LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door eddyb »

Hallo,

Ik heb maandag een playstation 3 spelcomputer gekocht en in laten pakken.
Echter vandaag, woensdag dus, kwam ik tot de conclusie dat dit niet het model is welke ik wilde hebben.

Terug naar de winkel, en wilde de ps3 terugbrengen en mijn geld retour krijgen.

Echter dit kon niet, omdat dit een hardware product is en ik het dus enkel en alleen kon retourneren binnen 24 uur.

Aangegeven dat de doos geeneens open is geweest, is verzegeld, en dat het kadopapier er nog omheen zit.

Andere produkten buiten hardware en software om, konden wel binnen 30 dagen worden teruggebracht.

Dit is toch onzin, de maatregel is toch enkel voor hardware produkten die uit de verpakking zijn gehaald en aan zijn gezet ?

Mag Intertoys dan toch deze regel hanteren ? Nu zit ik met een 100% nieuwe ps3 die ik liever niet had gekocht, 199 Euro armer, en ben ik gewoon 12 uurtjes te laat.
Laatst gewijzigd door eddyb op 24 dec 2014 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door puma73 »

eddyb schreef:Hallo,

Ik heb maandag een playstation 3 spelcomputer gekocht en in laten pakken.
Echter vandaag, woensdag dus, kwam ik tot de conclusie dat dit niet het model is welke ik wilde hebben.

Terug naar de winkel, en wilde de ps3 terugbrengen en mijn geld retour krijgen.

Echter dit kon niet, omdat dit een hardware product is en ik het dus enkel en alleen kon retourneren binnen 24 uur.

Aangegeven dat de doos geeneens open is geweest, is verzegeld, en dat het kadopapier er nog omheen zit.

Andere produkten buiten hardware en software om, konden wel binnen 30 dagen worden teruggebracht.

Dit is toch onzin, de maatregel is toch enkel voor hardware produkten die uit de verpakking zijn gehaald en aan zijn gezet ?

Mag Intertoys dan toch deze regel hanteren ?
In een fysieke winkel werkt het heel simpel, koop = koop. Dus het mogen retourneren is een gunst en geen recht al denken veel mensen dit.

Dus in jouw geval gewoon pech.

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door eddyb »

Ofwel, via internet bestellen biedt voordelen tov aankoop via een fysieke winkel ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door sjohie »

eddyb schreef:Ofwel, via internet bestellen biedt voordelen tov aankoop via een fysieke winkel ?
Wat retourneren betreft wel ja. Dat is bij een online koop bij wet 14 dagen, en in een fysieke winkel een gunst die een winkelier, onder eigen voorwaarden, wel of niet aanbiedt.

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door eddyb »

Hmmmm, denk dat niet veel mensen dat weten. Wist ik namelijk ook niet.

Best krom, dat ze voor andere produkten 30 dagen hanteren en voor een ps3 1 dag.
Dit terwijl het product nog verzegeld is....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door olaf79 »

eddyb schreef:Hmmmm, denk dat niet veel mensen dat weten. Wist ik namelijk ook niet.

Best krom, dat ze voor andere produkten 30 dagen hanteren en voor een ps3 1 dag.
Dit terwijl het product nog verzegeld is....
Staat dit op de bon?

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door eddyb »

Ja, het staat op de bon.

nkroes
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2014 17:06

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door nkroes »

eddyb schreef:Ja, het staat op de bon.
Als het op de bon staat is dat een belangrijke algemene leveringsvoorwaarde.
Staat er op de bon ook een website-adres waar u de volledige Algemene leveringsvoorwaarden kunt vinden? De bon is natuurlijk te klein om alles op te vermelden.
In beginsel zit u goed als op de bon staat dat u 30 dagen recht heeft op retour.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door puma73 »

nkroes schreef:
eddyb schreef:Ja, het staat op de bon.
Als het op de bon staat is dat een belangrijke algemene leveringsvoorwaarde.
Staat er op de bon ook een website-adres waar u de volledige Algemene leveringsvoorwaarden kunt vinden? De bon is natuurlijk te klein om alles op te vermelden.
In beginsel zit u goed als op de bon staat dat u 30 dagen recht heeft op retour.
Dit staat op de bon
eddyb schreef:Hmmmm, denk dat niet veel mensen dat weten. Wist ik namelijk ook niet.

Best krom, dat ze voor andere produkten 30 dagen hanteren en voor een ps3 1 dag.
Dit terwijl het product nog verzegeld is....

nkroes
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2014 17:06

Re: Intertoys produkten enkel binnen 24 uur retourneren

Ongelezen bericht door nkroes »

In beginsel geldt voor een fysieke winkel: geen wettelijk recht op retour, koop is koop. U heeft het product immers kunnen bekijken. Maar stel er hangt in de winkel een groot bord waarop staat dat je op alles 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie hebt, dan heb je dat ook.
Ook winkels zijn verplicht bij de koopovereenkomst de Algemene Voorwaarden te verstrekken, maar dat hoeven ze niet volledig te doen, gewoon omdat het niet werkbaar is. Meestal staan de belangrijkste punten op de bon geprint, of achterop de bon voorgedrukt, met een vermelding naar de complete algemene leveringsvoorwaarden. Dat is zoals het hoort.
Staat er op de bon dus alleen: 30 dagen retourrecht o.i.d. en geen verwijzing naar de rest van de Algemene Leveringsvoorwaarden waarin bepaalde producten worden uitgesloten, dan heb je 30 dagen retourrecht op basis van de voorwaarden van de koopovereenkomst, niet op basis van de wettelijke regels. Een koopovereenkomst kan immers vele voorwaarden hebben die je met de leverancier overeenkomt.
Je kunt je dus niet beroepen op de wet, wel op wat overeengekomen is.

Gesloten