LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jumbo's laagste prijsgarantie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
bol30
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2015 10:00

jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door bol30 »

geen laagste prijsgarantie :

ik kocht het product "zeeuws spek", is bij de plaatselijke Jumbo geprijst op 12,98 per kilo. De eveneens lokale Coop supermarkt heeft hetzelfde product (van leverancier Koning Worst en Vleeswaren te oude pekela) geprijst op 9,98 per kilo. Dus gebruik gemaakt van de laagste prijsgarantie regeling van de jumbo. prima.

Echter heb ik nu reeds 3 maal gebruik gemaakt van de regeling "laagste prijsgarantie". Dit omdat de Jumbo weigert om de prijs aanpassen. Ze zeggen er enige tijd voor nodig te hebben om de prijsverlaging door te voeren. Echter gebeurt dit simpelweg niet.

Telkens gratis product is wel leuk, maar op deze manier handelen vind ik wel misleidend naar de consument.
Het gaat mij niet om een gratis product, maar om de laagste prijs...

De service medewerkster gaf doodleuk aan dat de jumbo hier niets aan gaat doen en ik dus telkens gratis product mee kan krijgen. Daarna kwam ze met een sarcastisch en flauwe opmerking dat ik in het vervolg maar al mijn boodschappen bij die Coop moest gaan doen, omdat ze daar dan ook zeker goedkoper mee waren. Ik vond dit zeer onfatsoenlijk en onprofessioneel. Het is duidelijk dat de jumbo je maar irritant vindt wanneer je ze confronteerd met deze "zekerheid"

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat is er misleidend? Ze doen toch wat ze zeggen? Ze zeggen niet dat ze prijzen per definitie naar het laagste punt bijstellen. Dat kan ook niet zomaar want ze hebben langlopende contracten met hun leveranciers.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Lijkt me niet dat ze echt gezegd heeft dat je maar naar de Coop moet gaan... Dat mag helemaal niet volgens de regels. Aangezien ze elk jaar winnen op het gebied van service en klantvriendelijkheid lijkt het me ook niet dat cassieres zulke dingen zeggen (wel denken misschien, dat deed ik zelf ook regelmatig toen ik bij de COOP werkte)

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

bol30 schreef: Het gaat mij niet om een gratis product, maar om de laagste prijs...

De service medewerkster gaf doodleuk aan dat de jumbo hier niets aan gaat doen en ik dus telkens gratis product mee kan krijgen. Daarna kwam ze met een sarcastisch en flauwe opmerking dat ik in het vervolg maar al mijn boodschappen bij die Coop moest gaan doen, omdat ze daar dan ook zeker goedkoper mee waren. Ik vond dit zeer onfatsoenlijk en onprofessioneel. Het is duidelijk dat de jumbo je maar irritant vindt wanneer je ze confronteerd met deze "zekerheid"
Boeit het je iets? Je krijgt het iedere keer gratis, een lagere prijs kun je niet krijgen, ja toch?

Je kunt de kassadame er steeds mee lastig vallen, maar die kan er verder ook niets aan veranderen, of denk je dat zij het beleid maakt? Ik zou het eerlijk gezegd ook irritant gaan vinden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door sjohie »

bol30 schreef:geen laagste prijsgarantie :

ik kocht het product "zeeuws spek", is bij de plaatselijke Jumbo geprijst op 12,98 per kilo. De eveneens lokale Coop supermarkt heeft hetzelfde product (van leverancier Koning Worst en Vleeswaren te oude pekela) geprijst op 9,98 per kilo. Dus gebruik gemaakt van de laagste prijsgarantie regeling van de jumbo. prima.

Echter heb ik nu reeds 3 maal gebruik gemaakt van de regeling "laagste prijsgarantie". Dit omdat de Jumbo weigert om de prijs aanpassen. Ze zeggen er enige tijd voor nodig te hebben om de prijsverlaging door te voeren. Echter gebeurt dit simpelweg niet.

Telkens gratis product is wel leuk, maar op deze manier handelen vind ik wel misleidend naar de consument.
Het gaat mij niet om een gratis product, maar om de laagste prijs...

De service medewerkster gaf doodleuk aan dat de jumbo hier niets aan gaat doen en ik dus telkens gratis product mee kan krijgen. Daarna kwam ze met een sarcastisch en flauwe opmerking dat ik in het vervolg maar al mijn boodschappen bij die Coop moest gaan doen, omdat ze daar dan ook zeker goedkoper mee waren. Ik vond dit zeer onfatsoenlijk en onprofessioneel. Het is duidelijk dat de jumbo je maar irritant vindt wanneer je ze confronteerd met deze "zekerheid"
"enige tijd" is niet een hard afgebakend tijdspad als een dag, een week, een maand en zo verder. Het kan dus goed zijn dat het langer duurt dan jij zou verwachten. Misschien is het in dat kader handig voor je te weten dat een keten als de Jumbo ~32.000 producten in het assortiment heeft, en dat veel van die producten onderdeel zijn van meerjarige contracten met de fabrikanten ervan.

En een cassiere weet en hoort niks van de procedures en contracten die gemoeid zijn met het productbeheer, die elke keer vragen, gaat je dus nooit het gewenste antwoord opleveren, en eerder dan later zorgen voor irritatie bij de medewerker in kwestie.

Dan rest enkel nog winkelen bij de COOP, of de zelfscanner gebruiken bij de AH, dan ben je van elke form van menselijke interactie verlost.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat @bol30 toch liever de boodschappen doet bij Jumbo. Hij/zij moet dan wel telkens naar de COOP om de lagere prijs te zoeken, maar de COOP komt voor de rest echt niet voor als de goedkoopste grutter, dus al zijn sommige dingetjes daar goedkoper, voor de rest zal Jumbo wel voordeliger zijn. Als iemand de tijd heeft om voordelig te winkelen, vooral doen, je hebt dan wel heel wat supers af te lopen. Ieder zijn meug.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:Denk dat @bol30 toch liever de boodschappen doet bij Jumbo. Hij/zij moet dan wel telkens naar de COOP om de lagere prijs te zoeken, maar de COOP komt voor de rest echt niet voor als de goedkoopste grutter, dus al zijn sommige dingetjes daar goedkoper, voor de rest zal Jumbo wel voordeliger zijn. Als iemand de tijd heeft om voordelig te winkelen, vooral doen, je hebt dan wel heel wat supers af te lopen. Ieder zijn meug.
Jumbo is duur. Gewoon aanbiedingen bij appie of Emté en verder naar aldi of lidl. 2 keer per week boodschappen doen, of zelfs 1 keer per week kan prima. Wissel je gewoon de winkels een beetje af.

Het enige dat ik bij jumbo haal is ketchup van het merk "Superièur", want die vindt mijn partner het lekkerst. Verder is de kwaliteit van groente/fruit er maar matig en is de rest helemaal niet goedkoper (ja, 1of 2 cent voor a-merken, maar die haal ik elders in de aanbieding).

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ze hebben bij de Jumbo wel weer heel veel dingen die je elders niet kunt kopen, dat is dan weer wel leuk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Kom niet bij een Jumbo om de meest stomme reden: hou niet van de kleurcombinatie geel/bruin :lol:
Hier zijn b.v. de groenten van de PLUS weer veel beter dan AH, maar goed, als je inderdaad het huismerk koopt van Appie ben je net zo voordelig als....(Maar deze snob is nogal merk gebonden, tja). :(

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Maar ze hebben bij de Jumbo wel weer heel veel dingen die je elders niet kunt kopen, dat is dan weer wel leuk.
Dat hadden ze hier ook toen ze net open waren. Een leuk assortiment Surinaamse en Indische producten, maar helaas hebben ze dat al binnen een half jaar weggesaneerd. Het aanbod is nu net zo beperkt als in andere Nederlandse supermarkten.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door atesli »

Laagste prijs garantie?
Jumbo?? Dus niet!
Bij mij zit een Dirk naast de Jumbo en Dirk is vaak goedkoper.

Beroep doen op de laagste prijsgarantie haha , eerste paar keer geven ze eerlijk.
Als je dat te vaak doet dan gaat Jumbo vervelend worden, ach roep het dan niet.
Ze gingen er vanuit dat toch weinig klanten aanspraak zouden maken en dat is ook zo.
Maar wees sportief als klanten het wel doen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Maar ze hebben bij de Jumbo wel weer heel veel dingen die je elders niet kunt kopen, dat is dan weer wel leuk.
In mijn stad: 2 AH XLs, een aantal Aldi's, Spars, Lidls en Emté's in de omgeving. Ook een jumbo (die als C1000 begon), maar daar kom ik toch echt het minst. Alleen voor een paar flessen van die ketchup, 1 keer per jaar ofzo.

C1000 was sowieso een veel prettigere winkel. Toen kwam ik er nog wel met enige regelmaat.

Met Jumbo en hun massamisleiding heb ik niets. Ze zijn niet het goedkoopst en doen lastig met hun "garantie" op de laagste prijs. Ze zijn 1 van de duurdere supermarkten en zouden dat zelf ook eens moeten erkennen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Julie4444 schreef: In mijn stad: 2 AH XLs, een aantal Aldi's, Spars, Lidls en Emté's in de omgeving. Ook een jumbo (die als C1000 begon), maar daar kom ik toch echt het minst. Alleen voor een paar flessen van die ketchup, 1 keer per jaar of zo.

Met Jumbo en hun massa misleiding heb ik niets. Ze zijn niet het goedkoopst en doen lastig met hun "garantie" op de laagste prijs. Ze zijn 1 van de duurdere supermarkten en zouden dat zelf ook eens moeten erkennen.
Je moet niet iemand jaloers maken met zoveel verschillende supers in je omgeving, hoor. Zou ook wel eens een Lidl in de nabijheid willen hebben. :mrgreen: De Emté ken ik alleen van TV reclame. Dan woon je dus niet in het Westen want daar is geen Emté te bekennen. En ik ga ook geen 50 km (heen en terug) rijden voor een Lidl.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:Je moet niet iemand jaloers maken met zoveel verschillende supers in je omgeving, hoor. Zou ook wel eens een Lidl in de nabijheid willen hebben. :mrgreen: De Emté ken ik alleen van TV reclame. Dan woon je dus niet in het Westen want daar is geen Emté te bekennen. En ik ga ook geen 50 km (heen en terug) rijden voor een Lidl.
Klopt. Was ook niet mijn bedoeling mensen jaloers te maken, maar was wel even nodig om aan te geven dat ik bij ieder van deze winkels kom en ook bekend ben met de prijs-kwaliteit enzo.;)

De Lidl en Emté zijn voor mij het verst (zo'n 25 minuten fietsen). Mini AH op de loopafstand (kom daar weinig want mini assortiment). De Spar is wat duurder met de meeste dingen, maar een prettige buurtwinkel met vriendelijk en volwassen personeel, dus die steun ik graag. Aldi voor de groente en meeste dingen die ze daar hebben als ik geen tijd of zin heb naar Lidl te fietsen, AH XL voor de rest wat niet bij Aldi te halen valt, doorgaans inslaan bij hamsterweken en verder gewoon de C-merken voor dingen die niet uitmaken (denk blikjes tomatenblokjes of mais), want die zijn praktisch overal dezelfde prijs.

Als ik naar Lidl fiets haal ik de rest bij de Emté, want die zit er praktisch naast. Heb ik gelijk mijn uurtje sporten voor de dag gehad. :lol:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door prem »

bol30 schreef:geen laagste prijsgarantie :

ik kocht het product "zeeuws spek", is bij de plaatselijke Jumbo geprijst op 12,98 per kilo. De eveneens lokale Coop supermarkt heeft hetzelfde product (van leverancier Koning Worst en Vleeswaren te oude pekela) geprijst op 9,98 per kilo. Dus gebruik gemaakt van de laagste prijsgarantie regeling van de jumbo. prima.

Echter heb ik nu reeds 3 maal gebruik gemaakt van de regeling "laagste prijsgarantie". Dit omdat de Jumbo weigert om de prijs aanpassen. Ze zeggen er enige tijd voor nodig te hebben om de prijsverlaging door te voeren. Echter gebeurt dit simpelweg niet.

Telkens gratis product is wel leuk, maar op deze manier handelen vind ik wel misleidend naar de consument.
Het gaat mij niet om een gratis product, maar om de laagste prijs...

De service medewerkster gaf doodleuk aan dat de jumbo hier niets aan gaat doen en ik dus telkens gratis product mee kan krijgen. Daarna kwam ze met een sarcastisch en flauwe opmerking dat ik in het vervolg maar al mijn boodschappen bij die Coop moest gaan doen, omdat ze daar dan ook zeker goedkoper mee waren. Ik vond dit zeer onfatsoenlijk en onprofessioneel. Het is duidelijk dat de jumbo je maar irritant vindt wanneer je ze confronteerd met deze "zekerheid"
Waar is nou de geen laagste prijs garantie in dit verhaal? Je krijgt toch je gratis v.eten, je spekkie?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:Dan woon je dus niet in het Westen want daar is geen Emté te bekennen.
Even een Rotterdamse postcode ingetikt: https://www.emte.nl/winkelzoeker.htm?q=3081

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Het westen is groter dan Rotterdam. Hier een link naar een printscreen (kon het niet groter maken, helaas)

http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/55325143190511a.jpg

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:
tenormin schreef:Dan woon je dus niet in het Westen want daar is geen Emté te bekennen.
Even een Rotterdamse postcode ingetikt: https://www.emte.nl/winkelzoeker.htm?q=3081
Dus niet zogezegd in de buurt!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Het westen is groter dan Rotterdam. Hier een link naar een printscreen (kon het niet groter maken, helaas)

http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/55325143190511a.jpg
Op dit kaartje zie je dan precies hoe "kaal" het is qua genoemde winkel rondom waar ik woon, komt duidelijk uit op je kaartje. "Mijn Westen" ligt meer richting zee.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: jumbo's laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Julie4444 schreef:Jumbo is duur. Gewoon aanbiedingen bij appie of Emté en verder naar aldi of lidl.
Dat is geen objectieve manier van vergelijken. Je kunt niet het standaardassortiment van de ene super vergelijken met aanbiedingen van andere supers.
Julie4444 schreef:Ze zijn 1 van de duurdere supermarkten en zouden dat zelf ook eens moeten erkennen.
Dat is in uw beleving misschien zo maar klopt feitelijk niet. Op onderstaande plekken kunt u zien dat Jumbo na de discounters Aldi en Lidl wel degelijk tot de goedkoopste supers behoort.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/
http://www.supers.nl/

Gesloten