekeken vertelde hij onze dochter dat de zwarte vlek op het scherm kwam door vallen o.i.d. en dat dit in geen geval een verantwoordelijkheid is voor de PhoneDokter in Schiedam en…. dat hij het scherm kon vervangen voor de prijs van 89,-- euro (zijnde 149,-- minus een korting van 60,-- euro).

Onze dochter en ikzelf probeerde deze man uit te leggen dat de IPhone6 niet was gevallen en dat de zwarte vlek 1 uur na vertrek uit de winkel van de PhoneDokter in Schiedam op maandag 1 juni 2015 was ontdekt. Helaas konden wij deze man niet overtuigen en verlieten wij de winkel van de PhoneDokter met het vervelende gevoel dat hij ons probeerde te misleiden en wilde benadelen voor het bedrag van 89,-- euro.

Dus concluderend:
- De PhoneDokter in Schiedam zegt 6 maanden garantie te geven op reparaties maar…….. wil dit niet, kan het niet, doet dit niet.
- De PhoneDokter in Schiedam vervangt een scherm voor een IPhone6 een eerste keer voor 149,-- euro, de tweede keer voor 89,-- euro, en misschien een derde keer voor 39,-- euro???

Later op maandag 8 juni 2015 hadden we contact met een vriend die kennis heeft van reparaties aan een IPhone6. Nadat hij de IPhone6, met de zwarte vlek rechtsboven in het scherm, zag zei hij dat het scherm dat geplaatst was door de PhoneDokter geen origineel Apple IPhone6 scherm was en dat de reparatie niet op een goede manier was uitgevoerd.

Het is een schande dat bedrijven, zoals de PhoneDokter in Schiedam, op zo’n oneerlijke, misleidende manier zaken doen. Het is ook een schande om te bemerken dat er geen juridische bescherming is voor gedupeerde consumenten.

Wij nemen contact op met alle Europese consumenten organisaties en geven onze klachten aan hen door. Wij zullen ook een klacht indienen tegen de PhoneDokter in Schiedam bij De Geschillencommissie.

Wij nodigen iedereen uit die klachten heeft over de PhoneDokter in Schiedam, of een van de andere PhoneDokter winkels in Nederland, om dit samen met ons te doen omdat dat de enige manier is om een eerlijke en goede consumentenservice te krijgen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gezien de prijzen van de iDingen - zou je toch niet naar Beun de Haas gaan?

Beter naar een officieel punt, reseller etc.
Wat duurder - maar betalen voor niets, of een prutswerkje is helemaal zonde...

of is dat te simpel?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee is niet te simpel.
Mijn dochter (heeft wel het geluk dat ze in A'dam woont) gaat altijd meteen naar de Apple Store (telefoon is geleverd als onderdeel van een abbo) en wordt daar altijd correct geholpen. Vastzittende "Home" button werd opgelost door het toestel om te ruilen.

BGonzalez
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2015 23:53

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door BGonzalez »

Nieuwe scherm laten plaatsen op mijn mobiel. Nieuwe scherm beschadigd, en niet goed vastgezet. Ik zag het thuis pas
Volgende dag terug naar de winkel en medewerker zei een nieuwe scherm te gaan plaatsen.
Mobiel achtergelaten en later op de dag opgehaald. niet gecontroleerd.
Thuis zag ik dat ze dezelfde scherm geplaats hadden. Ik heb gebeld en ontzettend slecht , asociaal te woord gestaan door een medewerker en na hevige discussie dat ik in de maling was genomen en zo, heeft de medewerker de telf, opgehangen.
Ik opnieuw gebeld, volgens de medewerker was hij deze de manager!!!,zijn excuus aangeboden voor het gedrag van zijn collega/medewerker en ik moest de volgende dag opnieuw bellen.
Ik heb de volgende dag opnieuw gebeld en gezegd dat ik recht had op een nw scherm en zo wie zo 6 maanden garantie op de reparatie had, volgens hun voorwaarde.
Werd mij toegezegd een nw scherm te plaatsen. Na 1 1/2 week niets gehoord opnieuw gebeld weer mijn verhaal verteld aan een ander manager!!! en weer toegezegd dat ik een nw scherm zou krijgen. Opnieuw gebeld ( inmiddels 4 weken later) , en ik krijg weer een ander manager!! en deze beweerd dat ik lieg en dat mij nooit een nw scherm is beloofd, door wie dan ook. Ik wist niet wat ik hoorde, heb zelfs de naam van de manager!! die mij een nw scherm heeft beloofd, inmiddels 3 zogenaamde managers aan de lijn gehad, en deze laatste beweerde dat mij nooit en nieuwe scherm is beloofd want ze geven geen garantie op de schermen, staat nergens in hun voorwaarde. Staat duidelijk 6 maanden garantie op de reparatie, mijn reparatie was een nw scherm. Maar in dit geval hebben ze zelf een beschadigde scherm geplaats. Ik voel mij een slachtoffer van oplichting . Ik heb 169,- euro voor het scherm betaald

mibou
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2015 09:00

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door mibou »

Dear BGonzalez,

My daughter had a very similar bad experience with this company.....Please read my previous posts

I already contacted several consumer protection organizations and they all need more complaints and more proof to investigate this company (Phone doctor)....

Could you please contact me and we can join forces and get some results.

Thanks in advance.



Mibou

tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door tinus42 »

Even contrair reageren. Vorige week mijn Samsung Galaxy S5 opgehaald die ik bij hun had gebracht nadat die was gevallen. Het bleek dat mijn model een Aziatisch model was (terwijl ik het toestel van Vodafone had gekregen) dus het scherm moest besteld worden. Ze zeiden dat als de oorspronkelijke kleur niet te verkrijgen was het scherm in een andere kleur zou kunnen krijgen en vroegen of ik akkoord ging en dat ging ik. Uiteindelijk scherm in dezelfde kleur gekregen als het origineel. Heb dus niks aan te merken, prima service en geen extra kosten boven wat afgesproken was (onderzoekskosten zijn trouwens nu 29 euro). Overigens is Phonedokter van Schiedam naar Rotterdam verhuisd, ze zitten nu aan de Lodewijk Pincoffweg bij de Kop van Zuid.
Wou dit even zeggen want heb de indruk dat mensen op fora als deze alleen negatieve ervaringen vermelden en mensen die een positieve ervaring hebben doorgaans niet reageren.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door gemist »

Een Samsung van Vodafone gekregen en dat zou een Chinese imitatie zijn? Of hoe moet ik dit zien?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door madfred »

gemist schreef:Een Samsung van Vodafone gekregen en dat zou een Chinese imitatie zijn? Of hoe moet ik dit zien?
Samsung, en veel andere bedrijven, produceren apparaten welke voor een bepaalde markt bedoeld/geschikt zijn. Het is dus geen kloon maar een toestel welke oorspronkelijk voor de Aziatische markt bedoeld was.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:Gezien de prijzen van de iDingen - zou je toch niet naar Beun de Haas gaan?

Beter naar een officieel punt, reseller etc.
Wat duurder - maar betalen voor niets, of een prutswerkje is helemaal zonde...

of is dat te simpel?
Nee, dat is niet te simpel. Maar er zijn ook mensen die met hun dure nieuwe auto naar een goedkope(re) garage gaan om een paar tientjes te besparen (terwijl de maandelijkse afschrijving al meer is dan een onderhoudsbeurt bij een merkdealer).

En voor iPhones: de officiele Apple Stores (Amsterdam, Den Haag) bieden een hele goede service voor hele schappelijke prijzen. Zeker in vergelijking met wat andere merken doen.

tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door tinus42 »

madfred schreef:
gemist schreef:Een Samsung van Vodafone gekregen en dat zou een Chinese imitatie zijn? Of hoe moet ik dit zien?
Samsung, en veel andere bedrijven, produceren apparaten welke voor een bepaalde markt bedoeld/geschikt zijn. Het is dus geen kloon maar een toestel welke oorspronkelijk voor de Aziatische markt bedoeld was.
Dit is precies wat er aan de hand was.

Mario2012
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016 09:00

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door Mario2012 »

Okey, mijn ervaring met de Phonedokter in Rdam dan maar. Ik heb hier op 6 juli het scherm van mijn HTC One M8s laten vervangen. Keurig gedaan, half uurtje werk en weer als nieuw. Blij man. Na ca 3 weken begaf het scherm het. Geen beeld of minimaal. Gebeld, en deze werd keurig onder garantie vervangen.

Volgende dag, tape eraf. Ik zie meteen dat het scherm boven het frame uitsteekt. Ik kan hem zelfs indrukken en er komt licht uit de zijkant van het scherm.. Uiteraard meteen gebeld. De eigenaar aan de telefoon. Nee, dat hoort zo meneer, maakt u zich geen zorgen. Ik zeg dat hoort niet zo, ik heb het toestel al een half jaar.. Er komt licht uit de zijkant, hoort dat zo? En tenslotte is glas het kwetsbaarst langs de randen, klein tikje daar geeft al snel schade. Nee dat is met deze schermen niet zo enz. Hij bleef volhouden dat dit zo hoorde, dat gebeurd weleens kan geen kwaad.

Afijn, aantal weken later haal ik het toestel uit mijn zak en een barst. Vanaf de rand van het scherm. Verassing.. Weer gebeld, ik kon langskomen, ze zouden er even naar kijken. Er werd echter alleen gekeken naar de barst. Want barst in je scherm=geen garantie. Ik zeg meerdere malen, kijk nou eens hoe dat scherm erin zit.En ik heb je meteen gebeld. Ik stond te liegen.Zou die nooit zeggen..
Dit werd nogal een heftige, vrij nutteloze discussie. Ik snap dat je als consument wel eens pech kunt hebben, maar als jij je gewoon aan de regels hou, nl het direct melden van afwijkingen, en je vervolgens keihard voor leugenaar word uitgemaakt om onder je eigen verplichtingen uit te komen is dat een heel ander verhaal.

Bij thuiskomst heb ik de bekende mail gestuurd waarin ik het hele verhaal weer uitleg en ze de mogelijkheid bied om tot een oplossing te komen met een linkje naar een website waarin de rechten en plichten van de consument staat beschreven. Dit was 29 augustus. Op 26 oktober nog maar eens een mail, uiteraard niets vernomen tot die tijd.. Twee maanden.

In deze mail vertel ik dat mijn rechtsbijstand deze zaak niet dekt vanwege het lage bedrag, en een gang naar de rechter voor mij niet reeel is, puur uit kosten baten overweging. Echter gezien er in twee maanden geen enkele reactie is geweest, ik voor leugenaar word uitgemaakt vind ik enige actie wel gepast. Ik deel mede dat ik dan maar eens een middagje voor de winkel kom staan, met de telefoon.

Toen was daar ineens een reactie! Ze wilden het scherm wel weer vervangen,maar dan hoef ik geen montagekosten te betalen a 29 euries. Dit heb ik niet geaccepteerd, ik wilde volledige restitutie.In een goede afloop van een reparatie had ik inmiddels geen vertrouwen meer en ik ga niet weer 80 euro betalen. Hierop werd het weer stil..

Gisteren maar de stoute schoenen aangetrokken, ik moet wel mijn woord nakomen. Eigenlijk totaal geen zin in, ws nutteloos maar het principe had de overhand. Netjes gemeld aan de balie, een van de monteurs hielp me. Na een kort overleg mocht ik boven komen bij de eigenaar, dezelfde persoon die ik wel/niet aan de telefoon had gehad. Als je niet met een oplossing wilt komen ga ik nu naar buiten. Ik loop zijn kantoor uit hij lacht nog wat, en roept dat ie de politie gaat bellen hoor.

Afijn klein uurtje gestaan, en id een aantal klanten aangesproken. Mijn telefoon laten zien en gezegd dat ik die zo terug heb gekregen, en dat er een barst is ontstaan niet meer, niet minder. Wat leuk was dat ze bijna allemaal steun betuigde. Het was niet erg druk die dag, mis 3a4 mensen gesproken.

Na klein uurtje arriveert dan toch de politie. Handje schudden, kort uitgelegd. Ik mocht daar gewoon staan. De politie is natuurlijk onpartijdig maar er was meer dan begrip voor mijn situatie. Ze hebben binnen nog gesproken met de eigenaar, hij wenste me succes en ik kon blijven zolang ik wilde.

Echter vond ik dat wel genoeg voldoening voor die dag. En het was erg koud geworden.Heb de eigenaar gegroet en gezegd tot volgende week..

Bij thuiskomst een mailtje van kereltje Phonedokter. Hij ging aangifte doen van laster en smaad, ik had de volgende feiten verspreid en meerdere malen gedreigd hun naam kapot te maken.

- dat wij onderdelen kapot maken in het toestel en vervolgens de klant onterecht factureren
- dat wij kapotte onderdelen gebruiken
- dat wij fysiek geweld hebben gebruikt


Ik heb hem succes gewenst. Hij beschuldigd mij letterlijk ook van chantage, ik weet nog niet of het wijsheid is hiervan aangifte te doen daar ik betwijfel of hij met bovenstaande verhaal echt denkt wat te kunnen beginnen. Dit zijn uiteraard leugens, en ik weet zeker dat de mensen die ik gesproken heb daar niet aan mee gaan werken.

Het is een lang verhaal. Maar als je eens wat hebt na een reparatie, laat je niet afschepen via de telefoon. Sterker, ga langs en meteen.
Bijlagen
IMG_1617.JPG
Oordeelt u zelf..
(83.21 KiB) 6517 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

peedee
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2009 07:27

Re: Ervaringen met GSM reperatieshops

Ongelezen bericht door peedee »

[Tekst verwijderd] van Gsmrepair XL, Telecomandmore, Gsmreparatieandmore laat een spoor van oplichting op grote schaal achter, door beloftes en niet leveren en/of producten van mindere (lees 2de hands) waarde niet na te komen. Voor je iets besteld eerst Googlen vooral op Gsmrepair XL en Gsmreparatieandmore. Ik ben ook opgelicht door deze man. Aangifte gedaan!!
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2019 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Gesloten